1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 743494 inlägg · 7967 ämnen

Silly season 2012/2013

Sv: Silly season 2012/2013
Modig blir backup till Norrena i Växjö. Jag tror att Dansk är ett bättre alternativ för BIF.

70 Rodrigues: Undra vad dom har för målsättning kommande säsong för ska jag vara ärlig så tycker jag att denna trupp ser lite tunn ut för att försvara ett sm guld men jag har gärna fel???

Satt 4 timmar med tatueringen igår( tycker den blev läcker) lägger ut en bild ikväll när jag kommer hem från jobbet;-)

Clarence: Absolut! Jag tycker den är tunn som sagt men att gå in i säsongen med detta lag är inte alls dåligt. Skulle det uppstå några skador eller liknande eller om t.ex. Ekholm eller någon vill komma hem så har vi ju plats för dem!

Det kan ju i och för sig vara bra att inte ha allt för stor trupp redan nu.
Av vad man läst så verkar det inte helt omöjligt att det blir lockout i NHL.
Då vill vi ju gärna ha plats för Bäckström, Silfverberg, Markström och Ekholm
med flera.

Att redan nu sitta med en bautatrupp a la Boork på anfallssidan
kan ju då vara lite dumt.

KevinNa : Sundlöv har som väntat nu förklarat truppen preliminärt spikad så förvänta dej inte nåt mer i spelarväg. Att man mister 9 och utifrån bara säkrat 4 spelare till nästa säsong är det vi nu får leva med. Så jag håller med, Brynäs är uttunnat.

Av alla som drar till Nordamerika tror jag för övrigt bara 1-2 st har realistisk chans slå sig in en NHL-trupp.

micke63: Jag tycker att nyförvärven ser bra ut och att Sundlöv gjort det bra än sålänge.

Jag tycker dock att truppen ser lite tunn ut och skulle gärna se som jag sagt innan en back till samt en forward. Men det är lite önsketänkande!

Sundlöv har ju plats att ta in spelare som inte platsar i NHL i höst om det behövs förstärkningar.

70 Rodrigues: Så då är alltså truppen spikad under förutsättning att Dansk skriver på.

Spontant så säger jag väl.... Jasså... Hoppas nyförvärven levererar för dom har väldigt stora skor att fylla.

Dax att ta sommar ledigt från hockey bevakningen då?

Vet inte om någon har skrivit om detta en Wännström sticker iaf.

Jag tror att Ekholm kommer att komma tillbaka under denna säsong. Tror inte han tar en tröja i NHL och istället för att kötta i AHL så ska ni se hand Sundlöv plockar hem honom under säsongen...

Betr  Dennis Persson så tycker jag man få ge han en chans innan vi bedömmer hur pass bra han är. Vem vet kanske hamnar i helt rätt miljö ( i mästarlaget) och blommar ut ordentligt.

nihil: Really? Damn! Iof kunde man läsa det mellan raderna i hans tidigare intervjuer att han va sugen så att åka över.. Bara hoppas så att han tror han kan läsa sig nått av Honken

Huge: När man lyssnar på en av Kents gamla hits så kommer man att tänka på vissa personer här.

"En pessimist i sitt livs form"

arnio: "Sen kan man ju misstänka att om Persson haft americanskt pass och hetat Mcfleury eller nått och lirat AHL så hade det jublats och Sundlöv hade hyllats."

Gissa om du har en poäng där. När Frölunda värvade Doug Lynch, efter fem år i österrikiska ligan, drog hyllningskörerna igång.

JAAAAAAAA! Deutchland über alles!

Clarence: Sen när blev meriterad en garanti för kvalitet? I så fall är Glimmenvall ledig. Jag antar att du menar att du vill ha en bättre back. Vilket strålande förslag! Men är det bara Persson som borde vara bättre? Vore det inte kanon om alla spelare vore bättre?

Då är det bara Dansks vara eller icke vara, Enligt vad Sundlöv sa på BTs årsmöte igår är det stor risk/chans att Dansk drar över till andra sidan atlanten igen. Dessutom är forwardssidan klar oavsett hur det blir med Wännström.

arnio: Då vill jag upprepa det jag i ett tidigare inlägg skrev ang Dennis Persson. Jag önskar att han är bra nog att ersätta N Andersén och jag vill inte på förhand göra ner honom. Jag  skulle bara vilja ha en lite mer meriterad back när man nu väl värvar. Men vi får hoppas Brynäs-ledningen vet bättre än mej vad man vill och föredrar införskaffa i spelarväg.

