1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 743490 inlägg · 7967 ämnen

Sv: Silly season 2016-2017

Sv: Sv: Silly season 2016-2017
Johan Norrström: Nej klok vill jag inte påstå att jag är . jag kan nog brinna av på en massa också men man mår mycket sämre om man hela tiden ska haka upp sig på saker som ännu inte skett och oroar sig för sånt man inte har en aning om det kommer att bli . blir en spännande höst hur som helst tror jag .

Zappaholic: Ang Om och Eller.
Om inte om hade funnits .Så hade jag varit en ung Hugh Hefner, eller miljardär😀

{6984}:
"Men det bäddar ju inte heller för en konstruktiv diskussion. Vill du sitta här dag ut och dag in och hylla ALLT Brynäs gör och inte gör så blir du snart ganska ensam här.

Ett sånt HS skulle snabbt dö.."

Jag har inte pratat om att hylla utan om att stötta och stå bakom Brynäs. Vi borde stå bakom vårt lag och dess ledare såklart och inte sitta och gnälla på allt.

Ove Myling: Har inte sett dig väga några fördelar alls...

dAVydov: hmm. Om nyförvärven har jag sagt att det inte är givet att äldre dyrare allsvenska spelare kommer att bli bättre än unga billiga egna produkter. Här har jag vägt för och nackdelar och inte ens sagt att det nödvändigtvis inte kan bli bättre.

Däremot har jag av dom flesta härinne dömts ut för den åsikten med hänvisning till att det naturligtvis kommer att bli bättre.

Apropå att väga för och nackdelar

Ove Myling: Som neutral så ska man kunna väga för- och nackdelar mot varandra och ge en nyanserad bild över saker och ting. Något du knappast har gjort.

"Jag tror att många härinne dock har en alltför optimistisk/positiv inställning..." Hahaha, no shit!

{6984}: jag har väl isf en neutral inställning, jag trodde Brynäs skulle komma någonstans mellan plats 7-11 så det stämde ju ganska bra.

Nyförvärven som kommit in nu är jämförbara med dom som lämnat.

Jag tror att många härinne dock har en alltför optimistisk/positiv inställning och följer man inte den får man skit.

Ove Myling: Det var inte riktat mot någon specifik, bara rent allmänt...

Ove Myling: "Men jag har ingen negativ inställning, jag tror att Brynäs kan hamna på samma plats som förra säsongen eller något bättre. Jag tror också att man kan nå ett bättre resultat rent ekonomiskt nästa år."

Så du är med andra ord NÖJD med Brynäs insats den här säsongen? Om du inte är negativt inställd så borde du vara positivt inställd eller i alla fall neutralt inställd.

Jag tycker inte att dina inlägg har speglat det de senaste månaderna ;)

{7225}: Men det bäddar ju inte heller för en konstruktiv diskussion. Vill du sitta här dag ut och dag in och hylla ALLT Brynäs gör och inte gör så blir du snart ganska ensam här.

Ett sånt HS skulle snabbt dö..

Zappaholic: känns som det var delvis riktat mot mig. Men jag har ingen negativ inställning, jag tror att Brynäs kan hamna på samma plats som förra säsongen eller något bättre. Jag tror också att man kan nå ett bättre resultat rent ekonomiskt nästa år.

Sen att man har en annan uppfattning än föreningen om hur man vill nå framgång är inte att ha en negativ inställning.

pjåtor:

Du är en klok man du. :)

Zappaholic: Det håller jag med om till fullo.

{6984}: Bara stötta Brynäs och deras beslut så blir det bra.

Rodrigo: Det går heller inte att diskutera om man jämt och ständigt har en negativ ingång i allt och tror det värsta innan motsatsen bevisats...

{5915}: Ingen men det är fritt att ha önskemål utan att nån besserwisser ska komma dragandes med en massa gamla drapor om "kunnigt fackfolk" hit och "kunnigt fackfolk" dit. ALLA vet att vi inte har insyn så ingen behöver påpeka detta. Vill folk bilda sig uppfattningar så är det fritt att göra det.
Hur kul skulle HS vara om vi endast diskuterar sånt vi har alla fakta på?

{7225}: För Huge är det rätta valet det Brynäs alltid gör. Det han måste lära sig är att människor har olika åsikter om saker. Vissa håller helt enkelt inte med Bengtzén i dom val han gör, vissa gör det. Vissa är negativa om allt hela tiden, det är såklart fel. Men man måste ha lite ödmjukhet, herregud. Annars går det inte att diskutera något.

