1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 742193 inlägg · 7967 ämnen

SILLY SEASON 2015-2016. BZ:S DEBUT

Sv: SILLY SEASON 2015-2016. BZ:S DEBUT
Carl Lejonkräk: "Nu kan det ju ha varit så att Deu"
Men gosh, vilken cliffhanger ;-)

De sa just på nyheterna i P4 Gävleborg att
Sandviken (i div 2 tror jag det var) skulle
försöka värva Pavel Brendl.

Skrubben: Nu kan det ju ha varit så att Deu

dacke72: Även om dom var yngre än Deutsch i sin A-lagsdebut var dom inte färdiga A-lagsspelare när dom slussades in i A-laget från början. Alla spelare som bevisat sig vara bra, måste förr eller senare få chansen i A-laget. Då måste man räkna med att dom presterar på "mellanmjölksnivå" ett tag innan utvecklingen tar fart på riktigt.

Skrubben: De du nämner var redan givna när de var lika gamla som Deutsch. De lysande undantagen signalerar tidigt att de inte behöver stå på tillväxt.

dacke72: "Kanske resonerar man: Ingen i A-truppen ska stå på tillväxt. Alla ska vara färdiga SHL-spelare. Vi har nog vant oss lite för länge vid mellanmjölk. Bara för att man kommer ur de egna leden ska man inte särbehandlas"

Hade Brynäs resonerat så här hade aldrig spelare som Silfverberg, Järnkrok, Larsson fått chansen, eftersom dom inte var färdiga SHL-spelare från början. Alltså vet jag inte hur du tänker med ditt resonemang.

Brynäs har under en längre tid haft en uttalad ståndpunkt att utveckla spelare för att dom sedermera ska kunna förstärka A-laget. Du menar att man reviderat detta fullständigt? I så fall tror jag du har jävligt fel...

Powerfade: Verkligen, Sunken har en hel del att bevisa. Han har faktiskt inte ens varit SHL mässig i sitt spel (inställningen är hög SHL nivå dock) de senaste åren.

Jag med, och sköter han sina kort rätt så kommer säkert chansen så småningom.

Huss: ja en BRA back som petar ner de befintliga i hierkin är att föredra. Det ligger en hel del press på Sunken. Det är dags att visa att han kan bättre än vad han visat den senaste säsongen.

Visst har vi fler unga talanger. Men jag gillade vad jag såg när Adam spelade.

Powerfade: Menar du att vi skall bedöma honom utifrån de få matcher han spelade? Ärligt talat så finner jag det märkligt att det ens spekularas om en a-lagsplats för hans räkning. Titta på hans meritlista och ge mig ett argument varför han skulle platsa på SHL nivå.
När vi mötte Modo i slutet av serien var det massor av juniorer som utmärkte sig på ett utmärkt sätt, Johannes Nilsson visade vilken trollgubbe han är, Hampus Eriksson visade grymt vilja osv osv. men därifrån till att leverera på hög nivå under en längre tid och då aspirera på ett A-lagskontrakt, det är en lång väg att vandra.
Därmed inte sagt att åttonde backen kommer vara en "stjärnvärvning", det har vi garanterat inte råd med, men vi behöver en back som bevisat lite mer än vad han gjort under sin karriär.

Huss: Sett till den insats han gjorde under playin så tror jag inte att många hade klagat över att man signt honom. Ge honom chansen och om det inte håller låna ut honom. Visst vill de flesta se stjärnvärvningar i parti och minut. Men man måste vararealist. Har man inte "råd" att signa en så pass stor talang som åttonde back så är det den övriga backbesättningen som inte håller måttet.

Samsung: inte en chans att han kommer

Peja: Med rätta. Deutch i all ära men hade vi signat honom som 8e back så hade det blivit ett fasligt liv härinne. Tycker det är bra att vänta med att signa back 8.

bifhjärta: Skellefteå har flera gånger släppt spelare till allsvenskan som utvecklats och komer tillbaka. Deutsch låter ju inte bitter på Brynäs så det känns som om Brynäs från sin sida skött det hela snyggt. Hoppas han hittar en klubb i allsvenskan där han får spela mycket så att han kan komma tillbaka om ett par år och ta en plats bland sex backar.

Redigerad kommentar

dacke72: Jag tror att det handlar om att Brynäs tror mer på Lucas Carlsson.

dacke72: Här inne är ingen nöjd, oavsett vem som får gå eller vara kvar är det skit. AVGÅ ALLA!

Brynäsgubbe: Visst är det viktigt med kontinuitet och att bygga på de unga vi får fram. Men kanske vill BZ och Bulan ha en bättre trupp än de hembyggen vi haft de senaste åren. Kanske resonerar man: Ingen i A-truppen ska stå på tillväxt. Alla ska vara färdiga SHL-spelare. Vi har nog vant oss lite för länge vid mellanmjölk. Bara för att man kommer ur de egna leden ska man inte särbehandlas. Jag menar, hur många chanser fick Simon Lööf egentligen? Hur många år?

Brynäsgubbe: fyfan..dåligt agerat Brynäs..

pjåtor:ett tvåårskontrakt med utlåning till Allsvenskan borde ju kunna gå att få till kan man tycka.

