1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 742255 inlägg · 7967 ämnen

SILLY SEASON, rykten, önskningar, gissningar

Sv: SILLY SEASON, rykten, önskningar, gissningar
{2064}: De enormt stora backar får gärna hålla till i Luleå och Färjestad!😅 Förlänga med Kilström och Carlsson! Fortsätter de två utvecklas så är de inom kort landslagspelare!
Lukas, Lucas, Gunde, Bertil. Rätt Goa backar ändå!

{2064}: Markus Kankaanperä, Kristian Kudroc ?? 😉

{2064}: och en enormt stor back som enbart täcker skott

Även denna man i mål så är det slut på målvaktsdiskutionen 😀

www.aftonbladet.se/sportbladet/article10273828.ab

En liten fundering kring hur vi skulle fått det däringa guldet som ju egentligen var vårt... eller?
Antag att BZ hade tagit in Jocke E eller A Lindbäck i somras som så många fans ville!
Plötsligt hade vi haft tre kontrakterade målisar varav ivf en väldigt dyr!

Hur hade det påverkat truppens utseende i övrigt? Vilken spetsspelare hade vi fått klara oss utan?
Ja vem vet?... jag är ganska säker på att nån Ikonen hade vi INTE haft råd med... vi får ju inte glömma de skrala publiksiffrorna vi hade i grundserien.

Så den stora frågan... Med kanske lite sämre bredd och spets bland utespelarna... hade det räckt med JE eller AL i mål för att knipa guldet?

Tänkte bara. Har vi nån här på HS som har nått för sej om dagarna? Läser lite smått då o då, varannan dag och ser mest inlägg om vem som är bäst och har störst k*k.. väx upp. Brynäs tills döden oavsett med vilket lag dom har. Trevlig sommar nu på er alls. Btw.Så kommer Bz presentera nyheter inom veckans slut. Hoj

Pettisbif: har du någon aning om vad, förlängning, ny spelare? Något namn?

Pettisbif: gissningar som vanligt. Behövs ingen inside för att förstå att något kommer släppas innan veckans slut. Dina källor brukar ju vara sådär

Bifbiffen: Haha va är du för snubbe? Bara öser ur dig negativt.

Ni är i princip mästare och du låter som du vore Modoit!!

{5504}: Brynäsare vill alltid vara bäst, svårt för en Djurgårdare att förstå😊 Målvaktsposten är vår svagaste lagdel.

Bifbiffen: Målvaktsspelet är våran svagaste lagdel, som du skrivit åtminstone 20 gånger bara idag. Vi förstår, det räcker

Pilen32: Nu var svaret riktat åt David Persson. Du kanske missade det? Du är ursäktad

Bifbiffen: Men hallå, ni va väl knappast så mycket bättre än tex Frölunda??
Alla andra än er såg att era målisar vann några matcher åt er med.

Eller tycker du alla andra målisar spika igen och ni spela ut alla?
Vissa av er får nog vakna upp och inse ni har absolut topp 6 målisar i SHL

{5504}: nej Johan Gustafsson är väl ingen jag håller speciellt högt, dock inte Frölunda som lag heller. Och tro mig jag är grymt imponerad att vi tar oss till final trots två andramålvakter. Men Bz har träffat riktigt rätt i övrigt.

Nu börjar det bli löjligt med skitkastandet på våra målvakter. Trist att läsa.

För det finns många "om" från finalen. Man kan spekulera i det oändliga vad som hade hänt om vi hade haft andra spelare överhuvudtaget.
Själv är jag djävligt stolt över vad laget presterade. Dom gav mig mycket glädje under säsong, även lite ångest. Men sån är idrotten.

Och Sandström är ung och under utveckling. Hur skulle det kännas, hur skulle det skrivas här om han inte fick förnyat kontrakt och gick till ett annat SHL lag och fick sitt stora genombrott. Inte svårt att gissa.

