Brynäs IF

714027 inlägg · 7953 ämnen

SILLY SEASON, rykten, önskningar, gissningar

« · 1811394 · » Till forumet


Sv: SILLY SEASON, rykten, önskningar, gissningar
Peja: Klok som alltid Peja! Man vill ju egentligen hitta nästa Jörgen Jönsson eller Johan Davidsson eller kanske mer passande nästa Ove Molin.
Fast jag tycker också att det är roligt och kittlande att ha spelare i NHL som man kan följa. Jag tror också att det finns ett samband mellan SM Guld och spelarexport till NHL. De spelare som som gör sitt sista år är ofta relativt billiga men otroligt avgörande. Dessutom så tycker jag att det roligaste med Hockey, näst efter Guld, är att se nya talanger blomma.
Kommentera

Sv: SILLY SEASON, rykten, önskningar, gissningar
KalleTeodor: Ölund kanske kan bli en sån som stannar i Brynäs länge, i en nyckelposition för klubben.
Kommentera

Sv: SILLY SEASON, rykten, önskningar, gissningar
KalleTeodor: Jo vars... Möjligt att min grundinställning till Dahlén är lite väl negativ eftersom jag helt enkelt inte tror att Brynäs har en chans att vinna den dragkampen.
Kommentera

Sv: SILLY SEASON, rykten, önskningar, gissningar
Bratwursten : Yes det tror jag också. Linus är väl inte ens draftad ännu? Fast han får nog nästan dra ner lite på takten. Så som han spelar just nu så skulle jag tro att någon av de 22 scouter som studerade Boqvist senast noterade Linus. Sätter en Magnumglass på att han blir draftad i sommar.
Kommentera

Sv: SILLY SEASON, rykten, önskningar, gissningar
KalleTeodor: Det ska ju mycket till för att NHL-klubbarna ska drafta överåriga spelare men i Ölunds fall blir det nog så. Om hans kapacitet hade varit en innehållsförteckning för livsmedel hade det nog stått "kan innehålla spår av NHL-potential" på hans förpackning :)
Kommentera


Sv: SILLY SEASON, rykten, önskningar, gissningar
SH: Tänk jag anar (fruktar) att det är han Hånberg jag...
Kommentera

Sv: SILLY SEASON, rykten, önskningar, gissningar
Deutsch lämnar Almtuna

Sånt liv det var när vi släppte honom, "skeppar iväg egna spelare..." bla, bla bla...
2+1 på 49 as matcher...
Kommentera

Sv: SILLY SEASON, rykten, önskningar, gissningar
tjugo8:
Brukar bli såhär när spelare får storhetsvansinne vid tidig ålder istället för att lugnt och metodiskt fortsätta med sin utveckling enligt planen som klubben planerat. Man gör det värre... Det är lite synd men det kommer antagligen fortsätta hända till och från.

Han var ju inte jätteung dock längre och ville väl ha speltid på seniornivå men då skulle han kanske dragit direkt till allsvenskan istället för att ge sig på KHL och totalstuka sitt självförtroende.
Kommentera

Sv: SILLY SEASON, rykten, önskningar, gissningar
Dalrt: Å andra sidan var KHL-erbjudandet kanske hans livs chans. Om han hade visat framfötterna där hade framtiden kunna säkrats snabbt. Nu kommer han troligtvis att hamna i div1 där han måste jobba vid sidan om hockeyn. Jag tycker det var helt rätt att flytta till KHL, det hade varit fegt att tacka nej till ett sådant erbjudande. På elitnivå gäller det att ta chanserna och anta utmaningarna. Om några år, förutsatt att han utvecklas i kommande klubb, kanske han får chansen på högre nivå igen och då kan erfarenheterna från SHL och KHL vara mycket värda för honom.
Kommentera

Sv: SILLY SEASON, rykten, önskningar, gissningar
tjugo8: Vet inte om det var så himla livat när Brynäs släppte Deutsch, han var ju i och för sig hygglig i A-laget när han spelade där men vi som följer J20 visste att han behövde utvecklas på annan nivå för att hålla en hel SHL-säsong. Det var ju mycket tillfälligheter (skador) som gjorde att han fick chansen. Då tycker jag nog att Ersson och Kinnvall är mer intressanta. Ersson är klart mer allround och Kinnvall är i egenskap av lugn rightare en intressant spelartyp. Särskilt Kinnvall vore intressant att behålla som en utfyllnadsspelare, tycker jag.
Kommentera


