1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 736993 inlägg · 7967 ämnen

SILLY SEASON 2019

Sv: SILLY SEASON 2019
Skrubben: Skulle vara riktigt bra att bli av med den löneposten. Frågan är vad som talar för detta. Han fick väl barn nyligen så logiskt att vilja flytta hem, men samtidigt har han en hög lön här och har relativt nära till Västerås. Ska nog krävas att han är villig att offra mycket pengar för tryggheten i Västerås. Hoppas uppgifterna stämmer, men jag är skeptisk.

Lemp: Känns ju ändå som att Lundgren inte har någon plats. Det är bara kolla hur kontraktsläget ser ut. Just nu har följande backar kontrakt:
Andersén
Ersson
Kilström
Norin
Söderström
Lundgren
Lindelöf (skriver Madhawk att det är klart så är det klart)

Sedan vill man förlänga med Bertil, plus en ersättare till Gunde. Då har vi 9 backar på kontrakt. Numerären kommer helt enkelt inte gå ihop om inte någon back skeppas.

Skrubben: Du har helt rätt. Enda frågetecknet är Kilström, kan han spela nästa säsong? Om han inte kan finns det en plats ledig bland backarna. Svårt att spekulera när man inte vet hur Kilström mår. Tar man höjd för att Kilström kanske missar eller går man in i säsongen med Kilström inkluderad i backuppsättningen.

Lemp: Kilströms vara eller icke vara är nog väldigt tidigt att spekulera i än. Jag tror definitivt inte man räknat bort honom (som man gjorde med Granis). Han tränade ju i röd tröja på slutet av säsongen om jag inte minns helt fel. Skulle han bli borta länge får man ta det då. Att hitta defensiva backar under säsong brukar inte vara några problem.

För er som är intresserade så verkar Rödin göra bra ifrån sig i kvalet i Schweiz. 3+3 än så länge på 6 matcher. Hans fina skott verkar fortfarande sitta i.

Skrubben: Tenderar att hålla med, om man har möjlighet att släppa Lundgren ska man nog göra det. Går att hitta något mer prisvärt om det skulle behövas.

Skrubben: Om Lundgren lämnar så hade jag gärna sett en offensiv back av kvalité in. Typ en Teemu Eronen, som jag tror skulle passa perfekt in i Brynäs...
Vilken tycker ni?

Donjohn: Lundgren är/var ju Bertilssons ersättare så blir Bertilsson kvar - dumpa Lundgren.

Tycker vi behöver en offensiv back vad som än händer. Vi kan inte begära att Söderström ensam ska bära det ansvaret för backarna. Även om han är fantastisk.

Davey85: Lindelöfs stora styrka är i spelet med puck, men visst ser man gärna en mer etablerad offensiv back också.

Skrubben: Den eventuella värvningen av Lindelöf väcker vissa frågetecken - nio backar går inte ihop!

Peja:

Vill du fortfarande inte ha Gunnarsson ;)

mattias - 74: Slagskott som en AIK:are råkade styra in är ingenting som imponerar på mig. Gunnarsson kan ni behålla nästa säsong också.

Jesper Frödén. Där är en kille som definitivt borde gå till SHL.

Anders Berg: Jo det vet jag mycket väl. Men jag tror det finns billigare alternativ som kan göra Lundgrens jobb. För han kommer som det ser ut nu att vara i ett 3:e backpar eventuellt 7:e back.
Så helst av allt hade jag velat ha Lundgren bort. Och en spelskicklig offensiv back och en defensiv back in

Inkazar: här är det 3e målet. Där grävde han in en puck framför mål. Kommer väl inte vara där speciellt mycket i Brynäs

leading-sport.com/2019/03/05/hc-davos-ehc-bienne-4-1-il-resoconto-le-statistiche-ed-i-riflessi-filmati/

Hur fan hamnade Emil Larsson i Luleå och inte Brynäs?

Herregud vilken kross av Leksand. Vad fan har AIK sysslat med efter seriesegern?

LIF-Mora i SHL-kvalet alltså, blir kul att se. Hoppas självklart på derbyn mot Leksand nästa säsong, Mora är och kommer alltid att vara oerhört gråa.

Steenm: Total soppatorsk i AIK efter matchserien mot Oskarshamn, känns som att de blev knäckta av förlusten där.

Peja: Det var ju soppatorsk redan under matchserien mot IKO.

Steenm: Mora till Allsvenskan och Spencer Abbott och Mathias Bromé till Brynäs..😁

Donjohn: Bromé är väl klar för Örebro?

Från Brynäs sida tycker man ju att det inte borde vara något svårt beslut om Lundgren ska vara kvar, han har ju tyvärr inte fått det att funka. Sen är det ju inte bara att göra sig av med spelare/kontrakt hur som helst.

Chris11: Jo det ryktas om det. Det var bara önsketänkande av mig..
Jag tror Mora blir kvar i shl också. Abbott-Rowe-Bromé och målvakten är riktigt bra

Peja: Får se vilka spelare i AIK som hamnar i SHL. Brukar ju ofta komma fram i media vart spelarna hamnar efter att man slagits ut. Weigel vore ruskigt intressant. Där har vi en riktig playmaker till Zetterberg.

