1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 446769 inlägg · 7967 ämnen

Slutspelet 2022

Sv: Slutspelet 2022
Mattson: Tänkte med på detta. Känns som en chans för Brynäs att bli med Anderssons lön. Kan detta beteende vara acceptabelt från en ?anställd??

Tigerhjärta: PA har yttrande- och åsiktsfrihet. Ska till något väldigt grovt för att falla ur det.

Mattson: Ska man vara petnoga så har han inte själv sagt eller skrivit det utan bara ”likeat” inlägg. Sen är det såklart ett extremt omoget beteende han visar upp. Jag förstår om han blev sur med tanke på sättet han blev entledigad förra säsongen. Men den frustrationen borde han ta ut på Campese och den förra styrelsen i så fall.

Nu har alla personer bytts ut, och ändå fortsätter han att, som det verkar, hata Brynäs. Med tanke på att han är avlönad av klubben så ser detta verkligen inte vackert ut. Om frustrationen beror på att vi höll fast honom när Malmö ville ha tillbaka honom, så hade han väl i så fall kunnat gå med på att självmant bryta kontraktet med Brynäs. Men det var han för snål för att vilja göra…

Skrubben: Vad har PA att vara sur över? Han fick 52 omgångar på sig att rädda laget, men fixade inte det. Klart att det krävdes en förändring till kvalspelet o då är det oftast tränaren som ryker. Att det läckte ut i tidningarna innan PA blev informerad är trist, men det är sånt som händer. Nu gör vi honom ännu mer förbannad o tar två vinster o slår ut gnällbältet.

Honken72: PA fick säkert sitt livs bästa tränarkontrakt med Brynäs. Om Malmö hade sett honom som en långsiktig lösning och inte bara säsongen ut, så hade han nog hamnat där igen.

Skrubben: ” Ska man vara petnoga så har han inte själv sagt eller skrivit det utan bara ”likeat” inlägg. ”

Så är det ju givetvis! Det bästa vi som Brynäsare kan göra är väl bara att sprida bilder på hans beteende. Han är så stor i käften annars, så lite skit kan han gott ha :)

Peter Andersson är en manipulativ diktator som förespråkar straffträningar.

Ingen att bry sig om. Han är och förblir en looser!

Honken72: PA borde nog ta sig en rejäl funderar över vad som gick fel. Hans eget ledarskap (ledarskapet behöver man förändra beroende på vilken grupp man arbetar med). Hur man tränar. Man kan inte radikalt kasta om radikalt öka mängden utan att dra på sig skador. Man måste anpassa spelet till materialet. Förra säsongen forchecka de som galningar och ingen energi fanns kvar när man fick tag på pucken (även där ökar skaderisken). Ett stillastående zonförsvar som gjorde att motståndaren sköt sönder oss. Varje skott som går på mål är en potentiell målchans. Men det är omöjligt att inte få något emot sig så det gäller att det är få och från ställen som är mindre farliga. (Om man släpper 50 skott emot sig och målisen är 92% så släpper man in 4mål).
Som ledare måste man få gruppen att tycka sitt arbete är roligt för att få ut maximalt. Där kan man gå till sig själv och fundera hur man fungerar med en dålig chef/ledare. Och hur man får ihop gruppen att arbeta som en grupp tillsammans.
Jag kan erkänna att jag trodde PA skulle lyckas bättre MEN är så otroligt glad att vi fått in Manner och Pajjen.

{7981}: Jag tror att när PA kom in så kände samtliga, både ledningen och fans, att det var precis vad Brynäs behövde. En återgång till hårdare nypor a la Bulan. Men Bulan och PA är ju uppenbarligen väldigt olika som person och man såg ju rätt tidigt att det inte funkade. Samtidigt måste ju ledningen ha känt att, ”fan, här har vi ju givit snubben ett 3 års kontrakt och så funkar han inte med gruppen och vi kan ju inte sparka ÄNNU en tränare”…

{8399}: Inget fel och högst troligt inte sant, det var ett annat klimat på den tiden. Allt var inte bättre förr..

