BZ:s lagbygge KHK leder nu allsvenskan, och jag repeterar, efter att tappat 5 av de 7 bästa poängplockarna
Och Hånberg tränar en säsong till, men nu är väl Rönken huvudspåret för Brynäs
Idag får man se BZ:s lagbygge KHK
Han följde upp 13/14 succé m att inför i år tappa 5 av de 7 bästa poängplockarna...KHK ligger nu 3:a i AS
Imponerande arbete!
Bz är kung
Rak, öppen o lite frispråkig...
Wiken ältar mer i länken
Fö är Wikens Pods grymma!
Ger grymt bra insikter bakom kulliserna hur klubbar drivs...om det är ngn här som inte är fullärd...
Bz:s lagbygge leder AS, tippade av de flesta att kriga i botten e många spelartapp
Ska bli intressant o se om han fiskar upp nå prospects fr khk t nästa sässe
Gillar denna kille, en kubik, tänk en teknisk, smart Aarnio m grym skridskoåking
Mkt bra att Bz är kommunikativ !
Viss skillnad mot Sundlöv, o intressant när läsarna får ställa frågor
Märks att han inte är nöjd m spelarna, tex nyförvärven...PoW & PaW
Är ju lite oroväckande att ställa för stora förhoppningar på helt oprövade shl-spelare som Olden o Lindblom, även om jag har störst tro på Lindholm som "gubben i lådan"...
Vi slipper inte se moppe-muschen i år heller...
Vad tror ni? Bz i båset? Stirra spelarna i ögonen så de gör rätt för lönen...?
Återigen ganska intetsägande...tyvärr
Får se om det blir bättre i Hockeypuls...de tillrättalagda frågorna fr Brynäs ger i stort sett ingenting...
Redigerad kommentar
Bz ställer upp!
Veckans Hockeypuls fokuserar självklart på Brynäs svaga form just nu.
Brynäs sportchef Stefan Bengtzén gästar oss – och svarar på läsarnas frågor.
Intressant att så få noterat att hans titel/roll är Sportchef
Inte Spelarvärvare
Även intressant att så många är med honom alla dagars arbetstimmar så de vet exakt vad han gör/inte gör, direktiv som ges, tillrättavisningar, kravställningar, uppmuntringar, stöd etc...
Jag vill också veta allt, men har samtidigt förståelse för att saker måste hållas internt...eller ska vi montera upp Big Brother-kameror i Gavlerinken?
SnowKing:
Instämmer
Hans handlingsutrymme (pengar) är sannolikt begränsat
Speciellt m tanke på att vi har haft en helt ok start, inte lika dålig som ex Fbk,Lif,MoDo
Gillar att han är kommunikativ också, även om man hade kunnat önska sig lite mer när han väl tar sig tid
Saknar Boorkens långa utläggningar som han skrev på sin tid...
Visst att det är valtider, men om Bz levererar hälften av det han säger är jag smått förälskad...
"En känsla av att Bif i GR är tuffa att möta. Det är vår borg och här finns ingen "mister nice guy". Det ska vara jobbigt för lag att komma till Gävle"
"Jag gillar attityd som sticker ut, vi måste ha spelare idag som sticker ut lite grand"
"Vi är i underhållningsbranschen idag, vi ska tävla om att få våra kunder till matcherna"
"vill vara en SC som är nära laget. Att motivera och påminna om vad vi vill"
Nån som minns Sundlövs bästa/mest säljande uttalanden?
Bz kan glömma Sam Hallam, om han ens var på radarn...
6 år i samma klubb...??? Jag är ytterst tveksam...
Första dan på jobbet!
Jävligt spänd på hur han kommer tänka kring tränare 15/16...
Kanske har han ngn på lut redan t 14/15 om han känner att TJ inte har rätta drivet/kunnandet/samarbetsförmågan...?
Hehe,jävla skön lirare som intervjuar BZ. Klass att han håller på Brynäs.
Brynäsgubbe:
Bz är chef, TJ underställd
Sportchef ska säkerställa föreningens långsiktiga sportsliga inriktning
Head coach är anställd några år och ska implementera/förfina den inriktningen o få ut det bästa ur sitt material...
tjugo8: TJ har ju dock bevisat sig vara envis som få. Hoppas de kan samarbeta...
Gillar Bengtzéns dialekt! "ESHÅÄÄL!"
Har hört att Bz ska vara riktigt tuff/krävande, TJ kan nog räkna m att få det hett om öronen...BRA!
Missa inte slutet av klippet...
Jajjen:
Jättebra avstämning på ca 30 min bla, på khks hemsida
O länken e en klassiker
Synd m Sundlöv, tyckte han öppnade upp sig jävligt bra när han väl sagt upp sig, Sportbladet show, SR, brynas.se bl a...
"firma Bulan och BZ värvar ihop något kompisgäng av deras tidigare arbetstagare"
Salmela, Vrana, Clark, Paille, Gunde, Zaborsky plus säkert någon till som jag rankar som en bra värvning utanför deras "krets"
Den skrala tiondeplatsen ordas det om ibland... Vi hade ett bra lag som startade förra säsongen, hösten var bra med ett stabilt, poänggivande hemmaspel t.ex.
Sen började skadorna droppa in.... bruten käke, avskuren sena, benbrott i foten, alla på våra spetsspelare (eller tänkta spetsspelare) Bertilsson kom inte till spel, ej heller Enterfeldt , Ollas borta nästan hela säsongen, som jag minns det. Dessa skador bidrog också till att Scott i stort sett försvann.
När du mellan raderna klandrar BZ / Bulan för den skrala tiondeplatsen.... kan den i nån mån förklaras av alla dessa skador?
Vad skulle man gjort? Värvat en ny Rödin... en ny Salmela?
Men, vad skall man hitta på för att få igång laget fortsättningsvis?
Som jag ser det kämpa på.... i.v.f. alldeles för tidigt att kasta in handduken!
Och med nuvarande ekonomi har vi inte råd med några större utsvävningar.