1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 743535 inlägg · 7967 ämnen

Sv: Silly season 2016-2017

Sv: Sv: Silly season 2016-2017
Lindström: han kostar inte 500k, det kan jag lova dig.

{7739}: "Märkligt att Brynäs som enligt vissa är en så attraktiv klubb att spela i har två alternativ så fort det blir dragkamp: backa ur eller betala överpris."

Exemplifiera gärna med konkreta och befkräftade uppgifter om den eller de spelare du syftar på och där du har jämfört med vad som anses vara normallön för spelaren i fråga.
Nåt säger mig dock att du i sedvanligt ordning bara sitter och gissar om saker du inte har en susning om.
Och när du dessutom dissar ett rykte som Hjalmarsson med motivering att han inte varit i närheten av NHL-spel, så visar det bara att det inte går att ta dina resonemang på nåt större allvar.
Sen kan du väl gärna förklara vad som är så negativt med att värva "safe", som du påstår att BZ gör.

{7739}: Ärligt talat så skiter jag i om spelaren är draftad eller inte. om man gör 57p i elitserien så är man i mina ögon en grymt spännande spelare. Det tycker du också, men du verkar vara på trollhumör så jag låter vidare disskution stanna här.

{7739}: Hur mycket betalar Brynäs då?

HV ryktas värva Christoffer Persson från Frölunda. 31-årig bänknötare, utlånad till Allsvenskan förra året.

Och Fälth är katastrof?

{7739}:
Tror du det regnar imorgon?

Jaken: Hur vet du det?

Jaken: Märkligt att Brynäs som enligt vissa är en så attraktiv klubb att spela i har två alternativ så fort det blir dragkamp: backa ur eller betala överpris.

HitTheLights: Grymt spännande var att ta i. Draftad i andrarundan men aldrig varit i närheten av NHL, vad beror det på?

dAVydov: Absolut inte, det återstår ju att se vad utfallet blir. Du övertolkade den delen av mitt inlägg, tillåt mig omformulera mig: oavsett utfall kommer vissa tycka att han har gjort helt rätt som spelat safe.

{7225}:
Hjalmarsson är inte aktuell då många klubbar drar i honom.
Brynäs intention står fast. Att värva två AhL spelare som ligger straxt under översta nivå och kan blomma ut. Några kända namn blir det inte.

Brynäsgubbe: Ryktet är ute och går.

{7739}: Enligt sättet du formulerar dig på så kommer alltså säsongen sluta i någon grad av "åt skogen". Härliga framtidsutsikter. DÄR har vi något riktigt tragikomiskt.

{7739}: På samma sätt som vissa dissar vad som än presenteras...

{7739}: Du lyckas alltså vända ett grymt spännande rykte till något negativt..Bra jobbat! :)

Pettisbif: Lite (tragi)komiskt i sådana fall att endast EN spelare värvas utanför den lilla lådan och att denne i sådana fall har spelat i SHL tidigare och är bekant på så vis. Bengtzén spelar safe och det lär ju visa sig om han gör rätt eller fel. Enligt vissa härinne kommer han förstås ha gjort rätt hur åt skogen det än går.

Pettisbif: Ber till gudarna att du får rätt!!
Du har haft rätt med många rykten tidigare och det vore grymt om du får rätt denna gången också 😄

Pettisbif: Varifrån kommer det ryktet?

Chris11: Om han kostade 500", skulle det fortfarande vara värt att ha han i kassen?

Pettisbif: Skulle det bli så..så skulle det nog finnas personer som gnäller på det med..han är ju före detta Luleå spelare har jag för mig :)

Pettisbif:
Vart har du hört det ryktet då pettis?

Går ett hett rykte om att Bz är nära kontrakt med Simon Hjalmarsson. Gärna!! Sen tar vi Ryan, behåller Salmela och Alcén. Sen äre klartt!!

mattiask: DR är väl en ok målvakt. Han tar de puckar han ska ta, men ytterst sällan gör han den där extra räddningen som krävs för att ge laget en chans att vinna när utespelarna inte kan göra mål.
Jocke skulle varit perfekt att ta in. DR kanske kostade 150k, varför inte prioritera om lite i bygget och ge Eriksson 300k? Målvakten är ju ändå den absolut viktigaste pusselbiten som man måste satsa på.

Chanzone: Nej det är inte bara du som tycker det, jag är på din sida. Det är alldeles åt helvete.
Hade varit 100 gånger bättre att lägga de pengarna på Jocke istället. Han på egen hand skulle genererat mer poäng för oss än vad Fälth/Rautio kommer att göra tillsammans. Så jävla besviken när Bengtzén gör såhär...
Det hade känts mycket tryggare med Jocke i mål än Rautio/Felix. Vem som helst fattar väl att målvakten är den viktigaste pusselbiten i ett lagbygge?

Chris11: Jättesvårt att svara på det när man inte har facit i hand sas. Men på förhand känns JE som ett klart hetare alternativ. DR är fortfarande ett bra val.

Jo backsidan och forwardssidan ser bra ut. MEN om du jämför spelare för spelare, position för position för spelare så har vi inte alls samma klass som tex SAIK & Frölunda. Det som bekymrar mig mest är dock grundspelet. Hur ofta förlorar något av dessa lagen mer än 1-2 matcher i rad? De har ett helt annat grundspel och trygghet i allt de gör.
Det måste Brynäs bygga igen, med kontinutet.

