1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 737132 inlägg · 7967 ämnen

SILLY SEASON, rykten, önskningar, gissningar

Sv: SILLY SEASON, rykten, önskningar, gissningar
Skrubben: Det hör väl ändå till lite att folk har olika åsikter om värvningarna. Särskilt när det handlar om spelare som vi alla känner till. Roligt att diskutera med oliktänkande, hade varit drygt om alla tyckte samma sak. Men det är klart att håna och förlöjliga är ovärdigt oavsett vem det riktas mot. Vi är ju alla Brynäs-supportrar som vill klubbens bästa.

Luleå på jakt efter Joey Hishon center, kanske fanns på Bengtzéns bord med. bra med poäng i AHL men ingenting säger att han kan göra det bättre i SHL än Liljewall gör i Brynäs.
Liljewall känns inte så super intressant som man kanske hade hoppats på som centervärvning men efter att ha läst Röglekommentarer så blir man försiktigt förväntansfull vad Liljewall kan åstakomma. Gör han det bra så kanske vi får en riktigt laglojal kille i många år framöver eller så återvänder han till Rögle. floppar han så blir det party härinne bland surmupparna. men blir det som alternativt 1 så får vi en viktig kugge för framtiden, med en amerikanare får man en spelare för maximalt 2-3år innan de blir för dyr

Bratwursten : Conacher har träffat Bengtzén

Conacher - Ölund - Rödin

Charles: Conacher är ju en bättre version av Broc Little.

Pettisbif: skrev några rader när du nämnde honom tidigare, trode Conacher skulle bli en stjärna i tampa bay men sen byttes han till Ottawa och allt gick åt helvete. för liten för NHL men i SHL tror jag han hade gjort succé.

Huge: men rosa honom inte. Du vet hur det gick med Ram 😂😉

Huge: jodå, har inside som säger det.

Pilen32: är källkritisk. Vilket är min fulla rätt

{5504}: Haha. Välkommen till vårt forum. Så där ser det ut varje silly season. Även om Bengtzén visat sig göra ett bra jobb hittills så hindrar det inte vissa från att raljera på hans jobb när det ges tillfälle.

Hellre fem stycken Pettisbiffar än en Biffbif!
Att sitta och klaga på ett forum hela dagarna.. Förstör allt det roliga med detta forum, tråkigt sagt av mig, men kanske behövs.

Pettisbif: Vilka avslut, ser rätt snabb ut med och har näsa för målet som det ser ut.
Fast kan inte säga så mycket mer om han tyvärr.

Pettisbif: Du kan väl fråga Bengtzén om han är aktuell?

Pettisbif: Verkar ha ett vasst direktskott..

{5504}: Fördelen eller snarare lyckan är ju att nu när munkas sågat Liljewall så vet vi att skåningen kommer att bli ett rejält utropstecken.....

Bifbiffen: Du har ju själv öht INGA belägg för det du påstår.
Hur vet du isf om eller när han ljuger?
När han prickar rätt, hur kan du avgöra om det isf berott på verklig inside info eller om han bara har haft rätt pga slump/sannolikhet efter att ha namedroppat massor av namn?
Och att du redan läst om det han påstår sig ha hört inifrån säger inte mer än att Aftonbladet och Twitter m.m också kan ha inside info men varit snabbare på hanen sas.
När allt är klarlagt visar det bara på EN entydig sak: du anklagar ngn för att ljuga utan att du har det minsta bevis för anklagelsen.

Pettisbiff, Atilla och Bifbiffen (och andra) kan ta och diskutera i bubbla om ni vill diskutera Pettis sanningshalt i de rykten han skriver om i forumet. Inlägg kan komma att raderas om detta fortsätter i det öppna forumet.

{5504}: Det visar verkligen hur svårt det är för oss amatörtyckare att veta hur spelare kommer lyckas.

munkas: Här nedan kommer hur sportchef Munkas hyllade nyförvärven i fjol och va han tyckte inför säsongen!

Jesper Jensen.... Känns ungefär lika spännande som årets budgetunderskott. Nu har vi snart ett komplett allsvenskt lag på pappret. Vad är tanken?

