Brynäs IF

705140 inlägg · 7953 ämnen

Sundsvall Hockey-Brynäs IF i SCA Cupen 2010

1275253 · » Till forumet


Sv: Sundsvall Hockey-Brynäs IF i SCA Cupen 2010

Gurra88: "Czarnecki ska matcha efter prestation, vilket jag hoppas han gör i år. Och inte enbart vad som står på ryggen.. Lauritz ska få sina chanser"

Lite komiskt faktiskt.
Du är ju i själva verket DU och ingen annan som bara tittar på vad som står på ryggen.
Så fort det står "Rödin" på baksidan så får du ju ståfräs och då spelar det ingen roll vad spelaren ifråga har presterat, det är bara namnet som räknas.
Minns Rödin och debatten kring hans utlåning till Mora.
Det var ju som bekant ett jättemisstag av CZ att låna ut honom, trots att Rödin själv tyckte att det var ett bra sätt att få mer istid och erfarenhet.

Sak samma med Gretzky: det spelar ju ingen roll hur mkt stats eller övrig "bevisning" som läggs fram angående hans prestationer och utveckling i laget: du tittar ju bara på namnet på ryggen, eftersom du snöat in på vissa spelare och av nån outgrundlig anledning inte kan släppa din maniska inställning.

Jag tror faktiskt att jag hittat en lösning på ditt problem:
man låter Gretzky och Rödin byta tröja.
Simsalabim: Gretzky kan fortsätta lulla och vara lat utan att du kommer att reagera nämnvärt.
Problemet är väl bara att den stackars Rödin, som hittills matchats fram på ett klokt sätt av CZ nu kommer att hudflängas av dig, hur bra han än spelar...

Kommentera

Sv: Sundsvall Hockey-Brynäs IF i SCA Cupen 2010
Gurra88: Måste ju testa dig lite :)

Men faktiskt, gamla meriter go both ways.....dock vet vi alla målvakterna ännu är ett osäkert kort.
Kommentera

Sv: Sundsvall Hockey-Brynäs IF i SCA Cupen 2010
38-18 i skott... Hmm vi tränar zonförsvar ;-)
Kommentera

Sv: Sundsvall Hockey-Brynäs IF i SCA Cupen 2010
Davey_22: Allvarlig? Är inte det en jävla skillnad. Jag har sett Bjurling allt för mycket och tycker han är riktigt dålig, detta långt innan han kom till Brynäs, och det ändras sig inte bara för att han tar på sig en Brynäströja. Czarnecki ska matcha efter prestation, vilket jag hoppas han gör i år. Och inte enbart vad som står på ryggen.. Lauritz ska få sina chanser, men åker han och lullar ska han förpassas till bänken för att få kämpa sig upp som vem som helst.
Kommentera

Sv: Sundsvall Hockey-Brynäs IF i SCA Cupen 2010
Gurra88: Du bedömer Bjurling efter gamla meriter, det e väl lika fel som att Czarnecki matchar efter gamla meriter ? som du tycker.
Kommentera

Sv: Sundsvall Hockey-Brynäs IF i SCA Cupen 2010
Gurra88: tur att du är opartisk...
Kommentera

Sv: Sundsvall Hockey-Brynäs IF i SCA Cupen 2010
70 Rodrigues: Matchen är redan vunnen för din del
Kommentera

Sv: Sundsvall Hockey-Brynäs IF i SCA Cupen 2010
70 Rodrigues: Ja, det märkte vi ju på ditt eget inlägg att du hade slut på argument så jag ville inte vara sämre....
Kommentera

Sv: Sundsvall Hockey-Brynäs IF i SCA Cupen 2010
Huge: Så kan man ju skriva när man har slut på argument :-)
Kommentera

Sv: Sundsvall Hockey-Brynäs IF i SCA Cupen 2010

70 Rodrigues: "Några punkter som tyder på att narcissism är:

Motsatta självbilden; grandiositet självförakt
Mycket egenkär och fokuserad på sig själv
Allt det positiva med sig själv - överdrivs.
Han/hon söker ständigt bekräftelse för det positiva"

Intressant.
Om vi byter ut ordet "positiva" och ersätter det med ett ord som isf känntecknar DIG, nämligen "negativa", vad får vi då?

