1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 743536 inlägg · 7967 ämnen

Sv: Silly season 2016-2017

Sv: Sv: Silly season 2016-2017
Dallemas:

Enligt kvällspressens rubriksättare möjligen.

Chris11: menar bara att Joakim Andersson och Tom Wandell är lite roligare namn att presentera än vi gjrort... (So far👌)

Dallemas: Bomb? Treöres möjligtvis.

Dallemas: bomb??? Va? Tycker Örebros lag ser klent ut. Blir nog botten för dem.

Tom Wandell klar för Örebro. Dem presenterar den ena bomben efter den andra

Peja:
Hur tycker du Falks spel har utvecklats under hans 4 år i Tyskland?

{7780}: synd att han inte kunde komma tillbaka till Brynäs. Gynge vore en drömvärvning för oss i det läget vi är i nu.. ;) men han skulle säkert inte vilja det heller. KHL verkar vara det han siktar på!

Chris11: Falk hade vart en iskall värvning så han kan Luleå ta.
Gynge lämnar Växjö för Khl, oj vilket tungt tapp

Chris11: Skulle tro att alla som har koll på Falk inser vilken bra spelare han är, men han är kanske inte den mest kända spelaren i Hockeysverige, direkt...

Peja: Han är väl helt ok. Men ingen jag skulle vilja se i Brynäs. Tror inte han skulle ses som en bra värvning för Brynäs.

Chris11: Andreas Falk är en riktigt bra spelare. Kommer antagligen vara en av seriens bästa defensiva centrar. Han skulle vara en bra värvning för vilket SHL-lag som helst.

Ni som säger att vi har börjat silly season dåligt, titta bara på Luleå och Djurgården.
Luleå presenterade nyligen, Gustav Rydahl, Andreas Falk och Viktor Amnér. Skulle vi värvat så dåliga spelare så skulle jag gråta. Då tar jag hellre Thorell, Granström och Jensen!

Djurgården värvar bara skit de med. Ser hemskt ut där!

Hälge: "Även Jordan Smotherman ska vara på ingång" va? Trodde inte det skulle bli något med han

Uffe Bodin
‏@UffeBodin
I dag har alla med utgående KHL-kontrakt blivit fria på marknaden. Kan öppna upp för en del bekräftade SHL-värvningar de närmaste dagarna.

alfaromeo: blir spännande att se honom i Brynäströjan! :)

alfaromeo: På allsvensk nivå så verkar Jesper vara en stjärna i alla fall. Dax att slå igenom på SHL nivå nu som 29 åring, inte omöjligt.

Har inte stor koll på Jesper Jensen men lyssna vad kommentatorn
säger om honom i slutet av klippet :)
Länk:
www.youtube.com/watch?v=aHFIYl8_NlU

Hej alla Brynäsare ! Har hört i omvägar att Andersen kommer hem til Gävle nästa säsong ! Var det inte ett rykte om att mario Kempe va uppe på tapeten förra säsongen skulle det vara något för årets lag ?
Bäckis spela hem cupen nu !

Honken: det undrar jag med. Både Växjö och Frölunda var sugen på "stjärnan"

Honken: Han har ju aldrig spelat i SHL, men bra poängproduktion i AHL och en del NHL-matcher i bagaget

Dennis Everberg basuneras ut som värst stjärskottet i media och att många jagar honom. Helt seriöst, jag har aldrig hört talas om killen, vad har han gjort/presterat som jag missat.....?

Huge: Han är anställd av tidningen som expert. Sluta kritisera det utan närmare insyn. Sluta vara en sådan läktarjournalist.

Ove Myling: Varför scrollar du inte bara förbi Huges inlägg?

Huge: ge dig nu det blir bara mer och mer patetiskt när en läktarcoach som du sitter bakom tangenterna och bedömer vad en kunnig och initierad fackman skriver.

Uppenbarligen har han mer insikt i vad som kan förväntas av ett shl-lag än vad taffliga hobbyskribenter har. Du får nog omvärdera din ståndpunkt och lyssna på vad proffsiga tyckare anser är rimligt.

Andreas Galle: "Va löjligt, spelar väl ingen roll om han är yrkesman eller lekman i detta fall, lika dumt blir ju uttalandet oavsett, det är fortfarande 5 månader till SHL börjar.."