Sv: SILLY SEASON, rykten, önskningar, gissningar
KulaShaker: Nytt för mig:) Hoppas!
Kommentera


Sv: SILLY SEASON, rykten, önskningar, gissningar
KulaShaker: Yeees! Jobba Bengtzén 👏
Kommentera

Sv: SILLY SEASON, rykten, önskningar, gissningar
Skrubben: Lindbäck, Henrik Larsson, Wännström och Emil Larsson skulle vara så fruktansvärt logiska och naturliga värvningar.... Med reservation för Wännas skadeproblem.
Kommentera

Sv: SILLY SEASON, rykten, önskningar, gissningar
KulaShaker: hoppas hoppas hoppas. Han är högst upp på min önskelista innehållande realistiska vakter!
Kommentera


Sv: SILLY SEASON, rykten, önskningar, gissningar
Dallemas: Zab är redo för spel nästa vecka.
Kommentera

Sv: SILLY SEASON, rykten, önskningar, gissningar
Peja: Lindbäck och rautio, där har vi guldmålvakterna!
Kommentera

Sv: SILLY SEASON, rykten, önskningar, gissningar
Rumpelstiltskin:
Nej. Rautio och Sandström. Där har vi guldmålvakterna. ;)
Kommentera

Sv: SILLY SEASON, rykten, önskningar, gissningar
Dalrt: Nej!
Rautio och Sandström årets guldmålvakter!

Lindbäck och Rautio nästa års guldmålvakter!
Kommentera

Sv: SILLY SEASON, rykten, önskningar, gissningar
spelare värvas precis innan slutspelet, Mårtensson och Zackrisson och nu Lindbäck ryktas till Brynäs, Bengtzén är ju bra jävla roligare att ha som sportchef xD
Kommentera

Sv: SILLY SEASON, rykten, önskningar, gissningar
Carl Lejonkräk: "Zab är redo för spel nästa vecka."
Bara det inte är försent då.
Negativismen talar...
Kommentera

Sv: SILLY SEASON, rykten, önskningar, gissningar
Charles: Känns som Bengtzén har bestämt sig för att det är dags för guld nästa år. Om det är så etablerade/färdiga spelare som ska in.
Kommentera


Sv: SILLY SEASON, rykten, önskningar, gissningar
honken21: Ja det verkar inte som att BZ tänker luta sig tillbaka och tro att man har ett självspelande piano som man gjorde -00 och -13 efter man tagit guld.
Så oavsett hur det går den här säsongen så fortsätter bygget...
Kommentera

Sv: SILLY SEASON, rykten, önskningar, gissningar
ellis: semin börjar i slutet av nästa vecka bara så att du vet ;)
Kommentera

Sv: SILLY SEASON, rykten, önskningar, gissningar
Chris11: Jo, jag hoppas bara vi är med då. Ta det för givet gör vi väl inte, trots att det ser hoppfullt ut.
Kommentera

Sv: SILLY SEASON, rykten, önskningar, gissningar
honken21: Inte mig emot. Men vi tar det väl gärna i år också?
Kommentera

Sv: SILLY SEASON, rykten, önskningar, gissningar
Powerfade: Bengtzén är bra. Vi kunde inte ha en så mycket bättre på SC-posten.
Kommentera

Sv: SILLY SEASON, rykten, önskningar, gissningar
ellis: Man måste gilla raggaren:)
Kommentera

Sv: SILLY SEASON, rykten, önskningar, gissningar
Chris11: Långt kvar av den här serien... Torsk ikväll och vips kommer tongångarna vara annorlunda.
Kommentera

Sv: SILLY SEASON, rykten, önskningar, gissningar
Brynäsgubbe:
Det är ju långt ifrån klart att Brynäs går vidare med LHC ska vinna minst 4 av max 5 kvarvarande matcher och det är fan inte lätt.
Kommentera

Sv: SILLY SEASON, rykten, önskningar, gissningar
Powerfade: är du beredd med tröjan?
Kommentera

Sv: SILLY SEASON, rykten, önskningar, gissningar
Qvarre: Och Brynäs har envisats att åka ur i kvarten samtliga år under 2000-talet förutom 2012.
Kommentera

Sv: SILLY SEASON, rykten, önskningar, gissningar
Bill Sweatt har fått erbjudande från ett annat lag i shl, är det Brynäs mån tro?
Kommentera

