1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 743498 inlägg · 7967 ämnen

Sv: Silly season 2016-2017

Sv: Sv: Silly season 2016-2017
Rodrigo: Kan Gunderson vara på ingå G tro?

Ove Myling: Men samtidigt behöver man ju inte raljera över allt klubben gör heller? Det finns positiva och negativa människor, och du tillhör tydligen den senare...

Ove Myling: Du är inte ensam om att vara kritisk, herregud. Du verkar gilla att dra slutsatsen "så länge man inte gnäller så är man nöjd". Jag tror ingen härinne är nöjd över det ekonomiska minusresultatet tex. De flesta brukar dock nöja sig med att skriva det en gång och sen gå vidare.

Skillnaden mellan folk som letar fel och folk som letar möjligheter är fan inte tydligare än här inne.

Steenm: Ja, vad händer med Gunderson egentligen? Det känns såklart osannolikt men ju längre tiden går och han inte signar med någon klubb desto större blir hoppet... Han hade varit varit årets värvning i konkurrens med Möller/Lindström

Ove Myling: Men du var ju kritisk INNAN man gjorde sig sv med Brodecki, Nörstebö och Lööke.
What's new?

Zappaholic: så kan det vara! Är många härinne som är det.

Blir intressant att se vilka som blir de sista pusselbitarna i lagbygget. Tror absolut att truppen kan bli ungefär som förra säsongen. Sen tycker jag att man kunde gjort andra sportsliga val men det är en annan sak.

Ove Myling: Kan ju inte ha Lööke om du inte vill ha spelare från AS 😀😀😀

Ove Myling: Nu har ju jag inte pratat om att pissa men du är bra övergnällig emellanåt...

Zappaholic: jag respekterar åsikten, men det kan ju knappast vara att "pissa" på spelarna att vilja ha dom kvar

Ove Myling: Nörstebö kan jag förstå, men Lööke och Brodecki tycker jag inte var tillräckligt bra för att få spela. Tycker det är fel signaler att skicka, att man ska ha plats baserat på annat än prestation. Hade de presterat hade de fått stanna.

Johan Norrström: mycket kiss & bajs nu. Jag har inget emot bz tycker bara inte on hans grepp att släppa egna juniorer till förmån för äldre allsvenska spelare.
Jag är väl en av få som försvarar brodecki, lööke och nörstebö.
Är kritisk till att klubben drivits 8 millar back.

Hur något av ovanstående är att "pissa" på klubben får du gärna utveckla.

Men pissa på klubben är kanske att inte heja på allt som Brynäs gör enligt dig?

Chris11: alla har fel någon gång ;) Nä men Butler skulle må bra av något års träning,DÅ kan han utmana om poängligan. Alla borde ha sett hans potential men nu behöver vi inte dra igång någon diskussion om han.

Zaborsky känns spännande! Liksom många av våra andra värvningar. Tycker att SB gjort ett bra jobb så här långt. Det enda, som jag varit ganska tydlig med tidigare, jag är missnöjd med är målvaktssidan.

Och den där goda nyheten imorgon... Salmela? Gunderson??? Kul!

Huge: Rolig du. Kan du inte uppskatta att jag faktiskt använder ordet "positiv" om Tomas Zaborsky? Vad förväntar du dig själv av honom i n n a n du, som alla andra, tills vidare sett honom spela i Brynäs? Borgar han oreserverat för SM-guld?

Huge: tror zab kan bli bra i Brynäs. En prognos på 20 mål och 15 assist låter inte omöjligt, även om det är högt räknat. Får hoppas att nästa spelare är ungefär lika bra så har man täckt upp åtminstone 2/3 delar av rödin & scotts poängproduktion. Gäller att övriga laget steppar upp och bidrar nu.

Nu hoppas jag att EN till forward värvas så att salmela kan förlängas. Sista FW-platsen kan gå till alcen.

Enligt din logik är det dock omöjligt att avgöra hur många poäng zab kommer att göra eftersom du redan dömt ut att om nörstebö och brodecki gör bra säsonger i Frölunda resp Växjö så kan man ju inte dra några växlar på det. Så sluta klaga på skribenter som inte pissar på sig av lycka över zab

Huge: Kommer han att ta nummer 67 tro?

modomille: dig ska man inte lyssna på. Du sa innan säsongen 2015/2016 att Rödin inte hade en chans att vinna poängligan för det skulle Bobby Butler göra...

HitTheLights: Berg förfäktar ju bara gammal klassisk dysterkvistlogik:

Bara för att en sportchef emellanåt misslyckas med en värvning och det inte blir som man tänkt, så ska man följaktligen aldrig sikta högt och värva spelare som ex Zaborsky. Det KAN ju bli så att han inte lyckas lika bra i Brynäs som han gjort i Finland och då är det mao fel att värva honom.
Enligt Bergs logik.

Anders Berg: Jag vet inte hur dina högar ser ut, men mina innehåller iaf fler än två...Niinimäki och Broadhurst får väl ses som floppar. Wallace och Slovak var ju godkända. Så vilken hög av spelare är det du menar? Vrana är ju svår att bedöma då han inte fick chansen pga skador.

ellis: "Reserverat positiv. Så kan man rubricera min inställning till värvningen av Zaborsky."

