1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 742147 inlägg · 7967 ämnen

Silly Season 2011/12

Sv: Silly Season 2011/12

Lindström: "Så lever vi andra i värkligheten."

Ja, ni gör ju det.
Vi andra håller oss till verkligheten....

Huge: "Ajfan, det är alltså SÅ det funkar: Varje gullgris som åker 8or i 2 matcher på försessen kommer automatiskt att bli lika framträdande i A-laget hela året.

En grönjävligt under isen Hansen eller Dacke behöver således inte ens visa upp sina trynen först omg 1 drar igång.

Dom kan ju som vanligt åka å lalla & ha sina 18-22 min/match efter match, Oavsätt sina insatser.

Eller Lauritzen enligt dig Bif svar på Foppa, Sudden & Gud.

Visar ju vilka kundskaper och vilken skarp blick du har för hockey.

tjugo8: Hoppsan vad insatt du inte var då.

Huge: "Vad än Lindström och andra tomtar som påstår sig ha "insyn" säger..."

"Jag talar om vårt jätteorakel Lindström, du vet han med enorm insikt i föreningen, som påstår att Brynäs misshandlar sina spelare och gamla ledare å det grövsta.
Nåt belägg för den saken har vi förstås aldrig fått se"

"Jag talar om vårt jätteorakel Lindström, du vet han med enorm insikt i föreningen, som påstår att Brynäs misshandlar sina spelare och gamla ledare å det grövsta.
Nåt belägg för den saken har vi förstås aldrig fått se"

Fantastiskt hur du i ETT inlägglyckas få med så mkt trevligheter, gång efter annan visa vilken patetiskt liten feg fjant till människa du är.

Men vill du syssla med skitkastning så gör det öga mot öga istället för att gömma dig bakom en dator.

Lindström: Härlig Brynäsanda vi har! eller?

Som John lennon skulle säga "All you need is love!"

Lindström: Det är är många som tror dom är Rambo bakom en skärm och ett tangentbord det finns fler här inne som tror det!

foppa78: Man måste kunna ta lite skit också.

foppa78: Dessutom undrar man hur somliga är funtade när helt olika spelartyper jämförs med varandra och de facto skyttekungar blir helt värdelösa och spelare som må ha en härlig inställning men bara gör några få poäng blir bärande spelare....

Erat: Man kan tycka att man borde kunna föra en diskussion utan att kasta en massa skit på varann. Men det verkar finnas mycket gammalt groll här.

Man behöver ju inte vara helt dum i huvudet bara för att man har en annan åsikt.

Lindström:

Menar du att Brynäs lönekostnad skulle öka när en spelare får NHL-kontrakt och sedan lånas ut till klubben?

Jag hoppas ivf på det här laget till nästa säsong:

Holmqvist-Svedberg

Ekholm-Bertilsson
Silfverberg-Järnkrok-Lavander

Jonsson-Andersén
Widing-Nordquist-Lauritzen

Gunderson-Sundqvist
Dackell-Larsson-Johansson

Ollas-Granström-Wännström

Spelare som inte får plats:
Löf-Carlsson-Berglind-Sandin-Rohdin-Hansen-Rensfeldt?

PP1:
Ekholm-Järnkrok-Gunderson-Silfverberg-Lavander

PP2:
Jonsson-Dackell-Lauritzen-Widing-Granström

BP Par:
Dacke-Martin
Granis-Lavander
Larsson-Silver
Extra:Calle

Pettisbif: Ekholm? Tror absolut inte att han lånas ut till BIF nästa säsong. Han kommer ges chansen i NHL och sen spela en hel del i AHL men jag tror faktiskt att han blir ordinarie i NHL!

tjugo8: För att reda ut det; Ring till nån Es klubb och hör vad som gäller så slipper jag säga något.

Finns en lista på saker som gör att lönen höjs.
Där bla landslags matcher finns med som parameter.

Eller tror du en Nhl klubb skulle "sin" spelare bli utlånad och bara ha mini junis lön?

Eller jag vet; Fråga Huge han har ju insikt i allt Bif gör eller hur alla Nhl, Khl & As klubbar gör.

Lindström:

Jag tolkar det som ett ja på min fråga...?

Vad grundar du den tron på?

Lindström: "Finns en lista på saker som gör att lönen höjs.
Där bla landslags matcher finns med som parameter."

