1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 743498 inlägg · 7967 ämnen

Sv: Silly season 2016-2017

Sv: Sv: Silly season 2016-2017
dAVydov: Några kanske kan träffas på en konferens. En finlandsfärja eller nåt, och vädra lite argument :-)

Zappaholic: Bäst att förbereda några "sylvassa" inlägg redan nu :) Kanske en brainstorming-session vore på sin plats så man kan ta hånandet till nya nivåer.

Ove Myling: Gör det. Sitt och vänta på det du. Vad spännande för dig...

Jävla gnäll...

Zappaholic: Jo, jag har ändrat ståndpunkt många gånger.

Jag tycker bara att BZ gör korkade uttalanden, som i det här fallet och fallet med JE.

Räknar med fler grodor från BZ i framtiden

Ove Myling:

Jo anledningar till hänga upp sig på det negativa och komma med kritik verkar ligga dig varmt om hjärtat. Vi ska alltså redan nu kritisera BZ? Innan vi vet vilka han värvat och under vilka omständigheter de värvats?

Ove Myling: Osedd är ju inte spelaren. Du menar att spelaren inte bedömts live. Det är så du menar, eller hur?

Min tanke är att om BZ gör ett ganska så tvärsäkert uttalande om att de tänker åka över och se spelare live, men senare ändrar sitt uttalande och säger att de eventuellt åker över, för det var ju det han sa under gårdagen, så kan det tyda på att de hittat vad de söker.

Om man sen tycker det är rimligt att BZ får kritik för sina uttalanden, fine... Men antagandet jag gör är inte orimligt, eller hur?

Du har aldrig ändrat ståndpunkt i livet?

Ove Myling: Man kan ju se spelarna live på stream, har du tänkt på det? Eller de kan ju ha sett spelarna spela tidigare i olika sammanhang. Varför ska du alltid svartmåla de våra och sitta där bakom din skärm och göra allt för att få dem att framstå som inkompetenta?
Huvuddiskussion, när blev det där en huvuddiskussion?

Zappaholic: Vi glider längre och längre från huvuddískusionen: att Bz uttalar sig, stupsäkert, om att man ska se spelare innan man signar dom. Men att han i slutänden kanske kommer att signa en spelare osedd.

Med den typen av uttalanden hamnar man i en svår sits, och får räkna med kritik.

Ove Myling: Osett skadan inte köpa men visst kan man använda andras ögon?

Huge: Bra Huge. Du har lärt sig att betona vad du menar😄

Fan, jag var bara tvungen att ta den.
Skrattade gott när jag läste det😄😄

Ove Myling: Jag har inte påstått att det är onödigt, men kanske inte totalt nödvändigt. Det är en viss skillnad, förstår du.

Huge: "För övrigt känns det som att betydelsen av att nödvändigtvis behöva se ett påtänkt nyförvärv live, i allmänhet är överskattad."

Aha, samma inställning somn du har angående att se Brynäs spela live alltså? Överskattat.

70 Rodrigues:

Ja eller totalt mörker, regn och snöslask. :)

Huge: Jag opponerar mig mot att BZ uttalar sig om att man minsann inte kan signa spelare osedda, dvs köpa grisen i säcken.

Ett uttalande som ni även verkar opponera er mot eftersom ni verkar anse att det är onödigt att se en spelare live

Personligen tycker jag att man ska se spelare innan man värvar dom. Dessutom hade ju Sundlöv hjälp av nhl-scouter vid värvningarna av Scott & Sweatt, var väl Inge Hammarström och någonm till. Inge hade ju Scott i Torontos organisation som han jobbade för.

Johan Norrström: Hos vissa är det konstant istid😉

70 Rodrigues:

Nä det har du väl aldrig påstått. :) För helvetet har väl inte fryst till is över natten? :)

Zappaholic: Och alla spelare som värvas till Brynäs är världsstjärnor😉

Huge:

Ja tänk om något tilltänkt nyförvärv gör en dålig match då han har Bengtzens ögon på sig. Ska BZ då avfärda honom från listan eller ska han istället scouta honom genom andra kanaler? Det sistnämnda borde väl vara att föredra kan man tycka.

Ove Myling: Varför skulle jag kamma till mig?

Fakta i uttalandet är ju att BZ eventuellt, kanske, ska åka över. Jag har då aldrig påstått något annat så ta och kamma till dina egna rufsiga argument.

dAVydov: Ja, dysterkvistarnas kreativitet när det gäller att svartmåla är imponerande.
Sundlöv hittade Scott och Sweatt utan att resa. Tänk vad mkt skit BZ isf borde få om han hittar nåt liknande utan att ha sett dom live....😀
För övrigt känns det som att betydelsen av att nödvändigtvis behöva se ett påtänkt nyförvärv live, i allmänhet är överskattad.

Ove Myling:

Är det nu det ska dras igång en evighetsdiskussion gällande om Huge hade fel eller inte? Lust att bespara oss?!

