1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 743374 inlägg · 7967 ämnen

SILLY SEASON 2015-2016. BZ:S DEBUT

Sv: SILLY SEASON 2015-2016. BZ:S DEBUT
Jaken: Menar du att en sportchef bara ska värva stjärnspelare? Oavsett behov och resurser? Finns det nån sportchef som gör det, oavsett liga? Finns du på riktigt?

KulaShaker: Du vet: Gävle - fotbollstaden. Nu siter dom i fulmäktige också.

Denna back ryktas till SHL! 

Forsberg 1978: Ryktas? Klar för en SHL klubb enligt agent så det ö6r väl ändå inget rykte om det redan är klart med SHL klubb.

StefanMedS: Skulle tippa på Rögle. 

Peja: Det är mitt tips också.

StefanMedS: Står ju på rykten! Men säg då vilken klubb han är klar för istället för att sitta och märka ord!!!!

Forsberg 1978: Om en agent sagt att han är klar för en SHL klubb så är det inget rykte längre. Skillnad om han inte var klar för något lag och ryktades till DHL. Sluta bli så gring ffs!

StefanMedS: Hahaha jag blr inte grinig, tyckte bara inte om ditt översittarsvar!!! ;-)

StefanMedS: Oooh. Catfight!!

mk: Kan du ge dig på. 🐱

Forsberg 1978: Är nu klar för KHK 

riggen: Men Forsberg1978 tror att det bara varit ett rykte trots att agenten sagt att han skrivit på för en SHL klubb som nu var KHK.

StefanMedS: Missade det isåfall i all hast:)

Forsberg 1978: Att säga att jag levererar ett översittar svar var inte heller så smart bara för att jag skrev att det inte var något rykte längre. 😉 Nä nu orkar jag inte käfta mer bättre att gå ut på golfbanan och skå ihjäl någon timme. 😃

StefanMedS:

Jaha...då ska väl truppen vara klar..tills vidare, enl Sundlöv. Annars sa han innan att han skulle ha en rutinerad vinge till.

Jaja...var ska detta sluta? Ingen blir väl särskilt nervös av vår trupp...  :P

StefanMedS: Ja men vi visste ju inte för vilken klubb han var klar för därför lade jag ut länken MEN jag ber så hemskt mycket om ursäkt att jag lade ut detta det ska inte inträffa igen!

KHK-callahan: Sitt lugnt, ingen blev nervös av Lyxfällan första året, eller DIF i år, ändå överträffade de alla förväntningar och slapp kvala.

Mormor i Aftonbladet:

"– Vi har fått behålla alla spelare Karlskrona velat behålla. Sedan fyllt på."

- Pudas?

bradberry: Lite kul om han sagt Judas Pudas...

SH: Ja ett riktigt svin den där Pudas som går till en SHL-konkurrent ;)

Bifbiffen:

Fattar fortfarande inte hur det gick till. Huruvida det var klart innan vår skräll eller inte. Och jag hade förstått det lite mer om det varit t ex Skellefteå (no offense). Även om ni är ett givet bättre lag, så är det väl ingen guldaspirant precis..?!

Det finns andra spelare som sagt att de självklart inte vill lämna nu, just p g a att de vill fortsätta den makalösa resan vi gjort. Vilket JAG tycker vore ganska givet. Att åtminstone stanna en säsong och se vad som händer.

En annan konstig sak med det, är också att Pudas tidigare under säsongen, när han ryktades bort, sa att han hellre stannade någon säong till i allsvenskan, för att få mer framträdande roll och utvecklas mer. Nu plötsligt säger han att han utvecklas mer i Brynäs!!? Där han lär få mindre roll än i både allsvenskan och hos oss!

KHK-callahan: Håller med fullständigt. I KHK hade han fått vara i första backparet och första power play-formationen (?). I Brynäs kommer nog inte så vara fallet.

Min gissning är att Bengtzén är en jäkel på att övertala människor. Ett annat exempel är Porseland som också hade flertalet erbjudanden men valde Brynäs.