Skrubben: Jesper Frödén skulle jag gärna se i Brynäs.

Zappaholic: Vi kan räkna med att Sundlöv har superkoll. Eftersom hans grabb spelar i Brynäs J20 har han nog jäkligt bra koll på dem också, såg honom på gårdagens match mot DIF.

Zappaholic: Kanske kan sno han framför ögonen på Timrå då 😜

Skrubben: Timrå kanske inte ens lirar i shl nästa år!

Vart på torget och firat Villa Lidköpings första sm guld, önskade dock det varit i Gävle och Brynäs istället!
Uppladdat:

500x0-20190324174342.jpg

Charles: Kul för honom. En riktigt duktig andremålvakt som verkligen gjort mycket bra i Brynäs

snackade med farsan idag som pratade rätt gott om Lindelöf, mindre gott om Zetterberg dock sa att Zetterberg max kommer göra 10mål, hoppas han har fel med Zäta iaf.

Annars känns det som att svenskar som tagit steget till SHL från västerås ofta varit framgångsrecept. tänker på William Karlsson, Andreas Borgman, Johan Gustavsson, Rasmussen m.m.

Charles: Intressant iakttagelse. Man kan dessutom lägga till Broc Little, Niklas Olausson och Pär Arlbrandt på den listan.

Jag kan känna att det är lite onödigt taskig stämning mot Niklas Lundgren här. Okej, att han inte har spelat efter förhoppningarna men frågan är hur lätt det varit att prestera under de förutsättningar som varit? Han blev alltså värvad som en ersättare till Simon Bertilsson och därmed tänkt att få en stor roll och istället blir Bertilsson kvar och laget blir baktungt och Lundgren blir - som det känns - sedd som ett problem direkt från start, med lite istid och försök att låna ut eller lösa kontrakt.

Såvitt jag vet har Lundgren kommit hit och inte velat något annat än att göra sitt bästa för Brynäs IF så allt tal om att "kicka" och "skeppa" honom tycker jag är ovärdigt. Om vi förväntar oss att spelare ska bete sig schysst mot klubben lär vi förvänta oss att klubben beter sig schysst mot spelarna.

Dessutom: om Bertilsson försvinner nu och Kilström inte kommer tillbaka kan vi ha behov av Lundgren. Vi vet hur bra han var i kvartsfinalserien för några år sedan.

Scerban: Problemet är att, även om Bertilsson försvinner, så håller inte Lundgren måttet att ersätta honom. Lundgren skulle möjligtvis kunna ersätta Kilström om han måste lägga av.

Frycklund har fått SHL-bud från bla Mora. Skulle förvåna mig om Brynäs är med i den jakten, har hört sig att det skar sig rejält mellan honom och Sundquist i Tingsryd.

Peja: ska ha varit samma med Zetterberg att det skar sig, så vet inte hur mycket Sunkan har att säga till om när det kommer till värvningar

Charles: Kan ju inte vara så illa ändå om en eftertraktad spelare som Zetterberg väljer Brynäs när han vet att Sunkan är coach?

Obs, ifrågasätter inte dina källor. Tänker bara att det kanske är vatten under bron dem emellan.

Davey85: Tänkte samma sak.
Då är ju Zetterberg kokt i skit typ, om han kommer till Brynäs. Eller räknar han att MS ska få kicken k november😀😀

Scerban: Brynässpelare ska behandlas med respekt. Håller med fullt ut. Men som läget blivit med backsidan och hur säsongen blev så finns det ju ingen klockren plats för Lundgren just nu. Dessutom är han nog inte jättebillig.

Han är en bra back, det har han visat, men borde vara läge för honom att starta om.

Davey85: Om vi rent krasst kollar på det som kommer fram här i forumet från skribenter som säger sig ha "källor" så är träffsäkerheten väldigt dålig. Lyckas kälorna inte pricka in ett enda nyförvärv så kanske samma låga tillförlitlighet gäller när det kommer till andra saker än nyförvärv.

Davey85: ingen fara, jag som vet vem källan är vet ju också lite mer :P samtidigt var ju inte Zetterberg så bra det året så kanske inte så konstigt.

Synd bara att man inte kan berätta allt, speciellt som man för första gången har lite insiders då vill man inte förlora dem på direkten

Widing exempelvis spelade ju för Skellefteå kort efter kommentarerna med Bert Robertsson så saker förändras ju

mk: Han är inte ensam om att tro det isåfall.

Samuel Ersson(!) får debutera i Tre Kronor i VM-genrepen. Den såg man inte komma. Men kul! Enroth dock given etta. Ska väl sägas att de flesta svenska målvakterna fortfarande lirar slutspel. Men "Monstret" måste ha tackat nej?

Bertilsson, Kellman och Boqvist också med i truppen.

Kliar så i mina fingrar nu... Fått fin info idag. Men ska suga på karamellen om jag vågar outa.. för det var TOTAL locket på från Inge/dacke.
Det är flera saker men den största iaf då... Håll tummarna för att Timrå INTE vinner i kvalet :-)

Varför presenterar man inte Mormor?

Samsung: Äntligen kommer Svedberg tillbaks! ;)

Samsung: Wedin?

bradberry: Varför presenteras inte Ersson?

« · 1960595 · »