1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 742319 inlägg · 7967 ämnen

SILLY SEASON 2015-2016. BZ:S DEBUT

Sv: SILLY SEASON 2015-2016. BZ:S DEBUT
Bratwursten: mannberg är en kreativ spelare så att du vet,ni ska inte tro att han kan höja erat defensiva spel.

70 Rodrigues:säkert en målis från Lule 😂😂😂

70 Rodrigues:  Hoppas det ! Bengtzens handlingskraftighet och raka kommunikation är otroligt uppfriskande !

Redigerad kommentar

Peja:Självklart,men ingenting säger att de nya spelarna inte kommer producera,vi får avvakta med bedömning efter ngn match!Inget säger att en spets producerar.

Redigerad kommentar

faceoff: Vad hoppas man egentligen mest på för nyförvärv? En skridskostark center och/eller en stabil back vore bra i detta läge. Ju mer spets desto bättre, förstås. Hade inte tackat nej till en spelare som Schremp heller av den uppenbara anledningen att han skulle kunna göra att Brynäs får en till producerande kedja. Spännande.

Redigerad kommentar

Rossa:I det här läget tror jag att två tre mediokra spelare är bättre en en fullblodare,man skapar en bredare trupp vilket innebär att träningar blir bättre då man måste kriga ge 100 i varje läge annars får man inte spela,den som är het på senaste träningen ska spela thats it!

Bratwursten: Mannberg uppsatt som extra ikväll!

Kortsiktigt klarar de flesta klubbar av detta , långsiktigt så blir det genast svårare

Gäller att smida medans järnet är varmt .. Och skapa en positiv snöbollseffekt där olika variablar påverkar varandra ömsesidigt i rätt riktning

Redigerad kommentar

Rossa:  inte bara pengarna som är avgörande utan även andra faktorer som tex sportslig framgång när spelare väljer klubb

Redigerad kommentar

Peja: Begränsad budget tycker jag är rent skit snack, istället för att kasta bort pengarna på 2st mediokra forwards skulle BIF satsat på en riktigt bra spelare typ Pesonen. Men det här felet med att värva många billiga som inte tillför ngt är det som kostar pengar och kanske i längden en SHL plats. Så ser iallafall jag på BIF värvnings strategi de senaste åren.

har hört rykten att en till spelare är på väg,vet inte om en back el. Forward!

Pettisbif: Mycket bra skrivet. Bengtzén inser naturligtvis också att Pesonen är en bättre forward än Mannberg, men man måste inse att han sitter med en begränsad budget. I synnerhet i jämförelse med t.ex Skellefteå.

"Skitkastandet" som somliga sysslar med saknar helt mening och konstruktivitet. Det enda positiva som möjligtvis kan medfölja är att personerna i fråga kan få ut aggressioner, men jag tror att de flesta skulle föredra om allas syfte med att besöka hockeysnack var att diskutera och inte använda sidan som klagomur.

Nej men på pappret har vi en rätt bra Backsida gäller bara att få ut det på isen också som lag

Redigerad kommentar

krobbe: Backsidan är stabil sålänge vi är i anfallszon ;)

Rossa:
Det är bra mycket konstigare att säga sej vara en sann Brynäsare. Men det ända man gör att klaga och vara missnöjd.

Åter igen. Gå till dig själv. Vad gör du som Brynäs fan för att ställa klubben och föreningen på stabila fötter?? Visst ska man få visa sitt missnöje som supporter. Men oftast är den väldigt obefogad och också väldigt korkad då man som fans inte har allt svart på vitt!

Stötta vårat Brynäs.
Inte bara spy galla och vara otrevlig mot klubben. Det blir ingenting bättre utav.
För annars ser iaf inte jag er allesammans som klagar oavbrutet som en sann Brynäsare.

Gör om gör rätt gäller även många Brynäs fans och till synes väldiiiiiigt många här inne på HS.

Redigerad kommentar

Konstigt att inte någon annan klubb hugger på Jessi😄

krobbe: Visst har Djoos spelat upp sig också sedan han fick stänka in ett mål?

tycker backsidan ser stabil ut så länge vi är skadefria. Skulle gärna se en defensiv klippa dock på forwardssidan. Kan bz ha nåt ess i ärmen tro?

hanzon: Vad menar du?

Carl Lejonkräk:Det var inte fint sagt, att hålla på att spy galla över andra det hör inte hemma på ett forum som detta. I fortsättningen så tvätta din mun innan några uttalanden.

Carl Lejonkräk: Framförallt inte Perra.

Jonas Johansson lånas ut till Almtuna resten av säsongen.

Zappaholic: cehlin skulle jag valt om han är hel,men dom två senaste säsongerna har han varit långskadad,en otrolig energispelare som skulle bidragit mycket..för hans skull hoppas jag han blir skadefri..

Wesley: Larsson var bra i BP vilket var viktigt.. Någon som har koll på om Mannberg brukar spela BP och göra det bra isåfall ?

Haha Brynäs vill gärna vara en del av det gamla Luleå!
Tränare som spelare.

