1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 737213 inlägg · 7967 ämnen

SILLY SEASON, rykten, önskningar, gissningar

Sv: SILLY SEASON, rykten, önskningar, gissningar
Gillar Brendheden fr shl-podden
Så här svarade han mig

Liljewall kommer passa grymt bra in i @Brynas lagbygge. Kommer förmodligen att leda en fjärdekedja med yngre killar runt sig. #SHL #Brynäs

Bifbiffen: Går inte det emot vad BZ sa häromdagen? Jag kanske läste fel.

dAVydov: Aftonbladet tror att det är färdigvärvat

Skrubben: Alcén-Granis-Liljewall känns ju spontant som ett jävla getingbo :) Kan bli riktigt bra. Nu hoppas vi på en eller två spetsvärvningar.

Mrassarson: Det sjuka är att alla hade varit enormt nöjda med truppen om Brynäs tappat Jensen och Clark och redan ersatt dom med två namnkunniga spelare.

Skrubben: Liljewall kommer ju till ett bättre lag vilket kanske kan göra honom bättre eller 😉.? Karln är ju inte lastgammal heller . Bäst att vänta och se innan man sågar honom 🆗?

Kent747Socker: vi visste lika mycket om Clark som vi vet om Caporusso båda har fått typ samma entusiasm från vikfancentrals nhl scout kontakter.

Skrubben: Jag känner rent spontant att det där ser väldigt bra ut. Väldigt stabilt och vi kommer säkerligen vara riktigt jobbiga att möta.
4 kedjor som kan producera, vilket är väldigt viktigt.
Capurousso känns spännande. Han kommer nog göra lite poäng med sin speed.

Kent747Socker: Men ni har ju förlängt med flera toppspelare i SHL inför denna säsongen!!
Ni va ett topplag denna säsong och har lyckas behålla såna bra spelare plus några riktiga talanger så va glad att så många blir kvar!!

Kent747Socker: Ja, men då tänker du inte längre än näsa räcker. Vi tappade Scott och Rödin i förstakedjan efter den säsongen. I år har vi fått lyckan att behålla Jensen och Clark.

Skrubben: Tror vi får en dipp på Jensen kommande säsong. Just sayin´

Kent747Socker:Bra värvning, både på och på sidan av isen. En riktig karaktär som kommer visa vägen på match och träning.
Öhlund och Boqvist ska ju uppåt till 1a eller 2a kedjan med så skills fyller Brynäs på med från laget.

Börjar ni hylla Pudas nu med efter han lämnat haha parodi=)

Skrubben: Jag var inte en av dem som skrek då, men då värvade vi också spelare som Zaborsky och Clark. Spelare vi inte är i närheten av att ha värvat hittills. En kolossal skillnad.

Så här tänker jag mig forwardssidan:

Ny-Jensen-Clark
Paille-Ölund-Ikonen
Boqvist-Blomqvist-Caporusso
Alcén-Granis-Liljewall
Mannberg/Asklöf

Tankar?

Mrassarson: Pudas ut, Larsson in är en försämring enligt mig. Kanske inte på sikt men första året tror jag det, och det finns väl en anledning att Skellefteå valde Pudas och inte Larsson tänker jag. Nä usch jag brukar vara positiv men ingen värvning känns wow samtidigt som vi tappat några vassa spelare.

Jag antar att ni som skriker högst just nu också var med och skrek högst förra året när Bengtzén värvade Jensen. Just sayin'

Kent747Socker: 2013-vibbar...
Släpper vi Mannberg så ok, men detta känns lovligt naivt av BZ.
Har det kommit en amorteringspost på arenan?

Inkazar: Hoppas han även kan bidra framåt. Kan han ligga på ca 0,5p per match så vore det bra. Det känns som att vi konner att bli jobbiga att möta nästa säsong. Hoppas den sista spelaren är en riktig stjärnvärvning. Rödin hade så klart varit drömmen. En hel rödin och laget får den spets de behöver. Kan ju vara så att Bz har en riktig stjärna klar.. Jag litar på Bz och tror vi kan höja oss en snäpp!

Liljewall är en fenomenal arbetshäst. En bra värvning tycker jag. Lär inte kostat allt för mycket och då vet vi att man tänker sig Ölund och Jensen som topp centrar nästa säsong.

