1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 741512 inlägg · 7967 ämnen

Silly Season 2011/12

Sv: Silly Season 2011/12
mattias - 74:
Det är nog bara Leksand som betalar 240.000 för en spelare av hans kaliber ja...
Alla klubbar som ens funderar på att värva Grand Pierre är tamefn dumma i huvudet!

niclasg:
Planen var att övernatta i Gävle för att kunna se premiärpasset men det blev inte så...

mattias - 74:" Du fortsätter att briljera din tomte. Varför skulle man inte lyssna på rykten från leksingar? Är det dig eller Sundlöv som det brunnit i huvudet på? Jag skulle säga båda 2."

Leksands spel håller inte elitklass och deras rykten är får man förmoda även de andra klass.

mattias - 74:
Han fick ju duktigt med spö av Viktor Mårtensson och sen efter det så grinar han för att han blev lite öm i handen efter att ha pucklat på Viktors hjälm...
Är man en hårding så biter man ihop...

Huge: "Intressant att du vänder dig till MIG och inte till den som kallar andra för "fitta", när du talar om att växa upp."

*ASG* Det tog verkligen hårt det där. Om det känns bättre så kan du få skicka en bubbla till mig och kalla mig för precis vad du vill så kanske det känns lättare sen och vi slipper ditt eviga tjatande o pipande?

arnio:

Jag vet inte om jag skall skratta eller gråta åt dig och dina inlägg. Är du alltid lika ödmjuk mot allt och alla. Hörde förresten ett rykte om att Ollas har runt 150 000 i månaden. Kommentarer på det? Hoppas verkligen Sundlöv skriver kontrakt med Muppen så du står där med skägget i brevlådan. Puss och kram.

70 Rodrigues:

Salo nekar. Hmm...

mattias - 74: Är väl en jävla tur men man vet ju aldrig vad Salo och Sundlöv har kokat ihop på fyllan via Facebook ;-)

65selander: Vi kan alltså andas ut? Har inte sett människan särskilt mycket. Är han så dålig som alla påstår? Han har ju gjort en hel del matcher i NHL. Men NHL-rutin är ju ingen garanti - jag är ju så gammal att jag fick uppleva Brad Berry! Han gjorde ingen nytta alls i Brynäs!

Dr Spec: Slår först och tänker sedan och platsar man inte i Leksand heller så kan man börja fundera.

65selander: Det är sant! Det är de som inte platsar i BIF som ska spela i LIF och inte tvärtom!

Burken: " Det märks att du inte har barn själv. Försök att föregå med gott exempel istället."

Om du hade hängt med härinne sen HS startade så hade du märkt att jag vid gudarna har försökt, men att man ibland tappar tålamodet.
Ungefär som vilken far som helst gör emellanåt, skulle jag tro....

70 Rodrigues: " Det tog verkligen hårt det där. Om det känns bättre så kan du få skicka en bubbla till mig och kalla mig för precis vad du vill så kanske det känns lättare sen och vi slipper ditt eviga tjatande o pipande?"

Nä, jag har ärligt talat inte nåt större intresse av att dras in i ditt barnsliga uppträdande härinne.
Då är det väl isf bättre ifall DU istället försöker uppträda lite mer vuxet genom att vara ett exempel för de barn du redan har och de som du ev jobbar med.
Om du lyckas med det så kommer också din belöning: jag kommer aldrig att tjata eller pipa om saken igen....   :-)

65selander:

"platsar man inte i Leksand heller så kan man börja fundera."

Tydligen tror Sundlöv att han platsar i Brynäs :)

Huge: Så varför har du inte tappat tålamodet på hur Brynäs sköts då? De har ju inte vunnit nånting sedan 1999...

Burken: Därför att Brynäs är och kommer sannolikt alltid att vara laget i mitt hjärta.
Har öht inget med ev framgångar, SM-guld eller nåt annat att göra.
Men det finns säkert dom som tappar tålamodet och byter lag, det finns alla kategorier i vår Herres hage.

Jag kan bara citera Karin Boye i det här fallet:

"Nog finns det mål och mening i vår färd -
men det är vägen, som är mödan värd."

Om vi sen emellanåt snor åt oss nåt SM-guld på vägen, så inte mig emot...

mattias - 74: "arnio:

Jag vet inte om jag skall skratta eller gråta åt dig och dina inlägg. Är du alltid lika ödmjuk mot allt och alla. Hörde förresten ett rykte om att Ollas har runt 150 000 i månaden. Kommentarer på det? Hoppas verkligen Sundlöv skriver kontrakt med Muppen så du står där med skägget i brevlådan. Puss och kram."