På tal om ingenting..Någon som kan rekommendera något fint ställe i södra Europa (finns många, jag vet) där man kan hänga fram till semestern startar här hemma? Fint väder, billigt och fint vatten vill jag ha=)

Wesley: Sån är hockeyn. Kanske det är just det som krävs. Att få köra förstaspaden i ett lag med inte lika höga förväntningar inför nästa år.
För mig får han gärna kriga sig till en förstaspade i Brynäs, men som det ser ut nu tycker inte jag han är tillräckligt bra för så rikligt med förtroende.

bifhjärta: Säkert.. billig öl menar du 😜

Peja: Alex Lavoie är klar för KalPa i finska ligan, enligt VikFanCentral (vikfancentral.se/silly-har-hamnar-karlskogas-succevarvning-lavoie-dubbelroll-for-zetterberg/). Inte bekräftat än, men det brukar vara väl underbyggt när det står på den bloggen.

Bifbiffen:

Du har en poäng i det. Men jag är säker på att han kommer ta ett kliv till nästa säsong. Nu har hon fått spela mer avgörande matcher, där han fått kämpa med sina nerver. Tro att han kommer hitta en annan trygghet efter denna säsong.

Wesley: haha hon 😂

Kanske är det så. Kanske inte. Tog inget kliv i år vilket är tråkigt

Ska bli spännande att se vad Bengtzén plockar fram ur hatten. Vi har bara tio forwards i truppen just nu och rimligen en hel del av lönebudgeten kvar att spendera. Samtidigt har man valt att inte förlänga med Zaborsky och flera naturliga alternativt ryktade nyförvärv har inte blivit av (Ritola, Michael Lindqvist, Wännström, Emil Larsson, Mårtensson, Zackrisson). Något stort namn bör rimligen finnas på ingång, vad kan man drömma om?

Anton Rödin, förstås
Richard Gynge har blivit 30 år, har utgående KHL-kontrakt och en koppling till Roger Melin. Har varit en sejour i Brynäs, kan ju tala både för och emot att han kommer hit igen
Mario Kempe sades Brynäs vara ute efter för två säsonger sedan. Utgående kontrakt nu.
Bill Sweatt?
Johan Larsson, men känns det rimligt?

Scerban:
Gynge - ja tack
Kempe - nej tack
Sweatt - ja tack
Larsson - orimligt men ja tack

Bifbiffen: haha hon

Oops! Blev lite fel där ha ha!

{8179}: ja det är väl ganska logiskt. Jag vet att han ville dit och prova.
Får han ett kontrakt är det bara att gratulera. Kan inte missunna honom att fylla på pensionkassan :)

Inkazar: Påminner lite om när Sundqvist hade KHL-intresse. Två respekterade men ganska begränsade spelare. Viktigt att Brynäs agerar rationellt nu...

Peja: ja. Jag hoppas inte Bengtzen kör MS lösning på det...

Citat ur dagens intervju med Stefan Bengtzen i GD:

Antal nyförvärv:

"-Jag skulle säga att det blir två-tre stycken, säger Stefan Bengtzén som inte vill gå in på vilka typer av spelare det kan bli."

Storlek på trupp:

25man, 2 målvakter, 9 backar, 14 forwards. Eventuellt kan nån junior ingå i detta.

Om Anton Rödin:

"-Drömma kan man alltid göra. Jag tror och hoppas för Antons skull att han får chansen i Vancouver på riktigt och får var frisk. Jag pratar med Anton och har en bra relation, men jag hoppas att han får möjligheten i Nordamerika. Skulle han komma till Sverige, ja, då kan vi drömma."

Inkazar: Ja man hoppas ju att de kollar tillbaka på vad man gjorde för fel 2012. Hoppas och tror att BZ förstår att det krävs förändringar och att man inte kan backa sig till framgång

Den största skillnaden är ju att vi inte vann guld och att revanschlusten borde vara enorm

Inkazar: Gött. Kan det vara så att dom vill presentera alla förlängningar på en gång och därmed väntar ett tag med att göra detta officiellt?

Någon mer som läst dagens intervju med Bz? Han säger att om alla förlängningar går i hamn så ska det in 2-3 spelare till. 9 backar och 14 forwards är planen. Kedjorna kanske blir ungefär så här:

Ny-Jensen-Clark
Paille-Ölund-Ikonen
Boqvist-Ny-Blomqvist
Caporusso-Granis-Alcén
Mannberg/Asklöf.

Utmaningen blir att hitta ersättaren till Lindblom, men annars ser det riktigt fint ut. Jag tar för givet att Jensen och Ölund blir toppcentrarna och att det värvas in en center till.