Är det bara jag som tycker det är vansinne att lägga 150-200tkr i månaden på en halvdan 35-åring!!?? Vad fan händer!? Är det ett rakt 2-års kontrakt oxå, nån som vet?

Chris11: Kunde Honken kliva in och va grym och rädda Karlskrona så kan nog Felix slå igenom på riktigt i år =)
Rautio kommer göra det riktigt bra och ta många poäng åt oss med=) Han är bra.

Så vi ger dom chansen väl?

mattiask: fast även om Eriksson är dyrare så är det väl klart att de skulle valt honom+ Nörstebö före Rautio och Fälth.

Och ja precis, vi har inget lag som kan ta sig längre än semi. Det saknas ett matchvinnare mellan stolparna. Tyvärr... annars ser det bra ut på backsidan och forwardssidan om det kommer in två bra spetsforwards!

Chris11: 1. Håller helt med dig. Av den enda anledning att jag var en av dom som inte köper DR före JE någongång OM det inte gäller lön då JE lär vara bra mycket dyrare.

2. Alltså jag tror absolut inte att Fälth får några 200. 150 på sin höjd. Däremot är jag övertygad om att Bz löser 2 spetsspelare som ersättare för Scott & Rödin.
Men oavsett vilket så inser jag Brynäs begränsning. En kvart, möjligtvis en semi helt beroende på vilka vi får i en kvart kan man räkna med.

{5915}: haha, skrev jag scott och rödin? Jag menade bäckis och ovechkin. Min enda poäng är att det långt ifrån är givet att dom kommer att vara bättre än brodecki och lööke. Och den poängen har du nog förstått men fortsätter märka ord, apropå att kalla andra för Huge.

70 Rodrigues: Nej, Carl Lejonkräk finns inte på riktigt.

{7739}: Och om han med största sannolikhet vet att Salmela inte gör det?

{5915}: Ja, hade han vetat att Salmela förlänger kontraktet så hade han förmodligen gått ut med det eller hur?

{7739}: För att han säger det i media?

Skrubben: äntligen en vettig kommentar!! 👍🏻👍🏻👍🏻😉

{5915}: Han vet lika lite som vi om Salmela väljer KHL eller SHL.

{7739}: Tror inte BZ behöver "ponera". Han har sannolikt hela bilden, till skillnad från dej och mej.

Ove Myling: Jag har letat men hittar ingen som skriver om JJ och GT som nya Rödin och Scott.

mk: haha, ja faktiskt! Ville bara visa på orimligheterna i folks förväntningar.
JJ och GT ska bli nya scott och rödin låter det som härinne, medans våra egna ratade juniorer på sin höjd kommer att spela i div 2.
Jag skriver att det är troligt att JJ och GT gör någonstans runt tio poäng var. Något som vi med stor säkerhet även kunnat få ur brodecki och lööke, fast till lägre lön

{5915}: Allt handlar om prioriteringar. Bengtzén verkar prioritera att bygga en ramstark backsida på bekostnad av målvaktsidan och forwardsidan. Ponera att Salmela förlänger sitt kontrakt, då hade jag hellre uppgraderat Rautio till Eriksson eller lagt pengarna på en vass forward än på Fälth.

Skrubben: Mycket bra sammanfattning och kloka ord"

Ove Myling: Ursäkta att jag besvarar. Men jämför du Elias Och Calla med Brodecki och Lööke😄😄

Nu är du värre än Huge. Nu börjar verkligen argumenten ta slut.
Hahaha

Chris11: "För det första ska man veta att det är helt andra pengar för en spelare som varit i KHL", BZ om Eriksson = huvudorsaken.

Som många andra här har du ett mycket selektivt minne, typ Mylings.

honken21: ja hade man vetat att det skulle bli såhär så hade man gärna sett att Bengtzén lagt Fälths lön på Eriksson och välja Nörstebö där istället. Det är bättre att det är tryggt i kassen än att man har bästa backsidan i SHL. Det spelar ingen roll hur bra backar man har i laget om målvakterna ska släppa in minst en tavla varje match.

{5915}: Det var ju precis det Bengtzén sa?

70 Rodrigues: inte? Han gjorde ju ett dåligt slutspel! Han är nog på väg ner nu :)

Charles: Jag är supernöjd med de 7 backar vi har nu. Bra mix. De offensiva hoten finns. Tycker det hade räckt med att ta in en billigare åttonde (a la Zanetti) eller junior, och lägga krutet någon annanstans.

Helst dra tillbaka klockan och värva in Jocke Eriksson. Fortfarande bitter på det... Varför är det så farligt att lägga pengar på en målvakt - lagets viktigaste spelare? Ja, hellre Eriksson än Salmela. Då hade det inte påverkat spetsforwards-värvningarna heller. Tycker helt enkelt inte att Felix är tillräckligt bra för att ha ett 50/50-läge på målvaktsposten.

Min åsikt.

70 Rodrigues: Och själv tycker jag det känns som vissa skulle dissa Patrick Kane om han skulle värvas. Det skulle direkt börja muttras om skadehistorik, tar plats från junior osv. :)

Chris11: Tror du på allvar att huvudskälet till att nobba Jocke Eriksson var att inte sabba för Felix?

« · 1749088 · »