Brynäs IF

713865 inlägg · 7953 ämnen

SILLY SEASON 2019

« · 1978759 · » Till forumet


Sv: SILLY SEASON 2019
Huge:
”Ja, alltför högt ställda och orealistiska förväntningar på spelarna från otåliga och överengagerade supportrar har väl alltid varit ett bekymmer, mer eller mindre.
Ett enkelt litet tips som borde kunna minska dina bekymmer är: sänk förväntningarna.”

Fast nu har vi väldigt högt ställda mål för ffa en 3årsperiod men även över 10år.
Klart man kan sänka förväntningarna men kvart i år, semi nästa och guld år 3 - allt annat är underprestation och en dålig säsong utifrån uttalade mål.
Det är väll dessa mål vi ska utgå ifrån eller hur?
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
Blå grottan:
”Men de får ju ändå förhålla sig till Bengans bygge till stora delar”

Men eftersom bengans bygge hade många 3-4linespelare borde vi ha satsat på spelare till 1-2 linan först. Inte fylla truppen med nya chansningar.
Det bör komma nya guldkorn på nytt nästa år från HA och DEL att värva då luckorna har luckrats upp.
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
Skrubben:
”jag tror ärligt talar inte man kan göra så mycket åt det med den budget som finns”

Som jag sagt tidigare. Skall man vara ett topp4lag över en 10årsperiod och ta guld samtidigt som man bygger eget kapital, utan att vara beroende av externa finansiärer, så måste pengar förutsättas komma in på något sätt man tror på.
Därför kan man bygga det egna kapitalet lite mer långsamt och satsa mer nu, vilket borde ge bättre möjlighet till ”guldmålet för år 3”
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
Rumpelstiltskin:
”samma visa, varje år”

Men för guds skull människa, slut gnäll och säg något som är positivt med laget i år istället då och faktiskt gör något trendbrott och faktiskt argumentera för vad som gör att allt har blivit så mycket bättre nu.
Har bett dig för vilken gång i ordningen?

Kappan-i-vinden-vändare som argumenterar först med faciti hand..
..men piper och grinar över dem som dra egna slutsatser och har en egen åsikt..
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
Axle San: Det kan definitivt vara värt att testa. Antar att Blomman får centra tredje då.
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
Peja:
”Axle San: Många av SHL:s bästa spelare de senaste åren har kommit från Allsvenskan.”

Att många av de bästa svenska shl-spelarna kommit från HA (och/eller de egna leden) är väll inget jättekonstigt.

Men sedan är frågan hur många utav dessa som värvades från HA värvades för att gå in som spets till ett lag som bygger för uttalat guldmål - och hur många som värvades upp för 4de eller 3dje linan.

Tycker annars att många i topp är utländska spelare också..
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
Axle San: Den tror jag på. Viktigt med två producerande kedjor!
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
Chris11: Ett alternativ är Ölund och Sallinen i samma kedja vilket kanske inte är så dumt.
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
Wesley: Tycker definitivt att Alcen ska lira. Men i en klassisk fjärdekjeda. Han har egenskaper vi behöver.
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
Makita: Tyckte också Asklöf och Ölund funkade bra ihop. Till en början var ju Asklöf den som gjorde mest mål. Kanske kan Ölund få honom in på rätt väg igen.
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
Wesley: Som jag sagt innan, så känns det inte som någon idé att spekulera i placeringar eller vilka spelare som ska lånas ut mm. Grabbarna har ju inte gått ut på is ännu. Kan finnas spelare som hade skador som hämmade dom under förra säsongen. Som nu kommer ut friska och revanchsugna.
Och jag ser att många helt har räknat bort Alcén, trist.
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
Axle San: nu får du lugna dig. Blomqvist ska inte spela i andra, sen är det onödigt att ha de tre bästa i samma kedja
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
Huge: Det är nästa. så att jag aldrig vill att dysterkvistarna ska få uppleva något mer SM-guld, dom förtjänar det inte.
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
Huge: Bra och utförligt svar men du är och förblir optimisten av oss två.
Jag är nöjd och tillfreds så läng kvalstrecket är på behörigt avstånd.
Jag tror dock att Boqvist måste komma in för att vi ska nå en sådan hög placering som du tippar.
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
Makita: "vad har du för förväntningar på Brynäs denna säsong.
Tycker du det är realistiskt att tippa Brynäs högre än topp tio med detta lag utan Boqvist."

