1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 743570 inlägg · 7967 ämnen

Silly Season 2011/12

Sv: Silly Season 2011/12
GävleLasse:

Där håller jag med, de är inga allsvenska spelare...men det finns ju andra exempel i det laget: Enterfeldt, Fälth, Kim Karlsson, Jonas Berglund (div1).

En långsiktig försiktig satsning tror jag mest på, möjligtvis då med en sportchef som har större fingertoppskänsla, där håller jag också med dig.

Men återigen, vill vi att Brynäs bygger lag enligt Frölundas och MoDos princip?

ingetligen tycker jag inte att det är så fel att vi ger våra juniorer chansen, en spelare som Johan Larsson fick knappt nån speltid i inlednigen av säsongen och konkurrerade med Wännström om speltid, men när Larsson väl fick speltid gick han fram och visade hur bra han är och belönades med en Landslagsplats.

Skulle bara Wännström fåtts samma chans (om skippa 5mi/match) så skulle även han kunna utvecklas så pass mycket att han skulle räknas som ES mässig,

sen finns också en spelare som Rensfeldt i truppen, han vart draftad före Järkrok, larsson och Wännström så den killen har potential (litar på att NHL scouterna kan det är med unga spelare).. Så om han får mer speltid i år så kan även han gå fram och göra poäng a'la Silfverberg.

vi har spelare med potential, värvar vi spelare som blomkvist/Höggren så tar vi ju bort dessa spelare, skillnaden är att Wännström och Rensfeldt spelar i NHL om 2-3 säsongen det gör nog inte Höggren och Blomkvist..

men att plocka in Dixon och Widing förstår jag, Ollas är också en spelare som behövs,

Sandin och Hansen bort, och Sundström får nog tyvärr inte förlängt att han grym men får helt enkelt inte plats.

Zappaholic: Enligt Modos princip? Det är ju vad Brynäs har gjort under några år. Man har hela tiden förnyat kontrakten med sina gamla spelare tills de till slut varit för gamla/inte hungriga nog.

Jag tycker att det finns många likheter med Modo och Brynäs när det gäller det mesta. Båda lagen har dessutom satsat mycket pengar på att få fram egna produkter...Som dragit till NHL när de blivit bra...

Jag har absolut inget emot Brynäs upplägg men jag reserverar mig för att skriva under på att Sundlöv är den optimala Sportchefen. Han har slängt bort för mycket pengar på spelare som INTE levererat och därför gjort att Brynäs saknat den spets som behövs för att man skall kunna ta ett steg till. Istället så har han lite bekvämt sagt sig vilja ha kontinutet i lagbygget. Ett svepskäl för att inte behöva lägga ner lika mycket energi på scouting och att hitta rätt spelartyper.

Slutprodukten blir densamma. Brynäs knäpper belackarna på näsan genom att klara sig kvar/gå till slutspel men inte vara lockande nog för att publiken skall öka.

Kvar sitter man med en allt för dyr satsning i en Arena som kostat mer än den smakat.

Jag är övertygad om att nästa säsong kommer att se precis lika dan ut som föregående säsonger... Brynäs huserar på tabellen nedre halva och sedan respass i slutspelet....

Inget nytt under solen...

GävleLasse: "Brynäs HAR pengar men väljer att lägga dem på hög istället för att satsa. En mindre namnkunnig trupp gör att "experterna" kommer att tipps Brynäs långt ner i tabellen och sedan klarar sig Brynäs till slutspel och Ja-sägarna med Huge i spetsen slår sig för bröstet....

Repeat..."

Jaha de har pengar på hög, intressant. Hur mycket finns i högen?

GävleLasse:

Bra skrivet.

Jag håller med i det du skriver, jag vill inte heller skriva under på att Sundlöv är den optimala sportchefen. Min jämförelse med MoDo grundades mer på att de plockar in dyra stjärnor som ska leverera, sett till papperet har de ju ett väldigt bra lag. Sen blir de sittande med riktigt dyra lönekostnader och naggar på nästa års budget...

arnio: I runda slängar har Brynäs ett kapital på ca 10 mille på banken

Zappaholic: Modo befann sig i en prekär situation och valde att satsa på att värva sig ur krisen. Det lyckades nästan. De spetsspelare man tog in levererade och kan mycket väl bli tungan på vågen när det gäller att rädda ES kontraktet.

Rätt eller fel satsat får tiden utvisa.... Sportchefen är väl i alla fall på jobbet istället för att sjukskriva sig ;)

GävleLasse: Jo, fast de låg ju på slutsspelsplats för att sedan göra en rejäl djupdykning...

Jag håller med dig i sak, jag tycker upplägget är ganska ok men jag hade gärna sett en sportchef med större känsla för värvningar...vad heter han i SAIK, Lasse Johansson, han har lite mer koll än Sundlöv.

Zappaholic: Det var väl snarare de gamla spelarna som underlevererade som är orsaken till att Modo hamnade i KS...

Det jag är mest orolig för inför nästa säsong är att fler av våra talanger sticker i sista stund. Sundlöv går balansgång på slak lina om han bygger laget kring Ekholm, Rödin, Silfverberg och Järnkrok. Dessa kan mycket väl försvinna med väldigt kort varsel. Det kommer att bli en nervös väntan fram till deadline i sommar.

GävleLasse: Om jag inte minns helt fel skrev du här att MoDo skulle gå förbi Brynäs i serien när MoDo hade värvat "spetskompetens" kring Julen.
NÅGON ANNAN skrev att effekten av dessa förvärv skulle bli kortvarigt.

Treklövern1912: Ja man kan inte ha rätt jämt. Vad du måste känna dig smart..

GävleLasse: Det var väl mOdO som lag som inte levererade, ett fel många gör är att inte se helheten.

