1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 759442 inlägg · 7967 ämnen

SILLY SEASON 2019

Sv: SILLY SEASON 2019
Lesky: Ja det kommer fler backar, det framgick i sändningen. Ska bli kul att följa Brynäs dam nästa säsong, uppenbart att man har ett starkt lag, särskilt framåt.

Chris11: Malmö är klara!

KulaShaker: Känns som att Malmö stått först i kön för att bli klara så fort som möjligt och därmed missat alla godbitar som ännu inte bestämt sig..

Chris11: jag skrev att Brynäs väntar till dom andra är klara . Å inget lag är veterligen inte klara så det kommer ju dröja en stund till.

Peja: Dam hockey är visst grejen i år . Å en landslags spelare . Sveriges damer spelar numera i B vm så det är väl inget kvitto på Klass . Men men vi har alla olika intressen .

Jan Grismöbel: klass så måste man ju jämföra med övriga spelare i ligan i fråga och ingenting annat.

Kors i taket! Oskar Östlund (om ni minns honom) klar för Skellefteå, den såg jag inte komma. Känns som en riktig chansvärvning. Bra siffror i Norge, men ja... det är ju Norge. Kul för Oskar ändå, ska bli roligt att följa honom nästa säsong.

Peja: Det som är intressant är att Ivana Bilic och Sarah Forster är de ENDA spelare på Brynäs hemsida som inte står uppsatta som klara förluster, klubben har inte uttalat sig alls om dem till skillnad från alla andra spelare som lämnat. Så jag antar att Brynäs där antingen förhandlar med dem eller åtminstonde håller dörren öppen för att förlänga med dem. Personligen hade jag gärna sett att bägge förlängt med tanke på att backsidan ser klen ut. Men Brynäs vill väl helst hitta likvärdiga svenska ersättare... Slängde iväg ett meddelande på twitter till Johanna Olofsson om Grahm och Brynäs på twitter btw ;)

Ni som kan NHL-svängen bättre, har jag fel om jag tror att det redan står klart att Boqvist missar början av säsongen?

Davey85: Risken finns väl att han missar alla säsonger. Han är tillräckligt bra för att spela i NHL.

Mattson: Ja, "minst början av säsongen" kanske man ska säga.

Steenm: ska tydligen ersätta Mantas Armalis under hans rehab, kommer förmodligen bara spela halva säsongen i Skellefteå och andra halvan i Norge

Sillyn känns bra död för närvarande. Vet att det bara är maj men lite nyheter kring laget hade inte varit helt fel.

Brynäsgubbe: Det var ju bara två dagar sedan Dacke uttalade sig senast.

KulaShaker: Han uttalade sig om saker vi redan vet.

Brynäsgubbe: Ölund ska vara klar enligt denna tweet. Har följt honom ett tag o för det mesta har han haft rätt. Har dock även nått fel, vilket han skriver i bion, så kanske inte kan tolkas som 100% säkert

SvennEG: Om nu dess uppgifter skulle stämma, är Scott fortfarande aktuell? Känns inte stabilt om Sallinen och Ölund ska driva 1a/2a kedja.

Honken91: Har svårt att tro att det enbart blir Ölund in isåfall. Känns som du säger tunt, men man vet väl aldrig.

SvennEG: Om Ölund får kontrakt är han nog bara en bonus till kommande förstecentern. Sedan är ju frågan hur Boqvists vara eller inte vara hanteras.

SvennEG: Någon som vet om denna snubbe är pålitlig? Ingen koppling till hockeybladet som brukar chansa med rykten?

Skrubben: Har som sagt följt han ett tag, han dök upp nån dag från ingenstans för mig. Under den tiden har iallafall fler avslöjanden från honom stämt än tvärt om. Till skillnad från hockeybladet..

Ölund är klar.

1/3 CHECK!

{8785}: chansar du på den lättaste av dom tre ?

Tjurn :
Vi får väl se om du fortfarande tycker jag chansar när säsongen startar.