Ja, det tycker jag är realistiskt. Vi har en bredare och bättre forwardssida och överlag ett mer balanserat lag än ifjol. På papperet ett ngt svagare lag på backsidan men en bättre och jämnare offensiv kommer att underlätta för dom där bak.
Topp 8 som sämst ser jag som högst realistiskt.
Här har du mitt motiv till varför jag tror att många dysterkvistar har fel när dom tippar som bäst topp 10.

Jag klankar ner på alla gnällkärringar som sitter och gnäller i var och varannat inlägg om hur eländigt allting är. Där förväntar jag mig en uppryckning...
Sen gav jag ellis ett litet tips som gör att han inte behöver bekymra sig så mkt över hur spelarna tacklar fansens oftast för höga förväntningar: sänk förväntningarna.
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
Davey85:
Till en början då kanske:
Rödin-Scott-Danielsson

Blomgvist - Sallinen - Desch

Zetterberg-Ölund- Rohdin
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
Davey85: Exakt den uppställning jag föreslagit tidigare! Medhåll där! Blomman går minst lika bra som ytter...
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
Davey85: Håller med men jag räknar inte Boqvist i lagbygget.
Att räkna in att någon ska misslyckas och ska komma hem tycker jag är fel.

Varför inte pröva Zetterberg-Ölund-Asklöf
Hade inte Ölund och Asklöf bra kemi ihop eller minns jag fel.
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
Makita: Boqvist är mer än bara Boqvist. Han eller hyfsat likvärdig spelare tror jag är skillnaden mellan en producerande kedja kontra två producerande kedjor + en ganska stark tredjekedja.


Skulle faktiskt vara ganska jäkla optimistisk om vi kunde mönstra följande tre kedjor:

Rödin-Scott-Danielsson

Boqvist/Ny spelare - Sallinen - Desch

Zetterberg-Ölund-Blomqvist
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
Makita: Sen verkar det som att många faktiskt glömmer att titta på konkurrenternas lagbyggen innan de ger sig in i att tippa hur säsongen skall gå.....en liten miss tycker had.
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
Makita: Det behöver du inte ens viska om att hoppas på från den figuren. Bara en massa svador och omsvep om hur mycket fel andra som du och jag har. Det är faktiskt värt det och med viss stolthet man tar en eller flera avstängningar här inne för att nita dit huge-damej Huge-figuren...
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
Makita: Det viktigaste för Huge är att alla har roligt och att ingen gör illa sig.
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
Huge: vad har du för förväntningar på Brynäs denna säsong.
Tycker du det är realistiskt att tippa Brynäs högre än topp tio med detta lag utan Boqvist.
Tippar du laget bättre motivera gärna varför laget kommer bli bättre än tia.
Som jag ser det så krävs det minst två bra kedjor för att slutresultatet ska bli bättre än förra säsongen.
Jag kan inte se att Brynäs har en bra andrakedja nästa säsong även om Descheneau blir en flipp eller Zetterberg.
Tycker inte det är realistiskt att båda dessa direkt kommer att göra succé.
Ser du att någon av förra säsongens spelare kommer vakna till liv och kunna gå in i en andrakedja.

