1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 741928 inlägg · 7967 ämnen

Silly Season 2011/12

Sv: Silly Season 2011/12
Lindström: Jag vet inte vart du fått den informationen ifrån. Hade det varit så jävligt så hade väl knappast flera spelare kommit tillbaka till Brynäs.

Visst finns det en och annan spelare som "lämnat" Brynäs på grund av att de inte fått speltid och varit sura på det. Niklas Danielsson är ett typexempel på det. Fast han sa ju i en intervju för nån säsong sedan att han var väldigt omogen när han spelade i Brynäs.

Jag får mer och mer svårt att tro att du är en supporter till Brynäs.

Är det NÅNTING du tycker är bra med Brynäs? För du har en otrolig förmåga att se allt så negativt.

Burken: Nu vet inte jag riktigt vad min syn på klubben har med Widings intervju att göra riktigt.

Eller varför jag ska försvara att jag är supporter till Bif, bara för att jag har åsikter som inte alltid är bekväma för alla kappvändare.

"Jag vet inte vart du fått den informationen ifrån. Hade det varit så jävligt så hade väl knappast flera spelare kommit tillbaka till Brynäs."

Då säger vi så.

Silfver:
Journalisten frågar om han diskuterade en förlängning och Widing svarar "Någonstans hade jag kanske velat vara kvar i ett år till"
Och sen berömmet om DIF:s klack. Knappast en ledande fråga va?

Clubsport:

Han uttrycker sig lite klumpigt, men så är det ju Widing vi diskuterar.

Han snackar ungefär som han spelar hockey, det går undan med en jävla fart men är kanske inte alltid så mycket tanke bakom. Ibland blir det lyckat och ibland funkar det mindre bra. Vill man ha Widing i laget får man helt enkelt ta det.
Sedan kan man ju försöka se till att han använder sin talang på isen istället för framför en mikrofon.

Redigerad kommentar

tompap71: Sen finns det ju vissa lallare här i gb:n som verkligen tror att han uttryckte sig så för att hetsa Brynäsklacken till att göra det bättre, jo tjena :-) Shit vad många minus jag kommer att få nu, det är ju lättare att sitta anonym o tycka än att verkligen visa stake och skriva ett inlägg :-)

Redigerad kommentar

Ja men han har ju rätt!

Brynäsklacken suger ju rövpung.
Fattar inte varför ni blir upprörda när han tycker att DIF:s är bättre.
Svider sanningen så hårt?

Redigerad kommentar

Johnny Bravo: Håller med dig, dom flesta klackarna i ES och även några i AS krossar Brynäsklacken, tyvärr :-( Vad det beror på tvistar dom lärde?

70 Rodrigues: Ja jag har inte svaret tyvärr. Men du har rätt o några av er har svårt att acceptera det.
Dock inte du :)

Frågan är:Vad gör ni åt det?

Johnny Bravo: Ser till att klacken inte består av ett gäng lallare från Samhall, hur det nu ska gå tillväga är ju frågan??

70 Rodrigues: Ha ha försöker du sätta minusrekord o bli den mest hatade av alla i er gb?

Johnny Bravo: Känns som att jag skiter i vilket faktiskt, sanningen svider som det så fint heter :-) Alla vet om det men ingen säger det, hyckleri på högsta nivå. Jantelagens Mecka ligger i Gävle.

Lindström: Jag har inte sett något positivt inlägg från din sida sedan jag blev med här så jag blev lite fundersam bara.

ALLA HÄR: NU SLUTAR VI BRÅKA OCH SÅ KOLLAR VI MIN VIDEO SOM GÖR ATT MAN BLIR TAGGAD TILL TUSEN INFÖR NÄSTA SÄSONG. GILLA KOMMENTAREN OM DU TYCKER SOM JAG!

tompap71:
Sant. Liksaå i videon på hemsidan så berömmer han ju Djurgårdspubliken så nu har det alltså hänt i båda dom intervjuver som finns med karln.
Bäva månde inför seriestart när han ska uttala sig igen.. ;o)

Gissa vad vi får höra i 5 möten med Djurgården i vinter.
"Daniel Widing håller på Djurgårn.."

Johnny Bravo:
Du var inte med i Rocklundahallen kvalserien 2008 hör jag...
Vem hade trott att en Brynäsklack är den klack som har skapat atörst tryck i Rocklunda,,,
Knäckebrödsgänget har rätt många fans i mälardalen men deras tröjfärg lyser starkare än deras röster... Och 08:orna var rätt många under elitåren.

Clubsport: "Knäckebrödsgänget har rätt många fans i mälardalen men deras tröjfärg lyser starkare än deras röster..."

Det är ju tyvärr även ett stort problem i Brynäs. Jag skulle vilja påstå att klacken ändå gjorde en uppryckning förra säsongen och var bitvis helt okej. Problemet är ju främst vi sittplatssupportrar. Många är det som knallar in med matchtröjor och till synes verkar vara brinnande supportrar, men så fort de vankas nedsläpp blir hela långsidorna tennispublik.

Jag har aldrig vart nere i gbg men att folk säger att Brynäs har bättre tryck där än uppe i LA är ju lätt pinsamt. I vår egen borg ska det såklart vara bäst tryck.

Tänk att det som brynäsfans är ok att utse brynäs publik till sveriges sämsta och att kalla hemmamatcherna för bortamatcher samtidigt som det inte är ok för ett nyförvärv att hylla sin förra förenings hemmafans.

Clubsport: I Rocklunda var just den första och enda gång en Brynäsklack har varit så bra, det var rysningar matchen igenom.

arnio: Det är fakta, har inget med att göra om det är ok eller inte. Brynäsklacken är grymma på bortais, speciellt på Hovet och Globen, det är min uppfattning iaf. Hur klacken ska bli bättre på hemmais, det är frågan?

