1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 742147 inlägg · 7967 ämnen

Sv: Silly season 2016-2017

Sv: Sv: Silly season 2016-2017
{7877}: Så är d kanske. De möttes på Arlanda för att diskutera lösning på Andersén...

Chris11: Sundlöv lyckades ju få toppbacken David Printz till KHK så ingenting är omöjligt.

Chris11: Eller kanske Sundlöv tar över Andersens kontrakt....

{7510}: vi tänkte lika där, fast du var några sekunder snabbare i tanken :D

Agenten: KHK är ju ute efter "toppback" haha ;)

Ritar Salmela på så måste Bengtzén har lyckats lura Sundlöv om att ta över Sunkens kontrakt. Tänk om det vore så : ) hade inte Bengtzén varit med både Sundlöv & Hånberg idag? :-)

{7510}: Har inte sett allt som skrivits här under dagen så nån kanske redan luftat detta scenariot.
Nån skrev, om det nu va seriöst, att BZ och Sundlöv setts ihop. Vi kanske ska låna ut Sunken, som Sundlöv älskar, till KHK och frigöra plats och pengar till Salmela 👍👍👍

{7510}: Kör din grej Bellman, tro på vad ni vill så tror jag på det jag vill.

Mrassarson: Hade också en känsla för att Salmela skulle skriva på tills jag räknade backarna...

Mrassarson: Va?? Nej det kan jag inte tänka mig. Nu måste han lägga pengarna på forwardssidan.

Jag tror att det är Salmela som förlänger.

Nu var ju Huge tydligen ironisk men för att ändå förtydliga det lite: en spelartyp som Gunderson kan antagligen klara sig bra på SHL-nivå 10 år till om han får vara relativt skadefri. Det är ju inte precis farten som är hans signum utan snarare skridskoåkningen, det välplacerade skottet, tekniken, spelförståelsen osv. som är hans bästa verktyg. Energispelare som förlitar sig mycket på fart och storlek har lättare att få problem på äldre dagar när farten inte riktigt är samma som förut (Widing är ett rätt bra exempel).

Vi kan jämföra Gunderson mer med Cory Murphy som klarar sig oerhört bra som 35+!

{7720}:
Det är vattentemperaturen i Dalälven. Tobbe skall ut å fiska...

Lunkan: Det är nog Bäckis som kommer hem, haha😉

70 Rodrigues: Äsch nu är vi inne i zonen, vilket nr hade Bäckstöm, nån som minns?

Någon som kan ta fram några spelare som passar in på det BZ söker och som är en realistisk värvning med nummer 19 eller 20?😉

Lunkan: Jag tror att Simon Hjalmarsson kritar på😃

{7720}:
Järnkrok lirade i 19.
Simon Skoog i 20.
Vi får hoppas på 19 grader i morgon....

{7720}: @lascher19 kanske...Neäää......

{7800}:
Finns sannolikt klausuler åt alla håll och kanter om det var en attraktiv spelare när kontraktet signades. Gäller även Gunderson med stor sannolikhet (även om de inte behöver nyttjas).

Gunderson och Andersén ihop... 😃

{7720}: 9 grader enligt SMHI...

Är det här en hint om att Salmela blir klar imorgon?😂😂
Då skulle jag svimma
Uppladdat:

500x0-screenshot_20160524172939.png

Har fortfarande svårt att fatta att Gunderson spelar hos oss nästa säsong. Han är en av mina favoriter på många år. Helt otroligt.

Så jävla glad! Grymt jobbat alla i Brynäs! Nu är man rätt nöjd med bidraget till fansens värvning. 😊

Frågan är hur detaljerna i Anderséns kontrakt ser ut. Det kanske är så att eftersom han valde att "lämna" så har Brynäs vetorätt när de accepterar att han kommer tillbaka. Ingen aning om hur detaljerna kring sånt här funkar.,

{7225}: Porseland klassback? Ehhhhh

{7225}: att nämna porseland i samma mening med Salmela å Andersen känns ju lite illa.

Tror inte nån av LIF eller KHK har råd med någon av Salmela eller Andersen.

Pettisbif: Hyffsade klassbackar vi slänger ut på marknaden, Andersén, Salmela och Porseland.

SnowKing:
Leksand behöver backar... Sundlövs Karlskrona likaså.

Skrubben:
Så blir det kanske... och en sån här dag är det ju lite onödigt att leta problem! :-)

Skrubben: Andersen är inte välkommen heller anser jag. Står man på ett årsmöte som en smilfink å lovar de ena med de tredje för att sedan dra (samma dag?) utan att yppa ett ord. Då kan man fara å flyga.
Förståeligt att karln vill ta chansen. Men hur vore det att vara öppen å ärlig med de? Tror många, däribland bengtzen ilsknade till på det.