"Det handlar inte om att vi inte tror på våra unga spelare, ingen är gladare än jag om vi kan ta in juniorer. Men det handlar om att ha en balans i laget för att vinna hockeymatcher."

Bengtzén for president. Bra sagt.

Brynäsgubbe: Jag tycker ändå det är märkligt. Hade inte Deutsch varit passande för "Morgondagens Brynäsare"?

Inte ett ord om det...

Brynäsgubbe: Håller helt med. Det är inte alltid att man håller med honom, men när han är så här tydlig med vad han tycker och tänker så kan man inte annat än respektera hans linje.

Jag tror verkligen stenhårt på Bengtzén. Det ska bli mycket intressant att se vad han kan uträtta i Brynäs kommande åren.

Skrubben: Brynäs får ett bra lag i höst. Hur bra hänger lite på hur Porseland/Pudas slår ut. Och att vi slipper samma skadehelvete såklart.

Skrubben:"Jag tror verkligen stenhårt på Bengtzén. Det ska bli mycket intressant att se vad han kan uträtta i Brynäs kommande åren."

- Har en känsla av att det kanske inte blir så många år... Bara en känsla!

Skrubben: Precis. Vår ungdomsverksamhet är redan etablerad som en av Sveriges bästa, det finns ingen anledning att dalta med alltför många juniorer i A-laget. Jag gillar skarpt var Bengtzén har sina prioriteringar, att vinna matcher - det gör man delvis med yngre spelare men framförallt med rutin och erfarna hockeyspelare. Som det känns nu verkar vi få ett spännande lag nästa säsong.

Skrubben: "Jag tror verkligen stenhårt på Bengtzén. Det ska bli mycket intressant att se vad han kan uträtta i Brynäs kommande åren"

Vad får dej högakta honom så? Vi är några st som inte är fullt lika imponerade över hans första år i föreningen. Men visst, jag tycker det finns antydningar om att han i en mer penningstinn klubb skulle kunna vara rätt handlingskraftig. Att han inte direkt visat det i Brynäs får väl kanske skyllas på den begränsade ekonomin här.

Clarence: Bengtzéns Cv visar väl tvärtemot,han har uträttat mycket med små medel.

Både i Bofors och kanske främst Karlskrona.

Clarence:

"vi är några st som inte är fullt lika imponerade över hans första år i föreningen" 

När Bz kom för ca ett år sen fick han ta över ett helt lag av Sundlöv, skulle han börjat med att byta ut 4-5 spelare i det läget tycker du?

Hanteringen av Tommy Jonsson kan diskuteras, men jag tror knappast att det är så lätt att komma in och ändra på viktiga poster direkt innan han stämt av läget så att säga.

Skadorna duggade tätt samtidigt som publiken svek.... extrakostnader samtidigt som intäkterna minskade.

Allvarligt talat, är det läge att klandra BZ för hans första år? I så fall.... ge några förslag på vad han skulle gjort annorlunda!

Clarence: På sättet han kommunicerar med media och fans måste han vara unik med jämfört med alla andra SHL-sportchefer. Om en journalist ställer en rak fråga ger han ett rakt svar. Han kör sitt spår, utan att han verkar bry sig så mycket om vad andra tycker. Sedan behöver ju inte detta alltid vara en fördel. T.ex. tycker jag att han gick lite väl hårt åt Sundlöv när det gick som tyngst i vintras. Dom uttalandena tjänade ingen på, utan det hade varit bättre om man höll de sakerna internt.

Sedan finns det, som du nämner, antydningar att han i en klubb med mer pengar än Karlskrona, skulle kunna göra ett bra jobb här. Dock kan du inte beskylla honom för att han inte visat det hittills i Brynäs. Silly season är inte ens över, och nyförvärven måste få bevisa vad dom kan göra på isen innan man kan göra några bedömningar. 

Sedan tror jag att du (och säkerligen många andra) har missförstått vad det är som gjort honom till en bra sportchef i hans tidigare kubbar. Han har sällan värvat stjärnor som på förhand recenserats som bra värvningar (vilket skulle krävas för att göra bl.a. dig glad på förhand). En majoritet av hans värvningar har inte alls varit några större namn, utan snarare väldigt okända spelare som getts utrymme att blomma ut under säsongens gång.