Bifbiffen: Men vilka ur förra truppen vill vi ha kvar?

Ikonen? Ja tack.
Boqvist? Ja tack.
Kilas? Ja tack.
Plus då dom som verkar klara, Ersson och Carlsson

Då blir det väl inte mer än två- tre stycken.

Kanske idiotförklarar mig. Men jag litar blint på att Bz löser detta👍

Inkazar: Kilström har småbarn och vill ha närhet till Södertälje , kommer definitivt att stanna i Brynäs , här tror jag bz gör ett längre kontrakt och håller ner lönen under hans marknadsvärde.

Bifbrynäs: Så som Sundlöv gjorde med Sundqvist?

Skrubben: Vill få in en forward med lite tyngd också. De små tekniska killarna har vi redan.

{2064}: Verkligen, behövs forwards som är starka på pucken. Förstakedjan kommer bli mycket lättare för motståndarna att hantera om Lindbloms ersättare saknar den egenskapen. Blir intressant att se den nya kanadensaren men han är ju en liten pjäs i sammanhanget.

Peja: ja liknande , alternativet är ju att betala marknadsvärde 1 år , och sen förlänga ytterligare för samma dyra peng om han fortsätter på samma nivå, här handlar de ju bara om hur mycket "rabatt" man kan få ut genom att teckna fler år

Bifbrynäs: Det går också att argumentera för att Kilström hade sitt livs formtopp i slutfasen av slutspelet och att hans marknadsvärde aldrig kommer att bli högre än nu. Vi som har följt honom i flera år vet ju att de väldigt starka insatserna mot främst HV inte är representativa för hans nivå över tid.

Peja: Kilas är inte oersättlig även att han är en bra kille som man såklart vill ha kvar. Men ibte till vilket pris som helst. Och framförallt INTE på ett långt kontrakt där spelarna lätt blir bekväma. Sundlöv-style som jag hoppas slippa igen

Bifbiffen: Ja, verkligen. Sunkens 9-års kontrakt var ingen lysande ide precis...
BZ vet bättre.

Peja: Att Sunken stannade direkt efter guldet var det inget fel på just då. När många spelare lämnade var han en spelare som man ville ha kvar för att åtminstone få lite kontinuitet till säsongen efter. Problemet var att ledarstaben hade en övertro på honom när han blev kapten. Han fick för stor press på sig helt enkelt.

Det groteskt idiotiska beslutet av Sundlöv var att han, några år senare, valde att förlänga Sunkens kontrakt med 3 år när han redan hade ett år kvar på kontraktet. Och detta gjorde Sundlöv några veckor innan han avgick som sportchef. Jag blir fortfarande förbannad när jag tänker på det.

Bifbiffen: Med riktigt etablerade givna spelare tycker jag generellt två års kontrakt är det bästa, men max tre år.

Rätt givet att de 2-3 nya spelarna ska vara spetsspelare. Blir spännande! Och en bra krydda till nuvarande trupp.

Tydligen så träffade Matt Andersson Brynäs i Måndags men valet föll på Skellefteå.

Samsung: Det borde finnas skapligt med deg att värva för iaf. Westerholm, Westerholm, Johnson, Zab, Enter, Sunken och Lindblom ut. Ikonen plus två junisforwards in. Pudas kvittas mot Larsson. Sen betalar vi lön till två andramålvakter. Det måste finnas rejält med deg över!!

Bratwursten : 3års kan man ge trotjänare, arbetshästar och stommespelare. Läs Jacke, Gunderson och Bertilsson.

Samsung: Dina egna källor eller? Jag har lite svårt att tro att det kan stämma så som laget ser ut just nu. Söker vi verkligen efter en toppcenter?

munkas: det gör det. Med tanke på vilka spelare som varit på tapeten (Anderson och Ritola) så är det inga billiga herrar BZ är ute efter utan etablerade stjärnor.

munkas: Man får inte glömma att vi har förlängt med spelare också. Bertilsson, Jensen och Paille har säkerligen fått ett rejält lönelyft.

Skrubben:
Du behöver inte "tro" att det inte skulle stämma för så är det.
Matt träffade Brynäs i Måndags punkt.

« · 1827961 · »