Man ska nog inte begära att nån som mylingen ska fatta vad jag kritiserar Sandström för. Det komiska var ju att rubriken karaktäriserar honom som "expert", i min bok är man ingen expert om man låter som alla otåliga femåringar härinne som inte fattar att BZ förmodligen kommer att presentera ersättarna för Rödin och Scott så fort han hittar några.
I övrigt var det inget fel på Sandströms resonemang kring laget, synd att otålighetssvamlet drar ner betyget på hans artikel... :-)

Chris11: Undra om han är tänkt som en ersättare till Salmela eller om han är aktuell för klubben även med Salmela kvar.

Backbesättningen just nu + Salmela och Karlsson skulle vara extremt bra.

KulaShaker: Om det nu stämmer att Bengtzén är intresserad, hoppas jag att han är tänkt att bredda backbesättningen och inte som en nödlösning om Salmela inte förlänger. Karlsson är i alla fall några år yngre än Fälth och har en koppling till Brynäs så jag ser hellre honom än Fälth i truppen.

Färjestad börjar prata om "statistik & analys" nu.

Brynäs kommer att börja hamna mer efter topplagen om man inte börjar tänka på sådant här snart. Brynäs vill ha en förändring, börja med djupare statistisk analys säger jag. Var progressiva.

Chris11: för "nykomlingen Brynäs" ;-)

Mattias Kolan Karlsson alltså aktuell för Brynäs. Spännande!

Johan Norrström: Har Aldrig!! Sagt att laget ska vara klart nu . .men lite positivt förutom Granis till sommaren är ju gott å suga på innan sommarsemestern. 😆😆som ger oss lite hopp inför hösten som återkommer snart .

Jan Grismöbel:

Så skönt att du verkar vara medveten om det. Då får vi hoppas att du har ett långt tålamod också. Det kan dröja innan Bengtzen spikat nästa säsongs trupp. Viktigast är ju inte att det går fort utan att det blir rätt spelare.

Johan Norrström: Vem har skrivit att truppen ska vara spikad å klar redan i april ??? Det är flera spetsluckor som ska fyllas .

KulaShaker:

Mattias Karlsson har ju trots kopplingen till Gävle inte visat någon större önskan att representera Brynäs tidigare. Åtminstone när han uttalat sig tidigare.

Jan Grismöbel:

Vem har skrivit att det är för tidigt? Det ända jag och andra antytt är att det är 5 månader kvar till seriestart. AHL-slutspelet pågår fortfarande och några spelare från KHL får man inte värva förrän efter månadsskiftet. Dessutom stundar ett hockey-VM. Så tålamod är nog nyckelordet i detta skede. Både för sportchefer och supportrar.

Ove Myling: Skönt att ni spelar dumma tillsammans. Bidrar till bra debatt.

"SportExpressen kan berätta att nykomlingarna Leksand och Brynäs är två av klubbarna som är på jakt efter honom och det kommer att finnas olika alternativ för honom att ta ställning till."

Jan Grismöbel: Ja juste, det glömde jag ;-)

Jan Grismöbel: Hur kan dom agera så idiotiskt. Bara dumt att värva 5 månader innan säsongen börjar.

Jan Grismöbel:
Om det dyker upp spelare med rätt förutsättning får han väl värvas i januari för min del.... men den här märkliga paniken som sprider sig om det inte är färdigt till påsk tycker jag är väldigt märkligt. Minns att Salmela kritade på i augusti!

Jan Grismöbel: Vi är nog rökta, april är nästan över och laget är inte komplett. Kanske vi ska ta kollektivt självmord.

Jan Grismöbel: Du verkar ha lite svårt med läsförståelsen. Jag och många andra proklamerar att det inte spelar någon roll om en toppvärvning kommer i april eller i juli. En bra spelare är en bra spelare.

micke63: Fina siffror från khl . Men ingen succe i sixfingers .Men Brynäs ska vänte lite till . Aldeles för tidigt att värva klass .Enligt vissa skribenter här inne . Som självfallet vet bäst .

Jan Grismöbel: Han är ju center och det är kanske inte det vi behöver men visst gärna !!!

{7225}: Ser att en del topplag aggerar i dag . In med nya spelare sååå tidigt . Varför har dom bråttom ?? Länge till säsongen startar . Dom är ju helt fel ute så tidigt 😆😆😆

Dallemas: En grek vore kul.

Dallemas: förens efter 30 april skulle de stå

Om vi kommer hämta nån KHL spelare kan den inte presenteras efter 30april

ellis: Jag har aldrig påstått att du är korkad, men dina inlägg bäddar ju för svaren....

« · 1748746 · »