"Det var väl snarare de gamla spelarna som underlevererade som är orsaken till att Modo hamnade i KS..."

Lunkan: Nja.. Nyförvärven man gjorde drog ju verkligen sitt strå till stacken i synnerhet Nagy.

Men visst är det så att laget som helhet har en gemensam skuld i det. Även "Travexperten" som stod i båset...

Treklövern1912: Jag skrev att Modo kunde bli ett ricktigt utropstecken och att dom kunde bli livsfarliga i ett slutspel det erkänner jag, men ACK ACK så fel jag fick hehe!!!

Mattias Karlsson, är han aktuell? NEEJ! Är det den nivån Sundlöv vill ha på nya backen så blir jag orolig. Kolan är en överskattad skitback, jag tar hellre tillbaka Dale Clarke i så fall..

MarcusElving: Överskattad skitback?
Inte bland Timråiter. Hos oss är han bara en skitback.

Johnny Bravo: Hahaha :)

Intervju med Andersén

Karlsson har haft det tungt i Timrå men som tredjeback i Brynäs kan han mycket väl höja sitt värde igen.. Chansen finns! =)

hoppas dock inte han får lika mycket cash som han fick i Timrå!!!

MarcusElving:

Ingen fara, Kolan kommer inte till Brynäs.

tompap71: Å det tackar vi för!

Zappaholic: "Jag förstår inte riktigt debatten att man måste värva dyr spetskompetens till vilket pris som helst? Vad är det som säger att det är vägen till framgång?"

Seriesegrarna och SM-vinnarna de senaste 10-12 åren.

Enaranger: "Om inte den journalist som skrivit artikeln i GD/Arbetarbladet är
oduglig på att formulera sig så kan man bara tolka denna mening
på ett sätt."

Nja, det han säger är väl att Brynäs kommer att värva billigare spelare i år än förra året. Vilket ju är värre än sänkt spelarbudget med tanke på hur lite vi köpte då.

Pierre Johnsson är en stark defensiv back som spelar fysiskt och rensar framför mål!

Han lämnar Luleå, dock lär han väl ha anbud från utlandet eller så.

Hur som helst, skulle gärna se honom i Brynäs.

foppa78 och GävleLasse: Ber om ursäkt att jag skrev som jag skrev. Ibland förilar man sig att skriva saker som man inte borde skriva. Jag kan trösta er att ALLA analyserar och spår fel någon gång.

Treklövern1912: Hahahaha det är ingen fara inget fel med ditt inlägg bara kul att jag hade fel! Men lite tråkigt är det om Modo skulle åka ur då jag blev uppbjuden till ö-vik nästa säsong utav en kollega (som för övrigt bor granne och är skolkamrat med Nicklas Sundström det skiter iofs jag i men ändå).

MarcusElving: han är så gott som klar för frölunda

lu93rowa: Jag vill se Brendl i Brynäs! Frågan är om han är intresserad.

hahii: Jag vill se älghuden i Brynäs

Gurra88: Kom ihåg att det jublades på Gefle IF:s kansli när vår s.k. marknadschef slutade. Vårt största problem idag är att vi saknar en marknadschef värd namnet!

lucky luke: inte blev Gefle bättre av en ny marknadschef?

Erat: absolut inte. men det blev inte heller vår.

Nej hellre Kyle Wanwig än Dale Clarke isf..hehe

Gurra88: Det kanske blir roligare imorgon.

MarcusElving:Ryktet säger att Pierre är klar för Frölunda. Men om det stämmer återstår att se.

HappyX3: "men som tredjeback i Brynäs kan han mycket väl höja sitt värde igen.. "

Han lira 20-30min i TIK, hur många minuter ska ni ge honom för att han ska blomma ut då, killen kommer dö i stroke om han får en minut mer, han var 1-2 back om man kollar till speltid speciellt när Erixon var skadad, han och Jokela, vilka stjärnor, perra hade jävla koll måste jag säga....

HappyX3: Nu kan Gävle Kommun räkna med kraftigt ökade skatteintäkter. Karlssons flamma är en jävel på att shoppa.

ÖstrandsNisse: ??? Står ju inget??

Peja: Ser att Hietanen är klar för spel i KHL, skönt att slippa JKPG skulle jag tro!

sylf: Det var rätt väntat att han skulle försvinna...

Patrik Hersley, luktar Brynäs långa vägar där! Stor + PP + allsvenskan!

Jag vill att det händer lite nu på värvningsfronten. Jobbar inte Sundlöv eller sitter han bara och rullar tummarna och tror att någonting alldeles fantastiskt bra ska landa i knäna på honom?

Widing-Ja tack
Dixon- Ja tack
M.Karlsson- Nej tack
Hersley-Nja
Blomkvist-Nej tack

Kan den här spelaren platsa i ES, eller är österrikiska ligan helt kass?

Peja: Vad blir roligare imorgon?

Mattias Karlsson nu klar för Hv71.

Anders Berg: "Mattias Karlsson nu klar för Hv71"

- Svårbegriplig värvning...

Har HV sänkt sina ambitioner?

Anders Berg: hallelujah, tack för det:)

bradberry: De har väl insett att man inte kan värva hur mycket som helst. Sen har de säkert gått rejält minus i år. Man säger att man inte budgeterar för att gå långt i ett slutspel men jag har en känsla av att HV hade räknat med att gå längre än till kvarten i alla fall. Så där rök tre-fyra millar..

GävleLasse: Skönt att det inte blev Brynäs i alla fall, inte den back vi behöver.

Gurra88:

Hav tålamod,det händer grejer nu.

Blomman17: Vad är det som händer? Du måste ju säga mer än så om du vet något!!

sylf: Nej jag vill se en stabil kille. Skrebek skulle smaka fågel..

« · 1372003 · »