Sv: SILLY SEASON, rykten, önskningar, gissningar
Mrassarson: Det var väl någon här som påstod att Bengtzén är på jakt efter Sweatt? Vore inte mig emot om vi lyckas ro hem honom. Denna säsong har han misshandlats i ett dåligt Luleå, men vi vet alla vilken enorm kapacitet han har.
Kommentera

Sv: SILLY SEASON, rykten, önskningar, gissningar
Jag läste på Hockeysverige.se att Hånberg inte hade något klart inför nästa säsong, han var öppen för det mesta. Utomlands, allsvenskan eller SHL om något skulle dyka upp. Så det blir troligtvis inte honom nästa säsong som det känns.

Czernecki har sagt upp sig ifrån Vita Hästen helt plötsligt, han och Bengtzén känner ju varann bra sen Bofors tiden.
Behöver man oroa sig för scenariot att han är på väg tillbaka til Brynäs?
Kommentera

Sv: SILLY SEASON, rykten, önskningar, gissningar
Zzz: Att han sade upp sig kanske inte skedde helt plötsligt om man läser in sig lite. Men han är på marknaden i allafall.
Kommentera

Sv: SILLY SEASON, rykten, önskningar, gissningar
Zzz: jävligt svårt att tro att det blir CZ. Bengtzen måste ju ha lite jävla fingertoppskänsla och inte anställa någon som uttalat sig som han gjort...
Kommentera

Sv: SILLY SEASON, rykten, önskningar, gissningar
Zzz: "Czernecki har sagt upp sig ifrån Vita Hästen helt plötsligt, han och Bengtzén känner ju varann bra sen Bofors tiden.
Behöver man oroa sig för scenariot att han är på väg tillbaka til Brynäs?"

Troligare då med Sundlöv som sportchef och Czernecki som tränare i Modo...😊
Kommentera

Sv: SILLY SEASON, rykten, önskningar, gissningar
Carl Lejonkräk: cz och BZ hade väl massa gemensamma år i Bofors?
Kommentera

Sv: SILLY SEASON, rykten, önskningar, gissningar
Peja: Men glöm att CZ skulle vara aktuell.

Hans destruktiva hockey har vi sett nog av i Brynäs. Fy fan...
Kommentera

Sv: SILLY SEASON, rykten, önskningar, gissningar
Ni som tror att CZ är aktuell för Brynäs bara för att han hoppade av jobbet i Vita Hästen kan glömma det. Vita Hästen har haft ett enormt turbulent år där hela ledarstaben lämnade inför säsongen. CZ tog tillfälligt över tränarjobbet innan dom anställde en ny huvudtränare. Inte alls konstigt att han nu väljer att kliva av med tanke på turbulensen som var denna säsong.
Kommentera

Sv: SILLY SEASON, rykten, önskningar, gissningar
Peja: Visst har CZ och BZ haft många gemensamma år men Stefan har ju varit tydlig med att det är den typ av hockey som Brynäs spelar nu som de skall utveckla i framtiden. Varken CZ eller Hånberg kommer att träna Brynäs, var så säker.
Kommentera

Sv: SILLY SEASON, rykten, önskningar, gissningar
Var det någon som såg enkäten Sportbladet gjorde där man frågade olika sportprofiler vilka som kommer vinna kvalet Leksand-Mora? Det är ingen dum gissning att tro att Bengtzén verkligen gillar Moras sätt att spela när han svarade som han gjorde. Så jag tror verkligen att hans högsta prioritet är att ta in Colliton som tränare nästa säsong. Tyvärr ser det väl ut som att Mora kommer vinna kvalet mot Leksand med tanke på hur matchen såg ut igår.
Uppladdat:

450x300-aa.jpgaa.jpg

Kommentera

Sv: SILLY SEASON, rykten, önskningar, gissningar
Carl Lejonkräk: hånberg får mycket skit här men hur många har koll på vilken typ av hockey han förespråkar? Att han anpassade sig efter spelarmaterialet när Karlskrona gick upp i SHL är ju någonting bra. Såg ni Karlskrona något i allsvenskan?
Kommentera

Sv: SILLY SEASON, rykten, önskningar, gissningar
Peja: Collington får en flygande start i kvalserien. Vilken klubb kommer han att coacha nästa säsong???
Kommentera

Sv: SILLY SEASON, rykten, önskningar, gissningar
kennys: Förslagsvis Mora.
Kommentera

« · 1811394 · »