Huge: (ink zappa & davy): men kamma till er! I dagens tidning säger ju BZ följande:

"När det gäller Stefan Bengtzéns tänkta resa över till USA för att titta på spelare i AHL-slutspelet så avvaktar han för att se om de spelare som är intressanta "överlever" den pågående slutspelsrundan.

– Ja, vi får se efter helgen om det blir någon resa, säger Bengtzén."

Sitt inte och spekulera fritt när det finns fakta att luta sig mot. I och med det uttalandet så slås väl Huges briljanta teori OM att någon eventuellt/kanske är klar redan. Eller sitter BZ (återigen) och ljuger/hittar på?

Ove Myling: Måste kännas bra att börja smygkritisera BZ för val som han ens inte gjort ännu. Då finns plötsligt inga gränser för kritiken. Snacka om att tänka utanför ramarna.

Ove Myling: Och hur tolkar du orden "tanken är"?
Att det är fastställt och att man ska resa och det beslutet är oåterkalleligt, eller att man har för avsikt att resa om det inte händer nåt som gör att resan blir överflödig?
Ex OM man redan gjort klart med nåt eller iaf har fått indikationer från tilltänkta objekt att det till 99% kommer att bli affär?

Ove Myling: Osedd ska man inte köpa, det fattar alla.

Kan det vara så att man bestämt sig för att signa spelare man känner till sen deras spel i SHL/NHL/Europa?

Zappaholic: "– Tanken är att vi ska se spelare som är intressanta för Europa. Det är så det funkar, det är spelare som ska hit som man vill se så man inte köper grisen i säcken, vi har en plan där Bulan och jag, vi ska se conference-semifinaler. Men vilka matcher är inte klart än."

Länken här:
www.gd.se/ishockey/shl/har-ska-brynas-hitta-scott-och-rodins-ersattare-bengtzen-och-bulan-drar-ut-pa-spelarjakt

Och signar han sedan en spelare osedd så kommer han att få äta upp det uttalandet. Det håller väl även du med om?

Ove Myling: BZ har alltså sagt att man måste se en spelare live innan man signar? Du får gärna ta fram det uttalandet för jag har missat det.

Se ett gäng matcher på tv, prata med människor i organisationen som känner spelaren etc, borde ju räcka kan jag tycka.

Zappaholic: Det många opponerar sig mot är BZ ibland korkade uttalanden. Om det nu var pengarna som avgjorde i JE-fallet varför då säga något helt annat?

Samma sak nu med ahl-värvningarna där han sagt att man MÅSTE se spelaren innan man signar honom, man ska inte köpa grisen i säcken. Blir intressant och se hur han försvarar en eventuellt osedd värvning.

Forsberg 1978: Finns ett svart/gult lag i HA som kan utmana dem och det är INTE laget som är från hufudstaden!!
Men "luftslott" brukar tillslut rasa oavsett hur de är byggda!!

Zappaholic: Okej! Jag förstår!! ;-)
Jo det syns rätt så tydligt att det är så faktiskt!!
Det där med sportchefer som inte är direkt dumma men som ofta har lite otur när dom tänker har man en viss erfarenhet av!!!
Det är bara så att eftersom jag själv vart målvakt i yngre dagar så ligger det ämnet mig lite om hjärtat bara!! :-)

{7943}: Det är något du behöver förstå om det här forumet innan du fortsätter skriva ;-)

Det är nämligen så att de spelare BZ väljer bort plötsligt blir världsstjärnor då de värvas av andra lag. Juniorer som inte platsar och provar lyckan i andra lag är plötsligt oersättliga, trots att de bespottats under säsongen, t ex Brodecki.

Det många inte ens tänker på är att spelare väljer bort Brynäs, de vill hellre spela i ett annat lag där de får en högre lön, t ex Jocke E.

Hur BZ än agerar är han en amatör i mångas ögon. Han förstår inte det andra förstår härinne, saker som t ex Anders Berg begriper. Bz kan inte tänka klart, han kan inte bygga ett lag. En amatör, som sagt.

Det är synd att inte Brynäs har insett hur duktig Anders Berg förmodligen är på att bygga ett vinnande slagkraftigt lag...

{7943}: Jo sant men jag tycker att Köpsjö ligger i framkant här år efter år!

Forsberg 1978: Det är nog INTE det enda dörrarna dom borde knacka på!!
Finns gott om aspirater som borde ha vart under luppen!!!

{7225}: Måste faktiskt hålla med dig för visst är Jocke en bra vakt men Rautio är ingen dålig vakt han heller!!
Visst han har en nackdel och det är att han kanske liten till växten och att man inte kan beskylla honom att vara lik Markström i kroppen men han har inte direkt någon dålig säsong bakom sig i Lindköping och har skaffat sig en hel del rutin!!

Vad är det som inte säger att Felix tar nästa steg i sin karriär och växer än mer för han är ingen dålig vakt han heller!!
Huge: har inte fel i sina tankar men JAG tycker ändå att Jocke kanske är lite väl upphaussad och Rautio oförtjänt nerskriven!!
Sen att man får en likvärdig vakt till ett rimligt pris är inte direkt fel det heller!?!

mk: Jag längtar tills den dagen uppdrag granskning knackar på hos kommunhuset i Växjö samt Vida arena!

