1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 743588 inlägg · 7967 ämnen

Silly Season 2011/12

Sv: Silly Season 2011/12
Anders Berg: Blir väl 2 ytterligare grå massa spelare istället för Somervuori och Kahnberg. Räkna inte med något annat.

Avalanche: Han fick väl den speltid han förtjänade eller???? Förstår inte alla idioter som vill se det positiva i alla skit värvningar som görs och har gjorts. Det är för fan inte ytterligare 4 femma spelare som
Bif behöver.

GävleLasse: Nu blir det att lita på Tommy Jonssons kompetens istället. Han hade ju Blomqvist en del i J20. Det är svårt att producera om man får fel roll. Kolla på Pär Arlbrandt; gjorde inte ett skit i SSK men levererade två år i rad uppe i Luleå.

Peja: Jag tycker inte att Blomqivst hade varit helt fel att ha i truppen, men i det läge som Brynäs är nu så måste man få in spelare som kommer att producera. Det finns inte många platser att fylla upp, max två forwards borde det rimligen finnas plats för och då måste dessa vara spets.

Ett scenario är ju att Ekholm och Slifverberg har fått så pass mycket påökt i sina nya kontrakt att Eeros lön har ätits upp av dessa.

Redigerad kommentar

Zzz: Man kanske inte ska räkna med att alla som har kontrakt kommer att stanna.

Peja: Nej det vet man ju inte med dom yngre, men jag kan inte se någon av dom mer rutinerade som inte kommer att få fortsätta. Hansen har ju nämnts här man det känns inte rimligt.

Zzz: Varför känns det inte rimligt att bryta med Hansen? Om Dixon kommer känns det ju inte rimligt att ha kvar honom...

Rossa: Möjligen har han fått den speltid han förtjänar. Det är dock ett faktum att bara sex spelare får plats i de två första femmorna i ett lag, och det är inte osannolikt att de som inte får plats hade kunnat göra det rätt hyggligt om de fått chansen. Det kan också vara så att tränaren i Modo inte ser på Blomqvist på samma sätt som en annan tränare skulle göra. Jag vet dock ingenting om hur det varit i Modo, jag bara påpekade vad som stod i tidningen, att han inte fått samma roll i Ö-vik som i Bofors.
Nä, idiot är jag inte.
Personligen tycker jag inte heller att det verkar särskilt lysande att ersätta Kahnberg och Somervuori med spelare som inte har lyckats i elitserien ännu, oavsett vad orsaken till detta misslyckande är. Blomqvist är ju för övrigt inte ens värvad till Brynäs, Sundlöv har bara sagt att han ska ta honom i beaktande. Kanske för det fall att Emil Sandin forslas iväg lite mer permanent, och kanske Hansen också...

Avalanche: Ber om ursäkt, dålig formulering av mig

Peja: Men för fan tycker ni/du att det är sånna här spelare vi ska värva hur fan är ni skapta eller? Vill ni inte ha in någon spets, tycker ni/du att det är bra som det är och att vi kan vara med och slåss om finalplatsen med detta material som han (Sundlöv) värvar JA ANTAGLIGEN??? AAAAARGGGGGHHHH!!!

foppa78: Jag tror inte att valet står mellan Blomqvist och en svindyr spetsspelare. Är helt övertygad om att Blomman är bättre än t.ex Höggren och Max Friberg (som ju tackade nej till Brynäs). Men folk som hoppas på ~fem nya spetsspelare kanske inte är särskilt realistiska... Ja, klubben fyller 100 år, men det betyder inte per automatik att man får 10 miljoner till som en del verkar tro.

Peja: Ja, men det är inte dig och mig det ska kännas rimligt för. Det jag menade med rimligt var att Sundlöv knappast sparkar Hansen.

Peja: Nä men varför ska vi värva han då vi har väll nog med medelmåttor i laget och J20 om man får uttrycka sig så!

Rossa: Det är hur lugnt som helst.

Kan detta vara något för Brynäs ?

www.eliteprospects.com/player.php?player=15693

micke63: Det hoppas jag verkligen inte.

micke63: hoppas du skojar. 12 poäng på 39 matcher....I DANMARK! Nej nån jävla måtta får det vara

micke63: Hade han varit född i närheten av Gävle så hade Sundlöv varit intresserad..

mikeymike: Ja, det var därför som Sundlöv värvade Aarnio och andra medelmåttiga utländska rollspelare istället för Markusson.

Peja: Fast Aarnio var ju grym!

Peja: Det skulle vara roligt om J.Larsson värvades, Elias Fälth varning på honom.