Ja det blev ju en förjävla trist soppatorsk igår, men med ett dygns distans, tandgnisslande och med fjolårets kvalångest färskt i minnet så kan jag ändå, oavsett vad som sker på måndag, tisdag eller därefter, se fram emot en spännande silly season och en ny säsong till hösten i SHL. 
OCH känna en oerhörd stolthet över vad Brynäs åstadkommit denna säsong!

För vad som än hänt, och vad som än händer så ÄLSKAR JAG FAN BRYNÄS ! ! !

⬛🟨🟥

Jugge: man kan tänka sig ledningens panik när man såg en bit in att det inte funkade. Sedan att man inte tog tag och hjälpte PB som jag förstått fanns tendenser på att han inte var stabil. Då gör det inte saken bättre med dåligt ledarskap.

Pettisbif: loser

Loomis666: Fan dyngtorsk igår men det känns bra ändå på nåt vis. Svårt att tagga riktigt för åttondelen och jag misstänker att denna nöjdhet omedvetet tagit sig in i spelartruppen också

{7981}: PA var ju tidigt ute och sa att han hade fullt mandat för att få till en förändring i Brynäs. Kan tänka mig att Sundlöv och övriga ledningen tänkte: ”Vi ger det ett tag till, sen vänder det. En process tar ju tid”. Allt för att slippa sparka ytterligare en tränare.

PA kan ju uppenbarligen funka bra som tränare. Fan, han tog ju ett mediokert Malmö till semifinal 2 gånger. Men hos Brynäs funkade det inte…

Peja: JAG har aldrig sagt att nämnda statistik var varken bra eller dålig. PA sa väldigt ofta att den var bra trots dyngpisk. Det var det jag menade.

Oavsett: jag skiter fullständigt i US, det är resultatet som är allt i elitidrott.

MEN grattis till Liverpool, fantastiskt lag på alla sätt. Tror mer att spelarnas kvalite är avgörande för deras framgång än US, men vad fan vet jag som bara är en sofftyckare

Spelarnas kvalite i Brynäs speglade oxå resultatet mer än US ( tror jag).

Silfverkroken: kan man absolut tycka, men som sagt: väntat.

PA och Brynäs skildes nog inte åt som vänner …

BIF Kungen: Så sant.

BIF Kungen: Underliggande statistik har varit avgörande faktorer när Liverpool har värvat spelare. Det är en stor del av deras värvningsstrategi. Därför har de lyckats få så bra spelare utan att ha mest pengar. Men NHL är antagligen mer intressant och applicerbart ur ett Brynäsperspektiv.

Resultatet är alltid allt i elitidrott, men avancerad statistik kan vara ett användbart verktyg för Brynäs. Inte minst nu när massa KHL-spelare som man rimligtvis inte har scoutat helt plötsligt vill till SHL. Typ John Norman hade antagligen fortsatt i KHL om det inte vore för den politiska situationen, så det vore konstigt om Brynäs har lagt massa krut på att scouta honom. Då kan det vara användbart att kolla på underliggande siffror, ännu mer än spelare som man har scoutat bra.

{8399}: Arto hade ju ett mycket bra skott. Djurgårdarna hade då en ramsa ”Arto Blomsten - skjut för att döda”
(samma låt/rytm som ”vi är brynäsfsns allihopa”).
Det var väl därför Arto valdes ut i brynäsramsan..
Personligen gillade jag dock dif-ramsan…

Kommer ihåg att black army i början på 80-talet ibland sjöng signaturmelodin till 70-tals barnradioprogrammet ”Klapp och klang”. Jag gillade det också…🙂

Med det sagt är min åsikt att det skulle inte skada med nåt år utan Stockhlomlag i SHL.