Modo är gamla Timrå!
Hoppas man inte går samma väg tillmötes.

Tungt i botten och tyngre kommer det bli när HV71 vinner idag!! Forza modo!!

Carl Lejonkräk: Nä, våra 0 poäng med Bulan och värvningarna av Niinimäki och Mannberg ger nog ett jävla eko i hockeysverige! Brynäs i SHL känns mer och mer som Somalias medverkan i Bandy-VM. Så jävla irriterad just nu så skiter i matchen imorgon. Livet förkortas med ett år för varje match som man ser live just nu, otroligt nervöst.

Sven Sewage: Smolenak och Haataja är inte mycket att vara avundsjuk på, inte Perra heller för den delen.

Treklövern1912: Vem är inte det, utom några få utvalda här på HS ;-)

Du har så rätt.

Wesley: Vem är inte det, utom några få utvalda här på HS ;-)

Treklövern1912: Spåkulan verkar vara lite grumlig ;-)

Nejdå, bara besviken, sårad och pessimistisk just nu.

Wesley:Spåkulan verkar vara lite grumlig ;-)

Sven Sewage: Jag vill absolut inte att Brynäs ska åka ur, men vad i helvete sysslar er ledning med?

Enligt min analys så plockar ledningen in spelare för kvalspel. Dvs spelare, tränare som har psyke och moral för att spela mot AS motstånd. Jag kan inte se något annat i o m värvningen av tränar duon, Honken och Mannberg.

Om BIF klarar kvalet så får Bengt(zen) renovera truppen som han vill. Om inte kvalet klaras, så är det i stort sätt bara en första femma pluss två skadade spelare? som riskerar att försvinna till andra klubbar. Kvar i BIF finns i stortsätt habila AS spelare som har kvar moralen att försöka ta sig tillbaks till SHL igen. Min spåkula har talat tyvärr.

Sven Sewage: Noooooooooo, nu kommer Huge att jiddra hela natten😂😂😂.

Sven Sewage: Vilken ledning ;-)

Zappaholic:

Jag försöker inte jävlas eller förstöra eller så, men enligt mig så är han en av botten 3 av SHLs sämsta spelare. Jag skriver bara vad jag tycker. En offensiv spelare som snittar 0.1 poäng per match. Totalsämst.

Ni misslyckas med att ta in SHLs sämste tränare. Då plockar ni in SHLs näst sämste tränare, och troligtvis den sämste spelaren.

MoDo på plats 12 plockar in Perra, Smolarek och Haataja.

Ett Leksand på uppgång plockar in Guter och Cehlin.

Bottenkonkurrenten Fuleå tokköper in Harju, Malte Strömwall, Ekarv, Hoivinen, Billins och Signalet, och lyckas mot alla odds dumpa Mannberg till en bottenkonkurrent.

Jag vill absolut inte att Brynäs ska åka ur, men vad i helvete sysslar er ledning med?

Wesley: Känns som vi ersatte Emil Lundberg med Daniel Mannberg och skickade den spelare som förmodligen var mest lämpad att spela Bulans variant av hockey till Norge.
Sen måste jag välkomna Westerholmarna till SHL också, Tog dem nästan 40 omgångar men nu är de snart där. Kommer vara ett grymt tillskott i kvalserien.

70 Rodrigues: Inte det minsta😊

Zappaholic: Då är vi överens alltså😂

Carl Lejonkräk: Alldeles för obegripligt formulerat. Du måste skriva lite enklare, så att även Rodrigues och hans gäng förstår vad du vill säga...   :-)

Carl Lejonkräk: Det låter väldigt lovande det där.

Jo faktiskt. ju mer jag funderar på saken, desto mindre negativ blir jag.
Alexander Larsson var lika sågad förra året när han kom från Timrå. Men jag tyckte att han tillförde mycket bra energi på isen.
Så vi får ge Mannberg en chans innan vi plockar fram motorsågen och startar den.

Wesley: Det låter väldigt lovande det där.

Mannberg uttalar sig:

– Han ("Bulan") spelar en hockey som jag vill spela och som jag gillar att spela. Det känns jävligt skönt att man vet vad som förväntas och hur det ser ut rent hockeymässigt.

Vad säger du om säsongen så här långt?

– Det är klart man inte är nöjd, så är det. Det känns knappt som att man har spelat något och jag tycker det är en liten blandning av att jag inte har presterat mitt bästa och att jag inte riktigt har fått chansen till det heller. Det har varit frustrerande för jag har känt mig starkare och snabbare och jag vet ju vad jag kan prestera

70 Rodrigues: Här är jag inte polis. Bara en sur jävla supporter som är frustrerad över att det ska gå åt helvete mest hela tiden med Brynäs.

Zappaholic: Jag vet att jag inte är korkad, skillnaden är att vi är överens om att inte vara överens😂

Redigerad kommentar

Zappaholic: Jag vill inte kasta bajs iaf😂😂😂

Sven Sewage: vad är du?

Zappaholic: Mata inte trollen ;)

Sven Sewage:

Mannberg är en gnuggare.
Cehlin ska producera.

Är du fortfarande imponerad?