Men nu var det ju UTLÅNING av spelare som enligt dig skulle göra att våra lönekostnader ökar, och inte kontraktsreglerad bonus vid ev landslagsspel.
Så frågan kvarstår: på vilket sätt skulle en utlåning göra att våra lönekostnader ökar?

Vid utlåning till ex AS så MINSKAR sannolikt lönekostnaden då AS-klubben står för en del av lönen.

Vid en tillbakalåning från NHL blir lönekostnaden förmodligen lägre om man jämför med alternativet: att tvingas värva nåt nytt, vilket sannolikt kostar mer.
Dessutom är jag tämligen säker på att kostnaden vid en tillbakalåning till viss del betalas av NHL-klubben, då det ligger i den nya arbetsgivarens intresse att spelaren ifråga utvecklas vidare via tillbakalånet till ES. Så jag begriper fortfarande inte hur du får ihop det.
Undrar om du själv begriper...

Serge Boisvert klar för Brynäs!

Anders Berg: Underbart, vi behöver scouter med klass.

Anders Berg: Vem?

Hescores: Ville bara kolla om folk hade koll! =) Men icke! ;-)

Anders Berg: Ja gehöret för ditt inlägg var massivt. ;)

Anders Berg:Skrattade lite när jag såg detta.

Men, faktum kvarstår.Hade Brynäs värvat en spelare av "bäverns"
kaliber hade jag jublat. Där kan man snacka om en spelare som
Alltid gjorde sitt jobb, Aldrig backade undan.

Gamla goa "bävern". Fast han var Frölundait så var det alltid roligt att se
han spela.

Dragskott.nu rankar elitserielagens värvningar från glödhett till iskallt:

KALLT

Brynäs: De allra flesta som är insatta vet vad Johan Holmqvist och Daniel Widing går för när de är i form, men båda har haft en hel del motvind under en lång tid och det krävs ganska mycket för att dessa pjäser ska studsa tillbaka - även fast jag tror att minst en kommer lyckas med det. Mats Lavander besitter inte samma höga högstanivå, men är ytterligare ett nyförvärv som är på dekis och mycket väl kan ta revansch i en ny miljö. Jesper Ollas och Martin Johansson är inte direkt stjärnvärvningar, men skickliga defensiva forwards även i Elitserien. Ryan Gunderson är däremot en rejäl chansning som kan få det tufft i högstaligan.

Undrar om Sundlöv har visat sitt intresse?

70 Rodrigues: Jag har svårt att tro att Sundlöv tänker värva en forward till.

Burken: Ja tyvärr så är det väl så.

70 Rodrigues: Det är väll bättre att han spar pengarna till en ordentlig back, forwardssidan ser ju helt ok ut.

Zzz: Jag är inte alls speciellt imponerad över forwardsvärvningarna som gjorts, det ska vara Widing då om han kommer tillbaka till gammalt gott slag. Pesonen och en ordentlig back går alldeles utmärkt ;-)

70 Rodrigues: Jag tycker det har värvats bra komplement till det som redan fanns. Forwrdssidan känns mer komplett till nästa säsong.
Japp helst, men måsta man välja så hoppas jag att Sundlöv lägger allt på en riktigt bra backvärvning.

Pesonen lär ju inte vara gratis heller.

Zzz: Är inte så säker på att Sundlöv kommer att värva någon ytterligare back även fast han har gått ut o sagt det? Som sagt, jag är inte imponerad över forwardsvärvningarna. Vi får väl se hur det går när serien drar igång?

70 Rodrigues: Jag tycker du är lite väl kritisk. vad hade kunnat värvats bättre?
Om man tittar på laget och vad som saknades tycker jag Sundlöv har fyllt på med det. Sen vill man ju alltid ha stora producerande stjärnor med erkänt namn, men vi blir ju inte bättre framför mål eller fysiskare om vi inte värvar spelare med just den profilen.

Silfverberg - Järnkrok - Lavander
Widing - Nordqvist - Lauritzen

Jag tycker dessa två känns som två väldigt bra producerande kedjor. Spelare till 3-4:e kedjor har vi gott om.

Zzz: Som sagt, vi får se hur det går när det sätter igång?