Tror vi kommer ha mycket nytta av Liljewall och jag tror han snabbt kommer bli en favorit i Gävle.
Fattar fortfarande inte varför han inte fick kontrakt av Masken, han borde fått plats på nått vis.

Klart vi har arbetshästar. Men man kan egentligen inte få för många sådana. Speciellt inte om vi har "snidarna" med dom.
Och Liljewall besitter en hel del kvalitéer. Inte bara gnugg å gnugg. Typ som Alcen :)

Kent747Socker: Backarna är väll inte något sämre? Snarare tvärtom.

Kent747Socker: Johnson, Zaborsky och Clark var tänkta som offensiva hot. Det blev inte riktigt så, bortsett från Clark. Vad tänker man nu? Att "Jag vill känna mig behövd - gråter en skvätt" Boqvist ska bli den stora målskytten? Märkligt. Chansningar som vanligt i Brynäs IF. Trist.

bifhjärta: Hej! Djurgårdare här. Brynäs kommer givetvis värva en toppspelare. Att inte ersätta er bästa spelare vore sjukt naivt. Sen kommer det kanske inte vara Lindblomklass på den spelaren men något bra lär komma in. Lite pengar lär iaf finnas.
Sen får ni tänka på att även fast ni tappat en del dyra spelare(Zaborsky,Johnson) så äts väl en del upp av förlängningar där spelare fått högre lön(Paille,Jensen, Sandström, Ikonen, Blomqvist(?),Kilström(?)). Så det finns väl inte obegränsade resurser på sista forwardsplatsen.

Tycker dock värvningen av Liljewall är konstig. En rätt medioker spelare på shl-nivå som kostar mer än det smakar. Kommer dessutom stå i vägen för flera duktiga juniorer ni har. Borde satsat allt på spetsspelaren istället.
Hursomhelst så ser framtiden ljus ut för Brynäs och ni kommer vara med och slåss i toppen även nästa år. Men SHL är tajt och det kan bli allt från plats 1-8 gissar jag på.

Börjar bli skeptisk till det här lagbygget. Visst har vi bra spelare men vi behöver bättre. Utan att ta hänsyn till utvecklingspotentialen i truppen så är målvakterna likvärdiga, backarna något sämre och anfallsuppsättningen mycket sämre. Nu finns det gott om utvecklingspotential, det ska kommas ihåg, men vi ska också komma ihåg att potential inte är samma sak som kvalitet, det är inte alls säkert att spelarna lever upp till förväntningarna.

Hittills är jag faktiskt besviken, vi var nära SM-guld och istället för att förstärka laget så känns vi just nu svagare än föregående säsong. En position kvar... det måste bli absolut högsta klass. Annars är jag orolig för att spelare inte kommer vilja förlänga sommaren 2018, tänker på Clark etc. Visa att vi vill något!

Bifbiffen: Här är jag verkligen fundersam hur tankarna gått, jag trodde vi skulle in med spets till de sista två platserna läs Scott typ. Hoppas han är en av 3 som ska in, annars känns det mycket märkligt.

Bifbiffen: Ja, nu måste ju pengarna läggas på hög... Johnson och Zaborsky tjänade nog några spänn i månaden. Kanske lägger man pengarna på att bygga ut baren i arenan? Synd att man inte satsar på ett slagkraftigt lag i stället. En riktigt bra målvakt till exempel. Final 2025/2026 nästa gång då.
Just ja; det blir ju nytt ljudsystem i arenan till nästa säsong. Alltid något!

Bifbiffen: Ja, inte är han överdrivet dyr. Det talar också för att det kommer in spets. Jag är inte orolig för det. En spetsspelare kommer in som ska spela med Clark och Jensen..frågan är vem?

Bengtzéns märkligaste värvning såhär långt. Antar att han spelar "gratis"

Håller med er, Liljewall känns som en bra värvning för 3:e, 4:e lina. Kändes dock innan denna värvning att vi hade gott ställt på dom platserna?
Jag hoppas verkligen att han inte är tänkt som spets utan att det kommer två spelare som det skriker spets om. Känns som att vi har pengar för det.

Skrubben: Jag syftade på hur Bulan lyfte laget den säsongen som han tog över. Blev ett snäpp bättre mot för när Tommy coachade. Tror det är sannolikt att han lyfter Luleå på samma sätt. Sedan betyder det ju inte att han lyfter de till de högsta höjderna, så att säga.