Jo: allt det negativa med Brynäs - överdrivs.
Han/hon söker ständigt bekräftelse (hos främst likasinnade, typ sylf, Gurra, Lindström) för det negativa.

Mao: välkommen i klubben, Narcissus....    ;-)

Kommentera

Sv: Sundsvall Hockey-Brynäs IF i SCA Cupen 2010
eran nordan e elak 2-3
Kommentera

Sv: Sundsvall Hockey-Brynäs IF i SCA Cupen 2010
9:45 Hynning ut direkt. PP för Brynäs.
fredag 3 september, 2010 9:45
9:46 Nu åker Hirschovits för en hakning, 5 mot 3 för 1:25 för BIF
fredag 3 september, 2010 9:46
9:46 Usch, vilken start.
Kommentera

Sv: Sundsvall Hockey-Brynäs IF i SCA Cupen 2010
70 Rodrigues: Ja helt perfekt! Tyder på både bra räddningsprocent och måleffektivitet
Kommentera

Sv: Sundsvall Hockey-Brynäs IF i SCA Cupen 2010
Sylf: 29-11 i skott efter 2 per, grymt!!!
Kommentera

Sv: Sundsvall Hockey-Brynäs IF i SCA Cupen 2010
3 hakningsutvisningar i andra perioden....................f-n inte kan ni vara trötta redan grabbar
Kommentera

Sv: Sundsvall Hockey-Brynäs IF i SCA Cupen 2010
Huge: Narcissism förekommer också som en psykologisk affekt, en så kallad narcissistisk personlighetsstörning. De som har personlighetsstörningen narcissism vill stå i centrum och vill gärna bekräftas att den är bäst.

Några punkter som tyder på att narcissism är:

Motsatta självbilden; grandiositet självförakt
Mycket egenkär och fokuserad på sig själv
Allt det positiva med sig själv - överdrivs.
Han/hon söker ständigt bekräftelse för det positiva

Host host ;-)
Kommentera

Sv: Sundsvall Hockey-Brynäs IF i SCA Cupen 2010

sylf: "I Brynäs vek de flesta ner sig utom Calle.J."

Sa han som viker ner sig och börjar kasta skit på allt och alla så fort vi åker på ett mål i arslet.
Komiskt...

Kommentera

Sv: Sundsvall Hockey-Brynäs IF i SCA Cupen 2010
70 Rodrigues: Apropå vadå?
Försäsongsdebatten eller....?
Goddag yxskaft.
Kommentera

Sv: Sundsvall Hockey-Brynäs IF i SCA Cupen 2010
Huge: "Men varför resonerar du isf inte likadant när det gäller ex Bjurling och hans insatser under försäsongen?"

Absolut inte, jag bygger det på hans tidigare säsonger, där han tydligt visat att han blivit sämre för var säsong. Och när han var som bäst så gillade jag inte han särskilt mycket heller.. Men ingen blir gladare än jag om det visar sig att han tagit flera steg uppåt. Viljet jag dock inte tror.
Kommentera

Sv: Sundsvall Hockey-Brynäs IF i SCA Cupen 2010
Huge: Hur många speglar har du i din lya?
Kommentera

Sv: Sundsvall Hockey-Brynäs IF i SCA Cupen 2010
sylf: Ja, dom inte bara viker ner sej. Av en slump åker dom lite sämre griller och passar och skjuter lite sämre också. Jag tror en relevant sammanfattning skulle vara att dom är lite sämre öht.