Brynäsgubbe: jävligt synd tycker jag!!

Inte för att detta säger så mycket men Andersen Bertilsson o en kille till som jag ej såg vem det var lunchade på Sarahs idag med...Järnkrok.. Nu säger det inte mycket då han o Bertilsson e bffs.. men han kan vara centern brynäs väntar svar på.. kontraktet med Nashville har gått ut och han lirade bara i 3e o 4e linan iår.. Nu har iof Nashville många äldre centrar med utgående kontrakt.. men tror nog att Bengtzen har Järnkrok högst upp på listan..

Carl Lejonkräk: tror inte att Modo skulle värva Jämtin inte Leksand heller, kanske nu när dom spelar i HA men tror inte att nån klubb är så sugen på att värva Jämtin....

Redigerad kommentar

Vad har jag missat angående Deutsch??

Kunde man inte bara ha lånat ut Deutsch? 

bradberry: Vad har han skrivit nu då jag är ju nyfiken! :-)

Redigerad kommentar

Jag är fundersam till att Bengtzén väljer att nobba Deutsch. Varför behöver vi ens värva en till back? Det är bättre att lägga allt krut på en center och fylla ut sista backplatsen med Deutsch. Hans prestationer mot FBK i play-in är bland det bästa jag sett en junior prestera i sin debut.

StefanMedS: Jämtin liksom Widing har en gång varit riktigt bra hockeyspelare men det var ju åratal sedan. Tiden har kommit ifatt dessa två och ingen av dem kan ju seriöst vara aktuell för Brynäs. Modo eller Leksand är nog troligare klubbadresser än Brynäs för dessa två.

bradberry:

Vad har han nu skrivit?

Bifbiffen: Jämtin kan vi nog räkna med att ta många utvisningar, som han alltid gör, vill vi ha en sån spelare? Not really.

bifhjärta: Om han nu skymtats i Gävle. Vad ska du då göra åt det? Hellre en sån idiot i laget än i motståndarlaget.

Deutch "tvingas" bort från Brynäs!
Känns som att en "dyr" center är på gång och ingen åttonde back ;)

Snart kommer det!

Jämtin ska ALDRIG få dra på sig vår fina tröja. ALDRIG!

Bifbiffen: Jämtin är en bättre spelare än Widing skulle då jag säga! Men jag vill inte ha honom i Brynäs.

Vill bara kasta ur mig:

Största idioten bland alla hockeytyckare och förståsigpåare:

Johan Garpenlöv! Tål fan inte karln! Dessutom så inihelvete urpartisk (DIF) att det är ett under att folk lyssnar på hans åsikter. Om nu någon gör det...? Jag gör ju det 😳 å retar mig. Finns knappt en åsikt han levererat som jag tycker är vettig. Håller inte med honom i ett skit... Idiot!

Jämtin har en karaktär vi saknar, hade hellre önskat Widing som jag anser vara en bättre hockeyspelare, men karaktären Jämtin i ett slutspel är viktig. Dock är det inte den spets vi behövt. Har också hört att Jämtin inte är helt okomplicerad som person.

Redigerad kommentar

Powerfade: Lakers startades ju -97 så kan inte vara det han menar om han inte avrundade =)

bifhjärta:Formuleringsfel eller översättningsfel. Han menar nog att föreningen är så pass ung som 15 år...

Du var med och vann SM-guld under våren tillsammans med Växjö, grattis! Hur var det?
- Det var en otrolig upplevelse. Bara att få se Växjö vinna SM-guld, trots att de bara varit i högsta serien i 15 år var rätt fantastiskt.

Saxat från intervjun med Nick..Verkar trevlig men koll har han inte;-)

KulaShaker: Nä Bengtzén har bättre spelare än Jämtin på agendan.

Brynäsgubbe: Det som talar emot är att vi är på jakt efter en center om vi nu ska ha någon ytterligare forward.

SnowKing: Syftar på Jämtin. 

Brynäsgubbe:

Eftersom det gick ganska bra för Johan på slutet så tror jag han gör allt för att få en fortsättning och mer speltid nästa säsong i nåt NHL-lag. Sen kommer det ju en karriär efter NHL..... hoppas de våra tjänar så pass dollar så dom inte behöver säga ja till den som betalar mest vid hemkomsten.... man kan ju få drömma lite!

KulaShaker: Det är iofs inget konstigt i att de försöker se om sitt hus, det hoppas jag att vi oxå gör:)

KulaShaker: FYFAN om det stämmer. D:

KulaShaker: Bort med tassarna förbannade Fiskrens HC! :-/

KulaShaker: Japp jag fick en avisering från Facebook.

Skrubben: Brynäs skrev på Facebook i förmiddags att det skulle komma artikel senare idag.

Carl Lejonkräk: Hur visste du det? 😧

Carl Lejonkräk:  Får väl hoppas att detta inte innebär så mycket, eller?

@kilu88: Jämtin har setts utanför rinken igår, hur hög sanningshalten i det låter jag vara osagt

Redigerad kommentar

« · 1686760 · »