1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 741957 inlägg · 7967 ämnen

Silly season

Sv: Silly season
Falken: Samma skit som förra säsongen, om inte sämre, om det nu är möjligt??

Vi säger nu om Björck, Bäckström, Malmström, Sjögren och N.Andersson får kontrakt. Är det här verkligen laget som ska ta oss till slutspelet? (se nedan).

Målvakter
Målvakt 1 - Johan Holmqvist
Målvakt 2 - Markus Korhonen

Backar
Back 1 - Sebastian Sulku
Back 2 - Mikko Kuparinen
Back 3 - Daniel Johansson
Back 4 - Daniel Casselståhl
Back 5 - Tommy Sjödin
Back 6 - Jörgen Sundqvist (Ny från Skellefteå AIK)
Back 7 - Niklas Andersson
Back 8 - Jesper Björck

Centrar
Center 1 - Mikael Wahlberg
Center 2 - Mikael Lind
Center 3 - Tommi Miettinen
Center 4 - Nicklas Bäckström

Forwards
Forward 1 - Andreas Dackell
Forward 2 - Ove Molin
Forward 3 - Björn Danielsson
Forward 4 - Vesa Viitakoski
Forward 5 - Lars Erik Spets (Ny från Trondheim IK)
Forward 6 - Mattias Månsson (Ny från Bofors IK)
Forward 7 - Henrik Malmström
Forward 8 - Christian Sjögren

För det första är det cirka tre spelare jag vill ha bort ur den här truppen. Sedan vill jag att man nu ska ha en bred trupp, oerhört viktigt! Vi ska inte ha exakt fyra kedjor, vi ska ha fler spelare som kan hoppa in vid skador eller spelare som helt enkelt underpresterar. Sedan måste det finnas konkurrens om platserna och ingen, OCH DÅ MENAR JAG INGEN! Ska känna sig säker på sin plats, inte ens "Sjödda" eller "Molle".

Enligt dom lokala tidningarna (AB/GD) så är det bara små detaljer som återstår innan Malmström skriver på ett nytt tvåårskontrakt. Han har ett annat alternativ också, men Brynäs verkar för tillfället hetast. En annan som också verkar stanna är Christian Sjögren som ska prata med Sundlöv i veckan, även han har anbud från andra håll. Klart är att Nicklas Danielsson och Jakob Johansson lämnar Brynäs IF. Sundlöv vill istället för Johansson satsa på unge "Lill-Bäckis" som fjärdecenter. Även unge Niklas Andersson verkar få vara kvar och då ska det bara fattas en back, vilken som enligt tidningen kan bli Björck. Björck ska träffa Sundlöv snart. En annan som verkar lämna Brynäs IF är Joakim Lundström, där är dock inget klart.

Jag tycker att Sundlöv gjort tre bra värvningar men nu börjar jag verkligen fundera på vad som pågår i huvudet på vår sportchef. Om nu Sjögren, Malmström och Björck får kontrakt betyder det att vi endast värva tre nya spelare efter en av våra sämsta säsong genom tiderna. Varför? Jag ser inget fel med nya kontrakt till Malmström, Lind, Honken och dom två unga spelarna Niklas Andersson och "Lill-Bäckis". Men vi lär ju skaffa en utpräglad målskytt! Varken Sjögren, Malmström, Månsson eller Molin kommer att vara den sprutan som vi vill se. Låt Björck och Sjögren gå och ta in en spelare som Kronwall på backen och en målskytt på forwardssidan. Förstår inte riktigt hur ledningen/Sundlöv tänker när vi ska i princip exakt samma lag som hade enorma problem med att hålla sig kvar och gjorde en av våra klart sämsta säsonger i Brynäs IF historia.

Nya spelare:
Mattias Månsson
Lars Erik Spets
Jörgen Sundqvist

Lämnar:
Nicklas Danielsson
Jakob Johansson
Joakim Lundström (?)
Antti Jokela
Jonas Soling
Jonas Andersson
Petr Sachl

Tycker laguppställningen just nu ser helt sagt bredrövlig ut!!
Visst .. kul att Holmqvist och Lind stannar, och att Boork blir tränare ..
Men inte ett ända namn som man känner igen har äns nämts i samma mening som Brynäs IF .. Steenarna gick till Leksand .. det var riktigt synd!

