1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 743570 inlägg · 7967 ämnen

Silly Season 2011/12

Sv: Silly Season 2011/12
Blomman17: Ledtrådar..!!!

Sratan: Gissningvis handlar det om att "Honken" presenteras samt någon av de kanadensiska backarna från Norska ligan, som det ryktats om.

2011/2012 "nosar vi på finalen"!

Anders Berg: Vem vet Sundlöv kanske spikar truppen idag !!???

GävleLasse: Skulle vilja ha in en rightare också...

Blomman17: Hav tålamod,det händer grejer nu.

More to come... heter det :-))

Wesley: nån som vet om det blev något med Dixon?

Jag tror Dixon kommer, det verkar så enligt en fågel som viskat i mitt öra.

Niclas Wallin på gång till Luleå. En gammal mästarback hos Brynäs som naturligtvis inte återvänder dit...

Clarence: Frågan är om vi behöver gamla backar, han var bra då frågan är om han inte är mer Anders Eriksson nu?

Lunkan: Wallin är fan så mycket bättre än sopan a.eriksson

Gurra88: Anders Eriksson är grym. För jäkla grym. Han har ju spelat i ähhhnnnhheelll.

Gurra88: Jo konstigt vore det annars men åter till sakfrågan är han bra?

Zappaholic: .............Du har inte hört nå`n fågel som kvittrar om Per Åslund(FBK) :)) jobba in honom Sundlöv

Blomman17: Bara löjligt när du skriver så antagligen vet du inte ett skit!!!

kanki: Vore intressant...........Patrik Hersley och Dixon=Kanon, .........Men för dyrt förstås :(

gevalia: Per Åslund, Ja TACK!

Åslund-Järnkrok-Silfver
Ollas-Dixon-Dackell
Larsson-Nordan-Lauritzen
Hansen-Granis-Rohdin/wännström/Rensfeldt

hahii:

Svedberg-Holmqvist

Ekholm-Berglind
Silfverberg-Järnkrok-Åslund

Jonsson-Andersén
Dackell-Dixon-Widing

Hersley-Bertilsson
Lauritzen-Nordquist-Larsson

Sundqvist
Sjödell-Wiklander-Granström-Ollas

Sälj Hansen och Sandin. Övriga förluster:Löf,Carlsson,Clarke,Bjurling,Greiss,Somervouri,Kahnberg,Rödin,Sundström. NYA: Honken,Hersley,Dixon,Widing,Åslund,Wiklander,Ollas

Extra junisar:Wännström,Rensfeldt,Rohdin

hahii: ...........Lutar åt AIK, tyvärr .......men.......man vet aldrig ;)

Pettisbif: Du byter lag/kedjor varje vecka du :)

Ja, det kommer säkert ramla in några kedjor i den här tråden så här kommer en till:

FORMATIONER:
Mattias Ekholm - Niclas Andersén
Pavel Brendl - Jonas Nordquist - Sebastian Lauritzen

Lars Jonsson - Vladimir Mihalik
Jakob Silfverberg - Calle Järnkrok - Johan Larsson

Lukas Kilström - Jörgen Sundqvist
Barry Tallackson - Stephen Dixon - Jonatan Granström

Simon Bertilsson - Victor Berglind
Jesper Ollas - Mads Hansen - Andreas Dackell

UTANFÖR:
Alexander Sundström
Sebastian Wännström

I J20:
Oscar Dansk
Kalle Johansson
Ludvig Rensfeldt

PP1:
Ekholm - Brendl - Tallackson - Dixon - Granström
PP2:
Jonsson - Silfverberg - Järnkrok - Larsson - Lauritzen
BP1:
Jonsson - Mihalik - Granström - Ollas
BP1:
Bertilsson - Berglind - Hansen - Dackell

Anders Blank: Jag skulle mer än gärna ta det laget till nästa säsong men Brendl, Mihalik, Dixon och Tallackson känns inte dirket troligt.

Kommer Brendl blir det nog int mycket mer än så skulle jag tro, han vill nog ha en bra månadspeng. Dixon är nog billgare men långt efrån billig med Brynäsögon sett. Lika så tror jag att Tallackson och Mihalik lär vilja ha en okej peng. Jag har ingen aning om va de tjänar nu men säkert rätt mycket jämfört med BIF budget.

