70 Rodrigues: " Kul för Wille men hur fräscht är det, varför denna svågerpolitik, varför inte ta in någon utifrån?"
Precis.
Varför inte annonsera worldwide och headhunta för ett par miljoner kronor så att vi får en riktig toppkraft som kan ansvara för nåt av det absolut viktigaste för varje förening: boka hotellrum och flygbiljetter.
Jag begriper inte hur man i det läget kan anställa en person som redan finns i organisationen, är känd och omtyckt och som dessutom har administrativ erfarenhet från sitt jobb som restaurangägare.....
Gurra88: " Kanske bättre att se till att han sköter de arbetsuppgifter han har från början."
Enligt uppgift skötte Wille restaurangjobbet klanderfritt men valde att ta på sig skulden för den där utskänkningshistorien, för att inte störa spelarna alltför mkt inför slutspelet.
Konstigt att du med din berömda insyn i verksamheten har missat hur det ligger till.
Sen svarar du inte på frågan: är det bättre att han går och rullar tummarna för lönen, istf att göra lite nytta som avlastare till Sundlöv?
70 Rodrigues: " Förlåt, Brynäs gör ju aldrig fel."
Har du några fler självklarheter på lager?
70 Rodrigues: " men det går tyvärr inte att skriva här i Gb:n, det anses vara personangrepp."
Tja, det är väl din ensak om du tycker att det är synd att man inte får syssla med personangrepp.
Själv tycker jag att det är bra att såna saker inte är tillåtna.
Gunderson?
Har inte så mkt koll på honom, ärligt talat.
Men det känns som en intressant värvning. Vi behöver en offensiv back som framförallt kan styra lite i PP, och Gunderson ska ju ha den egenskapen vad jag hört från fackmannahåll.
Ekholm är ju borta och Jonsson i all ära men jag tycker att det borde gå att få ut mer av honom i bl.a PP.
Lindström: Jag tar seden dit jag kommer och kopierar dig, vad gäller källor.
Med tanke på allt dravel du vräker ur dig i tid och otid om det mesta som rör föreningen och där jag hittills aldrig sett eller hört nån källhänvisning från din sida, så känns det inte mer än rättvist att jag avstår från nån källhänvisning i det här fallet.
Redigerad kommentar
Gurra88: "Jag har läst det andra inlägget också"
Och vad skulle det hjälpa i ditt fall?
Du har ju exakt noll läsförståelse och hur förklarar man för en sån person att han inte förstår.
En omöjligt uppgift.
I ditt fall passar bara en devis: mot dumheten kämpar Gudarna förgäves.
Eller för att vara lite mer jordnära kan man citera Ingemar Stenmark:
"In´t lönt och förklar´ för den som int´ begrip....
tompap71: "En fundering...
Om du fick välja, pröjsa nån för att gå hemma och rulla tummarna eller hitta en syssla där han gör nån form av motprestation för slantarna. Vilket av det tycker du är vettigast?"
Du sammanfattar sakfrågan mkt bra i din enkla frågeställning.
Men är det inte komiskt hur vissa lyckas upphöja valet av Wille som assistent åt Sundlöv, till att bli en oerhört viktig fråga där man borde utlysa jobbet externt, som om det vore föreningens absolut viktigaste post?
Vi talar om ett i stort sett relativt okvalificerat kontorsjobb, utan att det fördenskull är oviktigt.
I det läget vore det väl snarare dumdristigt än smart att börja leta efter ett externt alternativ.
En extern kraft skulle väl isf snarare bli dyrare i drift än vad Wille nu är.
Men det är som vanligt på många händer härinne: dumheten bedrar visheten...
Sätter mina slantar på aftonbladet i det här fallet, Jakob själv berättar för journalister därborta att han inte kommer över i år, inte ens till training camp.
Redigerad kommentar