Men men får hoppas att BIF Ledningen och Sundlöv jobbar på, och skaffar oss en laguppställning som är full av bra spelare, som kan ta oss till en slutspelsplats, och inte samma gammla vanliga som nu ...!!

rackham: Locka grabben med Willes pytt och Gävles blondiner..=)

70 Rodrigues:
Syndlöf är ju kreativiteten personifierad...
Först Boork, sedan Honken... och därefter Sidney Crosby :-)

Nyp mig i armen.

Peja:
Tyler Arnason? eller vad han hette, var väl en sån medelmåtta.

Ni måste ju förstå att Crosby fortfarande inte har spelat i AHL/NHL och därmed inte tjänat speciellt mycket pengar. Många lag lär ju vilja ha honom och det lär ju inte bli småpengar vi snackar om... mycket säkrare att satsa på någon medelmåtta från NHL då faktislt.

Joshua_Tree: Är det inte sådana mål som Alexander Nede (f.d. Balrog) brukar göra i parti och minut ? Zorro finten eller vad den nu kallas.
Kul med Micke Lind f.ö. en av de få oldtimers som förtjänar en kontraktsförlängning.

70 Rodrigues: Jo jag vet. Jag har sett Leggs mål förut. Har för mig att komentatorn säger nåt i stil med: "Did he just do what I think he did?"

Joshua_Tree: Killen står bakom mål, lägger upp pucken på bladet och lyfter in den i taket!!!!

rackham: Den kreativiteten finns nog inte hos Brynäs iaf, han går nog dit där han får mest stålar!!

70 Rodrigues: Jasså du fick se dem du. Crosby-filen fick jag inte öppna (fett felmeddelande) och den andra länken fick IE att dynghänga sig.

Namtrac: Hyfsade mål :-)

70 Rodrigues: Bing Crosby är väl i en mer Brynäs-vänlig ålder? ;)

Hittade även Mike Leggs mål:

www.big-boys.com/articles/besthockey.html

Hittade länken till målet. Real Media är det, spola fram till ca 5.30:

cbc.ca/clips/ram-lo/coach031129.ram

70 Rodrigues:
Vad krävs för att signa honom, tror du?
Hur kreativ måste vi vara?

70 Rodrigues:
Crosby är en blivande superstjärna. Har sett honom i fyra-fem matcher (mest i j-landslaget) och det var minst sagt imponerande spel från hans sida, trots att han var yngst av spelarna på isen var han överlägset bäst.

Kan inte påminna mig senast man såg en sådan supertalang. Bure med sin otroliga skridskoåkning kanske?

Crosby gjorde ett supermål som det talades mycket om för ett tag sedan, även Mike Legg (junspelare i Michigan) gjorde ett liknande mål, där man drar pucken på klubben från bakom mål och upp i nättaket. Från Gretzkyposition alltså. Riktigt snyggt. Superstjärna in the making minst sagt.

Han hamnar aldrig i BIF, inte en chans på hundra år. Tyvärr.

Ska se om jag kan leta på en länk till målet förresten.

Bissett19: Blir nog för stelt om Bing Crosby ska lira med oss :-)

70 Rodrigues: Jo det är ju rätt troligt att han spelar med oss nästa år,det är nog större chans att Bing Crosby dyker upp i en Brynäströja till hösten!!