Japp jag är alltid lika ödmjuk.
Gråta tycker jag att du ska göra för det är väl det som Leksandsfans brukar göra?
Om Ollas tjänar 150 000 i månaden så är det ju bra för honom, Sundlöv vet säkert vad han gör som alltid.

Angående Muppen så förstår jag att ni vill bli av med honom, lycka till säger jag. När det gäller mitt skägg i brevlådan så blir det inget av, jag har bara sagt att vi inte ska tro på rykten och då speciellt från leksingar. Om det hela bekräftas så tror jag givetvis på det..

Huge: Mina egna barn samt dom jag arbetar med älskar mig och mår alldeles utmärkt, så det har jag redan lyckats med :-) Med tanke på att du inte har något atörre inresse av att dras in i mitt barnsliga uppträdande så kommenterar du jävligt friskt måste jag säga?

arnio:

varför är rykten från Leksingar mindre värda än rykten från andra lags supportrar? Förklara gärna det och se till att ha en bra förklaring. Har det med ditt hat och göra mot Leksand eller bara det att du gör dig dum.

mattias - 74: "varför är rykten från Leksingar mindre värda än rykten från andra lags supportrar? Förklara gärna det och se till att ha en bra förklaring. Har det med ditt hat och göra mot Leksand eller bara det att du gör dig dum."

Jag gör mig bara dum (fast rykten från supportrar oavsett var sympatierna ligger ger jag inte mycket för).
Men vi får väl snart veta om det ligger någon sanning i ryktet och då kan det gott bli leksandskägg i brevlådan likaväl som brynässkägg.

Redigerad kommentar

arnio: Fast om Leksand vägrar gå med på Brynäs erbjudande kommer vi aldrig att få veta om det ligger någon sanning i ryktet. För ryktet är ju inte att han är KLAR för Brynäs...

Redigerad kommentar

Peja: så sant men jag tror inte på det hela förrän det bekräftats från Brynäs eller från Leksand i alla fall. Bekräftas det inte så tror jag inte på det hela.

Någon här inne som har varit på isträningen?

Erat: Ja jag var och såg träningen.
fotograferade lite om du är intresserad kan jag visa lite bilder

Erat: Jag var där ett tag ivf, det som slog mig var:

1. Inget lallande eller lekande utan 100% fokus, mot tidigare år som jag sett första ispasset..

2.Hansén såg vass ut visade stor pondus.

3.Samtliga tog i på alla övningar

4. Bäckis lurade upp nån back (han inte sen vilken) på läktaren och backen sitter troligen kvar där än efter hans dragning.

5.Tempo tempo tempo var det som mest imponerade på mig

6.Widing speedig men träffade knappt kortsargen med avsluten.

Ungefär så såg det ut enligt mig.

Lindström: BrynäsTV har gjort ett litet inslag från dagens träning :)

Redigerad kommentar

Erat:

Känns konstigt att se Ollas i BIF tröjan men samtidigt är jag ju av den uppfattningen att jag hoppas han lyckas i Es.

Lindström:
Måste säga att de var några som imponerade lite mer som Rhodins lila
skriskoskydd .
Widings komentar om att det var grymt stelt med ett leende.
Små killens fråga om han kan få en klubba och alla svarar "jag behöver den".
Jublet när någon ramlade!
Ekholms pondus på isen Lämnade som näst sista "Oskar Dansk var sist"
Sedan så måste man gilla Wännström la in en sten hård tackling i 3v3 övningen som svarta laget vann.

Lindström: Fan att man ska bo så långt bort!!!!!!

Och en grej till ta bort den där jävla plus/minus skiten eller förklara för mig den som har tryckt minus på Lindströms inlägg varför?

70 Rodrigues: bra ranking. Brynäs har helt klart en av de svagare backupsättningarna nu. Ett riktigt bra namn kanske skulle kunna flytta upp oss till mitten kategorin. Sen om Sunken spelar som han gjorde förrförra säsongen, Jonte som innan han åkte till AHL, Om LJ visar lite glöd och Gunderson håller så tycker jag inte backarna ser så dåliga ut. Men det är alldeles för många om för att va realistiskt.

offtopic: Sidan verkar grym, det hade vart kul med en liknande för BIF.

Lindström: Är det bara i punkt 2 du är ironisk eller gäller det alla punkter?

Lunkan: Haha..
Ja, om punkt 2 verkligen är hans uppriktiga synpunkt så måste det ha tagit emot utav helvete att yttra de orden....    :-)

Jösses,jag trodde omöjligt att denna GB kunde sjunka lägre i sin nivå.
Men ack så fel man hade.