Peja: Då överskattar du hans jobb med Brynäs denna säsong. Laget han förfogade över hos oss är många klasser bättre än det han har i Luleå.

Skrubben: I fysik då eller? 😂

Skämt åsido, Liljewall känns som en bra värvning till en tredje/fjärdekedja. Inväntar spets nu.

Peja: Samtidigt så är det ju så att vi alla bedömer Brynäs trupp som om Bulan skulle träna laget.
Jag var inte supernöjd att Melin kom tillbaka.

Men nu är han här och i takt med att suget efter nästa år börjar komma ( redan😀).
Så kommer det bli ett annat spel under RM.

Personligen så hoppas jag på ett mer "spelande" Brynäs, som inte bara flänger runt, som det ibland upplevdes. Utan att man kan äga matchen på ett annat sätt.
CL är ju en stor spelare som nog kan bli bra. Det fattas ju en...

Skrubben: Kanske inte topplag - men kanske ett lag som kan utmana om den femteplats som Brynäs placerade sig på 16/17.

Brynäshjärta - ja, och igår var det med all säkerhet två spetsspelare som skulle komma.

Peja: Det kommer in en spetsspelare till, med all säkerhet.

Peja: Om Bulan gör Luleå till ett topplag nästa säsong med den där skräptruppen så borde han få Nobelpriset.

Bz räknar nog med att Öhlund kan axla Lindbloms roll. Och att boqvist kan ta samma steg som Öhlund gjorde. Liljevall är sannolikt tänkt för en tredje eller fjärde kedja.

Bratwursten : Jag har alltid gillat Liljewall men man hade ju hoppats på spets i detta läge. I synnerhet eftersom BZ redan har sagt att Brynäs ska vara ett topplag. Brynäs kom trots allt femma i serien senast och vi kan nog räkna med att flera av konkurrenterna blir bättre. Det dröjde ju tex inte länge innan Bulan gjorde Brynäs till ett bättre lag, bedömer det som sannolikt att han kommer göra detsamma med Luleå och Skellefteå lär inte ha ett till mellanår. För att ta två exempel.

Trist, hade hoppats på något vassare. Duger gott att ha i en tredjekedja men vi behöver riktiga spetsspelare

bifhjärta: "KHK har inte råd med Liljewall"...
Vi får en bra fjärdekedja nästa säsong!

Skrubben: Hehe. Det som är märkligt i sammanhanget är ju att lokalmedia kände till intresset men inte skrev någonting om det.

Haha. I samma stund blir han klar för oss 😆

Peja: känns sådär,,, tanken är väl att ölund och boqvist ska få och ha producerande roller. Det var väl därför boqvist stannade kvar....hoppas det funkar men känns som en del gamblande. Känns som det kan bli ett lite typiskt Brynäslag nästa säsong. Där potentialen är stor om allt klaffar men är inget självklart topplag.

Liljewall känns dock som en typisk slutspelsspelare som kommer höja sig likt granis och en del andra när det hettar till.

Liljewall klar för oss.

Berge: Spelade Liljewall med Jensen i Rögle?

Daniel Sandströms källor brukar vara lika tillförlitliga som Pettisbifs. Han skrev bland annat en artikel i våras att Rödin till 95% var klar för Brynäs till nästa säsong. Det visade sig vara helt fel.

{7057}: Boqvist och Öhlund, där har ni 2 som har skills och som vilket lag som helst hade velat tagit in!!
Dom måste ju va tänkta i en 1a eller 2a kedja.

Man måste våga satsa på såna talanger som bara ska framåt.
Som HV gjorde denna säsong.

Bifbiffen:

Så Jesper Jensen var en dålig värvning med?

Bifbiffen: Håller med. Liljewall är en brunkare som jag absolut gillar och kan tänka mig i Brynäs, men tror vi behöver offensiva skills mer i nuläget. Ska bli intressant och se vilka de sista spelarna blir. Är även rätt säker på att både boqvist och inte minst ölund är tänkta att producera.

Om Liljewall är en av två spelare som ska in så känns det fullkomlig katastrof.

Vi ska inte hugga på spelare som inte är önskade i Rögle PUNKT

Qvarre: OM detta stämmer med Liljewall, litar inte riktigt på Sandström(journalisten) just nu. Men får känslan av att de då ersätter viss spets med potential som redan finns i laget tex Ölund och sedan tar typ Liljewall hans plats längre ner.

« · 1829097 · »