1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 446556 inlägg · 7967 ämnen

SILLY SEASON 2019

Sv: SILLY SEASON 2019
Peja: Borde vara en förhandlingsfråga eller så är båda redan klara och man vill av nån anledning vänta med att göra det officiellt.
Kousal har lite tyngd och är även målfarlig samt jobbar hårt, gjorde det bra inledningsvis men hade det jobbigt efter skadorna.
Tror det kan bli bra när båda får en försäsong på sig, nu har dom dessutom fått känna på spelet i SHL under en tid och bör vara lite mer hemtama sas.

Ove Myling: Ja och? Du får nog läsa inlägget en gång till då du inte begrep.

Jag skriver vad jag tror nu och sen så gör jag säkert en ny utvärdering när truppen spikas.

Eller känns det orimligt för dig?

Wännström = JUDAS.

Huge: Eller så levererade Kousal bara i början i PP innan motståndarna hade scoutat honom. Kousals skada var väldigt olycklig men han är ingen offensiv spetsspelare. Jag tror mycket mer på Cerveny, där finns mycket att hämta.

Går man som Brynäsare till Leksand då är man en skam. Usch fy och fan.

Peja: känns som det är en chansning i vilket fall om man behåller Kousal eller Cerveny. De levererade inte så pass bra tycker jag

Visst, ingen offensiv spetsspelare men tycker ändå att Kousal har tillräckligt bra offensiva kvaliteter ihop med tyngd för att kunna passa bra i en andrafemma med Sallinen och Cerveny.
Den offensiva spetsen måste Dacke i första hand hitta till förstafemman, det blir nog dyrt ändå iom att både Berra och Gunde ska ersättas.

Chris11: Tycker Cervenys insats är svårbedömd. Han hade inte spelat center på evigheter men blev placerad där, ofta med ganska svaga forwards runt sig, i inledningen av sin Brynästid. Det berodde ju på att Brynäs hade centrar borta, så han offrade sig för laget då. När han äntligen fick spela ytterforward var han faktiskt bra.

Peja: ja men jag känner inte att Cerveny va tillräckligt vass på kanten ändå. Den kedjan skapade inte särskilt mycket

Anders Berg: Och varför skulle det vara en skam?
Barnsligt...
Du låter som 15-åring som har läst om hur det var på 70-talet och måste uppbåda nån sorts fabricerad och onaturlig rivalitet mellan lagen och som inte existerar i nån högre grad idag.

Gött då blir det ingen wännström i någon av våra toppkedjor för där behöver vi säkra kort...

Chris11: nej, ingen förlängning med tjeckerna tack.

Anders Berg: Klantigt att slarva bort honom. Tjomme vet vad han gör.

majk: Vi vill ha nåt bättre. Tror inte att Wänna vill hit heller, känns som att han har nåt emot Brynäs ända sen han blev lite styvmoderligt behandlad som junior. Bara en känsla jag har...

Forsberg 1978: Hade gärna sett honom i en tredjekedja, dock inte i topp 2. Avskyr just det faktum att det blev Leksand av alla lag. Undrar vad som gjorde att Dackes intresse svalnade efter säsongen, eller så är han erbjuden en framträdande roll i Lif.

Huge: Han har offentligt uttryckt att han helst vill till Brynäs och att det var tråkigt att Brynäs inte längre är intresserade....

Anders Berg:

Men det funkar åt andra hållet? Ollas! Blomqvist? Är du full?

Huge: Vad sägs om bröderna Spink?

Huge: Men är Rask bättre? Kanske Wännströms skadeproblem gjorde att ni inte vågade ta chansen?

Chris11:  ja men jag känner inte att Cerveny va tillräckligt vass på kanten ändå. Den kedjan skapade inte särskilt mycket

Dom han inte spela ihop sig. Tror att en försäsong med rätt kedjekompisar gör skillnad. Och Cerveny var en av dom få som kunde transporterar in pucken i motståndarzonen med puckkontroll.

mattias - 74: När jag bodde i Leksand... då hade Leksand 13(!) f.d. Brynässpelare. Så fördärvet började för länge sedan.

Ett troll på Twitter hävdar att Örebro lassat upp halva BNP å erbjudit Rödin kontrakt...

Även om det inte finns någon substans i det så ryser man lite...

majk: Rask känns tyngre och mer av en pucksäker murbräcka som också går rakt på mål.
Tror helt enkelt att man rankar Rask högre än Wänna, svårare är det nog inte.

Huge: "Tror inte att Wänna vill hit heller, känns som att han har nåt emot Brynäs ända sen han blev lite styvmoderligt behandlad som junior. Bara en känsla jag har..."

Helt fel.

Brynäsgubbe: Nej nej nej och åter NEJ!!!

SWEATT: Mkt möjligt och som sagt; bara en känsla jag har haft.
Grundar sig till viss del på att han tidigare inte verkar ha visat samma intresse offentligt att komma hit, som han verkar göra idag.
Fast det kanske inte är konstigare än att Dacke tycker att vi kan få nåt bättre.

