StefanMedS:
Jaha...då ska väl truppen vara klar..tills vidare, enl Sundlöv. Annars sa han innan att han skulle ha en rutinerad vinge till.
Jaja...var ska detta sluta? Ingen blir väl särskilt nervös av vår trupp... :P
Bifbiffen:
Fattar fortfarande inte hur det gick till. Huruvida det var klart innan vår skräll eller inte. Och jag hade förstått det lite mer om det varit t ex Skellefteå (no offense). Även om ni är ett givet bättre lag, så är det väl ingen guldaspirant precis..?!
Det finns andra spelare som sagt att de självklart inte vill lämna nu, just p g a att de vill fortsätta den makalösa resan vi gjort. Vilket JAG tycker vore ganska givet. Att åtminstone stanna en säsong och se vad som händer.
En annan konstig sak med det, är också att Pudas tidigare under säsongen, när han ryktades bort, sa att han hellre stannade någon säong till i allsvenskan, för att få mer framträdande roll och utvecklas mer. Nu plötsligt säger han att han utvecklas mer i Brynäs!!? Där han lär få mindre roll än i både allsvenskan och hos oss!
"Det handlar inte om att vi inte tror på våra unga spelare, ingen är gladare än jag om vi kan ta in juniorer. Men det handlar om att ha en balans i laget för att vinna hockeymatcher."
Bengtzén for president. Bra sagt.
Skrubben:"Jag tror verkligen stenhårt på Bengtzén. Det ska bli mycket intressant att se vad han kan uträtta i Brynäs kommande åren."
- Har en känsla av att det kanske inte blir så många år... Bara en känsla!
Skrubben: "Jag tror verkligen stenhårt på Bengtzén. Det ska bli mycket intressant att se vad han kan uträtta i Brynäs kommande åren"
Vad får dej högakta honom så? Vi är några st som inte är fullt lika imponerade över hans första år i föreningen. Men visst, jag tycker det finns antydningar om att han i en mer penningstinn klubb skulle kunna vara rätt handlingskraftig. Att han inte direkt visat det i Brynäs får väl kanske skyllas på den begränsade ekonomin här.
Clarence: Bengtzéns Cv visar väl tvärtemot,han har uträttat mycket med små medel.
Både i Bofors och kanske främst Karlskrona.
Clarence:
"vi är några st som inte är fullt lika imponerade över hans första år i föreningen"
När Bz kom för ca ett år sen fick han ta över ett helt lag av Sundlöv, skulle han börjat med att byta ut 4-5 spelare i det läget tycker du?
Hanteringen av Tommy Jonsson kan diskuteras, men jag tror knappast att det är så lätt att komma in och ändra på viktiga poster direkt innan han stämt av läget så att säga.
Skadorna duggade tätt samtidigt som publiken svek.... extrakostnader samtidigt som intäkterna minskade.
Allvarligt talat, är det läge att klandra BZ för hans första år? I så fall.... ge några förslag på vad han skulle gjort annorlunda!
Clarence: På sättet han kommunicerar med media och fans måste han vara unik med jämfört med alla andra SHL-sportchefer. Om en journalist ställer en rak fråga ger han ett rakt svar. Han kör sitt spår, utan att han verkar bry sig så mycket om vad andra tycker. Sedan behöver ju inte detta alltid vara en fördel. T.ex. tycker jag att han gick lite väl hårt åt Sundlöv när det gick som tyngst i vintras. Dom uttalandena tjänade ingen på, utan det hade varit bättre om man höll de sakerna internt.
Sedan finns det, som du nämner, antydningar att han i en klubb med mer pengar än Karlskrona, skulle kunna göra ett bra jobb här. Dock kan du inte beskylla honom för att han inte visat det hittills i Brynäs. Silly season är inte ens över, och nyförvärven måste få bevisa vad dom kan göra på isen innan man kan göra några bedömningar.
Sedan tror jag att du (och säkerligen många andra) har missförstått vad det är som gjort honom till en bra sportchef i hans tidigare kubbar. Han har sällan värvat stjärnor som på förhand recenserats som bra värvningar (vilket skulle krävas för att göra bl.a. dig glad på förhand). En majoritet av hans värvningar har inte alls varit några större namn, utan snarare väldigt okända spelare som getts utrymme att blomma ut under säsongens gång.
Där tror jag knappast att du eller någon annan kan bedöma om han hittills gjort rätt eller fel.
Redigerad kommentar
Johan Norrström: Otroligt märklig värvning isåfall. Förstår inte vad han ser i honom men inte i den stora utvecklingpotential som finns i Deutsch.
Deutsch en komplicerad kille eller vad är problemet..
Säsongen när Zanetti hade -29 i tyska ligan verkar ha varit ett katastrofalt år för klubben.
Hela laget har ju urusla siffror. -38 på en spelare t ex.
Hans -4 i Oskarshamn lugnar mig en del,OIK slutade ändå 11:a.
Skrubben: På kort sikt är det kanske det bästa, det säger jag inget om. Men det stärker knappast vår ungdomsverksamhet och skickar fel signaler när framtida storstjärnor väljer vart de ska få sin hockeyfostran. Brynäs har i allra högsta grad varit profilierade de senaste åren med sin framgångsrika ungdom/juniorverksamhet, när man inte kan vara med och bjuda på de största namnen av ekonomiska skäl.
Bz har förmodligen någon form av plan, men jag börjar bli orolig vart detta barkar hän.....
Bifbiffen: ...och hur har resultaten varit de senaste åren (2012 undantaget)?
Ska vi vara nöjda med att vara en talangfabrik?
Redigerad kommentar