1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 743536 inlägg · 7967 ämnen

Silly Season 2011/12

Sv: Silly Season 2011/12
Löf Förlänger med brynäs :P Det är vell bara bra det tkr jag :P

Honken: Sportbladet skrev för ett tag sen att Brynäs var intreserade utav Åslund.

Löf...

Pettisbif: Ah, ok. Tack för infon:)

Knas_Jojjo: Kan tyvärr inte hålla med:O( men alla tycker vi olika.
Tror aldrig att Löf kommer att bli en bra elitserie back... Lägg pengarna på något vettigt istället tycker jag.

Rossa: 8 backar är kontrakterade i och med förlängningen med Löf. Är Sundlöv klar med backsidan eller ska det in en till? Hoppas verkligen att det ska in en stor defensiv klippa också.

Fast jag tror fan att Sundlöv är klar med backarna nu :(

Redigerad kommentar

MarcusElving: Halvbedrövlig backsida, helt klart. Lägg därtill att Ekholm försvinner och han är ju "oersättlig".

han har ju ändå spelat kvalserien och en del as-matcher så potential måste grabben iaf ha..

Men eftersom det står att han företräder morgondagens Brynäsare så finns det en chans/risk att han lånas ut nästa säsong också! =)

för visst fan borde Kalle Johansson får chansen i BIF nästa säsong?

Anders Berg: Jag hoppas innerligt att Ekholm stannar, annars ser det otroligt mörkt ut..

Forwardssidan då, det är ju trångt om platser även där. 11 spelare har kontrakt. Det brukar väl vara 13-14 forwards i ett lag.

Hur gör man med Rensfeldt och Rohdin, ingen av dem har ett kontrakt. Dixon? En sniper?

Ska bli intressant att se hur man löser allt, det finns ju inte plats för alla i alla fall..

Redigerad kommentar

Kul med Gunderson. Verkar helskön hoppas att han kan ta klivet på ett bra sätt.

Löf, totalt usel, men får förstås förlängt.. säger som arnio - han gör ju sitt bästa.

Vi kan väl nästan konstatera att Micke sundlöv inte kommer värva någon som håller rent framför kassen..

Gurra88: Totalt usel, nja så dålig är han väl inte!?

Gurra88: Som Löf spelade innan sista utlåningen var han klart bättre än t.e.x både Clarke och Sunken. Säger inte så mycket men ändå.

Linström_92: Jävligt skön Kille den där Ryan det blir nog bra det!!!

sylf: Kan så vara, men jag trodde att BIF ville framåt?
Börjar redan nu förstå att några spekulära värvningar inte blir av.
Måste in en bra defensiv back annars tycker jag att backsidan ser klen ut..

Rossa: En helt annan sak, vad jag sa var att Löf absolut inte var usel på slutet.

HappyX3: NEJ! Ingen Kalle Johansson och ingen Simon Löf!! Det ska in en stor och elak jäkel till back tycker jag! Backsidan har inte förstärkts ett dugg sen den gångna säsongen! FAAN!

Dr Spec: Jo så usel va han faktiskt. Han är inte speciellt bra på nått. Bara en helt vanlig intetsägande medelmåtta som Aldrig kommer bli nått

Mer Gunderson..

Han verkar vara en seriös kille, har egen mat med sig till matcherna till och med! :)

Redigerad kommentar

Gurra88: Fast pojken är ju inte så lastgammal, precis!

sylf: Helvete att du alltid ska vara så positiv!

... hur som helst, så kan jag sätta 33 000 kronor på att Brynäs inte kommer att "nosa på finalen" kommande säsong. Kom ihåg var ni läste det... först.

Anders Berg: Saida och Anders hand i hand!

MarcusElving:"Mer Gunderson..

Han verkar vara en seriös kille, har egen mat med sig till matcherna till och med! :) "

sen är han otroligt duktig på engelska också

arnio: Samt att han har en rätt bra frisyr..

MarcusElving: Det blir nog bra det här, jag har en bra känsla..

Jag är god vän med Nerikes Allehanda-reportern som intervjuas av Gefle Dagblad ang. Gunderson idag, så för egen del var det mest fakta som jag fått redan i lördags, men lite mer kanske man kan ta reda på om honom, om intresse finns.. :-)

Davve17: Ta reda på så mycket som möjligt :)

Davve17: Ja, vi vill veta allt!

Såg precis att BIF förlängt med Löf? Varför i helvete lägger Sundlöv pengar och krut på honom?
Tyckte att han visade rätt klart det han spelade iår att han inte håller i ES. Han var inte någon framstående spelare i AS och jag ser absolut inte varför man förlänger med honom.

Gunderson känns spännande. Bara hoppas att han är lite Magnus Johansson-lite :)

mattiaskarlgren: Ja, jag tycker också det verkar helt knäppt att förlänga med en spelare som under säsongen varit utlånad till Allsvenskan! Men han är ju en Brynäs-produkt och dom brukar ju ha förtur när det ska skickas ut kontrakt!... Jag hade ju hellre sett en defensivt stark back som kan va lite förbannad på motståndarforwards. Varför inte Patrik Hersley eller Richard Demen-Willaume om dom ska gå på "lågbudgetvarianten" istället för AHL-liraren Mihalik.

Lite om Ryan, Löf, Carlsson och Dixon. gd.se/sport/brynas

Held: Ja, hemsk läsning! Sundlöv ser Carlsson som en potentiell ersättare till Ekholm(!). Man tappar Eero, Kahna och kanske Jacke. Ersätter med Ollas, kanske Dixon och någon mer.