Ja, men det är ju fantastiskt.
Tänk om BZ nu också lyckas locka hem Bäckis som Zaborskys radarpartner.
Kan du möjligtvis tänka dig att uppgradera din uppfattning då, från "reserverat positiv" till enbart "positiv"?

mk: Fast nu glömde du en hel hög med utländska spelare som han värvat och som har floppat i Brynäs.

mk: Iår kanske man kan se fullt ut vad Fys-Magnus har haft för verkan på laget.
Vi hade ju inte alls samma skador ifjol som tidigare år.
Kan nog bli bra det här😀

ellis: Man kan ha många åsikter om Bz:)
Men han siktar inte lågt när han värvar utländskt.

Scerban: Det vore ganska kul om vi konde värva honom också...ett radarpar.

ellis: Nähä. Så oavsett vad Bengtzén värvar in så kommer du alltid komma med ursäkten: "Inte helt övertygad om att han kommer göra succé i ett medelmåttigt-halvskralt Brynäs"

Det är ju denna typ av spelare som gör att vi inte längre är ett medelmåttigt lag! Hänger du med?

Brynäsgubbe: Han verkar ha haft Teemu Ramstedt som center bredvid sig i stort sett hela säsongen och denne Ramstedt svarade för imponerande 44 assist på 60 matcher. Gissningvis assisterade han till många av Zaborskys 27 mål.

De två verkar ha haft grym kemi men har ingen aning om succén mest beror på Ramstedts förmåga att servera eller Zaborskys förmåga att leverera. Ramstedt har i alla fall inte haft någon direkt karriär utanför Finland. Han såg rätt vass ut i AIK men kontraktet avbröts i förtid och han flyttade hem igen.

Reserverat positiv. Så kan man rubricera min inställning till värvningen av Zaborsky.
Inte helt övertygad om att han kommer göra succé i ett medelmåttigt-halvskralt Brynäs, men samtidigt borde han ju kunna tillföra en del. Ger Bengtzén ett tydligt plus i kanten i alla fall för den affären.

{6984}: "As far as I know, Zaborsky was asked whether or not would he like to join our NT again and he declined. Such a shame, we have no one to replace him with."

Skrubben: Det kan även bero på nån schism mellan Zaborsky och landslagsledningen. Det vore inte första gången...

lordi73: Inte spelat VM sedan 2013. Han är väl för bra för det slovakiska VM-laget 👍😉

modomille:

Varför är han inte med på Vm med Slovakien? Borde väl platsa med råge i det landslaget, inte skadad hoppas jag :)

Mittnamn: Bästa offensiva forwarden i SHL? kanske men ser J Lindström och Bergfors som bättre.

Brynäsgubbe: Ja, det är väl halva grejen. En målskytt kräver sina medspelare. Med Nick Johnson och Zaborsky har vi två högklassiska målskyttar, nu saknar vi bara en eller ett par playmakers också. PaW är annars ett bra alternativ.

Brynäsgubbe: Drömmen vore ju Derek Ryan!

Värt att tillägga innan man förväntar sig att Zaborsky är en frälsare är att han antagligen spelat med bra kedjekamrater i Finland. De gick till final i år.

Så det ska bli intressant vilken lekkamrat han får i Brynäs.

70 Rodrigues: Väldigt spännande. Inte ofta man ser slovaker lyckas i Sverige, får hoppas att han blir ett undantag.

70 Rodrigues: Om det stämmer så har Brynäs landat vad som förhoppningsvis kan ses som den offensivt sett bästa forwarden i SHL. En riktig spjutspets som troligtvis kommer vräka in poäng. Allroundmässigt är han ju kanske ingen höjdare då de matcherna jag sett med honom kan han inte ens stava till defensiv, men offensivt som sagt en riktig spjutspets. Ett riktigt bra nyförvärv!

70 Rodrigues: Nu vaknar man och så bjuds man på en sån här bomb! Fan vad härligt!

Tomas zaborsky klar enligt mrmadhawk

Pettisbif: var någon som skämtade, killen har slutat efter nackskada så ändrade texten till granströms intervju

Charles: källa?

intervju med Granström för några dagar sen

Ove Myling: ""– Tanken är att vi ska se spelare som är intressanta för Europa. Det är så det funkar, det är spelare som ska hit som man vill se så man inte köper grisen i säcken, vi har en plan där Bulan och jag, vi ska se conference-semifinaler."

Är väl inte mycket utrymme för tolkning i det uttalandet. Fan, det är tredje gången jag länkar citatet."

Det kan ju också vara så att de spelare som BZ och Bulan tänkt kolla på i AHL-slutspelet inte är aktuella för spel i Europa länge och att de avvaktar för att se över andra alternativ eller att de kanske försöker få spelarnas agent att åter överväga spel i Europa innan de drar över. Detta behöver förstås inte innebära att Bulan och BZ ser det som ett absolut måste att se spelare live innan en eventuell värvning.