Peja: du är mer påläst och kan mer än jag så du har säkert rätt👍👊. Själv inte frälst😂😂

Typ” han skapar många målchanser”…, vem bryr sig, målen räknas

Svensson_62: Nåt år utan Stockholmslag i SHL överlever man ju, men i längden behövs 08-representation i ligan. Både kommersiellt och för återväxten inom svensk hockey. Det är trots allt en stor andel av det totala antalet barn- och ungdomsspelare som tillhör deras distrikt, så det kan bli en jäkla skillnad i återväxten inom svensk hockey om hockeyintresset dör ut i Stockholm. Jag kan se en risk i det, särskilt eftersom fotbollen är väldigt het där just nu.

Peja: säger som man brukar säga alla år när Leksand kvalat... okej om dom hänger kvar men skönt att dom får plågas ett tag

Peja: Vi får väl ta oss an DIF som ett farmarlag isåfall😃. Skulle vara sjukt kul att snacka hockey med DIF-supporters på jobbet då 😂

BIF Kungen: Problemet är att målen är så få så att bara titta på målen blir osäkert. Det man vill ha är spelare som har bra underliggande siffror under en längre tid, gärna då de spelat med olika spelare också.
Peter tror jag medvetet drog fram nån positiv siffra för att gjuta mod i laget och köpa sig tid. Han såg såklart själv att det inte såg bra ut.

{8399}: OK, men då blir det också ”vem lurar vem”.

Har lite svårt för att att inte säga som det är: dåligt, säg det, bra, säg det.

Jag tycker att elitspelare måste ”tåla” ärlighet”.

”Att gjuta mod” med lögner är att skjuta sig själv i foten. Folk är inte dumma. Vilken tränare får status/respekt med något sådant?

Än en gång: jag kan absolut ha fel om US och hur man hanterar den i ett lag.

Jag är gammalmodig förmodar jag men det känns som man med US ofta ”sminkar grisen”. Som jag skrev tidigare: ”vi förlorade men US var kanon”??

Uppskattar dock diskussionen och våra olika åsikter, intressant.

Jag kanske kan bli frälst över tid😁👊

Gameday imorgon, forza Brynäs 🏒💪💯

JawKee: återvänder till gårdagens match och håller fullständigt med användaren Jawkee om det psykologiska i att domarnas inkompetens dränerar laget på energi. Spelarna kan också bli försiktiga i närkamper då visselblåsarna är så inkonsekventa. Fy fasen! Ska det vara så svårt att hitta bra domare? Drömmer om matcher där man kan njuta av spelet och där domarna inte utmärker sig.

BIF Kungen: Det är ju inte lögner om det kan backas upp. Tränare väljer ofta nåt positivt att fokusera på och ta med till nästa match, det innebär ju inte att de ljuger.

{8399}: hmm, osäker vem, men nån sa att US var dåligt men PA sa att det var bra, lögn?

OBS som jag skrev tidigare, JAG vet inte om US var bra eller inte, refererar bara…

BIF Kungen: "Jag tycker att elitspelare måste ”tåla” ärlighet”."

Absolut. Men det som en tränare säger i medierna och det som en tränare säger till spelarna kan vara helt olika saker. Ofta skyddar tränarna sina spelare i medier, det är inte minst Manner ett tydligt exempel på. Jag tror inte att Peter Andersson har några problem med att vara brutalt ärlig mot spelare.

Peja: på temat brutalt ärlig: men det är ju det han inte är om han säger att US är bra när den inte är det, plus dygnpisk…är väl jag som är trög 😂

Rominger: Man känner sig som en dålig förlorare när man tjatar om domarinsatsen igår, men de missade inte två eller tre tillfällen. De dömde till Örebros fördel matchen igenom.
Är det någon som hört eller läst något om domarinsatsen?
Även om de flesta journalister är anti Bifare så kan det inte ha undgått alla skribenter. 😡

BIF Kungen: Det som vi tar del av är tränarnas kommunikation i medier, inte med spelarna..