Den här killen kanske skulle vara något för Brynäs, han håller på och pratar med klubbar i Sverige, Ryssland m.m. Killen är född 1987 och heter Sidney Crosby, är tydligen den största talangen sedan Lemieux och Gretzky. Den gågna säsongen så gjorde han otroliga 168 Poäng på 62 matcher, fördelade på 66 mål och 102 ass samt 84 utv min. Vilken lirare!!

p j davydjoos: Gör nog ingen skillnad. Ekonomiska brottslingar får oftast sitta på öppen anstalt med tillgång till det mesta.
Det viktiga för Malmös del i detta fall är väl egentligen inte hur lagen ser på det han gjort, utan på hur gemene man gör det.
Många andra har ju gjort samma sak, så i folkets ögon tror jag inte att det spelar så stor roll.
Även om det fördenskull inte skall försvaras.

Apropå Silly Season... Undrar hur fortsättningen på Malmös satsning tillbaks ser ut med Percy bakom lås och bom ?!?!

Se länk...

Jag måste ställa en fråga om Sedinarna, har dom någon bror som heter Stefan?

Clarence: Que?

AD: Nej då, vad kan bli godare än Ahlgrenarna? Och säkert kommer de att smaka ännu bättre i nya Arenan - om och när vi får anledning att testa det!

AD: måste vara? AD det här var på 70 talet det e ganska uppenbart att du inte fanns då

Huge: Visst, visst...

Clarence: OK det måste vara före min tid då då. Önskar att jag skulle ha fått smakat dem eftersom på dig låter det som att de är godare än ahlgrens bilar.

AD: Nä, det var nån tuff koling till bollirare som kallades Kalle Kula på askarna och det var rätt små och mjuka fruktpastiller i rött och orange om jag minns rätt. Kom -73 eller nåt sånt. Ack, ack kära tonår...

Clarence: Du gjorde just det....

Jompe: Din syrlighet mot välberättigad skepsis är inte värd att kommentera...

Clarence: du menar inte Palle Kuling? Den där pelikanen du vet..

Joshua_Tree: Kalle Kula klingar nostalgiskt i mina öron. Jag är gammal nog att minnas godistabletterna på 70-talet som hette så...

Clarence: "Hallå, Dysterkvist svarar...! Än sen då, att jag in i det sista inte riktigt trodde på att det skulle bli Boork. Vad var det som per automatik var så "dystert" med det då, enligt din mening??"

Det som var dystert, Clarence, var Ditt mantra här, typ "här har Brynäs en stor chans, men det blir väl inget av, som vanligt, det är ju så det brukar vara..." Åsnan Ior framstår som en fnittrande optimistikonsult i jämförelse.

Lilljanne: Sodom & Gomorra!

sylf: Reperbahn.

70 Rodrigues: Såg det sen.Närheten till Köpenhamn?

sylf: Japp!!

Gusten: Har Lilja gått till MIF?

Jävla synd att Lilja gick till MIF. Hade varit en höjdare med Tuulola och Lilja.

Clarence: "Jompe: Hallå, Dysterkvist svarar...! Än sen då, att jag in i det sista inte riktigt trodde på att det skulle bli Boork. Vad var det som per automatik var så "dystert" med det då, enligt din mening??"

Enkelt.
En Dysterkvists inlägg är per automatik alltid dystra....

Lilljanne: Kanske bara As? :)
Nu ska här spisas middag. (Hette han Spisas kanske?)

Joshua_Tree: För övrigt en alldeles utmärkt vetenskaplig tidskrift. Jag undrar om inte den snubben brukar vara här och skriva. Han tipsade om heta övergångar i höstas. Hette nå´t med -as på slutet. Pajas, Lukas, Tomglas, Knas, nä jag minns inte.

Lilljanne: Näe, men en kompis till en kompis känner en kille vars kusin har läst det i den ungerska utgåvan av En DingDing Värld.

Joshua_Tree: Förresten, har du nå´n länk på det där Kalle Kula-ryktet?

Lilljanne: För då ville du vara äldre. Vill man det när man är 33 och ett halvt? ;P

Joshua_Tree: När jag var 15 å ett halvt sa jag att jag var 16?

Lilljanne: Hur kan det göra det? Alla spelare är garanterat äldre än vad det faktiskt står eftersom man räknas som 33 även om man är 33 och 364 dagar. Ju. Om man ska vara petig menar jag. :)

« · 542175 · »