1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 743588 inlägg · 7967 ämnen

Silly Season 2011/12

Sv: Silly Season 2011/12
sylf: hehe nej men jag tror fortfarande inte att AIK kommer vara före Brynäs i tabellen nästa säsong.

sylf: Tyvärr så tror jag att Ridderwall kan vara på G till oss :-(

70 Rodrigues: har du hört det eller är det bara en känsla ?

70 Rodrigues: OK, en ny Bjurling/Sperrle/Korhonen alltså. Stämmer det är det absolut det yttersta beviset på att Sundlöv har nån grav hjärnskada!

sylf: Troligare att pengarna är slut. Ollas kostar.

henke1: Har hört det!

Ollas är väl en helt okej spelare. Men inte direkt spets, vilket han förhoppningsvis inte är värvad för.

Tycker dock inte han är särkskilt tuff och kunde använda sina kilon till betydligt mer fysiskt spel.

70 Rodrigues: Tror inte alls på att Ridderwall är på g till BIF. Sundlöv kommer garanterat värva Honken.

mattiaskarlgren: $$$$$$ ££££££

mattiaskarlgren: Från säkra källor har jag fått höra att honken återvänder till brynäs.

Ewy:
Är så jäkla kluven till honkens vara eller icke vara i brynäs.... innan markan och lindbäck hade jag jublat över att få hem honom...men nu har vi varit så jäkla bortskämda med supermålvakter sen markan såå.....ja, jag vet som sagt inte

Horace76c: Hellre Honken än Riddervall iallafall.

Ewy: Från En polare till honken var han bra sugen på att spela i brynäs igen men sen var det nått problem med det hela vad jag hört...

och problemet är vell att brynäs inte har pengar!

Den här killen ser intressant ut, iaf om man läser profilen :-)

70 Rodrigues: Jo det låter vell inte helt fel. Stor Pjäs och verkar kunna göra poäng

70 Rodrigues:
Hur kommer det sig att du alltid hittar spelare från usa och kanada??? ;)
Jag tror att vi ska försöka med Skerbek för det är den ultimata spelaren som Brynäs behöver skulle ätt lägga in lite pengar för honom skulle inte du också göra det?

70 Rodrigues: Han Spelar ju i Mannheim också :-)

70 Rodrigues: 15 poäng av en offensiv back i en liga där Jan-Axel Alavara gjorde 30 poäng, Fredrik Eriksson 25 poäng och Johan Ejdepalm 20 poäng.

Jag tror vi passar på den!

Brynäs_89: Men inte Sundlöv, där är det den lättaste och billigaste vägen som gäller!!!

nån mupp på sportexrepssen hockeyblogg tror att honken kommer lämna landet till nästa säsong ;o
blogg.expressen.se/hockeyblogg/

OM nu inte honken kommer, vem ska vi då ha?

Zzz: Du såg smileyn va, profilen passade inte riktigt med statsen :-) Nä nu måste det in riktiga pjäser inga utfyllnadslirare o dussinlallare!!

70 Rodrigues: Missade smileyn, inte ovanligt att EP beskriver dussinspelare som superstars.

Grattis till värvningen!
Sjukt att Brynäs har råd med/lockar en spelare som Anton Strålman. Detta trodde man inte. Sundlöv lär ju ha fått jobba hårt för att få Anton att skriva på.

Här har vi lite intressant info rörande Dacke,Kahnberg och Honken.

Thelemakos: Va, vad har jag missat? Har Strålman kritat på?

Venom: Idag får man nog ta allt med en nypa salt, tänk på vilket datum det är :-)

70 Rodrigues: haha kom precis på det och skulle skriva detsamma precis. Som tur va gjordej ag ingaglada tillrop utan va väldigt tveksam till uppgifterna :)

Venom:

Var tvungen att kolla upp det trots datumet jag, Strålman lirade match för blåjackorna igår kväll så det blev dåligt med tid för att rita på för Brynäs ;)

Apropå nyförvärv, det skulle vara intressant att se Johan Larsson som center mellan Ollas och Granström. Tror det skulle bli en jäkligt tung kedja att möta. :)

mikeymike: Skönt att det är 1:a idag så det som står om Dackell är ett skämt....

Rossa: Dacke vore kanon i truppen men kanske dax för honom att klive ner ett trappsteg.

Redigerad kommentar

arnio: Det kan jag hålla med om, med det kommer aldrig att hända i BIF. Dessutom förmodar jag att han inte spelar direkt gratis utan sitter på en alldeles för hög lön för en 3-4:e femma.

