1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 746215 inlägg · 7967 ämnen

Silly season 2012/2013

Sv: Silly season 2012/2013
Engstrand är väldigt duktig och många LHC fans blir nog nöjda nu när dom får sin "favvo" som förstemålis! :) Andreas Andersson är en av sveriges bästa andrekeepers samt att LHC som nån nämnde har en riktigt duktig målis i Juniorlaget. Så tycker faktistk att det är ett väldigt intressant målvaktspar. Engrstand kan mkt väl bli en ny Nilstorp eller Svedberg...

arnio: Åberg?

Jag tror att Peja menar 93:an Pontus Åberg i Djurgården?

70 Rodrigues: Ja fyfan vilken silly det kommer bli!

Brynäströjan är på idag och lyser upp området här på jobbet dock svider det i ögonen på en fbk:are och frölundait men ett grattis har man fått fast det satt långt inne hehe moooahahaha!!!

foppa78: Härligt, låt det svida hela jävla dagen ;-)

foppa78: Jag har satt upp guldlöpsedeln på kontoret, vackert!

Varenda tomte på jobbet (förutom jag) höll på Skellefteå i finalen....nollor

Redigerad kommentar

arnio: Det vågar jag inte för jag delar kontor HÖR OCH HÄPNA med en LEKSING!!!

foppa78: Vadå vågar inte, ut med Leksingen o upp med löpet :-)

Jaha grabbar, så vad gissar ni på vem och när presenteras som första nyförvärvet? 

Jeklund: Enterfeldt

Jeklund: Harju och Enterfeldt i ett paket (28/4)

Redigerad kommentar

ja kanske...men 28/4, så länge hoppas jag inte dom håller oss på halster....vad tycker vi om Harju (om det nu blir han) då? Ska han in me Kroken borde det bli nån med lite speed på andra kanten kan jag tycka....

Jeklund: Omark ;D

Jeklund: Harju tror jag blir bra om han får lira offensivare än i Lule. Tung och går rakt på mål men jag vet inte om han verkligen ska spela med Järnkrok.

Kanske han ska spela med Widing och Nordan

Skitstöveln: Omark Lavander Harju kanske kan återuppstå?

Jeklund:

Det är mycket rykten i omlopp just nu.

Skitstöveln: Ja men vad får man betala för honom? =)

Och det lär nog dröja ett tag till innan Thuresson presenteras om han nu är klar för BIF.

foppa78: Jag känner igen känslan sen i fredags på jobbet. Visst fan är den skön ? :-)

Yeeeeeha!

Hoppas att han gör succé när det nu blir :-)

70 Rodrigues:

Ottawas officiella hemsida sänder matchvärmningen live 10.15 lokal tid, borde bli 18.15 här om jag räknar rätt.

Redigerad kommentar

Eller 19.15 kanske?

tompap71: Kl 16.15 svensk tid.

Totte:

Naturligtvis, Guldfirandet dödade tydligen fler av mina hjärnceller än lämpligt. ;)

Det verkar bara vara jag som är lite skeptisk till Johan Harju, jag tycker det känns som en osäker värvning på något sätt. (Om han värvas)

Redigerad kommentar

MarcusElving: Jag är nog inne på din linje jag oxå, vet ej om han passar in i dagens Brynäs, sen är jag osäker på om han klarar sig utan Omark. För mig har han inte bevisat mkt utan honom.

Han har bra skott och är jävligt tung iofs...

MarcusElving:Jag tror Harjus nytta är väldigt beroende av en kreativ kedjekamrat. Lite som när Månsson blev "bra" när han spelade med Bäckis. Ha klubban i isen så kommer målen..

Harju är en ganska tung spelare som är svår att flytta på framför kassen. Har man då en spelare som likt Omark vänder och vrider bakom förlängda mållinjen så tröttnar snart backarna och ger "understöd" på bästa Lars Jonsson manér och Harju glöms bort framför kassen. Sedan kommer en passning och han stöter till.

Mål...

Så har Harju gjort 90% av sina mål.