Hur kan man förlänga med Bertilsson,tyvärr är väl sannolikheten för att han ska få en skadefri säsong lika låg som att Brynäs tar sig förbi kvarten, dvs 1/16 = 6,25%. Ser mörkt ut detta lag.

Mellanmjölk mellan stolparna, Boforsare, retstickor och brunkare. Vad har karln i görningen egentligen??

Brynäs har siktet inställt på att bli ett topplag, i allsvenskan... Ett framtida farmarlag till Luleå eller Karlskoga kanske?

Charles: Du får såklart uppskatta hans påhitt, helt ok!

Kopenga Kickass: snyggt inlägg. När skrev du sjölv något senast? Vad vill du prata om? Du är hjärtligt välkommen att diskutera det DU vill. Om inte, skit i att läsa

Bifbiffen: Snälla kan ni inte bara komma överens om att ni inte kommer överens och sluta terrorisera den här tråden med ert dravel. Det är fruktansvärt j*vla tråkigt att försöka hitta inläggen den här tråden ska handla om i erat virvarr av gnäll och klagan.

SNÄLLA!!!

Bifbiffen: och vad får han ut av att framhäva sig själv? är det inte nog att Tommy och Lejonkräk lämnade pga att folk kastar skit på varandra och ska vara nedlåtande hela tiden. Pettis har redan försvarat sig flera gånger. Inte heller håller han på med pajkastning mot andra medlemmar.

bra mycket trevligare att läsa kommentarer om förändringar i laget och diskussioner om laguppställningar än en massa ensidig negativitet.

Folk klagar på Ja-sägare men här klagar fan nej-sägarna på alla som inte är nej-sägare även om du kan se både det positiva och det negativa.

lämnar Pettis så lämnar fan jag också, inte för att någon skulle bry sig

Bifbiffen: Ja ok, jag tänker inte sitta och skriva emot för jag vet inte hur det egentligen ligger till med pettisbif och hans källa.

Hoppas bara nu att bz landar en rejäl spets som sista nyförvärv. Backsidan är bra, forwardssidan likaså, målvaktssidan habil men i nuläget inte mer än så.

Med en spets in så är vi ett lag för topp fyra.

Vilka spetsspelare värvade vi inför den här säsongen? Zaborsky, målkung i finska ligan? Clarke, dito i Tyskland? Paille, reject i NHL/AHL (dissad av hela Hockeysverige). Jensen, ratad röglespelare? Ingen var given som spets i förväg.

Zappaholic: jo. Eftersom han spottar ut sig namn och till slut prickar rätt. Hävdar att han har hört från inside, trots at man läst det både i Aftonbladet Twitter mm. Atolls gav dig ytterligare exempel på exempel.

Zappaholic: Som sagt, han får spekulera hur mycket han vill men säg då inte att det är rykten som kommer inifrån Brynäs. Det han gör är ju att nämna skitmånga rykten och säger att han har insider på dessa fast det oftast är rena önskedrömmar från hans sida. Därefter skryter han ut om hur duktig han är och hur han alltid har rätt.

bradberry: "Jag tror detta mynnar i besvikelse. Ni får hopp (fick tidigare iaf) genom ett rykte som pettisbiff levererar," Glöm det där. Jag har inte lyssnat på vad pettis skrivit på år. Bara att titta mina inlägg riktade mot honom långt tillbaka.

munkas: jag föredrar nog rykten med substans och sanning än rent påhittande. Vad får någon ut utav det?

Zappaholic: Jag hade nog hellre tagit den där Castonguay i Leksand, en helt annan centertyp, men Liljewall är en skön spelare som tillför mycket karaktär och en del offensiva egenskaper. Besvikelsen är att det inte blev en spetsspelare.

munkas: Tror röglerejecten kommer prestera bra i laget. Men nån spets är det ju inte.

Bifbiffen: Han är ju klar iaf..men vet inte om det är en spetsspelare

Bifbiffen: Fast det där sista du skriver är ju inget du vet. Eller hur? Det är ju bara vad du tror.

Har inte nån statistik på hur pettisbif levererat. Vet några nyförvärv han också prickat in kontraktslängder innan det nått media. I övrigt vet jag inte.

Kul med lite rykten och spekulationer. Man får ta det för vad det är.