Det måste ju vara riktigt otroligt fantastiskt bra spelare som är på väg till Brynäs; de är inte presenterade ännu och det måste bero på att de fortfarande spelar, och spelar de fortfarande så spelar de i bra lag och då bör de vara bra spelare.

Positivt tänkande!

=)

Anders Blank: Förstår inte varför dom flesta vill ha Kihlström ifrån ssk?Ska vi inte förstärka laget el är ni bara realistiska och förstår att vi bara får billiga spelare som blir över?

Anders Berg: SSK spelar än...vad vill vi ha därifrån? Spelare som viker ner sig när det gäller?

Anders Berg: Riktigt bra lag som modo och ssk menar du?

Gurra88: Nja, tänkte mer på Detroit, San José etc. =)

Zappaholic: Okej, vad är dina egna tankar kring att inga spelare (förutom Ollas) presenterats ännu?

Storhonken: En kombination där från min sida iallafall. Jag vill att det kommer in tre-fyra av hög kvalite (mina förslag är Mihalik, Brendl, Dixon, Tallackson). Då får vi "fylla ut" med t.ex. Kilström och nu Ollas.
Kilström tycker jag har gjort det ganska så bra ändå med 13 poäng på 50 matcher med ett bottenlag. Hade varit fjärde bästa back i Brynäs iår med dom poängen. Lovande och bra back... Frågan är bara om han väljer att lämna för Brynäs istället för att spela i Allsvenskan med moderklubben om det nu blir det. Klarar sig SSK så tror jag inte Kilström sticker heller så det är en värvning jag tror på / hoppas på om SSK inte klarar kvalet.

Anders Berg: Det måste ju vara riktigt otroligt fantastiskt bra spelare som är på väg till Brynäs; de är inte presenterade ännu och det måste bero på att de fortfarande spelar, och spelar de fortfarande så spelar de i bra lag och då bör de vara bra spelare.

Positivt tänkande!

=)

Jag tror att vi får vänta tills efter VM för presentation av övriga nyförvärv än Honken och Dixon om nu det blir något med duon,

Anders Berg: Mina tankar är att Sundlöv har svårt att hitta de spelare han söker...jag tror inte hans rykte bland agenter och spelare är det bästa vilket försvårar toppvärvningar.

Men jag hoppas du har rätt...Åslund vore en kanonvärvning men jag tror han stannar i Fuskestad.

Dixon kommer...

Ja, Mikko Lehtonen blev klar för SAIK i slutet av augusti, å han är ju rätt okej, så den som väntar på något gott... Bra med lite is i magen!

Wesley: Jag tror det kommer att bli tidigare. Det finns en stor chans att Sundlöv presenterar en eller två spelare så snart KS är färdigspelad.. Alltså ikväll eller under helgen...

Pro Scoutat 2 spelare från Asiatiska ligan! ;D
(sökte på spelare under 20 år i asiatiska ligan, dök upp 3 spelare haha)

www.eliteprospects.com/player.php?player=34637

Den här Kinesen ser ju ändå ganska intressant ut ändå, han är 183 och väger 93. ingen aning om han är en bulldozer, men kan jag alltid hoppas! ta över han till sverige låt han spela u20 laget och kanske testa på allsvenskan, om 2säsonger kanske han kan vara nått för BIF? ;D

och hur Coolt vore det inte med en kines i ldaget?
www.eliteprospects.com/player.php?player=68610

HappyX3: Den sista där var ju en riktig poängspruta.. Har inet Sundlöv blivit verbalt halshuggen tidigare så lär han väl bli det om han plockar in dessa..

Stratan: hahah ;D men alltså dessa ska ju inte gå in i truppen i år utan snarare växa på sig 2-3 år. men hur coolt vore det inte med asatiska spelare i ES!?

PR-Värvning no Doubt.

Carl Hagelin spelar collagefinal nu snart och efter det ska han visst skriva kontrakt med NY Rangers, nått att låna kanske?

www.eliteprospects.com/player.php?player=4567

HappyX3: Hittade nåt för Sundlöv, en Mongol, Tserenbaljir Baatarkhuu,
1.72 lång och 68 kilo, kanske en ny Ove Molin? Men jag är säker på att Brynäs redan scoutat honom!

www.eliteprospects.com/player.php?player=67467

Eller den här snubben, Mubarak Al Mazrouei, från Förenade arabemiraten. Har en ass på 3 matcher och mäter hela 1.70 över marken.

www.eliteprospects.com/player.php?player=70039

AGERA ELLER AVGÅ SUNDLÖV!!