Skrubben: MrMadhawk retweetade Petters tweet. Om det säger något får man spekulera i

Ölund är ingen som höjer Brynäs, vad jag tycker.

Clarence: oväntat att du tycker det

nyb: Okej. Jag är försiktigt positiv så här långt. Vågar inte ropa hej än med tanke på den relativt osäkra källan. Men visar det sig stämma är jag riktigt nöjd, om man också värvar in en förstacenter. Då har Sundlöv fått in en bra ”försäkring” om Boqvist lämnar.

SvennEG: Eh... Då blir det nog Scott. Sedan klart. Right...?

Inte är Ölund en förstacenter iallafall?

Brynäsgubbe: Skapliga centrar Brynäs får med Larsson och Scott också.

{8785}: tror dig men inte särskilt svårt att gissa att Ölund spelar i vid nästa säsong, kan tom jag gissa på å då är jag bedrövlig i den branschen!

Tjurn : Och det baserar du på vad? Bara för att jämföra med vad som var känt när wiDDing86 kom med sin profetia...

Drömlag nästa säsong:

Ersson - Eriksson 60/40

Sigalet - Söderström
Andersén - Lindelöf
Norin - Kilström
Lundgren/Ersson

Rödin - Scott - Larsson
Boqvist - Ölund - Danielsson
Descheneau - Sallinen - Zetterberg
Rohdin - Blomqvist - Forslund
Alcén

PP1:
Söderström - Point
Danielsson - Skytt till vänster
Scott - Silfverberg position
Larsson - Kellman position
Rödin - Spelfördelare till höger

PP2:
Sallinen - Point
Zetterberg - Skytt till vänster
Descheneau - Framför kassen
Ölund - Runt mål
Boqvist - Spelfördelare till höger

Med det där laget bör vi hamna topp 4 och kunna gå till en semi.

{8785}: Är det laget bättre än förra säsongens tro? Backsidan kan vara seriens svagaste medans det ser lite bättre ut framåt.

{8399}: Seriens svagaste? Lugna dig nu.
Det där laget är klart bättre enligt mig.

{8399}: Tycker ändå vi har sparkapital i Andersén och Lundgren. Framför allt Andersén tyckte jag gjorde en ganska svag säsong sett till var kravbilden på honom bör ligga.

Presterar de två bättre så är backsidan nog helt okej.

Davey85: Jag är inte orolig för backsidan utan puck men spelet med puck kan bli svårt om Brynäs ambition är att föra spelet. Saknas spelskicklighet hos lite för många.

Peja: Ja, det vill till att Lindelöf och Norin kan bidra där. Så visst finns det farhågor.

Davey85: Både Lindelöf och Norin måste ses som otroligt svaga kort i SHL liksom Ersson och Lundgren.

Signalet, Andersén,Söderström och Kilström helt ok backar men tveksamt om någon är riktig topplass i ligan.

Som nämnts så är spelet med puck ett stort problem på backsidan men vi får hoppas på god utveckling för Söderström, Norin och Lindelöf.

Framåt kan det bli riktigt bra tillslut om vi får behålla Boqvist och får in en klassspelare till.

Målvaktssidan ser stark ut.

{8399}: Men kanske sämst backar i serien? Tycker du att Oskarshamns backuppsättning är bättre än Brynäs eller?

{8399}: ”Både Lindelöf och Norin måste ses som otroligt svaga kort i SHL liksom Ersson och Lundgren.”

Otroligt svaga kort? Hur tänker du här? Norin såg spännande ut förra året innan han åkte på skadan. Lindelöf var en av de poängstarkaste backarna i allsvenskan förra året. Visst risken är väl att han likt Henrik Larsson inte lyckas ta klivet till SHL men tycker att han likt Norin känns spännande. Oprövade kort, visst men att säga att de är otroligt svaga kort tycker jag är en konstig bedömning.

{8399}:

Haha du vet om att du talar osanning när du skriver det inlägget.

Först och främst kan du lära dig att stava rätt till Sigalet. Sigalet är alltså en back som Frölunda absolut ville behålla iår och spelat på en 5+ nivå iår. Enligt mina polare Frölundas A-lag var han deras bästa back den gångna säsongen.