Holmqvist-Svedberg

Ekholm-Berglind
Silfverberg-Järnkrok-Larsson

Jonsson-Andersén
Dackell-Dixon-Widing

Larsson-Bertilsson
Lauritzen-Nordquist-Ollas

Sundqvist
Sjödell-Wiklander-Granström-Blomqvist

Extra:Hansen

Extra junis kedja:Wännström-Rensfeldt-Rohdin

Wesley: "Jacob Blomqvist,Modo är på gång in verkar det som..

Om det här ryktet blir till sanning så kommer min kärlek för Brynäs att slockna för gott tyvärr." Du har också gått i samma skola som J.Blomqvist?

Undertecknad har gått i samma klass som J.Blomqvist, mitt omdöme är kaxig, dryg, självbelåten. Detta var mer än tio år sedan, Blomqvist kan givetvis ha ändrat sig sedan dess och förtjänar givetvis en chans att visa att han har ändrat sig sedan dess. Men Sundlöv ska nog ta och ringa på lite referenser angående Blomqvist tycker jag. Förövrigt har Blomqvist en syster som läser till läkare i Polen.

Smoker: Kanske syrran kan ge tips om någon bra polsk spelare, typ Marre.

Treklövern1912: Räcker det inte med Polacker i klubben nu?

sylf:

Brynäs har väl aldrig haft någon polack i laget?

sylf:

fan detta känns så fel..

mattias - 74: Vadårå, killens dröm går ju i uppfyllelse!!

sylf:

* asg * Han ser jävligt obekväm ut i den där intervjun om du frågar mig.

mattias - 74: Obekväm framför kameran kanske?
Han känns typ lika här om jag får säga.

www.youtube.com/watch?v=r8Zazr3ifWs

mattias - 74: Hahahahahaha ser han obekväm ut hur fan ser du det och varför skulle han vara det?

foppa78:

Det syns ju att han inte är bekväm i intervjun. Han brukar inte vara så här framför kameran. Känns som om han får hålla tillbaka känslorna en aning för att inte säga att han egentligen är Leksing och att han har gått till BIF bara för att spela i Elitserien. Bara vad jag upplever personligen.

mattias - 74: Klart han är lite nervös och anspänd inför att presenteras i en riktig klubb.

Att han skulle få tourettes och säga att han är leksing tills han dör framför kameran köper jag då inte riktigt, men jag förstår att man önskar att det vore så om man håller på de blåvita.

Hence: Vafan skulle saik till final å göra?

Smoker: Hur många killar är inte kaxiga, dryga och självbelåtna när de går på mellan- och högstadiet?

Wesley: "Om det här ryktet blir till sanning så kommer min kärlek för Brynäs att slockna för gott tyvärr."

Har du orkat med så här långt är väl en Blomqvistvärvning inget.

Växjös och AIK:s säsong i år gör ju att vi också kan hoppas på en slumpmässig utdelning nån gång. Eller så har vi redan haft den i år.

Nåns som har koll på hur många platser som finns kvar i laget? En back och hur många forwards? Törs man gissa på en namnkunnig back till laget? Eller är det Berglind som ska göra't?

Vad tror ni - är FBK ikapp Brynäs i antal SM-guld före eller efter 2020?

Jajjen: Före, utan tvekan!!

sylf: Ja, men om Brynäs tar två guld före 2020 då får dom det jävligt jobbigt att hinna ikapp.

Jajjen: Ehhh....

Jajjen: Och vad får dig att tro det? Ironi elle?

mattias - 74: Men lilla människa kom in i verkligheten nu hehe!!!

foppa78: Nu när Czarnecki är borta ser jag inte vad som ska kunna stoppa oss.

Jajjen: Motståndarna?

Bragd-Birger: Nej, nu är du ute å cyklar. Czarnecki har varit Brynäs stora problem under tre år. Med en annan tränare hade vi förmodligen haft ett å annat SM.guld till.

Jajjen: Nej, inte med Sundlöv vid spakarna!

sylf: Aha! Det fanns en hake alltså? Faan också!

sylf: Instämmer. Brynäs kommer aldrig att vinna guld eller ens nå en final med Michael Sundlöv vid styret. Det är redan uppenbart att vi inte får ett dugg bättre lag tills nästa säsong och bara att ställa in sig på det.

Clarence: Nej, trots en av de högsta omsättningarna av samtliga klubbar har vi inga pengar till a-laget. Skrämmande!
Dessutom är det en dåre som ska skramla ihop ett lag för de 35 mille som finns, kan bara gå åt helvete!

sylf: Han kommer att få fullt sjå med att försöka kompensera förlusterna av Eero och Kahnberg. Försöker få oss tro att allsvenska spelare ska fylla luckorna. Satsa och verkligen förstärka ett lag och verkligen jobba för att skapa realistiska förutsättningar för att inte bara babbla om att nå toppen utan i praktiken göra det också det finns inte i Sundlövarns sinnesvärld.

« · 1371532 · »