Huge: Måste jag veta att Sundlöv inte varit i kontakt med Fernholm för att kunna anse att Fernholm skulle vara en bättre ersättare till Andersén än DP?
Anders Berg: "Det finns en uppsjö av bättre backar lediga på marknaden än Jonsson och Persson."
Som Jajjen säger: namn tack.
Namn på vilka som vill till Brynäs, hur mkt dom kostar, hur mkt Brynäs är beredda att betala, vilka som passar Brynäs krav på ex längre kontrakt för att bibehålla kontinuiteten i laget.
Se så, fram med ett par namn nu och en ordentlig redogörelse.
För du har väl talat med spelarnas resp agenter och kollat upp läget?
atilla: "Vadå precis som vad du kommer säga till varje namn gnällspikarna kommer fram med?"
Grattis! You got the message!
foppa78: Ja, vafan jag är ju den enda som vågar namnge en värvning som skulle vara bättre än Persson.
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
atilla: Jävlar, du har rätt. Se här vad jag hittade på EP. Alla kontraktslösa. Sundlöv, vakna!
Erik Karlsson
P.K. Subban
Shea Weber
Ryan Suter
Michael del Zotto
Dennis Wideman
Det finns en uppsjö av bättre backar lediga på marknaden än Jonsson och Persson. Men jag kanske har fel? Jonsson och Persson är nog de två bästa lediga backarna i världen.
---------
Huge: Minns du när Gävletidningarna hängde ut Gunderson i början av säsongen? Sen gick det några omgångar till och efter det ryckte han upp sig. Så, han var inte bra i början. Sen kan jag ju inte ha rätt varje gång, som du ju alltid har.
Huvudsponsor förresten? Har de någon sådan nu?
Jajjen: Jag vet mycket väl vad du frågade, jag kan läsa. Utvecklar mitt svar lite då eftersom det verkar gå lite trögt.
Du kan ju själv titta på ep, genom att det finns så många spelare lediga så är det inte så svårt att hitta bättre ersättare till Andersén än vad DP nog är. Så svårt är det inte, så även du borde nog kunna klara av det.
Anders Berg: "Jag kan lugna alla otåliga här inne: Det blir inte guld 2011/2012 heller. Det blir som vanligt; en bortkastad säsong.
Nu vet ni."
----------------------
"Mitt i allt drömmande tänker jag så här: Brynäs har 5 000 personer på läktarna per hemmamatch och man saknar dessutom en riktig huvudsponsor - då är det omöjligt att vinna något."
----------------------
"... hur som helst, så kan jag sätta 33 000 kronor på att Brynäs inte kommer att "nosa på finalen" kommande säsong. Kom ihåg var ni läste det... först"
-----------------------
" Ja, oro därför att AIK verkar varit totalt överlägsna. Det känns ju inte bra. Tycker du det? Har vi bra backar?"
(sagt efter en träningsmatch mot AIK i augusti förra året. Starkt att på basis av en träningsmatch på försäsongen kunna se att våra backar inte höll måttet....
-----------------------
"Kan man kalla Gunderson för något annat än en besvikelse, hittills?"
-----------------------
Lite smått och gott från din sida inför guldsäsongen.....
foppa78: Jag blir besviken varje gång Brynäs inte vinner SM-guld. Men man får nog skilja på det och vad som är realistiskt.
atilla: Jag frågade inte vilka spelare som är tillgängliga. Jag frågade vilka tillgängliga spelare som är bättre. Eftersom det är där Sundlöv har misslyckats kunde det vara intressant att veta vilka han borde ha plockat in istället. Jag väntar fortfarande på svar.
Jajjen: Smaken är som baken DELAD!
När det stog klart att LJ ersätter Ekholm och DJ ersätter Andersen så blev jag också besviken men jag har MER än gärna fel och hoppas dom överraskar mig!
Redigerad kommentar
Jag står fast vid min åsikt: jag tycker att det känns fel att Persson ersätter Andersén och även att Jonsson ersätter Ekholm. Jag hoppas dock på en sensation, så klart. Det hade dock känts bättre med lite stabilare/bättre ersättare.
Inget sjukt gnälligt med det, anser jag. Guldet senast var fantastiskt, givetvis, nu krigar vi vidare och det tror jag man gör med ett riktigt bra lag och inte att man chansar en massa. Kanske får jag fel, jag hoppas det!
Clarence: Självklart har alla rätt till en åsikt. Precis på samma sätt som alla har rätt att såga den.
Vore jävligt intressant att läsa dina förslag på brynäsvärvningar. Med dina tvärsäkra åsikter måste du ha en hel massa idéer. Eller kör du huvet-i-sanden-policyn: "det är inte mitt problem".
Att ett lag utan Silfverberg blir ett sämre lag kan inte komma som nån överraskning. Men hur fan skulle han kunna ersättas?
Berg och Clarence, ni behöver en privatlärare och plugga supporterteori över sommaren.
Clarence:
Visst har alla rätt till en åsikt.... så även jag väl?
Jag tycker att en sportchef som lyckas vinna smguld samma säsong som man medvetet håller igen på de spektakulära/dyra? nyförvärven...... dessutom gör ett mycket fint ekonomiskt resultat har förtjänat ett visst mått av respekt.
En liten förtroendebuffert som borde få oss fans lite lugnade inför nästa säsong...... men det är ju bara vad jag tycker.... vi har ju hela hösten på oss att förstärka truppen, om det skulle visa sig behövas.
Till skillnad mot de gångna säsongerna så har vi nu lite pengar i kassakistan.
Anders Berg:
För ca. ett år sen fyllde du o dina pessimistkonsulter det här forumet med mängder av omdömmen om hur kasst ALLT var som Brynäs gjorde. Honken var ev. för gammal, Svedberg en oduglig målvakt som inte ens platsade i Modo, backarna den sämsta uppsättningen Brynäs ställt på is på många år, nyförvärven bleka nobodys, Läkerol Arena var alldeles för stor, dessutom tillsätts en helt oprövad tränare m.m....... Allt detta elände var Brynäs styrelse ansvarig för, styrelsen som inte hade vett på att sparka sin odugliga sportchef......
Med facit i hand kan man bekräfta vad som helst, men med tanke på hur fantastiskt säsongen avslutades så är det mig en stor gåta att läsa hur gamnackeinläggen börjar fylla forumet igen...... som om man inget lärt? Eller är det möjligen minnet som sviktar? Hade jag haft så totalt fel i det jag spådde i början på säsongen så hade i.v.f. jag legat lite lågt åtminstone tills truppen definitivt spikats och man hade spelat 10-15 omgångar.
Men det troligaste är väl att det bara skall ses som provokationer för att höja/sänka stämningen på de regerande mästarnas forum???
Anders, har du löst medlemskort hos 100årsjubilerande guldlaget?