Metalman: ja Liljewall måste vara en av de två spetsspelarna som ska in. (Inside)

Bifbiffen: Jag tar fan hellre lite spännande rykten(fantasier) från Pettis om finfina nyförvärv och drömmer mig bort en stund istället för att få en pungspark i verkligheten i form av ett Röglereject. Helvete vad förlängningarna måste ha kostat!

Zappaholic: fast det är ju inte det han gör. Han hävdar att han har inside.

Han för gissa, önska, sprida rykten hur mycket han vill. Men jag är brutalt emot folk som systematiskt ljuger för att framhäva sig själv

bradberry: om vi ska vara uppriktiga, börjar bli lite orolig över folks omdöme. Tror du att han på fullaste allvar har fått veta att Bz har snackat med Gynges agent? Det är helt klart rimligt att Bz har snackat med hans agent men det orimligt att en källa läcker till en person som sen får avslöja i ett forum. Ja vad ska man säga..

Bifbiffen: Tråden heter "SILLY SEASON, rykten, önskningar, gissningar"

Du tycker inte pettisbif ska gissa, önska eller sprida rykten i den här tråden?

Jösses...

Vet inte Christopher Liljewall är ett så spännande nyförvärv men är iofs ganska stor och det var kanske han pettisbif såg i BZ bil :)

Oroväckande att folk vill ha mer Fake News i Trumptider.

atilla: Fast den där frekvensen på laguppställningar är nog ändå en nedtoning mot hur det var från början...😂

Jag håller inte med dig. Tror det finns substans i uppgifterna. Sen hur mycket tyngd de har varierar ju såklart. Kanske BZ har hört sig för med Gynges agent som ett exempel... Det räcker ju för att skriva det han skrev. Han har ju inte påstått att Gynge är på gång men att han är ett av flera namn på en önskelista... Jag tror detta mynnar i besvikelse. Ni får hopp (fick tidigare iaf) genom ett rykte som pettisbiff levererar, sen när det inte blir ngt kommer besvikelsen och då tas den ut på budbäraren...

bradberry: "På senare år har han ju ändå tonat ned dessa och levererar mest uppställningar när det kommer eller ryktas nyheter till truppen."
Glöm det där. Det är fortfarande lika svajiga laguppställningar han levererar. Bara att titta nedan

Skrivet för 8 dagar sen:
"Rödin - Johan Larsson - Gynge (drömnamn för mig!)
Paille - Jensen - Ikonen
Clark - Ölund - Boqvist
Blomqvist - Granström - Caporusso
Alcén
(Mannberg, Asklöf)"

13 dagar sen (kommer till och med fler laguppställningar samma dag):
"Lindbäck/Svedberg - Rautio

Gunderson - Bertilsson
Fälth - Kilström
Larsson - Carlsson
Zanetti - Ersson
Sundqvist?

Clark - Jensen - Rödin
Ritola - Ölund - Boqvist
Paille - Granström - Ikonen
Caporusso - Blomqvist - Alcén
Mannberg/Asklöf"

Samma dag:
"Lindbäck - Rautio

Gunderson - Bertilsson
Larsson - Andersén
Carlsson - Kilström
Fälth (Ersson, Zanetti)

Rödin - Jensen - Clark
Gynge - Ölund - Boqvist
Ikonen - Blomqvist - Ritola
Paille - Granström - Caporusso
Alcén (Asklöf, Mannberg)"

En dag innan ovan:
"Lindbäck - Rautio

Gunderson - Bertilsson
Carlsson - Melart (rykte)
Larsson - Kilström
Fälth
(Zanetti låna ut, Ersson förläng)

Clark - Jensen - Rödin
Ritola - Ölund - Zaborsky förläng
Paille - Granström - Ikonen förläng
Caporusso - Blomqvist - Alcén
Boqvist förläng
(Mannberg, Asklöf låna ut bägge)"

"Sluta klanka ner på en person som gör det som de flesta vill se mest av här inne. Ger information om potentiella värvningar"
Problemet är ju att han hittar på mycket av denna information helt och hållet. Finns ingen som helst grund i mycket av det han säger i spelare som ryktas hit. Gynge har han läääääääääänge haft med i sina laguppställningar. Nu när sillyseason dragit igång så hävdar han då att Brynäs varit i kontakt med honom. Tror du det är en slump att han varit ett fan av Gynge under lång tid och sagt att vi borde värva honom och att han säger att Brynäs pratat med honom nu. Detta är ju helt tagit i luften. Visst finns det säkert en chans att Brynäs pratat med han men knappast att pettis hört det genom "någon källa". Det är mer önsketänk från hans sida och så råkar det bli så att Brynäs pratat med spelaren fast pettis inte har en aning om det.

bradberry: absolut det har han, vilket även stod i Aftonbladet, långt innan han kläckte en hemlighet om spetsspelare i bilen.