Jag är helt övertygad om att du har rätt - det kommer att upprepas i år. Om inte juniorerna har nått NHL-klass över en sommar.
Kommentera

Sv: Sundsvall Hockey-Brynäs IF i SCA Cupen 2010
Svedberg står tydligen idag igen. Betyder det att man bestämt vem som är etta?
Kommentera

Sv: Sundsvall Hockey-Brynäs IF i SCA Cupen 2010
Jajjen: Ja, Kruger må ha vikt ner sig vid nåt tillfälle. Men han var rätt ensam om det i DIF och gjorde ändå sina poäng. I Brynäs vek de flesta ner sig utom Calle.J. Skillnad det! Jag är också tämligen övertygad om att det kommer att upprepas i år igen. Cz har inte den kraften eller kunskapen att han kan få alla att visa lite K*K och jävlaranamma i matcherna, nåt som kommer att behövas i överflöd! Laget får gärna ha målsättningen att vinna guld, stanley cup eller va fan som helst. Fallet kommer bara att bli tyngre!
Kommentera

Sv: Sundsvall Hockey-Brynäs IF i SCA Cupen 2010

Lindström: "Ok så har jag förstått rätt så menar du att Sundsvall bjuder samma motstånd som Hv71, Frö, EC Salzburg mfl??"

Ja, du har förstått rätt: i dom inledande försäsongsmatcherna verkar det vara rena lotteriet hur lagen agerar.
Och i det lotteriet kan ett lag som Sundsvall mkt väl bjuda lika bra motstånd som Frölunda eller HV. Ja, kanske t.o.m bättre motstånd då AS lagen ofta brukar vara lite mer motiverade att vinna mot ES-motstånd.
Det blir en liten fjäder i hatten för dessa lag, för vad det nu kan vara värt.

Kommentera

Sv: Sundsvall Hockey-Brynäs IF i SCA Cupen 2010
Lindström: "Om ALLA i Bif skulle försöka med att proppa en spelare varje byte tror du då att te x Davidsson skulle ha lika mkt lekstuga varje gång han är i LA?"

Ja! Tveklöst.
Kommentera

Sv: Sundsvall Hockey-Brynäs IF i SCA Cupen 2010
Lindström: Jag såg Marcus Kruger vika ner sej förra året.
Kommentera

Sv: Sundsvall Hockey-Brynäs IF i SCA Cupen 2010
Jajjen: Inte alls, men när såg du nån i Dif vika ner sig i en närkamp förra året?

Att spela efter det matrial man har betyder ju mer än vad det står på ryggarna.
Om ALLA i Bif skulle försöka med att proppa en spelare varje byte tror du då att te x Davidsson skulle ha lika mkt lekstuga varje gång han är i LA?

Istället för som nu när halva laget gör det medans andra halvan är för fina/klena för att göra det..
Kommentera

Sv: Sundsvall Hockey-Brynäs IF i SCA Cupen 2010
Blizzard: Då ska jag förtydliga mig:
Jag tror att tempot att möta te x Jokerit, Bern eller Färjestad är bra mkt mera likt matchtempot som komma skall i ES. Än att möta Visby/Roma, Mora IK eller Leksands IF.

Jag i min dumhet tror försäsongsupplägget med "tävligs matcher" som har nån betydelse, kan sporra mera än att spela mot As lag.
Kommentera

Sv: Sundsvall Hockey-Brynäs IF i SCA Cupen 2010
Lindström: Mmm, skillnaden mellan Brynäs vs. DIF och övriga "storlag" handlar förmodligen om försäsongsträningen...
Kommentera

Sv: Sundsvall Hockey-Brynäs IF i SCA Cupen 2010
Huge: haha aah ska vara de då, känns dock som lite onödigt spenderade pengar ;) Ni kan ju alltid åka på team camp till furuvik ;-)
Kommentera

Sv: Sundsvall Hockey-Brynäs IF i SCA Cupen 2010
Lindström: "Kommer ju att synas mot Dif vilket upplägg som ger mest likt vad man kan kolla ett matchtempo"

Dif kan ju även vara bättre lag från början, så om nu Dif skulle vinna så känns det lite slätstruket om ni skulla börjar jubla för att ni fick "rätt" över försäsongsupplägget.
Kommentera

Sv: Sundsvall Hockey-Brynäs IF i SCA Cupen 2010
Huge: Ok så har jag förstått rätt så menar du att Sundsvall bjuder samma motstånd som Hv71, Frö, EC Salzburg mfl??
Får väl se skillnaden mellan att mysåka å lalla eller ha med ett tävlingsmoment med som kan ge pengar.

