1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 742265 inlägg · 7967 ämnen

SILLY SEASON 2015-2016. BZ:S DEBUT

Sv: SILLY SEASON 2015-2016. BZ:S DEBUT

DansbandsWolf:

svarar i vårt forum Wolf

Skrubben: finns en till jakob porsér med 190k följare. Är det den riktiga jakob?

Ja, vem vet.....I morgon kanske någon bonnläpp drar grepen i en oljefyndighet och köper hela Ducks innan sillyn är över. Hur går det då för Luleå?

Chris11: Tror han har två konton. Ett engelskt och ett svenskt.

Tycker att vi alla här inne långsamt ska börja applådera fram twitters kung - magiske Dick Axelsson.
Har aldrig sett någon skönare människa!

Redigerad kommentar

M.Lemiux: Lugn min vän, vi hatar inte Luleå på nåt sätt annat än som är kutym när det gäller motståndare i SHL.

Chris11: Riktigt roligt skrivet av Axelsson.
Däremot förstår jag inte varför alla sitter och skriver om att Luleå värvar mycket och dyrt osv?
Räcker väl att se Färjestad för att lugna sig med tjatet om Luleå?
Luleå har hittills värvat 7 spelare. Visst kanske dyra lirare men så fort det går dåligt för Färjestad i SHL som iår, när det åkte ur tidigt så går de alltid ut hårt i SS och värvar otroligt mycket.
FBK har hittills värvat 10 spelare. Vissa av dom säkerligen lika dyra som Luleå-spelarna.
Båda två är "köpe-lag" men samtidigt två lag tillsammans med Frölunda som ALLTID värvar tokmycket så fort det gått dåligt ett år.

mattiaskarlgren:" Däremot förstår jag inte varför alla sitter och skriver om att Luleå värvar mycket och dyrt osv?"

Det skrivs väl inte mycket om det? Det har skrivits lite men ingenting speciellt måste jag säga.

mattiaskarlgren:

Känns inte rättvist att kalla Frölunda för ett köpelag. Tycker de har fostrat och utbildat massvis av duktiga hockeyspelare över en 10 årsperiod.

Det man stör sig på är att Qatars supporters under en 10 årstid suttit och kallat andra lag för köpelag när de själva ställt upp med en 1-3 spelare. Frölunda är Värsta Köpelustan, Lingöping är (penga)Pungen. Dessa lag är ju betydligt mindre köpelag då de har och har haft betydligt fler spelare ur egna led. Det lustiga med Qatars supporters är att de inte tycks kunna erkänna faktum att de är ett köpelag, för nu anse de att inköpta unga spelare från Tjeckoslovakien, Skåne och Västerås är egna produkter - vissa utan att ha spelat en enda match för klubben!

Jag stör mig på köpelag utan anor som Qatar och Dubai (Växjö för den oinvigde). En annan sak jag stör mig på är tråkig gnetig destruktiv deffhockey vecka in och ut, men där kunde de inte heller erkänna att 0-0 och sargut var tråkigt.

Redigerad kommentar

Sven Sewage: Frölunda har de senaste säsongerna värvat 6-10-9 spelare (sifforna står för vardera säsong) samtidigt som de ju trots allt försökt få dit varenda 10-åring som Rönnberg haft i Juniorkronorna.
FBK och Luleå är de två lag i SHL som är överlägset "värst" så fort det går dåligt en säsong på att bygga om.
Frölunda däremot, visst de har givit mycket yngre chansen. Men det är samtidigt inte i närheten av tex Skellefteås juniorsatsning (egenfostrade spelare i a-lagstruppen).
Frölunda värvar dock in mycket yngre som Rönnberg som sagt haft i juniorhockey.

Sen i MINA ögon är Luleå och FBK klart "värst". Men tyder ju ändå i det stora hela på att de antagligen inte har en tillräckligt bra ungdomsakademi (som de litar på) för då hade de gjort lite mer likt Brynäs (2012) samt som SAIK och satsat mycket eget.

mattiaskarlgren:

jag förstår vad du menar, men om du börjar med 15 spelare ur egna led och sen köper du in 10 så har du 60% ur egna led. Börjar du med 2 ur egna led och så köper du in 10 så har du 8% ur egna led eller 2 ur 25. Frölunda har faktiskt satsat på sina egna juniorer, och deras juniorlag bestående av lokala spelare har vart väldigt duktiga. Finns absolut stolthet och heder i den föreningen.

Skellefteås juniorsatsning är man såklart stolt över. Men vi har en låååång bit kvar till MoDos och Brynäs stolta traditioner att få fram duktiga hockeyspelare.

Sen är man såklart stolt över att vi spelat en rolig offensiv hockey med kreativitet och teknik. "Vi respekterar hockeyn"... "hockey är en bollsport"... citat från Wallson, och det kan jag skriva under på. Det här med att spela en svitrist defensiv gnethockey, det gillar jag inte.

Så för att sammanfatta: gillar inte gnetspelande köpelag!

Innan var jag orolig för att Brynäs hade gått över till den mörka sidan av kraften, men jag förstår nu att det bara var frågan om urvalet... dvs rötäggen med dåliga värderingar.

Lycka till 2015/2016, får ni rätt utveckling på era egna talanger så kan ni blir farliga

Silfverberg assisterar till 1-0!

Bellman 6,0: Han är fan bättre än vad Foppa någonsin var!!

Carl Lejonkräk: Har du varit å nallat på Svens vindunk nu? ;-)

Carl Lejonkräk: Rätt överdrivet ja...:-)

Forsberg 1978: Men han är ju Brynäsare och då har han ju per automatik ett jävligt stort försprång!

Wännström klar för Rögle. Ytterligare en spelare vi väljer att inte ta hand om som är en av våra egna.

