1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 743526 inlägg · 7967 ämnen

SILLY SEASON, rykten, önskningar, gissningar

Sv: SILLY SEASON, rykten, önskningar, gissningar
Bifbiffen: Det kommer efter nästa säsong då han blivit lika gammal som Söderström är nu.

Bifbiffen: Förresten, efter att ha sett Alexander Edler ett antal VM-matcher vette fan om det inte är tärningar som avgör vilka svenskar NHL-lagen plockar över.

Bifbiffen: Söderström kommer spela i HV nästa säsong!!

Osannolikt att Söderström va så bra efter jul, några tabbar så klart men ändå.
Han platsa knappt i Allsvenskan och Djurgården ville inte ens ha han för mindre än ett år sen!!
Sandström betydligt större talang så ni vore dumma om ni skicka iväg Felix.

{5915}: haha, är beredd att hålla med dig!!😃

KulaShaker: troligen. Men då måste han snäppa upp 2 pinnhål under kommande säsong

{5504}: han kommer få chansen där borta. Sen om han tar den återstår att se. För egen del får han gärna misslyckas då han precis stulit vårt guld.

Att sen Djurgården inte ville ha honom, om det nu verkligen var så, betyder inget. Det ända det betyder är väl i så fall hur otroligt dålig koll de har.

Söderström behöver inte be om ursäkt för något. Han har bevisat att han håller hög klass över många matcher och även när det gäller som mest. Borde svida nått enormt för Djurgården

Bifbiffen: "Att sen Djurgården inte ville ha honom, om det nu verkligen var så, betyder inget. Det ända det betyder är väl i så fall hur otroligt dålig koll de har."

Du gör verkligen parodi på dig själv nu. Felix är ett år yngre än Söderström och är således betydligt mer beprövad när han gör sin första SHL-säsong som förstaårssenior. Söderström platsade knappt i Vita Hästen säsongen innan han blev förstaårssenior i SHL.

Bifbiffen: Jag kan förklara om du undrar: Islanders och Philadelphia är två olika lag med förmodat olika strategi när det gäller utveckling av unga målvaktstalanger, där även typen av kontrakt man väljer att skriva kan skilja sig åt.
Om nu Islanders ex skriver ett längre kontrakt med Linus än vad Philly ev har gjort med Felix, betyder inte det att Philly per automatik skulle tro och hoppas mindre på Felix än vad Islanders gör på Linus.
Så, nu behöver du inte undra nåt mer....

Tror inte Söderström får spela nån NHL-hockey nästa år. Blir nog inte ens AHL.
Tyvärr får vi nog möta honom i HV-tröjan.

Skrubben: så du tror att Hv plockade in Söderström utan anledning? Uppenbarligen såg de potential och hade rätt. Hur mycket det än må svida för oss Brynäsare så får man med opartiska ögon inse att han gjorde en fantastisk säsong.

Huge: Hahaha!! Snyggt försök. Avslutar med denna ännu en gång och somnar med ett gott skratt

"Ungefär lika märkligt som att Islanders enligt uppgift inte vill ha dit den "magiska målvakten" Linus Söderström omgående.
De ser givetvis hans brister....."

Bifbiffen: Att Islanders skrivit kontrakt betyder inte att dom per automatik vill ha dit honom omgående, troligast att han blir utlånad till HV.
Sannolikt pga att man ser hans brister och att han därför ännu inte är mogen för spel i NHL.
Sov gott nu, sen får vi se vem som får sista skrattet...

Bifbiffen: Det här borde väl få dig tänka till? Men det kanske är att ha för höga förväntningar på dig biffen?=)

Du gör verkligen parodi på dig själv nu. Felix är ett år yngre än Söderström och är således betydligt mer beprövad när han gör sin första SHL-säsong som förstaårssenior. Söderström platsade knappt i Vita Hästen säsongen innan han blev förstaårssenior i SHL.

Inkazar: Nu heter ju den ene Lucas, och den andre Lukas. Jag förstår verkligen inte vad som är så svårt.

{5504}: Kan så vara! Det här har knappast handlat om hur bra Sandström kan bli i förhållande till Söderström. Faktum kvarstår att Felix inte tog det klivet i år som man hoppades. Vill vi som lag också ta nästa steg (guld) så hade det varit att föredra en stabilare förstamålvakt som sen Felix (likt Söderström) kunnat konkurrera ut under säsongen. Jag tycker inte hans nuvarande kapacitet ger han automatisk rätt till 25-30 matcher plus slutspel.

Allt handlar om Brynäs bästa, inte om Felix bästa.

Att du som Djurgårdare förminskar Söderström handlar bara om bitterhet att ni inte tog vara på hans talang som HV nu gjort.
Att vi som Brynäsare förminskar honom handlar om bitterhet att han stod i vägen för nytt SM-guld.

Sen kan du och andra i grupp fortsätta med påhopp mot mig om det gör er till bättre människor. Det hör inte hemma i diskussionen, men rör mig heller inte i ryggen.

Zappaholic: Oja redan en klassiker. Den timingen på en halv sekund är oslagbar

Bifbiffen: Tajmingen var skoj. Det håller jag med om😂

Bifbiffen: En stabilare förstamålvakt?? Har PW Någonsin varit bra? Jag tycker att både Felix och Rautio är bättre än PW i HV. Hade inte Söderström utvecklats så mycket så hade HV's målvaktspar varit katastrof

Grattis Brynäs på 105 årsdagen!

mustigahjalmar: Jag gifte mig för fem år sedan, på Brynäs hundraårsdag. Min fru tror inte på mig när jag säger att det blev 12 maj av en slump😀

Pilen32: ja uppenbarligen eftersom han varit aktuell för landslaget tidigare. Sen tycker inte jag heller att han är fenomenal. Men att han var tilltänkt etta när säsong 16/17 drog igång råder inga tvivel om.