Venom:
Den är ju bättre nu jämfört med hur det såg ut för 3-4 år sen. Minns hur jag skämdes som Västeråsare när alla mina vänner i VIK klacken vet att jag håller Brynäs som etta när VIK mötte Brynäs i Läkerolen -08, då var det tyst i hallen...
Hade innan match förklarat att Brynäsklacken är bättre nu jämfört med när VIK spelade i eliten...

Venom:
Inte ens karln i gulsvartröda kepsen som brukar dra igång Brynäs klappen på sittplats håller ju igång längre...

70 Rodrigues:
Jäklar vilken match. Var ju livrädd att VIK skulle göra första målet..!

Clubsport: Hade VIK gjort 1-0 så hade det blivit en helt annan matchbild, som tur var så gjorde dom inte det :-)

70 Rodrigues: Det är ju också fakta att det kan vara ett otroligt drag när DIF spelar på hovet eller i Globen men av någon anledning så får Widing skit för att han säger det.

arnio: Widing får väl säga vad han vill, frågan är hur smidigt det är när han nu spelar i Brynäs och inte i Djurgården?

70 Rodrigues: "hatfansen" hittar ju alltid någonting att haka upp sig på och att Widing skulle anpassa sig till dem är ju bara löjligt.
Widing trivdes bra i Djurgårn och tycker att de hde fantastisk stämmning på matcherna och han kan enligt mig säga det utan att göra någonting fel.
Som jag ser det så ligger inte problemet hos Widing utan hos Brynäs "hatfans"

Redigerad kommentar

arnio: Definiera "hatfans"?

70 Rodrigues: Jag kan definera "mongofans" om du vill?

sylf: Snälla gör det Håkan :-)

70 Rodrigues: mongofans= ja-sägare, rövslickare, ryggdunkare, brynäs är bäst om dom så spelar ks, anklagar andra för medgångs om dom säger nåt negativt.etc etc etc

sylf: Kärlek till dig kompis :-)

70 Rodrigues:
Lite synd att VIK var avsågade då hade det blivit ännu bättre stämning och kamp.

arnio:
Kallar du mig hatfans?
Frågan är ju var hans sympatier finns 2-2 3 min kvar av sista på hovet och killen kommer fri från blå. Vill han göra sina idoler på ståplats besvikna...
Får han ligga med dom då..?

70 Rodrigues:" Definiera "hatfans"?"

De som hånar Brynäs tränare, spelare, fans, organisation osv. De vill sparka allt och alla, kommer på öknamn till spelarna och ledarna i det egna laget. Det är helt enkelt fans som pissar på de de säger sig heja på.

arnio:
Ingår jag där tycker du?

Clubsport: "Frågan är ju var hans sympatier finns 2-2 3 min kvar av sista på hovet och killen kommer fri från blå. Vill han göra sina idoler på ståplats besvikna...
Får han ligga med dom då..?"

Du idiotförklarar dig själv. Att ens ha dessa funderingar om Widing är ju ett tecken på att du inte är riktigt stöttar ditt eget lag på ett fint sätt. Widing har väl aldrig sagt någonting negativt om Brynäs? Det han gjort är att han hyllat Djurgårns publik och det med all rätt.

Ett tillägg angående "hatfansen" är att det är de som skriker negativa saker åt spelarna i det lag de hejar på under matcher.

arnio: *ASG*

Clubsport: "Ingår jag där tycker du?"

Ärligt talat så har jag inte riktigt koll på vad du skrivit på forumet men du är nog ganska juste.

arnio:
Med tanke på vad har för meritlista här inne så ska jag inte ens bemöta dig med ett svar. Konstaterar bara att jag var i Gavlerinken innan du ens var en glimt i din pappas öga, det räcker så...

arnio:
Jag är en av dom seriösa Brynäsarna som alltid stöttar laget så du vet det till nästa gång.

arnio: Så att tycka att allting är fine and dandy oavsett om så inte är fallet är alltså den enda rätta åsikten??

Djurgården ville behålla Widing men Widing tyckte att Brynäs var det rätta alternativet. Alltså ville Widing till Brynäs för att han gillar brynäs mer...

Att han sen tycker att djurgårdspubliken är bättre än brynäspubliken är väl inget fel? Tyvärr är sanningen hård. Bara att titta på kvartsfinalerna mot dom. Det var "lite" bättre tryck i hovet än LA.

Nu måste vi supportrar visa att det kan bli bra tryck i LA också! Så kanske Widde ändrar sig!

hahii: Hahahaha Widing ville vara kvar i DIF och ta revansch men dom erbjöd för lite pengar är vad jag tror och Widing har inte ett Brynäshjärta av guld så är det bara INSE DET!!!!!!!!!

hahii:
Han fick mer cash av Brynäs det är bara att inse..!

Clubsport: Djurgården var inte villiga att slänga upp den deg Widing ville ha, dom ansåg att han inte var värd den, men det gjorde våran sk sportchef Sundlöv. Jag hoppas verkligen gårdaren Widing gör det han är värvad för, annars så kan han få det riktigt jobbigt?

70 Rodrigues:
Ja, speciellt om han fortsätter och prata väl om allt som rör Djurgården...
Gör han en Kahnberg så får han en jobbig höst i Gävle..

70 Rodrigues:
Nu är det ju gjutet att se Brynäs samtliga matcher mot DIF på Hovet iaf.

Clubsport: Bor ju i Skåne numera men jag ska försöka åka på så många fighter som möjligt och vad ekonomin tillåter :-)

70 Rodrigues:
Jag har ju något närmare, 13 mil är ju nästgårds och 11 till Hovet.

Clubsport: Varför i helvete lämnade man Stockholm undrar jag :-)

« · 1388003 · »