1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 742363 inlägg · 7967 ämnen

Sv: Silly season 2016-2017

Sv: Sv: Silly season 2016-2017
Chris11: Ful interferance på Crosby. Och tacklingen på Sawada kan lika gärna bli avstängning som ingenting i SHL... Men bra tackling på Chara.

{7510}: Jag menar att han är gammal för att göra sin första riktiga säsong i SHL. Han fyller 30 år under kommande säsong.

{7510}: Ja, men det är lätt att överskatta spelare efter ett SM-guld. Det var samma sak i Brynäs efter senaste guldet. Fälth levererade alldeles för få poäng i grundserien 15/16.

Chris11: Nu får ni ge er med detta med åldern. Jensen är 29, det är inte gammalt!!!

Paille verkar vara en spelare som smäller på... REJÄLT! Ibland hänsynslöst.
(Han har sänkt Zdeno Chara)
Men kul att ha en kille som tacklas i laget!

Peja: Jag är inte nåt stort fan av Fälth men hos Frölunda-supporters verkar det va tvärtom. Kan ju va nåt positivt iallafall. Inte i Jensens fall då men Fälth...

Peja: Nej men samtidigt har man ju sett några som tycker att Rögle skulle satsa på honom istället för den och den spelaren. Han verkar ha potential. Dock börjar han bli rätt gammal?
Vi får väl se hur pass bra han blir...

Chris11: Rögle-fansen verkar inte gråta blod över att tappa Jensen och de har ju sett honom i både Allsvenskan och SHL... Bara att hoppas att han får vara skadefri, då finns nog möjligheten att han kan blomma ut.

{7877}: Sitter Stark och groggar tro?

Jaken: 1 - 2 twittrade Stark...Hög klass dessutom.

ellis:
Sista forwarden in blir Akcen !
Tillkännages nästa vecka.

Stark sa att 1-2 forwards ska in. Antar att det är en spetsforward + Alcén om det blir två forwards?

Peja: I allsvenskan var han som Thoresen. Men vet inte hur han kommer att vara i SHL..

Men får vi in en ytterforward som kan styra PP så är det lugnt, då behöver vi ingen center av den spelartypen.

Forsberg 1978: Jo, bara det inte stannar vid just det - prat.

Skrubben: Detta gillar jag skarpt det liksom pirrar och kryper i kroppen när Stark säger så (förväntningarna blir ju därefter iofs) jag har inte varit för imponerad av sillyn och det sista i och runt Brynäs (ekonomin m.m) men denna kaxiga stil som Brynäs visar upp nu älskar jag och jag har stora förhoppningar till nästa säsong!
Brynäs lämnar aldrig hjärtat!❤️

Högsta prioritet måste ju vara en back. Vi har ingen riktig toppback. Backsidan ser ändå grymt bra ut men jag saknar den där offensiva backen som får en extra sekund på sig på blå. Pudas tex kan ju bli en sån men har inte fått den respekten från motståndarna än.

Chris11: Ja, problemet är att ingen av dessa centrar kan styra ett powerplay...

Någon som har koll på Jensens kompetens i special teams?

{7800}: fick den känslan bara när han skrev sådär på frågan hur det går med Salmela :)

Skrubben: ja får vi in Guldbössan så ser det bra ut ;) Men vi behöver en som kan styra i PP och sätta upp spelen. En smart jävel som Thoresen eller Ryan Lasch som kan hitta luckor överallt i PP. Det spelar egentligen ingen roll om det är en center eller forward, vi behöver en playmaker!!
Vi har ju ändå många bra centrar: Granström, Westerholm, Jensen, Blomqvist och Enterfeldt.

Skrubben: Tror Brynäs får svårt att bygga ett starkt PP utan en ny spetsspelare som kan hålla i pucken men självklart skulle Gunde bidra med mycket där...

Skrubben: Värvningar av "ganska" hög klass ultlovas...😛

Chris11: Om Gunderson kommer in så skiter jag i om vi inte värvar en toppcenter. Pathrik Westerholm tycker jag har visat att han håller hög klass. Helt fenomenal när han fick den lilla speltiden i förstakedjan med Lindblom och Johnson i slutspelet.

Chris11:
På vilket sätt är det en hint om Gunderson? Kan väl lika väl vara Salmela eller vem fan som helst? :-)

{7877}: JAAA! Men jag blir jävligt imponerad om Gunde spelar i reklamfritt nästa säsong. Det kommer inte hända.