Clarence: "Av dessa är bara Jonsson, Sundqvist och i viss mån Bertilsson riktigt elitserierutinerade. Gunderson och Löf halvetablerade, Persson och Berglind i sammanhanget helt gröna. Ingen alltför imponerande backtrupp som helhet om ni frågar mej."

Du var väl knappast impad av förra säsongens backupsättning heller men guld blev det. Sen kan man ju misstänka att om Persson haft americanskt pass och hetat Mcfleury eller nått och lirat AHL så hade det jublats och Sundlöv hade hyllats. Löf och Gunderson måste vi nog kalla för etablerade elitseriespelare nu tycker jag dessutom.

Clarence: Mer än dig tror jag.

Huge: Jo då,har du inget viktigare för dej får du gärna ägna resten av onsdagskvällen med att rota fram och gotta dej åt fler "pärlor" från mej, det bjuder jag på.

Förresten, hur många rätt har du haft i dina förhandstips kring Brynäs de senaste tio åren?

Huge: Allvarligt talat, kan du sluta leta upp flera månader gamla inlägg och starta om samma diskussioner som var då? Blir riktigt tröttsamt att se dig och någon till fylla gbn här med meningslösa inlägg.

Huge: Elitseriens bäste back, Ekholm, ersätts av bänknötaren Jonsson. Andersén ersätts av doldisen och tidgare elitseriefloppen Persson. Känns inte helrätt i alla fall.

Clarence: " Ingen alltför imponerande backtrupp som helhet om ni frågar mej."

Precis.
Återger ett par av dina förutsägelser från i höstas, bara för att visa hur bra koll du verkar ha...

"Tror faktiskt inte ett dugg på Tommy Jonsson som tränare."

Nä, Tommy gjorde en misslyckad säsong...

"För mej känns det som Brynäs lever på lånad tid i Elitserien. Det kommer föreningar bakifrån, typ Växjö, som har entusiasmen och viljan att i sin framåtsträvan  springa förbi visionsfattiga klubbar som BIF."

Vi roffade väl åt oss i stort sett allt i pris- och utmärkelseväg.
Vår juniorsatsning kopieras överallt.
Visionsfattigt var ordet....

Finns fler pärlor om man orkar leta...

En tvåmetersbit från Wilkes-Barre, Joey Mormina.
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=12591

Nick Tuzzolino kanske?! Amerikansk/Italiensk...
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=11327

70 Rodrigues:Har för mig att jag läst nånstans att Djoos skulle få komma upp vid behov, lite som Molin och Lindholm förra året. Inte säker dock, men i så fall är det nog färdigvärvat för nu. Enda chansen till nåt nytt isf är om det skulle ramla hem en Ekholm eller liknande...

Anders Berg: Ja, Ekholm lär väl inte komma tillbaka en gång till och förstärka fram i oktober. Men flera andra lag verkar också brandskattas hårt inför säsongen som kommer. Påfallande många yngre talanger försvinner. Känns som elitserien 12/13 kan bli riktigt urvattnad. 

Ja, Dennis är en spännande back som kan bli en habil ES-spelare. Men jag saknar fortfarande en hårdför defensiv chef... Några förslag??

Nån som vet nåt om amerikanen som lirade i Rögle förra säsongen?! Sean Curry.
Det måste ju bara finnas nåt att värva in som kan hålla rent framför egna målet. Enligt EP så har den här Curry också ett sjuhelsikes skott...

Sunken skulle enligt Sundlöv vara den tillsammans med Bertil och Andersén de som skulle hålla rent framför Svedberg/Honken men inte var det ju direkt jättesvårt för motståndarforwards att vålda sig in framför målet?!

Vad tycker ni?! Räcker backuppsättningen som den är nu eller ska vi vurma för en till back och vilken typ av back isåfall?