Brynäsgubbe: Ja, om man inte signat Westfält och därmed verkar vilja satsa på en egenproducerad center så hade Tylor Spink kunnat vara nåt och brorsan ser jag som ett minst lika bra alt som ex Wänna hade varit.
Problemet är kanske att tvillingar ofta brukar vilja marknadsföra sig i ett paket sas, du måste ta båda om det ska bli nåt.

Forsberg 1978: Jag driver ju.

Huge: Jag tror Zetterberg kan bli en av årets överraskningar. 24 mål i VIK är bra alltså.

Enlig Kevin Johansson på twitter så kan de ta någon vecka innan de blir en ny ”#Dackesignar” de låter ju inte allt för positivt när ryktenerna säger att Rödin är klar?
Eller finns de en anledning att man drar ut på de? Tänker om hans kontrakt med Davos måste gå ut först?

Blå grottan: Jo, Henrik Larssons 40 poäng i Karlskoga var inte kattskit heller.
Sen bidde det 2 poäng på 46 omgångar i SHL... Vi ska nog inte ha så stora förväntningar på honom första säsongen. Kommer han upp i 12-15 poäng så är det godkänt.

Anders Berg: Alltså den som är en skam är ju du som fördömer Wännström.

Morningstar: Palushajhistorien gör att jag inte tror på Rödinryktet innan han är presenterad på hemsidan. Handlar det enbart om pengar hamnar han nån annanstans.

munkas: ja han kan nog göra 7-8 mål skulle jag tro.

Mattson: Jag känner detsamma, kanske Anton vill tjäna lite mer pengar. Det är ju när barnet skall börja på dagis som det kan vara viktigt att vara på hemmaplan. Att vara på tillfällig ort under bebistiden är ganska oproblematiskt.

{8399}: Om man inte är berikad med ett hjärta och vill umgås med sitt barn i livets gryning...

Vafan...

{8399}: Är pengarna tillräckligt stora kan man vara borta tills ungarna är utflugna.

Mattson: Det är din ståndpunkt, intressant...

Wännström blev väl erbjuden en roll som spetsspelare i leksand, första eller andrakedjan och mycket pp tid.
Tror inte Brynäs erbjöd mer än tredjekedjespel. Inte så konstigt att Wänna väljer Leksand isåfall.
Att skriva hatkommentarer pga det är endast omoget

bradberry: Självklart tänkte jag att fru och barn kan hänga med och att de flyttar hem när det blir dags för dagis, inte ovanligt.
De första två-tre åren handlar ju mycket om att ta hand om den lilla i hemmet och sedan börjar kompisar att komma in i bilden då det lilla barnet vidgar sina vyer och startar på förskola.
Anton själv har ju dessutom varit otroligt tyst om detta med att flytta hem och det är ju lite märkligt.

KulaShaker: ”Det är din ståndpunkt, intressant...”

Hur många etablerade NHL-svenskar åker hem när ungarna når dagisåldern?

{8399}: Fick höra av min källa att Brynäs inte längre ser Rödin som en ? säkert? förvärv.
Enligt hen är det flera saker som spelar in;
- kontraktsdetaljer bla pengar
- lagets uppbyggnad i övrigt
- Brynäs vill ha besked NU, R vill vänta.

Vad gäller en finsk spelare så ska den , oklart om det är Rask, initialt tackat nej till erbjudandet/ förslaget Bif gett.

Mattson: Samtidigt är inte Rödin en etablerad NHL-svensk, så för just diskussionen om honom är det irrelevant vad de etablerade NHL-svenskarna gör. Av allt att döma har Rödin gjort en ganska dålig säsong i Schweiz så han borde inte få fantastiska anbud från Schweiz eller Ryssland. Men väldigt troligt att andra svenska klubbar för seriösa försök.

Peja: Mitt påstående var generellt liksom Kulashakers svar ang min ”ståndpunkt”. Att man jobbar utomlands så länge pengarna är riktigt bra gäller givetvis inte varje individ. Men känner du Rödin så vet du förstås vad som gäller honom.

+låst artikel men lite snack med Rödin, verkar lite väll öppet för andra ligor....

sen läser jag att Rapperswil inte kan åka ur Schweiz högstaliga för vinnaren av division 2 har tackat nej till kvalspel. vafan är det för jävla system. tappade lite förtroendet för den ligan

Charles: Hade ju varit intressant att få reda på varför de tackade nej till detta. Ekonomiska krav?

Charles: Det känns väl inte het bra när man läser den artikeln tyvärr...

"Vad har Davos sagt då om framtiden? Vill de ha dig kvar och kan det bli så att du stannar utomlands istället?

– Det kan jag inte riktigt svara på än. De vill väl ta det lite lugnt nu precis när säsongen är slut och se över hur man ska bygga laget. Davos har också bytt sportchef. Men självklart stänger jag inga dörrar."

{8399}: Känns som ett försök för att få ett bättre erbjudande av Brynäs.

Lemp: Jag hoppas verkligen det.

« · 1969039 · »