Om du vill tro att han har inside, så får du göra det, även att det är helt orimligt att du köper dessa oändliga gissningar.

Skulle dock avråda dig från att kasta ut ordet mobbning. Jag kritiserar lögner hur mycket jag vill utan att det är mobbning.

Bifbiffen: Han såg Rödin i BZ bil. Det kallar iaf jag spetsspelare. Ditt agerande här och nu luktar fan mobbning då du helt verkar blunda för sak och bestämt dig för att nedvärdera person...

Pettisbif gjorde entré här med en jävla massa laguppställningar till höger och vänster. Det upplevde jag som oerhört tröttsamt i längden. På senare år har han ju ändå tonat ned dessa och levererar mest uppställningar när det kommer eller ryktas nyheter till truppen. Helt i sin ordning anser jag. Sen har han de facto kontakt med insyn i klubben vilken kan ge oss färsk information om eventuella nyheter i truppen. Jag skriver eventuella för det funkar ju inte så att A L L A BZ pratar med eller rycker i landar i värvningar. Ändå kan det vara namn som det jobbats på och då är ju informationen av yttersta värde för en person med brynäsintresse, d.v.s. merparten (konstigt nog inte alla) i detta forum... Sluta klanka ner på en person som gör det som de flesta vill se mest av här inne. Ger information om potentiella värvningar...

Skrubben: Skön prick? Jag vet inte om jag har behov av en som ljuger Brynäsbröder. Det är i mina ögon oskönt.

atilla: Det du skriver är sant. Alla "avslöjanden" från honom har varit ganska självklara som man kunnat läsa på annat håll sedan tidigare. Men jag tycker ändå det är synd om vi skrämmer bort honom från forumet. Han är en skön prick som är underhållande många gånger.

atilla: helt korrekt. Trovärdigheten är bortblåst. Tycker ändå spetsspelare i Bengtzéns bil tar priset.

Peja: Hoppas verkligen det blir Boqvists år. Skottet blir upp till bevis. ;-)

KulaShaker: Avslöjanden då. Alla dessa han drog upp var ju väldigt självklara. Gått att läsa om på flera sidor redan innan. Det enda som varit något av ett "avslöjande" var väl Nick som av vad jag kom ihåg han skrev innan det blev klart. Däremot finns det ju flertalet spelare som han hävdat varit klara eller riktigt nära som det aldrig blivit något med. Exempelvis Holloway, Smotherman, en amerikans/kanadensisk back från allsvenskan (Kommer inte på namnet nu, kan leta upp det senare). Det som jag irriterar mig på är att han sitter och skryter om allt han har rätt och så är det lika många fel samtidigt + att det som stämt har varit självklart för dom flesta.

Pettisbif: "-Namn som Brynäs snackat med, vet ej sanningshalten men här kommer namnen,;Ted Britén, Richard Gynge, Bill Sweatt, Mario Kempe, Olli Palola, Oskar Osala, Patrick Thoresén, Pontus Åberg,Spencer Abbott, Niclas Jensen. Som ni märker är det två spets spelare som ska in."

Två spets var det ja. Stämde bra.

Innan skrev han att Andersén inte skulle komma tillbaka till Brynäs sålänge SB var här. Sen efter ett tag börjar han skriva med han överallt i sina inlägg, laguppställningar och att han hoppas på att han kommer till nästa säsong.

Pettisbif: Sluta negga kring laget? Jag måste väl kunna ifrågasätta och ha synpunkter på lagbygget på ett samlat och diskussionsvänligt sätt. Viss skillnad på dina meningslösa utbrott. Länkar ett exempel.

« · 1829271 · »