Kommer ju att synas mot Dif vilket upplägg som ger mest likt vad man kan kolla ett matchtempo.
Kommentera

Sv: Sundsvall Hockey-Brynäs IF i SCA Cupen 2010
Blizzard: Klockrent. Kunde inte sagt det bättre själv.
Om man nu inte vill låta spelarna få lite omväxling och se lite andra vyer än EON och Gärdehov...    ;-)
Kommentera

Sv: Sundsvall Hockey-Brynäs IF i SCA Cupen 2010
Jajjen: Ligger mkt i det du säger.
Pengarna styr nog till stor del eftersom motståndet ändå känns relativt likvärdigt, iaf under dom första träningsmatcherna i augusti.
Då spelar det nog ingen större roll om vi möter Frölunda eller Sundsvall, som det känns. I slutet av försäsongen kan det dock vara bra att möta lite vassare lag, typ Djurgården som vi nu också ska möta nästa fredag.
Att ex matcha mot finska lag tycker jag inte ger så mkt heller.
Finnarna spelar i regel en typ av raggarhockey som vi ändå aldrig möter i ES, så det känns lite onödigt att möta den sortens motstånd.
Kommentera

Sv: Sundsvall Hockey-Brynäs IF i SCA Cupen 2010
Ni tränar ju 55matcher till KS räcker inte de, måste ni utomlands också...skämt å sido :)
men jag tycker försäsongsmatcherna är överskattade hur mycket mer tjänar man egentligen på att dra över till finland och lira än att möta LIF,TIk; Modo etc...Det ni ska träna är ju spelsystemet och få sådana saker att klicka sen om det är svårare motsånd är ju såklart bra, men ni möter ju endå hyfsat starka lag och jag tror ni lägger för mycket tyngd av framgångrna på träningsmatcher.....
Kommentera

Sv: Sundsvall Hockey-Brynäs IF i SCA Cupen 2010
GävleLasse: Var det där ok?
Kommentera

Sv: Sundsvall Hockey-Brynäs IF i SCA Cupen 2010
65selander: Hur skulle Brynäs ha råd att åka till Åland?

Att Brynäs inte möter bättre lag handlar väl dels om att EHL (eller va fan det heter) bara är för ínbjudna storlag + MIF, dels att storlagen säger som ni: "-Inte fan vill vi spela mot kassa lag, typ AIK och Brynäs". Brynäs spelar mot lag i sin storlek helt enkelt.
Kommentera

Sv: Sundsvall Hockey-Brynäs IF i SCA Cupen 2010
65selander: Ja, det blir ju mkt billigare att flänga runt Europa och spela träningsmatcher.
Och det vi sparar in jämfört med att matcha på hemmaplan kan vi ju lägga på bl.a nya spelare.
Att jag inte tänkte på det....
Kommentera

Sv: Sundsvall Hockey-Brynäs IF i SCA Cupen 2010
Huss: tänk den tid man åkte till Lugano två år i rad och såg Brynäs.
Sedan blev det Tammerfors, Åland och nu nada.

Brynäs kör sin grej med skitmotstånd från AS.
Kommentera


Sv: Sundsvall Hockey-Brynäs IF i SCA Cupen 2010
Huss: +1 på det!!!
Kommentera

Sv: Sundsvall Hockey-Brynäs IF i SCA Cupen 2010
Tycho: Det är snarare så att det blivit bekvämt att åka till FM Mattsson och SCA år ut och år in istället för att prova nya vägar. Varför inte åka till Finland och spela ett par matcher? Åka till västkusten och möta Frölunda och Färjestad?
Kommentera

Sv: Sundsvall Hockey-Brynäs IF i SCA Cupen 2010

Gurra88: "RIktigt bra att göra tre mål! Men som sagt synd att vi inte kan dra några växlar av det i början av september mot ett så uselt motstånd. Det säger egentligen ingenting om hur han kommer uppträda när säsongen börjar. Trist"

Precis.