Så med rätt kreativa spelare till hjälp så kan han bli en hit. Men behövs en dyr spelare för det jobbet? Månsson klarde av jobbet för en spottstyver jämfört med vad Harju ska ha i lön.

Redigerad kommentar

Jeklund: Jag tänker exakt likadant. Skottet och tyngden är fördelen, helt klart.

Slajsarn: Sant men när Månsson va bra, vem hade vi som snirklade omkring o la mackor då? =) Men det är klart, kan vi få in en center i samma klass som han vi då hade, ja då tror jag nästan Tommy Melkersson skulle göra jobbet lika bra. Minns att daniel Hermansson framstod som värsta målskytten....=) 

Sidospår, men nog håller jag väl ändå harju bättre än Månsson, sen om hans kvaliteer motiverar den lön han förmodligen kräver, ja det får vi hoppas att Sundlöv har förnuft nog att avgöra.

Slajsarn: Det är många om och men när det gäller Harju, jag tror att man kan hitta en spelare med målsinne, spelsinne och speed för samma pengar. Någon som inte är fullt lika beroende av omgivningen.

Men men, klart att Harju kan bli bra. Jag känner mig i alla fall lite skeptisk när det gäller honom.

MarcusElving:Även jag känner en hel del skepsis. Men samtidigt så kan detta även väcka liv i "besvikelsen" Lavander som jag tror skulle passa med en kreativ center, Järnkrok? och Harju (om det nu blir honom)

MarcusElving: Det florerar rykten om att Czarnecki är klar för AIK...någon som hört något om det?

Zappaholic: Ja tänk att han då kanske för första gången får stå framför ett lag som har möjlighet att vinna SM-guld.

Ja kanske, känns ju som att AIK redan har nått vissa framgångar med sin gnethockey, och med honom som tränare blir jag ju förvånad om det skulle bli propagandahockey i hufvudstaden nästa år.

Troligtvis kommer han ställa upp med 2 målisar på plan samtidigt för att täcka upp förlusten av Fasth...

Zappaholic: Det har jag inte hört något om faktiskt.

Slajsarn: Jag tycker att Lavander har gjort en bra säsong även om han dippade mer och mer ju längre slutspelet gick.

Czarnecki tror jag absolut på i AIK. :) FBK är "för stor" för honom, men AIK spelar en sån hockey som CZ kan utveckla.. 

Rykten gick att Zucarello skulle flytta hem i julas, men vart inget sånt inte, Kanske kan vara nått för Brynäs?

Harju -Zucarello  - Lavander
Granström - Järnkrok - Wännström
Ollas - Enterfeldt -Johansson
Widing - Hansen - Thuresson 
Rensfeldt - Lindholm - Molin

Bertilsson - Gunderson
Andersén - Heitanen  
Löf - Sundquist

Berglind, Johansson, Djoos.

Honken  och Dansk sen Svedberg/Läck? 

HappyX3: Du glömde Markström och Petrov

arnio: Markström? Nästa år är hans år, blivit lovad en plats. Bra att han visat tålamod och väntat .

Redigerad kommentar

bifhjärta:skojade bara

arnio: Anade det ;-) Tror du Hietanen kommer?

MarcusElving: Jag är cokså jätte skeptisk till Harju. Vi är två mackan!

Brynäslegenden: Okej, ja jag är inte ensam då i alla fall :)

bifhjärta: Nej jag tror inte att Hietanen kommer faktiskt men han vore perfekt.

Nils Bäckström klar för Timrå, han nämndes väl i samband med Brynäs ett tag?

MarcusElving: Tycker inte om när spelare med ett stort hjärta för en konkurrent kommer till oss.

MarcusElving: Han provtränade väl med Brynäs inför förra säsongen.

Peja: Ja just det, det gjorde han.

Nu vill jag fan se Granis och Lindholm signade inom kort!

Peja: Och Nordquist :)

Ryktas att Brodin och Åberg är klara för Brynäs.

Redigerad kommentar

« · 1496576 · »