{6984}: Hur kan nån som inte har hela bilden och alla förutsättningar göra en bedömning?

Fan vad det tjafsas här inne om saker vi inte har en aning om ..om och när o hur bla bla ..säsongen börjar i sep ..chilla grabbar o andas

ellis:

Det är väl frågan om inställning. Vissa kanske glädjer sig när klubben värvar en bra spelare och andas lite förhoppningar. Förstår att det är ganska främmande för vissa här på forumet, som istället anstränger sig för att gräva fram något att oroa sig för hela tiden.

{6984}: Har Huge ens sagt att det var det rätta valet? Har han inte bara ifrågasatt de som hävdar att valet är fel? Huge må vara en dryg jävel men han skall inte beskylllas för att sitta inne med några som helst egna åsikter. Jag tycker att han får oförtjänt mycket skit.

Ove Myling: Du borde känna Huge vid det här laget. Brynäs valde Rautio alltså var det det rätta valet. Hade man valt Jocke E eller satsat på Sandström och JJ så hade DET varit det rätta valet 😉😉

{5915}: "Vad vill du ha sagt egentligen?"
Förstår inte vad du menar med den frågan. Tycker du istället ska ställa din undran till "Skrubben", som uttalar och tar för givet att Brynäs inte är ett medelmåttigt lag längre med Zaborsky införskaffad. Vad jag stillsamt bara undrade är hur han med sina ord kan vara så säker på detta.

{Ove Myling)
Så du menar att du vet exakt vad som kommer att hända i vinter?

Du är precis som Huge, fast tvärtom.
Så gå in i hörnet och ställ dig, glöm inte dumstruten bara..

Ove Myling: Går alltid att vända på det "Varför är han inte det rätta valet?"
Inte för att jag försvarar Huge: utan det han skriver får stå för honom!!
Även om Rautio inte kanske tillhör det absolut toppskiktet av alla vakter så kan det kanske det var gott nog med en "lite" billigare med viss rutin som lösning när det ändå redan finns en vakt med stor potential i Brynäs organisation?
Skulle man t.ex. handlat in en målvakt med en meritlista som är längre än Dalälven och han skulle kräva att stå alla matcher kan man alltid fråga sig hur det skulle gå då med andre vaktens utvekling!!

Tycker mig se att Rautio verkar finna sig i den rollen som han har haft både i Luleå och LHC och det tror jag inte att alla vakter gör!!
Känsligt ämne detta men det blir lite som "rita, gissa, spring" av det hela när lagen i denna del av säsongen ligger i fysträning och ännu inte tränar på is!

Jag kan vara helt fel ute och har inga bevis vare sig för det ena eller det andra! :-)
Vi får nog vänta och se till hösten vems farhågor som stämde!!

Ove Myling: Hahaha, och du är ju sannerligen rätt person att be någon annan lägga fram bevis...du kastar ju ur dig ogenomtänkta påståenden till höger och vänster och sen är det upp till oss andra att motbevisa dina teser :-)

mk: haha, precis! Huge får gärna lägga fram bevis varför rautio var det rätta valet. Han verkar ju ha koll på alla turer...

Huge: Kul att du suttit och väntat på ett inlägg. Men du kommer inte få ett svar med så många frågor. Rautio är en medelmåtta. Gällande Zaborsky så är det spännande men inte värd att höja till skyarna - ännu

Skrubben: Spännande värre!😊 Tänk om vi kunde få in två klasspelare till framåt!🙈 Men det är väl att gapa efter för mycket.

Bifbiffen: Min uppfattning om Rautio är att kan han anpassa sig som han gjorde när han gick från Luleå till LHC kan ni nog vara lugna! Oavsett hans räddnings % så är han en annan målvakt nu med mer rutin och kan han bara anpassa sig till Brynäs sätt att spela så känns det som att han kommer att ta nästa steg!
Som man kan se gör han sitt jobb dag ut och dag in och är trots allt en som vart med ett tag!
JE är absolut ingen dålig målvakt han heller men vart står han egentligen efter ett tag i en annan liga??
Det får vi nog se i höst!!
Vad Rautio har kundskap om är i alla fall hur spelet spelas i SHL!

Huge: Fan va surmagad du är.
Ska vi kräva samma "bevis" av dig när du försvarar Brynäs vid diskussioner?