Där tror jag knappast att du eller någon annan kan bedöma om han hittills gjort rätt eller fel.

Redigerad kommentar

Johan Norrström: Otroligt märklig värvning isåfall. Förstår inte vad han ser i honom men inte i den stora utvecklingpotential som finns i Deutsch.

Deutsch en komplicerad kille eller vad är problemet..

Johan Norrström: vad jag förstår så är Zanetti tänkt som åttonde back. Kanske hade varit bättre att behålla Deutsch i så fall.

Men, jag vet inget om Zanetti och hans utvecklingspotential så jag ska inte säga bu eller bä.

Zappaholic:

Jag tänker inte heller säga bu eller bä ännu. Jag vill se honom spela först.

Johan Norrström: Precis, det är tillräckligt många här som säger bu åt det mesta. BZ har säkert en god tanke och Zanetti är nog en ganska billig spelare att värva. 

Zappaholic: Tror inte ett A-lagskontrakt med Deutsch hade blivit särskilt dyrt

Bifbiffen: tror inte jag heller. Men eftersom BZ vill ha balans i laget och värva in en seniorback är det bra om det är en billig lösning så pengarna kan läggas på en bra center.

Tycker jag.

Zappaholic: Kortsiktigt ja. Deutsch innebär inte per automatik att vi får behålla honom för all evig framtid. Men han har vandrat genom de egna leden och det tycker jag är viktigare än att det ska komma hit lite halvmesyr som 8:e back. Väldigt märkligt

Bifbiffen: Att värva in en spelare utifrån som 8:e back var nog väldigt länge sedan Brynäs gjorde. Det kan tyckas egendomligt ur många supportrars synvinkel, men vi får helt enkelt acceptera att allt inte ser likadant ut längre när Sundlöv har slutat.

Det är trots allt Bengtzén som känner den här gruppen av människor bäst. Han var tidig med att säga att man skulle vara försiktig med att plocka in fler juniorer i A-truppen, och att man snarare ska förädla de som redan finns.

Jag tror att han är fullt medveten om att det grymtas bland supportrar över detta. Men vi gör nog bäst i att underkasta oss hans planer, innan vi verkligen kan bedöma hur laget presterar på isen.

Säsongen när Zanetti hade -29 i tyska ligan verkar ha varit ett katastrofalt år för klubben.

Hela laget har ju urusla siffror. -38 på en spelare t ex.

Hans -4 i Oskarshamn lugnar mig en del,OIK slutade ändå 11:a.

Skrubben: På kort sikt är det kanske det bästa, det säger jag inget om. Men det stärker knappast vår ungdomsverksamhet och skickar fel signaler när framtida storstjärnor väljer vart de ska få sin hockeyfostran. Brynäs har i allra högsta grad varit profilierade de senaste åren med sin framgångsrika ungdom/juniorverksamhet, när man inte kan vara med och bjuda på de största namnen av ekonomiska skäl.

Bz har förmodligen någon form av plan, men jag börjar bli orolig vart detta barkar hän.....

Bifbiffen: ...och hur har resultaten varit de senaste åren (2012 undantaget)?

Ska vi vara nöjda med att vara en talangfabrik?

Deutsch har blivit en supertalang nu när han inte fick nytt kontrakt...

Davey_22: Zanetti är nog just nu bättre än Deutch och det är det primära om det stämmer. Vi måste nog byta kurs lite om vi skall ta oss närmare toppen och det kommer att innebära att våra yngre egna förmågor får konkurrera mer på likavillkor med övriga laget så när på en par tre unga killar som kvoteras in.

Redigerad kommentar

Lunkan:Absolut inte. Men vissa av de vi skeppat iväg kommer att avsluta i Brynäs. Så ja på lång sikt tror jag vi kan få ett bra flöde på återvändande stjärnor.

« · 1687103 · »