Blir laget BÄTTRE då?

Tveksamt.

mattiaskarlgren: Nu tror jag inte att Löf kostar några jättepengar, dessutom gör han nästa år sin första säsong som senior. Jag tror inte valet stod mellan Löf eller en etablerad defensiv back. Löf är 7-8 back och kommer förmodligen bli utlånad igen. Brynäs har investerat en hel del speltid i honom och jag tycker faktiskt att det skulle vara korkat att göra sig av med honom när han är så pass ung.
Gunderson känns spännande men med Jonsson och Ekholm i laget, än så länge, så känns en defensiv klippa mer prioriterat än en leftare på 177cm. Nu kommer vi även nästa vår sitta och beklaga oss att vi inte har någon som kan hålla rent framför mål i ett slutspel.
Dixon skulle vara kanon, dock får vi väldigt många centrar. Nordqvist, Järnkrok, Dixon, Larsson och Granström. Om vi förutsätter att samtliga ska spela i någon av dom tre första kedjorna, allt annat känns osm slöseri, så är det väldigt trångt.

Zzz: Låna ut Löf och ta in denna istället:

www.eliteprospects.com/player.php?player=10961

Brynäs behöver lite mer tyngd framför eget mål.

micke63: Brynäs kommer inte att spela på 8 backar så det är skit samma om man lånar ut Löf eller inte. Det var på Gundersons plats det skulle in en defensivt skicklig spelare, nu blir det ingen. Hade vi fått in Bartley så hade vi fått en tuff back med en bra offensiv, nu blev det en back med bra offensiv men som knappast spelar särskilt tufft. Jag tycker Ekholm och Jonsson hade kunnat sköta PP och att man satsat allt på att få in en bra defensiv back.

micke63: Det blir nog svårt att ta in ännu en transatlant eftersom man redan fyllt sin kvot med icke-EU spelare.

Annars håller jag med om att det skulle behövas en sor stark back som defensiv-klippa.

Zzz: Det kvittar vad en sådan spelare som Löf kostar.. Ska BIF nånsin kunna ta sig till en semi, final eller tom vinna SM-guld igen så måste vi ha in bättre spelare i truppen än Löf.

Stratan: Ja just det tänkte inte på det. Men vad tror vi i så fall om denna ?
www.eliteprospects.com/player.php?player=2699

mattiaskarlgren: Jag är helt säker på att det inte 8:e backen som kommer att ta oss till final och göra att vi vinner SM-Guld. Jag tycker det är helt rätt att ett lag med en liten spelarbudget som Brynäs har oetablerat på reservplatserna. Om det skulle krisa under säsongens gång så kan man alltid ta in någon senare.
Det var som sagt på Gundersons plats det skulle in en defensiv spelare inte på 7-8:e backplats.

Redigerad kommentar

Held: Seså ut och jobba med dig Held för fan hehe!

micke63: Å andra sidan vet jag inte hur jag tänkte nu. Dixon är ju inte klar ännu heller, så än så länge har de bara en icke-EU spelare...

Zzz: Linus Videll är klar för AIK!!

foppa78: Det är ju de jag gör he he, en sväng in på HS ett par gånger om dagen måste en ju ta sig tid med : ) lite lustigt att man sitter hemma å idiotförklarar tjejen när hon läser hänt extra å amelia å bloggar å allt va de är när en inte är ett skit bättre själv, hade det kommit ut ett ex av elitskvaller med rykten om övergångar så hade man ju lusläst skiten : )

70 Rodrigues: Honom får dom gärna ta, han e ju utvecklingsstörd =), Han går nog till KHL i vilket fall som helst .......Vi tar Dixon och Åslund ;)

Held: Ja det stämmer hemma är det icakuriren och sånn jävla skit så HS är livet!!!

Jaha, nu fick vi bekräftat att Löf var sista pusselbiten på backsidan. Nej, det känns verkligen inte bra tycker jag. Defensivt kommer det absolut inte bli bättre än förra säsongen. Jag hade gärna sett att man inte förlängde med varken Löf eller Carlsson och tog in en rejäl defensiv back istället.

Man får glädjas åt forwards och det offensiva då istället, där lyckas Sundlöv bra tycker jag. Brynäs kommer att ha många offensivt skickliga backar och forwardssidan kommer att blir grymt bra tror jag.

Blev glad när jag läste detta:

"Förutom att målvakten Johan ”Honken” Holmqvist ska skriva på hoppas  Sundlöv att kanadensaren Steve Dixon vill göra comeback, och därtill ska  troligen en etablerad ytterforward värvas."

Jag är lite orolig över att det står troligen dock.

Ollas, Dixon och en sniper känns kanon. De kommer säkerligen att ersätta Eero och Kahna på ett bra sätt.

Men fan så orolig jag är över backsidan.. Man får väl hoppas att Sundqvist gör en bättre säsong än förra och att spelare som Löf och Berglind tar ett steg till..

Redigerad kommentar

MarcusElving: Vilka ersätter Silfverberg och Ekholm då?

MarcusElving: Ja du, backsidan ser mer än lovligt tunn ut :-(

Anders Berg:

Är det klart att dom lämnar?

Anders Berg: Så länge ingen av dem har bekräftat att de ska lämna så räknar jag med att de spelar i Brynäs nästa säsong.

Skulle de däremot bekräfta att de ska lämna Brynäs så har Sundlöv ett helvetes jävla jobb att göra.

« · 1374197 · »