1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 741923 inlägg · 7967 ämnen

Sv: Silly season 2016-2017

Sv: Sv: Silly season 2016-2017
{7800}: Hehe, spännande. Någon svarar Jordan Smotherman, det skulle nästan vara en besvikelse så som det surrat om Brynäs på sistone.

Mr X ska tydligen presenteras idag eller imorgon. Och med tanke på vad Stark sa så bör det väl vara idag till och med.

twitter.com/twittigrarna/status/739315527487741953

{7225}: fast Carter lär ju inte presenteras för någon klubb mitt under pågående AHL-final förstås, det var nog bara en dröm.

Rumpelstiltskin: Carter Camper är inte boforsare och har inte spelat för Bulan, däremot så har han spelat med Nick Johnson och spelar nu med Christian Djoos........

Nyfiken är bara förnamnet.
Uppladdat:

500x0-image_6.jpeg

BIF96: Länken fungerar ej, men såg nyss på twitter att Stark twittrade om lite spännande grejer :)

Chris11: Varför då? Brynäs har inte släppt ett nyförvärv på en söndag på många år vad jag kan minnas i alla fall. Eller har du inside?

Chris11: Vad är det som smäller imorgon?

Imorgon smäller det :)

Skrubben: ja miele är ju tyvärr leftie. Vi får se hur det blir. Vi behöver helt klart en rightare. Men jag tror vi skulle ha stor användning av miele.
Skulle dock inte bli besviken om de är ngn av dom 2 som pettis länkade :)

{7877}: Var kommer snacket om kung ifrån?

{7225}: Känns som något av de mjuka paketen under granen.....

Pettisbif: Helt sjukt, jag har inte kollat din länk. Detta kan vara ett tecken 👍

{7225}: Det är ju samma som jag länkade igår ;)

Inkazar: Jag tror på någon av dom som Pettisbif länkade till igår. Båda är rightare och kan spela center. Precis det vi behöver :)

pjåtor: Bra fiskat! Då räknar vi bort DR.

pjåtor: miele! 😂 Ja kommer inte sluta hoppas förren de är klart! (09:00 tisdag?)

Brynäsgubbe: Ja jag tror inte att det är Derek . Men man vet aldrig med BZ ..såklart säger han ju inget till folk han inte känner innan det är klart ..

pjåtor: Bli känd alltså. Ryan är redan känd bland de som följer hockeyn. Tror vi kan räkna bort honom isf.

Frågade BZ om spelaren som ska presenteras nästa vecka är svensk eller utländsk och om han är känd . Han svarade att spelaren kommer att bli känd i Sverige.

Då var i alla fall Andersén helt klar för KHL.

Rodrigo: Hoppas att vi kan få en sexigare värvning då 👍

Chris11: Nu skriver MrMadhawk att det är klart. Växjö alltså, deras fans kan inte ha det så jobbigt.

KulaShaker: det blir nog Växjö för honom så går de för guldet nästa säsong. Jävlar vad starka de kommer vara då

Angående spekulationerna om vilken den andra klubben är...

Skrubben: Hoppas verkligen det. Han ska fan inte till Leksand av alla lag...

Chris11: Den chansen är nog minimal. Han söker väl i första hand efter ett kontrakt i NHL och i andra hand gäller nog KHL för honom.

Anders Lindbäck verkar vara ett namn för Leksand :( jättetråkigt om han skulle gå dit!

"- Anders Lindbäck är också ett intressant namn. Han har inte heller något kontrakt och han är jätteintressant för oss."

Skrubben: Ja det är det som är synd. För det är precis det vi behöver. Men kan man hitta en forward som kan styra i PP och även göra mål så kan det bli bra ändå. Typ en spelare som Ryan Lasch som driver spelet framåt och gör sina medspelare bättre.

honken21: Ja precis. Men jag tror inte ens att Ryan kommer att hamna i SHL. tittar han hitåt så är väl alla lag i serien intresserade. Brynäs lär ju inte vara med i bilden alls...

Chris11: Och hur många spelskickliga tvåvägscentrar som dessutom är rightare tror du finns tillgängliga? Och de få som finns lediga kommer det vara en oerhörd konkurrens om. Till och med Osten sa idag att det är mycket svårt att hitta en högkvalitativ center. "Det är konkurrens från hela Europa på den positionen", sa han.

Chris11: Derek Ryan vore det optimala. Tycker han är bra mycket bättre än Hjalmarsson. Men säkert dyrare också.