Skrubben:

Inte Bulan då...?

SnowKing: Andersén verkar absolut inte vilja spela i Brynäs nästa säsong. Det verkar ha skärt sig mellan honom och Bengtzén. Så om det inte löser sig med KHL eller Schweiz för honom, så tror jag Brynäs låter honom gå till en annan svensk klubb.

{7225}:
Har också tänkt på det... hur eftertraktad är Andersén? Om inget konkret förslag ges o Niclas dyker upp på träningen i Augusti.... kan bli dyrt, eller ser du nåt i kristallkulan Pettisbif?

Pettisbif: Där satt den!
Jag skojade lite bara, avdelningen halvtomma glas.

Glömde Marcus Ersson....

Lunkan:
Ja BP är iaf inte jag det minsta orolig för.
Checka dessa BP spelare:
Simon Bertilsson
Marc Zanetti
Lukas Kilström
Jörgen Sundqvist
Daniel Paille
Jonathan Granström
Jesper Jensen
Sebastian Enterfeldt
Jacob Blomqvist
Gustav Thorell
Daniel Mannberg
Linus Ölund

Räcker det? 😉😁

Känner att vi har en bra mix i laget just nu. Det finns inget som saknas om det kommer in en playmaker till förstakedjan.

Bengtzén har byggt ett lag med en jävla karaktär. Här finns det killar som ger 110% för laget i varje byte.

I och med värvningen av Gunderson så ändrades guldoddsen från 33 till 21 på Brynäs. haha!

Ove Myling: Jag var bara tvungen.😀
Hoppas att du inte tog illa upp.

Ove Myling: Varför så positiv PP i all ära, fokusera istället på bristerna i BP hur f-n ska vi lösa det?

mattiask:
Hm, alltså Brynäs hade nog bara budgeterat för en dyr back (Andersén, Salmela eller som det nu blev Gunde) så inte tror jag att det blivit budgeterade pengar för Anderséns kontrakt över inte.

Chansen är väl att vi kan får mer pengar från en rysk klubb för att de tar Andersén som vi har kontrakt med, de får helt enkelt köpa honom av oss men det är osäkert om vi kommer att gå plus där.

Oroväckande är kanske att vi snart lär måste betala hans lön om ingen tar över kontraktet typ. nu.

mk: Haha, jag är här!

Medger att jag är glad, men inte så att jag ligger i forsterställning och gråter dock! ;)

Skämt åsido, jag har ju redan konstaterat att Brynäs kommer att få ett av seriens bästa pp iom värvningen av Gunde.

Kommer det ännu en rejäl spetsspelare blir jag chockad. Förstår inte hur BZ bär sig åt?

{7225}: Skrev kanske fel. Men eftersom att man hade Salmelas kontrakt (pengar) till en back och lek då med tanken att vi lägger över Salmelas kontrakt till Gunde.
Vad händer då med pengarna från Anderséns kontrakt? För hans kontrakt borde man väl rimligtvis ha med i en kalkyl? Om inte annat så frigör man bra med pengar om man ej lagt Salmelas OCH Anderséns pengar på Gunde vilket i min bok borde leda till att en hel del pengar finns tillgängligt för en ny center?!

Krångligt, jag vet :)

{7780}: What!? You don't mean Tom Enstroem from San Jose then? Något avdankat som Svartbadet plockat upp?

Pettisbif: Inte fn kan det komma mer spets?

Costanza: Lyllos er!

mk: Ja, jag är ju verkligen känd som en medgångare som bara dyker upp efter en vinst...

För övrigt förstår jag inte glädjen hos många.
Vi värvar en 30-plussare på nedgång (Lex Rodrigo) och som dessutom gör att våra yngre spelare får mindre istid, en klar fingervisning om att juniorsatsningen håller på att nedmonteras (Lex Mylingen)
Och om vi nu dessutom värvar en kreativ forward så är det ytterligare ett bevis på att vi är och blir ett brunkargäng (Lex Auchinleck).

OBS!
För alla med knackig läsförståelse: jag är ironisk....👊😄

Behöver vi göra mål så är det bara pumpa på med Gundefälth som backpar. Skaplig kompetens på blå linje.

bifhjärta:
Gött mos, som vi säger i indianland! ;-)

SnowKing: Skönt jobba natt..saknar det. En annan ska in o jobba nu...25 grader ute. ..

« · 1752531 · »