70 Rodrigues: Av dessa är bara Jonsson, Sundqvist och i viss mån Bertilsson riktigt elitserierutinerade. Gunderson och Löf halvetablerade, Persson och Berglind i sammanhanget helt gröna. Ingen alltför imponerande backtrupp som helhet om ni frågar mej. 

70 Rodrigues: Viss försämring...

Intervju med Dennis Persson.

Redigerad kommentar

Backar den gångna säsongen: Andersén, Ekholm, Carlsson, Gunderson, Sundqvist, Jonsson, Löf, Bertilsson.

Backar kommande säsong: Gunderson, Sundqvist, Löf, Bertilsson, Berglind, Jonsson, Persson, samt att det borde tillkomma ytterligare en back.

Anders Berg: När som helst väntar nog ett besked nu från Sundlöv att truppen är spikad...

Anders Berg: Om han ska besitta både sin egen och en annans (Ekholms) plats i laget får han nog göra detta...

Clarence: Dela på sig? Han var ju bänkad hela guldsäsongen, så han behöver inte dela på sig.

Nåja, Dennis Persson ska väl få sin chans. Han får  visa att han är lika bra som Andersén. Däremot kan jag aldrig köpa att Jonssonskulle ersätta Ekholm. Vadå, ska han dela på sig?!

atilla: Haha jag såg det, var lite ouppmärksam där :)

munkas:"Andersen och Ekholm lämnar, Persson ersätter. Känns väl inte sådär skitbra direkt..."

Plus Jonte Carlsson.

Nej, det ser ju inte så jättebra ut. Men du vet Sundlöv kör på i sin "låtuddavarajämnt-stil".

KevinNa : Tror du är lite sent ute ;)

Andersen och Ekholm lämnar, Persson ersätter. Känns väl inte sådär skitbra direkt... 

Clarence: jonsson ersätter ekholm, persson - andersén och berglind - jc

Peja: Dennis Persson klar!

http://www.brynas.se/

70 Rodrigues:

---------------------------------------------------------

Andersén-NEJ TACK, in med en klassback istället.

Prenumerera | Anmäl

----------------------------------------------------------

Redigerad kommentar

Redigerad kommentar

Jag hade bra koll på Persson när han spelade i Västerås. Han var offensiv när han var junior och ep-profilen skrevs då. Nu har jag hört att han har annan roll och är en annan spelartyp.

Tycker man ska söka sig till någon annan back. Nu har jag inte sett denna snubbe alls måste jag nämna först, men tittar man på beskrivningen utav honom på ep så verkar han vara en mer offensiv back och kanske en liten säkerhetsrisk i egen zon och om det nu stämmer så har han gjort sjukt lite poäng för att vara en anfallande back.

Enaranger: "Meritmässigt så blir väl Dennis P mer en ersättare för
Jonathan Carlsson i stället för Andersén?"

Vore mera relevant, ja. Är det tre backar Brynäs förlorat? Kanske vore dags att börja ersätta dem nu.

Meritmässigt så blir väl Dennis P mer en ersättare för
Jonathan Carlsson i stället för Andersén?

70 Rodrigues: Som KevinNa säger: känns som ett intressant namn.
Bra ålder och fortfarande utvecklingsbar, har fått rutin och hårdhet därborta.
Borde passa in i Brynäs spelsätt, känns mer som en ersättare för Ekholm än Andersén. Bra så, om det blir kontraktskrivning. Säkert inte så dyr heller, bra att spara lite pengar till en ev målvakt/back eller båda om det behövs i framtiden.
Sundlöv fortsätter att satsa på motiverade spelare som vill förbättra sig.
Funkade ju rätt bra förra säsongen....

Clarence: Om det blir så att Dennis Persson kommer till Brynäs vilket inte är klart på långa vägar så tycker jag det verkar som en intressant värvning. Han är i bra ålder och kommer utvecklas än mer.

Sen håller jag givetvis med om att hellre skulle vi behöva en meriterad stark defensiv pjäs men om det blir Persson så blir det intrssant att följa hans utveckling.

Brynäs har tydligen mycket pengar nu. Kanske då inte skulle skada om de ville konkurrera om några mer etablerade backar? 

70 Rodrigues: Absolut! Arnio och Huge verkar ju övertygade...

Huge: Är Dennis Persson en backtyp vi verkligen behöver??

« · 1505154 · »