Pilen32: PW har aldrig varit bra i grundserien, nej. Och han har fått epitetet "slutspelsmålvakt" tack vare ett bra slutspel 13/14. Annars tycker jag PW har varit en väldigt medioker målvakt.

Zappaholic: "Tajmingen var skoj. Det håller jag med om😂"

Absolut.
Direkt efter att jag skrivit att Islanders enligt uppgift inte plockar över Söderström för spel utan istället högst sannolikt lånar ut honom till HV nästa säsong, så skrev nån med insyn(?) i Islanders exakt samma sak på twitter och avslöjade dessutom att man skrivit kontrakt med Linus.
Snacka om tajming, den personen har förmodligen läst vad jag skrivit härinne och bara bekräftat det jag redan sagt.
Han sa dock ingenting om att Islanders betraktar Linus som en "magisk" målvakt, hade dom gjort det så hade man nog låtit honom få förstaspaden utan att ens visa upp sig på liten rink.... :-)

Huge: Jag ser det som högst osannolikhet att de plockar över honom till nästa säsong. De vill nog se mer än en halv magisk säsong innan de satsar på den lättretlige Linus.

Inkazar: Rent statistiskt har PW ändå varit rätt bra i grundserien de fem senaste åren:
12/13: 91,0%
13/14: 92,6%
14/15: 90,5%
15/16: 91,4%
16/17: 91,0%

Inte absolut toppklass i serien men bra siffror för en andramålvakt. Och det är väl egentligen bara den här säsongen som PW har haft ett riktigt bra lag framför sig.

Undrar var hans efterträdare i Almtuna, dvs Magnus Hellberg, kommer att spela nästa säsong?

Huge: Felix ligger väl på ungefär samma siffror som Jamie Ram gjorde, så jag förstår att du är nöjd.

Bifbiffen: Tilltänkt etta, ja. Men han är ingen toppmålvakt i shl, och kommer aldrig bli.

Ser ut som Boqvist blir kvar iallafall:)

Honken: toppen! Källa?

{7981}: Info från inblandade:)

Sunken siktar på spel till hösten.

Citat ur en intervju med honom i GD:

"– Jag mår bra. Jag försökte länge under förra säsongen, men med tre veckor kvar slutade jag köra isträning. Jag har inte känt av ljumskarna någonting på slutet och förhoppningsvis är det lugnt nu när vi börjar om igen.

Då är du alltså inställd på att köra nästa säsong?

– Ja, absolut."

Inkazar: Säga vad man vill om hans spel vissa säsonger men ca 641 matcher med Brynäs tycker jag inte förtjänar annat än en jäkla massa respekt.

SvennEG: nästa blir hans 13:e i klubben. Lite galet ändå. Hoppas han får vara skadefri och han kan träna riktigt hårt

SvennEG: Respekt absolut och kul att Sunken börjar bli hel. Men kommer hans återkomst att göra laget starkare? Knappast.

{2064}: Nej, tyvärr är det nog så. En redan ytterst begränsad back som nu haft en lång skadefrånvaro och dessutom blivit ett år äldre. Det hade nog gått att lägga hans månadslön på något riktigt hyggligt. Jaja, kul för sunk iaf.

{2064}: Han kommer nog få begränsat med speltid, mest boxplay.

KulaShaker: Dessutom med jättestort ? kring om han kan spela givet skadans art. Såg helst att Sunken eller Zanetti gjorde plats för någon ny spelare med större potential. Bägge är habila SHL backar men uppsidan är för liten tyvärr.

Jahaja, under fredagen har Mora värvat, HV har värvat, Örebro har värvat...
Har Brynäs värvat...?

ellis: Brynäs kör förlängningar i år. Bara två forwards som ska in nu, sen är truppen klar. Räkna med att dessa två nog inte ramlar in förrän typ juni/juli. Din silly är tyvärr död. Det blev ingen i år.

ellis: Örebro värvade en kille som gjorde 10 poäng på 50 matcher i AHL. Och Tomas Skogs till Mora är typ en likadan back som Sunken.

Du hade blivit nöjd om Brynäs presenterat dessa herrar idag? Hahaha

ellis:
"Har Brynäs värvat...?"
Trodde vi diskuterat klart det för ett år sen... hellre rätt än fort!

SnowKing: precis. Hällre rätt än fort. Clark var sist in 2016. Den 5e juni för att vara exakt.

munkas: Kan han hitta tillbaka till nivån han höll säsongen 2011/2012 så ser jag hellre honom som ordinarie än tex Zanetti

På Svenskafans ryktas det om att Andre Pettersson varit på besök i Gävle. Någon som hört något mer?

Ruskigt bra värvning om det stämmer!

Skrubben: glöm den. Han kommer spela i HV om det blir Sverige.

www.jp.se/article/andre-petersson-om-framtiden/

Inkazar: Aj då. Men om Honkens rykte stämmer att Boqvist blir kvar så är jag ändå nöjd med den här fredagen :)

Någon som harvkontakter på sätraåsen som hört något spännande?

{2064}: Nej håller med, pengarna som läggs på honom skulle jag hellre se på någon bättre. Men nu är det som det är med att han har kontrakt och då tycker jag han förtjänar uppskattning.

SvennEG: Jag tror att Bz ser till fler aspekter än bara lönen. Först och främst så måste det finnas en riktigt vilja att spela i Brynäs. Sen skall det funka rent socialt både i laget och på fritiden.

{6984}: Ja så är det och då är han nog utmärkt. Nu har jag ju ingen koll precis på vad han tjänar men av vad jag sett tycker jag fortfarande inte riktigt han är värd det.

« · 1828373 · »