Brynäslegenden:

Det går ju inte att värva gamla Brynässpelare bara för sakens skull. De ska ju tillföra något till laget. Vilken ledig plats i årets trupp skulle han fylla ut menar du? Nykomlingen Rögle är nog en bra nystart för Wännström.

Brynäslegenden: Hoppas han får en bra utveckling i Rögle och kommer tillbaka till Brynäs när kontraktet går ut!

70 Rodrigues: Undrar när Brynäs presenterar nästa. Känns som det kommer ett nytt namn per månad ungefär.

Brynäslegenden: Åfan, 2-årskontrakt för Wänna. Kul för honom, kan bli en bra förstärkning för Brynäs om 2 år!

Clarence:

Så länge det är bra värvningar kvittar det väl hur långt det är i mellan?

Johan Norrström: Exakt. Varför är det så viktigt att det går snabbt? Viktigare att det blir bra...

Johan Norrström: Jo, det kan väl vara sant. Tycker du alla ä r bra då - hittills?

Clarence: Nej du kan vara lugn, allt hittills är skit!

Clarence:

Har väl möjligen mina funderingar kring om Mathias Porseland verkligen är den vassa PP-back vi efterlyst. Jag är dock beredd att ge honom chansen och bilda mig en uppfattning utifrån det jag sett med egna ögon.

Lunkan:Det omdömet var ditt. Dom orden var dina...

Clarence: Nä, det var DINA ord som Lunkan lyckades få fram mellan raderna i ditt inlägg.
Inte speciellt svårt iofs, men ändå....😀

Huge: värvning idag????? ELLER är marknaden DÖD??? (-;

Bellman 6,0: Självklart skapar det ett lugn i laget om truppen spikas tidigt

Carl Lejonkräk: Stendöd. 18 april var som bekant sista datum för att göra några större värvningar för Brynäs del.
😀

Kommer det ingen värvning innan tolvslaget kan vi lika gärna lämna WO och lägga ner verksamheten. 

kennys: Precis.
Så vi får hoppas på ett par snabba skitvärvningar så att truppen blir spikad och vi får lugn i laget.
Hellre det än att vänta in ett par klassvärvningar och ha oro i laget.

Redigerad kommentar

Johan Norrström: Hade vi värvat Wännström så hade det gnällts om B-värvning härinne. Nu gick han till Rögle och då missade BZ en jätteförstärkning.

HGK har valt att gå vidare, då måste det förstås bero på nåt fel i ledningen. Hade han valt att fortsätta ett par år till så hade det gnällts över svågerpolitik, brist på förnyelse i ledningen osv.

Intet nytt under solen mao....

Huge:Det är nog bäst att det inte kommer några värvningar på ett tag för så fort truppen är spikad så firsvinner ju allt hopp för dem som går och hoppas på storstjärnor..Så ska man behöva dras med deras domedagsprofetior hela sommaren. ;-)

Powerfade: Precis. Tur iaf att BZ har gott om tid på sig.
18 april är ju först om 11 månader och innan dess borde han ju ha hittat nåt....👊😊

Johan Norrström: Sa aldrig att vi ska ta hand om alla gamla Brynäsare men just Wänna hade jag tagit alla dagar i veckan.

Brynäslegenden: spela bottom six i Brynäs eller top six i rögle? Tror han utvecklas bättre i rögle :) sen kan han komma till Brynäs om två år :)

Brynäslegenden: Jag fattar inte vad ni ser hos Wännström ( förutom att han är Brynäsare) han är ju rent ut sagt dålig!

Redigerad kommentar

Brynäslegenden: Begriper inte vad du grundar det på...? Wännström har inte visat tillräckligt för att ta en tröja i Brynäs. Skulle han in istället för Lööke då eller? -Never!

Perfekt med Bandyklubben för honom. Har hört han byggt på sig muskler så kanske kan han nå någon nivå upp nu. Nu får han chansen att visa upp sig. Om d blir succé får väl Brynäs vara med å slåss om honom om två år då...

Huge: Undras vad som ska till för att få dej avstängd (helst på livstid) på detta forum med dina sjukliga personhån. Vad har du egentligen för effektiv hållhake på the Moderator? Mutor?Du borde varit bortplockad här inne för flera år sen...

Clarence: På vilket sätt är det ett personhån att påminna dig om "18-april-regeln"?

Det är ju trots allt något du skrivit. Eller står du inte för sakerna du skriver här?

Brynäslegenden:

Du svara ju inte på min fråga. Du säger dig vill ha Wänna i Brynäs alla dagar i veckan. Vilken av de lediga forwardplatserna tycker du han skulle fylla? Ytterforward i Brynäs förstafemma eller som center i andra femman?

Huge:

Rögle är en perfekt klubb för Wännström att börja om i. Det fanns helt enkelt ingen plats, eller en passande roll för honom i Brynäs. Sebbe har potential, och det var klokt av honom att välja Rögle där han kommer få mer istid och förtroende.

Johan Norrström: Som lagbygget ser ut just nu så är det svårt att få in Wänna för han går inte in i någon av de 2 första kedjorna. Hade hellre haft honom än Jacke B, Mannberg eller PoW.

När jag tänker efter så är föresten Mannberg ett skämt till nyförvärv. Förstår inte den värvningen alls ju mer jag tänker på det.

Brynäslegenden:Som nödlösning då vi hade mycket skador så var ju Mannberg ett billigt och fungerande alternativ. Att kontraktet skrevs även över nästa säsong är lite märkligt kan tyckas men det återstår att se vad utfallet blir.

Carl Lejonkräk: Tog vi inte bara över hans kontrakt som han hade med Luleå? 

Davey_22:Jo vi tog över kontraktet..

« · 1685809 · »