Dacke kör ett år till enl hemsidan. Bra!

70 Rodrigues:
Eller så denna ?

www.eliteprospects.com/player.php?player=12802

sylf: Du kan väl klistra in länken också, latarsel ;)

Det är även officiellt med Ollas! :)

"Jesper Ollas kommer att tillföra mycket karaktär till laget, säger Brynäs sportchef Michael Sundlöv. Han är en kille som gillar att vara i hetluften, och som också kan producera poäng. Den senaste säsongen innebar 47 poäng från hans sida i Leksand. Det ska bli otroligt kul att ta få ta del av Jespers stora hockeyhjärta de närmaste två åren."

Det låter som att Ollas är värvad för sin bra karaktär och sin inställning i alla fall. Nu väntar vi på en SNIPER på forwardssidan!

Redigerad kommentar

mikeymike: Ja, jag ser hellre Honken än Ridderwall i Brynäs i alla fall. Dock får han ju gå ner rejält i lön om han ska spela hos oss, något som även nämns i artikeln.

"Men den som tror att guldhjälten från 1999 kommer att tömma Sundlövs  plånbok med en fet lön tror fel. Brynäs har inga möjligheter att betala  de summor på över 300 000 kronor som nämnts vara Holmqvist månadslön i  Frölunda. Källor till Sporten uppger att Honken inte skulle välja Brynäs för pengarnas skull utan för sitt stora hjärta till klubben."

Kahnberg verkar vi kunna räkna bort också, så jävla tråkigt. Usch vilken förlust, han kommer att sprätta in mycket puckar mot oss nästa säsong :(

"Forwarden Magnus Kahnberg ser dock ut att vara förlorad för Brynäs. Det mesta pekar på att han återvänder till Frölunda."

Redigerad kommentar

Och Rödin var aktuell för Mårts 3 kronor, han tvingades tacka nej då Vancouver ville ha över honom för att undersöka hans axlar.

Venom: HAHAHAHAHAHAHAHAHA+++++++++++++++++++++

Håller på med lite Dalascouting via Eliteprospects! ;)

En spelare som kan vara intressant att följa nästa säsong är denna,
www.eliteprospects.com/player.php?player=7030
Får han chansen och utvecklas så kan det vara en bra värvning för brynäs till 12/13. Bra storlek och ganska ung, utvecklas han rätt kan det somsagt vara nått..

Victor Rask är en riktigt stor talang född 93, även han har kontrakt en säsong till, men börja prata lite med han redan nu, visa intresse och om inte LIF går upp till ES nästa säsong kanske han är sugen att komma till BIF?
www.eliteprospects.com/player.php?player=15747

Sen är det ju en spelare jag tjatat om förut Tony Lagetström:
www.eliteprospects.com/player.php?player=3696
Han har spelat i U16,17,18,19,20 Landslagen och han gör stadigt med poäng, en väldigt allround skicklig spelare som ändå är ung.. en Kanon värvning!
och hans kontrakt går ut efter denna säsong!!!

Lagerström-Granström-Ollas ?

Jag tror snipern heter Widing...hört lite rykten från olika håll i hockeykretsar att han kommer krita på för Brynäs

MarcusElving:

Vad tror du Ollas får för nummer? 14 ?

mattias - 74: JA det blir ledigt OM Ekholm sticker... Å det lär han väl göra antar jag.

GävleLasse:

Känns jobbigt att han lämnar för er på ett sätt, nu får man ju faktikst hålla lite på er :)

Detta kanske vore något för Brynäs också =)

mattias - 74: Det har du ju alltid gjort.. Du är smygbrynäsare helt enkelt. Kom ut ur garderoben nu ;)

GävleLasse: Läste på GD att Kahna ser förlorad ut, då förväntar jag mig att Widing kommer hem.

hahii: Jag vet inte o jag är så sugen på Widing. Han är på tok för dyr för det han bidrar med. Widing är lite för endimensionell i sitt spel. Det finns bättre alternativ för de pengarna han kostar.

GävleLasse: Jag skulle gärna vilja ha tillbaka Widing även om man är lite sur att han valde bort oss senaste gången men samtidigt vet vi ju att vi får 15-20 mål per säsong från hans klubba

henke1: Hur vet vi det? DIF fick ju bara 10...

GävleLasse: han kommer få mer förtroende i BIF.

« · 1369771 · »