Andersen,Söderström och Kilas är alla minst 3+ klass i SHL och det vet alla om.

Sen vet jag inte ens om jag ska kommentera din kommentar om att Norin,Lundgren,Ersson och Lindelöf är otroligt svaga kort? En sak att du hakat upp dig på att en spelare inte håller men är helt övertygad om att 10 av 10 ”experter” hade givit alla de spelarna 2+ i betyg i SHL. Därför är det helt fantastiskt fascinerande att du får dem alla till ”otroligt svaga”. Man kan säga att du sett Brynäs backuppställning och halverat alla spelares förmåga med 50 %.

Såna här inlägg bidrar bara till dålig stämning, skämskudde på och ta av den när du backat för dina värdelösa åsikter.

Skrubben: Något som ger ytterligare trovärdighet till källan är att Tomas Ölund, Linus farsa, har gillat tweeten.

{8356}: Jag ser 2 som otroligt svag och 3+ ser jag inte som spets, signalet är en grym spelare och en 4 poängare kanske om jag skulle gissa. Ingen 5 poängare i laget dock.

Osanning? Min bedömning är min bedömning och jag jämför med andra lags spelare och det är ju det som är det väsentliga.

Hur tror du att Brynäs står sig mot de andra lagen? Mitten, toppen eller botten ?

Seriekorten har byggts om. Vad tycker ni? Själv anser jag väl att det kanske inte är denna detalj som rejält kommer höja publiksiffrorna i Gavlerinken, det är "marginalåskådaren" man måste locka mer frekvent. Men ett steg framåt, absolut.

1999 spänn för ett seriekort är rena kapet även om det inte är de bästa platserna måse jag säga och då får man dessutom 100 kr/mån rabatt på Cmore....

www.brynas.se/artikel/2rfjajwbu-1ekad/nu-slapper-vi-seriekorten-for-sasongen-19-20-sittplatser-fran-1999-kr

{8399}: Lite nyfiken på hur du definerar övriga siffror om du sätter 2 = otroligt svag. Jag antar att det är en 5gradig skala du använder?

{8399}: Måste säga att jag inte all delar din märkliga bild av våra backar.

Varken Norin eller Lundgren är "otroligt svaga kort", that's a fact. Den förstnämnda visade under sina få matcher att han håller på denna nivå, medan den sistnämnda trots en mindre bra debutsäsong i Brynäs visat sig vara en stabil SHL-back under många säsonger.

Sigalet, inte "Signalet", är en toppback i SHL. Kilström är inte långt ifrån. Andersén är ojämn, men är i sina bästa stunder ett starkt kort. Söderström är än så länge för skakig defensivt, men man måste ha hans ålder i åtanke. Han kommer bara bli starkare.

Lindelöf är av förklariga skäl svår att recensera, medan Ersson inte kommer att få mycket speltid kommande säsong.

Sedan förstår jag heller inte ditt "betygssystem". Hur kan 2 vara "otroligt svag"? Mer normalt är ju "godkänd". Vad är då 1? Och 3? Och om en "grym spelare" får betyget 4, vad krävs för 5? Erik Karlsson?

En sak har du dock rätt i – målvaktssidan är en av SHL:s starkaste.

Btw, såg nu i efterhand att Pajen hade svarat med i princip samma tankar som jag, men jaja.

HitTheLights: 3+ = inte spets.... avancerad skala :)

{8399}: Seriens svagaste backar? Hur tänkte du nu? Vi har jämfört med ifjol tappat något på backsidan (som inför serien enligt flera bedömare ansågs vara en av ligans starkaste). Lundgren och Andersén underpresterade ifjol och Lindlöf/Norin är mycket intressanta namn. Sigalet är en toppback på SHL-nivå! Det går inte heller att stirra sig blind på enskilda lagdelar - det räcker att titta på föregående säsong med det "baktunga" lag som vi då ställde på isen. Inför 19/20 ser balansen i laget betydligt bättre ut.

« · 1975678 · »