Brynäs och hockey nån?Skicka ett PM isf...;)

Lunkan: Inge ironisk alls var jag ang Hansén eller i något av dom andra punkterna heller för den delen.

Huge: Varför skulle det göra det?

Tänk om även du skulle klara av att Risa & Rosa och inte bara linda in allt i 24 meters inlägg.

Jocke Andersson: Jag lider med dig.

Johnny Bravo:

Äh vad fan vänta tills Brynäs skriver kontrakt med Grand Pierre då kommer moderatorerna här och få gå ner på halvtid på sitt ordinarie jobb och sitta här och rensa :)

mattias - 74: Snart läge att lägga ner den här boken. :)

Burken: " Men du hade intresse nog att "gråta" och publicera bubblan i gästboken. Konstigt sätt att visa sig ointresserad på."

Intresserad av att avslöja nån som själv alltid tjatar om att andra ska stå för sina åsikter och inte gömma sig.
När han själv säger en sak i bubblor och en annan sak i gästboken.
Såna är alltid värda att avslöjas med byxorna nere.

Jag är däremot ointresserad av att spela med i hans spel, ngt han uppmanade mig att göra.

Svårare var det inte.

Huge:

Vad tycker du om det faktum att Sundlöv tagit kontakt med Leksand ang Grand Pierre?

Huge:" När han själv säger en sak i bubblor och en annan sak i gästboken.
Såna är alltid värda att avslöjas med byxorna nere"

*ASG* Jag skulle ha kunnat skrivit det öppet i gästboken, men varför skulle jag, vill inte bli avstängd. Vid det här laget så borde du veta vad jag tycker om dig?

mattias - 74: Är det ett faktum eller bara en sedvanlig spekulation?

I övrigt har jag redan kommenterat fransmannen och vårt ev intresse av honom.
Vi behöver den backtypen men frågan är om han håller måttet i ES?
Tveksamt.
Känns lite för opolerad men sånt går iofs att jobba bort, iaf dom värsta och mest onödiga laterna.
Sen har jag inte fått klart för mig varför Leksand inte vill ha honom?
Förmodligen för dyr i drift, sett till vad man förväntat sig i spelväg.
Vilket iofs inte behöver betyda att han är helt värdelös och inte skulle passa i ES.
Stämmer det att han även varit skadad till och från?
Sånt inverkar isf också på prestationen.
Kan iaf vara värd att testa, om det är det som en ev kontakt från Sundlövs sida gäller.

Huge:

Behöver man ta fram hållbara bevis för dig eller är det enligt dig bara spekulationer om man inte gör det. Jag kan inte lova till 100 & att det stämmer men till 99. Salo är dessutom så jävla korkad att han tackar nej till att ni ev betalar halva kostnaden för hans lön. Jag hade auktionerat ut honom för 2 kokta och en pucko på Tradera. Så " bra " är han.

mattias - 74: Jag har ju alldeles nyss redogjort för min åsikt ang fransmannen, oavsett om det är ett rykte eller hållbart bevis.
Så ta du en Pucko och slappna av.

Sen litar jag ärligt talat mer på Sundlövs omdöme i frågan, än på ditt eget som läktarcoach.
Om jag nu måste välja...

mattias - 74: När hade ni någon sist i Leksand som ni faktiskt ville behålla? Jag tycker det låter som att ni vill bli av med i princip alla i hela organisationen. Varenda värvning ni gör låter ju som ett en fruga man helst vill skilja sig ifrån om det inte vore för det faktum att hon vill ha 50% av dina rikedomar plus underhåll i 5 år framåt.

70 Rodrigues: Men risken att bli avstängd är ju lika stor om du skriver det i gästboken, bubbla eller via brev?
Så varför väljer du just bubbla och inte gästboken?

Min poäng är ju att du saknar moral och stake, nåt du själv gnäller över att andra inte har.

Huge: Leksands omdöme då? De har ju haft möjlighet att följa spelaren betydligt närmare än Sundlöv, och kommit fram till att han inte är tillräckligt bra.

Peja: Hur vet vi att det handlar om fransmannens insatser på isen?
Eftersom det snackats mkt om hans lön så är det väl inte osannolikt att han helt enkelt är för dyr i drift och att ev hockeymässiga saker isf blivit sekundära.
Det är iaf min kvalificerade läktarcoachgissning.

Huge: Vad gör din gissning mer kvalificerad än någon annans...?

« · 1388966 · »