Har han dålig eftersmak, så har han.
Vad han tycker ska han få tycka.
Så länge man inte är dum i huvudet i sin argumentation.

Eller?

Bifbiffen: Rautio har ok räddnings % ändå. Mellan 92-94% senaste fem säsongerna är ju bra.
Kostade nog mycket mindre än JE oxå.
Kan nog bli bra.

Bifbiffen: "att man lyckas i finska ligan är knappast någon garanti för att lyckas här"

Nä.
Är det nån som påstått nåt annat då?

"Dock har jag fortfarande en dålig eftersmak av Rautio-värvningen."

Varför det? En motivering vore ju kul att få ta del av.
Hur har turerna gått kring målvaktsvalet?
Vilka alternativ har BZ haft att bolla med?
Vilka alternativ har öht varit intresserade av att komma hit, med de förutsättningar som BZ och Brynäs kunnat erbjuda?
Har ex JE nån gång varit på tapeten öht?
Om om han nu varit det: är det han som valt att inte nappa?
Varför har han inte nappat?
Och om det nu är Brynäs som valt att inte nappa om JE sagt att han gärna velat komma hit, varför har då Brynäs valt att avstå?

Många frågor blir det som jag utgår ifrån att du kan svara på när du har så dålig eftersmak och isf borde vara mkt väl insatt i turerna för att kunna bedöma om den dåliga eftersmaken verkligen är befogad eller inte.

Klart nu. Ny huvudpartner. Bilbolaget i Gävle kliver in som sponsor.

Bifbiffen:

Finns aldrig några garantier för succé oavsett vem du värvar. Däremot är det ju precis den sortens spelare som många efterlyst. Så stor eloge till Bengtzen som levererar.

Spännande värvning, att man lyckas i finska ligan är knappast någon garanti för att lyckas här. Dock har jag fortfarande en dålig eftersmak av Rautio-värvningen.

Luktar rightskytt om den andra spetsspelaren. Inte nödvändigtvis center då vi redan har så många. Saknas framförallt en på Scotts plats i PP.

ellis: Den osäkerheten gäller alla värvningar av alla lag. Vad vill du ha sagt egentligen?

mattiaskarlgren: Garanterat en sponsornyhet.

Lindström: Självklart! Brynäs enda bidrag i VM blir skadad. Svårt att vara förvånad.

Zaborsky är en grym värvning. Sen finns det aldrig garantier, men med Zaborsky får vi väl i stort sett den "garanti" man kan få för våra pengar. En spelare som på bra nivå kontinueligt under sin karriär gjort väldigt många mål.

Spännande.

Sättet Stark skriver på "Truppen tar ny form och sedan att en ny nyhet är på gång imorgon" kan i min värld bara betyda två saker. Antingen har de förlängt med Salmela alternativt en ny sponsor.
Allt annat vore konstigt på sättet han skrev, i MIN värld.

modomille: Inte någon lirare jag hört mycket om alls, men visst fan imponerar 58 poäng i finska ligan förra säsongen skapligt mycket ändå? Med det inte sagt att det är messias som kommer, men ändå.

Ni som hoppas på ytterligare ett nyförvärv imorgon kan nog sluta hoppas. Är ganska säker på att det är annat som detta rör. En möjlig huvudpartner känns mycket troligare.

Skrubben: "Det är ju denna typ av spelare som gör att vi inte längre är ett medelmåttigt lag! Hänger du med? "
Hänger du med på min undran hur vi kan vara helsäkra på det då? Att vi även med Zaborsky inte är ett medelmåttigt lag? Då lutar jag mig tryggt mot den garantin då...

Jag tror inte det är någon spelare. De går ju aldrig ut i förtid och nämner "Imorgon smäller det!" när det gäller spelare. Vågat att lova något. Hade det varit klart hade det presenterats, hade ingen varit helt klar hade man nog hållt käft.

Tror som flera andra på huvudpartner eller dylikt.

Metalman: inte jag, det är verkligen osannolikt att han skulle hamna i Brynäs.

Tror på derek ryan imorgon

Chanzone: Det var min gissning också. Sedan sa Bengtzén i en intervju till GD idag att han hoppas presentera spelare "inom en mycket kort framtid".

Oavsett vad så blir det enormt spännande imorgon. Kommer man ens kunna sova inatt? 😁

{7225}: Jag chansar att det handlar om en ny stor sponsor.

« · 1750965 · »