Honken72: Det finns ingen vettig journalist som vill lägga fokus på domarna efter en 2-7-match. Hade varit en annan sak om Örebro vunnit med uddamålet efter ett kontroversiellt domslut.

Peja: Förstår din poäng och håller med, men hade vi fått våra powerplay och istället gått ifrån till 2-0 så kunde matchen slutat annorlunda.
Ber om ursäkt, ska inte älta detta mer.
Nu laddar vi om inför morgondagen o må bästa laget vinna.

Peja: jag tycker bara att en tränare som kör med dubbla budskap/ljuger (enligt mig) tappar i respekt och trovärdighet bland fans i allmänhet och truppen i synnerhet.

Det där med att ”skydda spelarna” har gott till överdrift enligt mig. Lyssnar man till äldre spelare var det inget snack om det på deras tid. JAG tycker man lurar allt och alla inkl tränaren själv OCH spelaren. Men det är nog ett annat samhällsklimat idag. Många ((läs yngre) är mycket känsligare nu för tiden. Fenomenet ”sociala medier” plus ”curlade barn” är nog starka orsaker till känsligheten, eller vad tror du? Lite off topic, sorry …

Vi tycker olika här, mycket intressant och helt OK för min del, hoppas detsamma hos dig😁👊?

BIF Kungen: Sånlart att US är ett bra verktyg när det gäller att analysera spelet och spelare men det gäller att veta hur det skall användas också. Kanske PA inte var någon riktig expert på området.

{8399}: PA och jag kan ta varandra i hand då, inga experter😂😂

Peja: journalister bryr jag mig inte om. Men turning point var i den andra perioden efter några ödesdigra misstag av domarna. Så klart inte journalisterna lägger någon vikt vid det. Jag lägger inte någon betydelse i vad journalisterna skriver heller.

Rominger: Jag hoppas att Brynäs är lite fulare nästa match. Tjuvnyp, hacka, hugg, vi måste spela efter ribban som domarna sätter. De vill ha spelförstörande moment, då måste vi svara upp på det, annars blir vi överkörda.

Slasha Abols i första bytet. Sätt tonen.

Peja: håller med, domarna var katastrof, tyvärr var Brynäs ännu sämre…

Davey85: gillar din attityd 😁 men tror inte den kommer att leda till vinst i en hockeymatch

Davey85: Håller med! Skiter i ifall vi förlorar med 7-2 igen, så länge vi går och smäller på och låter Örebro få bekänna stryk. Ut med huvudet högt och visa att det inte ska bli en ?walk in the park? detta!

Jag är bara glad att vi inte behöver kvala. Allt annat är en ren och skär bonus.

Skiter i om vi torskar imorgon. Manner har fått ut max av det här laget. Som nästan är identiskt mot förra årets lag.

Glad om vi gör en jämn match och proppar sönder Emil Larsson.

Annars blir det tack för i år och jag är iaf redo för en sjuhelvetes silly 😉

Davey85: Ok så vi ska spela BP och vinna matchen?

Stefan R 63: Fan man saknar ju Granström en sån här dag.

{8399}: Vem är "Bäbisbif"?

Peja:
Min röst hamnar på pettisbif...

Tigerhjärta: Vi ska alltså göra bort oss o kanske också skämma ut oss genom att ta idiotutvisningar....osv...Vi har väl gjort bort oss nog i vårt Brynäs med sparkade tränare, sportchefer polisundersökningar, Ingen neandertalhockey för mig. Att gå med huvudet högt är att ha gett allt och känt att man har gjort sin bästa prestation och räcker vi inte till mot Örebro så får vi säga lycka till dem.

Stefan R 63: Snacka om att tolka ett inlägg fel. Aldrig påstått att vi exempelvis ska skada Örebrospelarna och ta idiotutvisningar. Men eftersom vi är det sämre laget (inget snack) så kan vi väl åtminstone försöka mäta oss fysiskt, och visa att det inte ska vara lätt att slå ut oss?

« · 2317859 · »