Huge: "Såvitt jag kan se har väl BZ aldrig påstått att det är ett absolut krav att se en spelare live, för att det öht ska bli affär."

Jasså!? Sähär säger ju BZ:

"– Tanken är att vi ska se spelare som är intressanta för Europa. Det är så det funkar, det är spelare som ska hit som man vill se så man inte köper grisen i säcken, vi har en plan där Bulan och jag, vi ska se conference-semifinaler."

Är väl inte mycket utrymme för tolkning i det uttalandet. Fan, det är tredje gången jag länkar citatet.

Ove Myling: ""Så om BZ hittar fullgoda ersättare för Rödin och Scott på närmare håll i sitt parallella sökande" Vad är det för parallelt sökande?"

Nä, det var bara en helcrazy och jättekonstig teori jag hade: att en sportchef brukar leta brett i sitt sökande efter nya spelare och inte bara fokuserar på just AHL, även om fokus kanske ligger där. Men du kanske har rätt, vem vet: sportcheferna i SHL kanske bara letar på ett enda ställe och i en enda liga.
Fast å andra sidan så har ju BZ redan hitta två spelare från AS resp SHL, så din teori haltar lite där...
Sen verkar du fortfarande inte ha lärt dig betydelsen av ordet "om"
Jag skrev "så om BZ hittar fullgoda ersättare...." i sitt därmed förmodade och högst sannolika parallella sökande, så betyder det just OM han söker parallellt.
Inte att han med säkerhet gör det.

"Och kvarstår gör BZ eget uttalande som han så stöddigt framlägger att man minsann inte ska köpa grisen i säcken."

Nä, varför köpa grisen i säcken om det finns en möjlighet att se en spelare live och på så sätt få ännu mer kött på benen än det man redan fått via ex videokoll, samtal med spelare/ledare som känner objektet ifråga osv?
Såvitt jag kan se har väl BZ aldrig påstått att det är ett absolut krav att se en spelare live, för att det öht ska bli affär.
Din antibrynäsryggmärgsreflex gör återigen att du inte kan tänka klart och försöka tolka det han säger på ett lite mer nyanserat sätt.

Ove Myling: "Jag tycker bara att BZ gör korkade uttalanden, som i det här fallet och fallet med JE."

Vad är isf korkat med hans senaste uttalande?
Är det korkat nu helt plöstsligt att åka över och titta på spelare live?
Och jag som hela tiden trott att du propagerat för att man borde hålla vad man lovat och åka över.
Du säger att du ändrat ståndpunkt många gånger, här har du visst ändrat dig ordentligt och i grunden, må jag säga....

Huge: "Så om BZ hittar fullgoda ersättare för Rödin och Scott på närmare håll i sitt parallella sökande" Vad är det för parallelt sökande? I ett luftslott som farbror Huge har byggt upp. Vart finner du grund för att BZ håller på med ett parallelt sökande? Fokus ligger på AHL, bara för att du hittat på att det finns andra marknader han kollar in betyder inte det att det faktiskt är så i verkligheten.

Sparat pengar, hmm inte BZ starka sida. Fan, till och med fansens värvning-pengaran skulle ju gott och väl täcka en resa till Nordamerika. Själva resan är en så liten del av den totala kostnaden för att signa en spelare att den nästan är obetydlig. Så det argumentet håller inte.

Och kvarstår gör BZ eget uttalande som han så stöddigt framlägger att man minsann inte ska köpa grisen i säcken. Men det funkar alltså helt plötsligt trots allt? Vad bra då!

Ove Myling: "Och signar han sedan en spelare osedd så kommer han att få äta upp det uttalandet. Det håller väl även du med om?"

Ok.
Så om BZ hittar fullgoda ersättare för Rödin och Scott på närmare håll i sitt parallella sökande och utan att ha sett ersättarna i aktion live, så kommer du alltså att kritisera honom för uttalandet?
Intressant.
Dom flesta skulle nog isf hylla BZ för sitt goda omdöme när han ändrat sig och sparat pengar genom att skippa resan när han ändå hittat nåt likvärdigt eller bättre utan att ha sett dom live....

Ove Myling: "Sitt inte och spekulera fritt när det finns fakta att luta sig mot. I och med det uttalandet så slås väl Huges briljanta teori OM att någon eventuellt/kanske är klar redan. Eller sitter BZ (återigen) och ljuger/hittar på?"

Goddag yxskaft.

Jag framlade en tänkbar anledning till varför resan ställts in, under förutsättning att den verkligen HAR ställts in.
Vad har det med BZ:s senaste uttalande att göra?
Min teori om att nån kanske redan var klar är väl exakt lika trovärdig då som nu, eller hur försökte du tänka nu?

BZ:s senaste uttalande visar däremot att man sannolikt inte gjort klart med nåt nytt, iom att man fortfarande har för avsikt att resa över.
Lägger ändå in en brasklapp: kan ju tänkas att man gjort klart eller iaf till 99% gjort klart med nån spelare men ändå väljer att åka över för att hitta den sista pusselbiten sas.

« · 1750820 · »