HappyX3: Hittade en målvakt åt honom också, en Mexican, Alfonso de Alba från Aztec Eagle Warriors. Har ett snitt på 9.31 insläppta per match, säkert bättre än både Bjurling och Greiss.

why not. fatta rubriker det kommer bli? BRYÄNS VÄRVAR EN MEXIKAN!
och så låter man han stå en träningsmatch, mycket publik kommer komma att kolla på Sollet, ALLA medier kommer vara där, SVT och TV4 kommer filma...

Syns man så finns man Aight?

varje gång vi syns kanske vi får in en ny supporter, var 4gång vi syns kanske vi får in en ny person till arenan.. Greiss kanske inte var en bra värvnings sportsligt sätt, men han skapade många samtalsämnen och många rubriker.

Hörde ett rykte idag: Mattias Carlsson från SSK ska i stort sett vara klar.

Pettisbif: plz noo :(

HappyX3: En helt ok värvning om det är sant. Gjorde 17 mål i grundserien.. Dock kanske inte som Eros ersättare

GävleLasse: Jag tror det kommer att bli tidigare. Det finns en stor chans att Sundlöv presenterar en eller två spelare så snart KS är färdigspelad.. Alltså ikväll eller under helgen...

Okej, det låter bra det, Mattias Carlsson som någon nämde tidigare skulle passa bra in i Brynäs tror jag, snabb på rören och kan göra mål.

Zappaholic: "Mina tankar är att Sundlöv har svårt att hitta de spelare han söker...jag tror inte hans rykte bland agenter och spelare är det bästa vilket försvårar toppvärvningar."

Ajfan.
Kan det vara så djävligt?
Att sportcheferna ibland har lite svårt att hitta exakt den spelare/spelartyp man söker?

Kan du utveckla det där med dåligt rykte bland agenter och spelare lite närmare?
Exakt VAD skulle få tilltänkta nyförvärv att välja bort Brynäs just pga Sundlöv?
Hans temperament? Hårfärg? Val av bil?
Vore intressant att få höra....

Personligen tror jag att toppspelare i de flesta fall väljer det lag där dom får mest betalt i komb med det lag som på bästa sätt gynnar deras vidare utveckling som spelare.
Fast jag kanske är helt ute och cyklar här.
Kan ju bero på mormors hårfärg att dom väljer HV istf Brynäs...

Huge: "Exakt VAD skulle få tilltänkta nyförvärv att välja bort Brynäs just pga Sundlöv?"
Lätt! Sundlöv är en visionslös företrädare för Brynäs anno 2011. En förlorare.

Wesley: Mattias Carlsson skulle vara ännu ett steg i den riktningen som jag tror att Brynäs är på väg. Jag tror att Tommy Jonsson vill spela ett rakare, intensivare och mer fysiskt spel än Czarnecki. Värvningen av Ollas och snacket om Dixon stärker min teori. Skulle dessutom Mattias Carlsson bli klar så börjar det bli uppenbart.

Kul i så fall, jag skulle verkligen vilja se ett rakare Brynäs. Ett Brynäs som tar närmsta vägen in på mål och inte svänger runt i hörnen så mycket.

Dock behöver vi såklart ha in en etablerad målskytt som ersättare för Eero, där finns inget utrymme för chansningar. Men i övrigt så klagar jag inte över spelartyperna som diskuteras just nu.

Redigerad kommentar

MarcusElving: Förlängningen med Dackell talar ju emot den tesen. Jag skulle bli väldigt förvånad om man placerade Dackell i en tredje eller fjärdelina. Man kommer alltså att spela ett spel som passar herr Dackell..

nere i sarghörnen

MarcusElving: Du är nog rätt ute i din gissning i alla fall så hoppas jag på ett att få se att sånt spel i vinter.

Clarence: Att jag skulle få ett sånt svar från en okunnig skitkastande förlorare som bara loggar in för att gnälla och klaga var inte förvånande, så jag hoppas få ett svar med lite mer genomarbetade och underbyggda sakargument från annat håll.

« · 1372448 · »