70 Rodrigues: Inga argument utan bara ren skepsis? =)

Zzz: Tror att kommande säsong kommer att bli mycket oviss men jag tror att Elitserien 2011/2012 slutar som följer:

1. Färjestads BK
2. Luleå HF
3. Linköpings HC
4. Skellefteå AIK
5. HV 71
6. MoDo Hockey
7. Brynäs IF
8. Växjö Lakers
--------------------
9. Djurgårdens IF
10. Frölunda Indians
-----------------------
11. AIK IF
12. Timrå IK

Zzz: Ja jag är grymt skeptisk, det är ju inga supervärvningar direkt. Lavander fick ju lämna Luleå for a reason och Ollas och Johansson luktar Hermanssonvarning långa vägar. Widing är den jag tror och hoppas kommer att få en nytändning?

70 Rodrigues: Så precis som mediatipparna låter du dej överskatta Färjestad. Trots att laget tappat flera hörnpelare från säsongen som gick mal experterna på, som vanligt, i sina förhandstyckanden om att FBK är så himla bra. Det är likadant varje år, oavsett förutsättningar.
Nä, hoppas, och tror, Lule eller LHC kan lyckas visa att de för en gångs skull är Vinnare, även sen i slutspelet.
Brynäs? Nja, hysad serieplacering men stopp igen i kvartsfinal, tyvärr...
Här är mitt tips för elitserien 11/12:
1. Linköping
2. Luleå
3. Modo
4. Färjestad
5. Brynäs
6. Djurgården
7. Frölunda
8. Skellefteå
9. HV
10. AIK
11. Timrå
12. Växjö

Clarence: Men det går ju också ganska bra för FBK varenda jävla säsong oavsett förutsättningar :-)

Clarence:

Mitt Tips!

1. Färjestad
2. Luleå
3. Linköping
4. Brynäs
5. HV71
6. SAIK
7. Frölunda
8. Djurgården
--------------------
9. Växjö
10. MoDo
-----------------------
11. AIK
12. Timrå

Nån som vet varför Oskar Östlund gått till HV?

70 Rodrigues: "
Men det går ju också ganska bra för FBK varenda jävla säsong oavsett förutsättningar"

Jo, tyvärr. Undrar hur de bär sig åt. De tar ofta till sig spelare som i andra lag inte gör alltför mycket väsen av sig men som plötsligt blir väldigt framträdande.
Men hoppas de, som andra klubbar, möter en riktig motgångssäsong nån gång.

70 Rodrigues: Tror förresten inte heller på nån ytterligare back i Brynäs fast det sannerligen skulle behövas t o m ett par stycken till. Sundlövs "försäkringar" ger jag inte mycket för.

Clarence: Mormor pratade om det på årsmötet ikväll. Man hoppas faktiskt lite på Ekholm om han inte tar plats i NHL. Om inte analyserar man läget i oktober och ev. värvar en back...

mitt Tips! :

1. Linköping
2. Färjestad
3. Luleå
4. Brynäs
5. Djurgården
6. Frölunda
7. Aik
8. Växjö
--
9. SAIK
10. HV
--
11. Modo
12. Timrå

Hence: Brynäs satsar helhjärtat på Dansk.

www.hockeymagasinet.com/2011/05/20/hg-pa-hm-brynas-2/

Lite om brynäs "nyförvärv" till J18laget / HockeyGym. =)

Det som skrivs om Adam Brodecki (www.eliteprospects.com/player.php?player=38747) låter riktigt itnressant! nu längtar man som fan till hösten ;D

HappyX3: Jo, det är en riktigt stor talang. En av de "uppflyttade" Marcus Lindblom har också en yngre bror som kan bli grym.

Clarence: "Undrar hur de (FBK) bär sig åt."

Du undrar alltså hur Färjestads BK kan ställa så bra lag på isen varje år?

HappyX3:
här kommer mitt tips:

1.Luleå
2.Linköping
3.Färjestad
4.Brynäs
--
5.Skellefteå
6.Djurgården
7.HV:71
8.AIK
--
9.Modo
10.Frölunda
--
11.Växjö
12.Timrå

Hoppas att våran sk sportchef får rätt??

70 Rodrigues: En tik?

70 Rodrigues:

I stort gillar jag hur Sundlöv tänker sig lagbygget, jag tror att grythunden med likasinnade kompisar är rätt väg att gå. Däremot tycker jag inte om "vänta och se hur det går för Ekholm." Menar man allvar med finalambitioner behövs inte Ekholm, det behövs minst en, kanske två erfarna och tunga backar, gärna en "polis"

« · 1384720 · »