Huge: Själv är jag inte ens säker på att Jocke kommer att göra det bättre än Rautio.

Chris11: Min gissning är att Växsjö kommun på nått sätt pröjsar för JE..
Enl min uppgift som jag nämnt tidigare, så blev han för dyr.

Chris11: Det är väl självklart att du aldrig kommer att förstå så länge du inte vet omständigheterna. Du kan kan ju börja med att ta reda på hur mkt Jocke begärde i lön och hur mkt Växjö var beredda att ge jämfört med Brynäs.
Flosklerna från Evertsson om att man vill fortsätta fightas för att vinna är standarduttalanden som alla SC måste säga vid alla värvningar.
Själv stör jag mig mest på att Jocke är väldigt hajpad och på ett obegripligt sätt hos många framstår som en världsmålvakt som skulle utklassa Rautio med hästlängder.

Chris11: Jag håller med dig till 100%!

Såg precis en lång intervju med Växjös sportchef Evertsson där han kommenterar valet av målvakt (Jocke Eriksson).
Jag citerar honom:
"- I och med att vi har en relativt oprövad andramålvakt så ville vi ha en väldigt klar etta, eftersom att vi fortsatt har ambitionen att vi spelar här för att vi ska vara med om att fightas om att vinna och då ville vi ha en etta som känns kapabel att göra just det. Jocke har vunnit med Skellefteå, är i rätt ålder och vart en riktig toppmålvakt i den här serien, så det känns perfekt."

Bengtzén varför han valde Rautio och inte Eriksson:
"- Vi gillar Rautio. En mycket bra målvakt som "Bulan" hade i Luleå och faktiskt jag värvade till BIK Karlskrona för tio år sedan. Nu är han 30 år och är rutinerad och perfekt som kollega till Felix Sandström."
"- Sedan tar vi även hänsyn till Felix. Ska man ta in en så bra målvakt som Jocke Eriksson slår man nästan undan fötterna på en ung målvakt som Felix. Vi tror på Felix även om han hade det lite tungt emellanåt den här säsongen."

Vad tycker ni? Bengtzén verkar inte ha lika starka ambitioner att vinna som Evertsson har (av vad man kan tyda från hans uttalanden). Han hade kunnat sagt något i stil med att man värvar in Rautio för att kunna stärka upp backsidan och forwardssidan så laget blir jämnare för att på det sättet få ihop ett lag som är med och fightas om guldet. Men nej, han säger istället att man tar in en sämre målvakt för att inte sätta käppar i hjulet för EN enskild killes karriär.
Jag stör mig på det här och kommer aldrig kunna förstå varför man gjorde på det sättet...

Anders Berg: Å vad vet du? Vilket idiotiskt påstående! BZ kanske har problem just för att han VILL ha Salmela men Andersén har kontrakt. För dyrt med båda. Kanske inte så jävla enkelt alltid...? Så patetiskt att kalla BZ för amatör och döma ut honom för någon fantasi du (och ingen annan så vitt jag hört) fått för dig...

Silly: Haha så kul med bittra Modofans.
Lägg er sista kraft för att slå Västervik och Hästen och gängen istället ni=)

Ingen Bäckström till WM..
Preparaten har inte hunnit gått ur kroppen efter slut spelet. Så han vågade inte chansa igen :-)

har Zanetti lärt sig lite svenska eller använder han google translate xD?

Anders Berg: Två kompetenta spelare Andersen'n och Salmela och Bulan får väl anpassa spelet efter vilken av dem det nu blir, OM det nu blir någon av dessa herrar. Detta är inget problem, Jo kanske ett lyxproblem.

Anders Berg: Du borde ju ha lite koll på att Andersén står under kontrakt innan du kommer med dina åsikter...

Märkligt hur du (inte) tänker.

SnowKing:

Jo eftersom Bengtzen uppenbarligen är en amatör så får vi ju anta att Anders här har en proffesionell lösning på dilemmat.

Anders Berg:
Han vill behålla Salmela...
Andersén har kontrakt med Brynäs om han själv vill återvända, så uppfattar jag det i.v.f.
Det kan bli bägge eller ingen.
Hur tycker du han skall göra för att komma runt det här lilla problemet?

Synd att Bengtzén är en sådan amatör... Andersén eller Salmela. Känns inte seriöst. Laget blir SÅ mycket bättre med Salmela än med Andersén. Märkligt hur han (inte) tänker. De är ju långt ifrån samma spelartyper men det verkar kvitta helt. Jäkligt märkligt. Inga tankar what so ever kring hur laget ska se ut. Bara man får en back liksom.

Metalman: tänk vilken artikel det hade blivit på nyhetssidor, Ryan, Ryan och Ryan. hade man presenterat det på en presskonferens (även om nu brynäs aldrig har presskonferenser) så hade den blivit legendarisk

« · 1750262 · »