Undrar om vi verkligen behöver en spelare som Hjalmarsson så som lagbygget ser ut i nuläget?
Jag tycker att vi behöver en spelskicklig tvåvägscenter som är högerskytt och kan styra spelet i PP från vänstra kanter. Då bygger man upp spelet så att Gunde, Granis eller Zaborsky kan avsluta från högra kanten. Men även Johnson och den högerfattade centern kan avsluta på pass från tex Gunde eller Zaborsky.

En kille som Derek Ryan vore perfekt. Han är som klippt och skuren för vårt spel. Men chansen att han skulle spela i Brynäs är väl minimal. Samtliga lag i SHL lär vara intresserade av honom.

Brynäsgubbe: Jögga tjänar över 200k/månad. Skulle kunna få in en riktigt bra back för det. Eller lägga de pengarna på en spetsforward och låta Ersson spela vid behov?

Skrubben: Skulle vara jobbigt att se honom spela i Leksand. Men vet du hur mycket Sunken tjänar? Tänk om vi kunde använda dom pengar på Salmela...

Herregud vi skulle ha seriens överlägset bästa backuppsättning.

Skrubben: Jävlar i mig vad det där var en dum artikel.

"Erfarenhet vinner mästerskap"
Finns det någon statistik över sådant här? Känns som en klyscha folk bara drar för att "det känns så". Brynäs 2012 fanns det ju inte mycket erfarenhet i. Visst, typ Dackell och Holmqvist. Men Dackell spelade inte ens i slutspelet och Honken stod bara ett par matcher.

"stänger matcher i slutsekunderna när en ledning ska hållas och dumpar sarg ut i pressade lägen i stället för att tappa pucken i egen zon."

Nej. Helst ska man ha spelare som kan hålla pucken utanför egen zon i slutskedet. Och helst inom laget, inte bara "dumpa" iväg den till motståndarna igen.

"De växer inte på träd och den typen försvinner mer och mer"

Kan han inte själv förstå varför dom försvinner? För att fler och fler inser att det är helt betydelselöst att ha någon vars främsta egenskap är "fysik". Detta blogginlägg behandlar bla det ämnet: www.hockeysverige.se/uffe-bodin/2016/05/30/bodin-shl-klubbarna-maste-snappa-upp-sin-scouting/

Skrubben: Perfekt 👍

Kan inte Bengtzén kränga Sunken på Leksand? Han passar PERFEKT på sportchefens beskrivning av det dom söker.

"En direkt ersättare till Jonas Frögren eller?
– Ja, jag tror det. De växer inte på träd och den typen försvinner mer och mer. Alla våra backar är otroligt skridskoskickliga och det har varit prio ett men vi känner att vi behöver mer fysik. Vi vill ha någon som lirat i SHL."

Rodrigo: Ja Todds stats imponerar på intet sätt, bra scouting om han gör succé.

Daine Todd är klar för Luleå. Har inte sett honom men har rätt bleka siffror i KHL jämfört med Gunderson. Då han verkar främst vara värvad som en "offensiv" back. Sen verkar Fabian Brunnström få try-out i Malmö... Där kan man snacka om en blek värvning. Långtifrån att alla trupper är klara, såklart, men det känns bättre och bättre för Brynäs del.

Pettisbif: Lite tveksam till Hjalmarsson. Vem ska lira till vänster (Scotts plats) i PP? Lär bli en back isåfall, Fälth eller Pudas.

Alltid bra med en som har presterat i SHL. Sen var även min känsla att han kanske levde lite på kedjepolarna.

Nä, jag föredrar en rightskytt. Frölunda får honom säkert ändå.

Lite kuriosa. Minns ni att det var Hjalmarsson som knätacklade Petri Kokko fult när han spelade hos oss.. det var när Simon spelade i Rögle.

Metalman:
Kostar betydligt mera. Dessutom är han på G till NLA.

Om katten själv får välja,då tar jag Derek Ryan

Ang. Hjalmarsson... Är det verkligen rätt person för Brynäs? Högst medioker utdelning i KHL och egentligen enbart presterat på topp ett år i SHL med bra kedjekamrater. Ställer mig lite tveksam. Men spännande ändå! Kan han prestera som i Linköping är det en bra värvning.

Skrubben: inga nyheter dock. De är ju troligtvis Alcen och en spetsforward.
En rightad center är överst på önskelistan som jag förstått det.

« · 1754241 · »