Det är dags du börjar motivera varför vi dysterkvistar har så fel utan att bara ensidigt klanka ner på oss.
Mycket sällan jag ser några konstruktiva mot argument mer än att det är kunnigt yrkesfolk i Brynäs ledning.
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
Huge:
Ja, vad kan man annars göra efter missat slutspel...
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
ellis: Ja, alltför högt ställda och orealistiska förväntningar på spelarna från otåliga och överengagerade supportrar har väl alltid varit ett bekymmer, mer eller mindre.
Ett enkelt litet tips som borde kunna minska dina bekymmer är: sänk förväntningarna.
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
Chris11: Jag är ganska positiv till Magnus trots allt, han känns som en kravställare och en person som kan få ihop en grupp. Bortser vi från snacket om spelsystem så känns han som en riktigt bra ledare och en grupp kan absolut bli starkare än de som ingår i gruppen om den svetsas samman tillräckligt bra.
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
Blå grottan: Det är just det som bekymrar. Att spelarna måste överträffa förväntningarna för att allt ska bli nåt bra.
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
Axle San: antar att Dacke och Sundlöv väntar tills de vet om Boken kommer tillbaka eller om han tar en plats. Serien avgörs ju inte direkt i oktober.
Ser man att boken tar plats i NJ så är det klart att de går ut och jagar ersättare. Kommer han tillbaka så blir det ett perfekt tillskott när laget spelat 7-10 matcher.
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
Skrubben: Tror du har många poänger i ditt inlägg också, Dacklöv har nog gjort vad de kan för att skruva-till Brynäs och vända skutan. Men de får ju ändå förhålla sig till Bengans bygge till stora delar. Att bryta kontrakt kostar... Kommande säsonger kan de röra om mer i grytan.
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
Axle San: Jag är positiv i grunden i mitt supporterskap, annars är det bara en evig plåga att vara någon form av ultra-supporter. Men jag håller med Axle här på flera punkter. Det finns absolut frågetecken kring både truppen och spelsystemet/coachningen. Jag bara hoppas att flera spelare överträffar förväntningarna och att vi har ert nytt spelsystem som fungerar när serien startar.
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
Chris11: Det är ju förstås ett vågspel men Jesper känns alldeles för bra för att vi ska kunna räkna med en återkomst.
Som jag ser det så är insatsen för hög och spetsen för smal för att gambla här. Vill han komna tillbaka i november får väl Brynäs vara kreativa och kanske ragga finansiärer och eventuellt sälja någon spelare under säsong.
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
Axle San: men om Jesper kommer tillbaka i oktober då?
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
Skrubben: Fast räckte budgeten till Jesper så bör den ju räcka till en ersättare också.
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
Axle San: Det här med att Brynäs har smal spets, jag tror ärligt talar inte man kan göra så mycket åt det med den budget som finns. Budgeten i sig är det nog inget fel på, den är nog likvärdig med många andra SHL-lag. Problemet är att löneutrymmet som fanns tillgängligt denna silly season inte var större (tack vare en viss Bengtzén). Tittar man på kontrakten som skrivits, hade Dacklöv kunnat göra så mycket annorlunda för att få till en bredare spets? Dom har ju gjort det många var inne på under vintern, att banta budgeten på backsidan och lägga pengarna på forwards. Helt rätt och bra gjort i mitt tycke. Dessutom har dom gjort målvaktssidan bättre och samtidigt gjort den billigare. Problemet är att pengarna inte räckte till för ytterligare en spetsforward. Det är väl upp till styrelsen nu att ge godkännande för att i så fall öka spelarbudgeten.
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
Peja: Många allsvenska spelare behöver tid innan de kan prestera i SHL, problemet är att med Brynäs smala spets så gäller det att förvärven från HA gör avtryck direkt.
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
Johannes Hedberg: 1064 personer i Sverige heter Ersson i efternamn.
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
SWEATT:

Jösses. Det är ju faktiskt rätt sjukt.
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
Johannes Hedberg: Dom är inte släkt.
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
nyb: kusiner?

Sjukt om de inte ens är släkt med det ovanliga efternamnet?
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
Peja: Det blir onekligen spännande att se de nya spelarna i alla fall. Mycket talang.
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
Axle San: Många av SHL:s bästa spelare de senaste åren har kommit från Allsvenskan. Problemet är att BZ oftast värvade fel allsvenska spelare.
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
Mrassarson: Jag ser inte mig själv som negativ. Jag sågar inte laget helt men är ser många oklarheter.
Visst kan Zetterberg, Lindelöf, Ingman och Des?? bli flipp men för mig känns det som helt osäkra kort och hade något annat lag värvat dem så hade jag inte blivit det minsta imponerad. Realistiskt sett så är det väldigt svårt att hitta spelare från HA och även DEL som går rakt in och presterar på hög nivå i SHL.
Jag hoppas givetvis att det går bra men tappen känns tyvärr tyngre än värvningarna och tanken på att Sundqvist ska få laget att spela ett helt annat spel än förra säsongen känns aningen osäkert.
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
Huge: Jag ifrågasätter ingenting, det kan ju bli bra också.
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
Axle San: Jag tycker inte något jag skrev var orealistiskt? Jag var bara positiv i mitt inlägg. Men det är det jag tror med. Jag har en go känsla inför säsongen, sen blir det inte alltid som man hoppas men det är en annan femma.
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
Axle San: "Lite realism är ju bra också."

Som att ifrågasätta allting (spelsystem, tränarsida, anfalls- och försvarssida)??
Realistiskt värre.
Du glömde supportersidan.....
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
Axle San: samma visa, varje år.
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
Rumpelstiltskin: Enligt vem? Enligt mig? Vilket guldår förresten?
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
Axle San: samma realism som guldåret? Då vi hade den sämsta uppställningen inför säsongen.
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
Mrassarson: Lite realism är ju bra också.
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
Axle San: Hellre positiv än negativ iaf 👍
Låst ämne

« · 1978759 · »