Men varför resonerar du isf inte likadant när det gäller ex Bjurling och hans insatser under försäsongen?

Där resonerar ju du och vissa andra jättexperter istället helt plötsligt tvärtom och drar väldigt negativa slutsatser på hans insats under försäsongen?

Intressant logik....


Kommentera

Sv: Sundsvall Hockey-Brynäs IF i SCA Cupen 2010
Tväst: Absolut inte. han var ju varit riktigt usel utom just den här matchen. Så isåfall, bara att hoppas att det håller i sig! Han lär ju få gått om speltid för att bevisa de iallafall
Kommentera

Sv: Sundsvall Hockey-Brynäs IF i SCA Cupen 2010
Gurra88:
Håller i stort med dig men avslutningen skall väl va- Det säger egentligen ingenting om hur han kommer uppträda när säsongen börjar, men bra så här långt. Eller?
Kommentera

Sv: Sundsvall Hockey-Brynäs IF i SCA Cupen 2010
Gurra88: Eller när han för möta målisar som han inte bott grannar med ;)

Som sagt synd på ett sånt uselt motstånd, kul att han ha hittat målet igen.
Bara hoppas han kommer på att han får åka grillor oxå, även när man inte har pucken.

Å sen ang SCA-Cupen mfl tomte motståndare, hoppas hoppas Bif tar sig  kragen och löser bättre motstånd till nästa års försesse macther.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Sundsvall Hockey-Brynäs IF i SCA Cupen 2010
Huge: RIktigt bra att göra tre mål! Men som sagt synd att vi inte kan dra några växlar av det i början av september mot ett så uselt motstånd. Det säger egentligen ingenting om hur han kommer uppträda när säsongen börjar. Trist
Kommentera

Sv: Sundsvall Hockey-Brynäs IF i SCA Cupen 2010
Huss: Jo, men vi har ju haft i stort sett samma upplägg varje säsong när det gäller träningsmatcher och klass på motståndet.
Det var väl mer därför som jag undrade varför du helt plötsligt just den här säsongen börjat bli kritisk mot upplägget?
Som jag ser det så har väl motståndet varit rätt så bra anpassat i relation till hur långt laget kommit i förberedelserna: "lätt" motstånd i dom inledand trevande försöken och sen succesivt svårare motstånd efterhand.

Sen är jag inte så säker på att ett allsvenskt motstånd så här på försäsongen nödvändigtvis behöver vara så mkt sämre än ett ES-motstånd?
Allt beror ju på hur långt resp lag kommit i sina försäsonger och ett allsvenskt motstånd har ofta en tendens att kanske vara lite mer taggade pga att man vill visa att man inte kommer att bli nån pushover, sas.
Vilket väl märktes rätt så tydligt i gårdagens match.
Kommentera

Sv: Sundsvall Hockey-Brynäs IF i SCA Cupen 2010
Huss: Det är inte så lätt att hitta bra motstånd då de lag som ifjol slutade 1-5 i ES bara spelar mot sig själva... Eller?
Kommentera

Sv: Sundsvall Hockey-Brynäs IF i SCA Cupen 2010

Anders Berg: ""Man kan ju inte dra några växlar av en träningsmatch, har jag läst här."

Jo, vi noterar med skräckblandad förtjusning hur du upprepar ditt mantra likt en papegoja härinne.
En liten fråga bara så där i alla enkelhet:
var har du läst att man inte kan dra några växlar på en träningsmatch?

Vore ju bra om ditt påstående hade nån saklig grund, annars faller ju hela ditt försök att vara raljant och ironisk?

Kommentera

1275253 · »