Chris11: Ja gärna det....Bättre det än Salmela?

{7225}: han hintar väl med att Ryan Gunderson är på gång?

70 Rodrigues: Du gjorde ju det.

Brynäs😀

Skrubben:
"Johan Stark ‏@JohanStark73
@BIFHockey Vi kommer ha en grym backbesättning. Duger det som svar? 😊"

Chris11: Backar verkar det som 😜

Skrubben: Känns som.att det kommer in 5-6 spelare till hahaha. Nej men det där är väl ett sätt att säga att det kommer mer spets, Paille är inte Scott eller Rödins ersättare

Rodrigo: ja om vi inte får in en till spetsspelare så ser det inte ut som att vi får ett topplag nästa säsong. Jag räknar med att BZ tar in en till spelare som kan göra 40+ poäng, annars.......

Tolkningar utifrån detta?

Med tanke på att vi redan har Paw, Granström, Jensen, Enterfeldt, Blomqvist och även Boqvist som centrar så kanske dom sista slantarna läggs på en spetsforward och inte än center. Jag hoppas verkligen att det är så för Paille kan inte vara tänkt att ersätta Rödin/Scott. Mår illa av att bara tänka tanken.

Rodrigo: Han menade allvar när han sa att vi skulle sprida ut målskyttet iaf...

{7877}: Om det är tänkt att Paille ska kunna producera i hög grad blir jag väldigt orolig. Mycket pengar ska inte gå på en sådan typ av spelare... Då hade jag hellre tagit Alcén och någon som har större chans att producera mycket.

Rodrigo: Känns som kanoten är fullastad med indianer...Vi behöver hövdingar med.

Chris11: Det är väldigt oroväckande.

Chris11: Jahapp, känns ju så där...

Chris11: Ingen spets...Menade han kanske Lars Erik?

dAVydov: Hörni gubbar. Nöjd eller inte nöjd. En sak är säker. Nöjd blir vi aldrig. Minns ett inlägg här i forumet från tiden i början av serien när vi bara vann och vann och låg i serietopp. Han menade att det var roligare och mer spännande förra säsongen när läget var ovisst och varje match betydde mycket. Så nöjda, njaaaa....

Skrubben: pratade med Bengtzén och han sa att en forward skulle in, inte en center.....

tjugo8: Jag tror vi får bli besviken tyvärr.
Bengtzén sa att det skulle in en forward nu när jag frågade om man ska ta in en center för att sedan spika forwardssidan.
Sedan frågade jag om det var spets som skulle in och då svarade han inte. Han brukar alltid svara så antagligen är det inte spets som ska in. Det är väl Alcén som blir den sista pusselbiten...

70 Rodrigues: Yoo yeah, hell mother

70 Rodrigues: Jag är redan chilled out som fan :) Fredag ju!

Undra varför Brynäs inte officiellt meddelade idag att Alcén lämnar klubben? Det ska in en forward till i laget och det ska ju vara en center.

Gd har tydligen sökt Bengtzén idag utan att få svar.

Det är fredagskväll o jag skojade till det lite, ändå så är det vissa som reagerar som om jag hade snott deras fru, I rest my case😂😂😂😂

dAVydov: For Fuck sake take a chill pill😂😂😂

dAVydov:
Precis... vinnarmentalitet, vinnarskalle m.m. är uttryck som föder märkliga uttalanden! Såklart kan man va "nöjd" utan att ha en färsk guldmedalj runt halsen, och det är ju tur det... annars skulle livet bestå av vääldigt måånga gråa dagar.

Ibland måste man få va nöjd över konstaterandet att Brynäs aldrig ramlat ur högsta serien och att vi har fler SM-guld än de allra flesta! :-)

{7800}: eller Granström,kanske Paille

70 Rodrigues: Det finns väl olika grader av nöjdhet. Eller är allt svart/vitt där också? Snacka om att bädda för att göra sig besviken år efter år.

Om man exempelvis legat i botten av tabellen länge under säsongen men kämpar sig till slutspel så kan man väl vara nöjd med det? Inte lika nöjd som när man vinner guld, men det säger väl sig självt.

"Jag är bara nöjd med guld" låter som en sån där floskel man drar ur sig när man känner att man måste bevisa sin vinnarmentalitet.

« · 1751655 · »