Brynäs IF

713881 inlägg · 7953 ämnen

Sv: Silly season 2016-2017

« · 1755124 · » Till forumet


Sv: Sv: Silly season 2016-2017
Skrubben:
Ofta vill man inte betala för andras arbete av nån anledning, men själv vill man ha betalt för sitt eget. Lite inkonsekvent men ja....:)
Kommentera

Sv: Sv: Silly season 2016-2017
Powerfade:
Det störiga med Wennerholm är att han aldrig tar ställning, " det kan bli bra, det kan bli fel" är en ganska vanlig mening när han analyserar. Det största problemer är att en del som skriver om "hky" är direkt okunniga. Nyström på Expressen är nog värst i den ligan.

Annars gillar jag idén men AB och Expressen, det är bra mix av nyheter, nöje, kultur och sport, hela familjen läser olika delar av tidningen. Lite som en kedja med en speluppläggare en målskytt och en hårt arbetande tekniker;) men tyvärr så är kvalitén sådär
Kommentera

Sv: Sv: Silly season 2016-2017
ellis: Och VARFÖR anser du dig ha rätten till att kunna läsa allt fritt som en tidning publicerar? Ja, förutom att det vore behagligt för dig att slippa betala.
Kommentera

Sv: Sv: Silly season 2016-2017
Mittzon: "hehe, du går från klarhet till klarhet"

Och vad försöker du göra dig lustig över? Jag vill fritt kunna läsa a l l t en tidning publicerar - utan låsta tjänster. Sin ekonomi får mediaföretagen allt försöka upprätthålla med andra metoder än detta. Och jag vet att många andra tycker som jag.
Kommentera

Sv: Sv: Silly season 2016-2017
Powerfade: Bladet vet precis vad de gör. Plusinnehåll är unikt och fördjupande material. Nyheter och fakta får man på annat håll och går inte att ta betalt för. Vissa lokaltidningar försöker sig på att "plussa" allting och de tappar rejält.

Att ifrågasätta Bladets modell blir bara dumt, kika statsen, de har gjort succé. Sjuka siffror. Världsledande på flera sätt.

Själv älskar jag den här typen av sammanställningar. Åsikterna är det man vill åt.
Kommentera

Sv: Sv: Silly season 2016-2017
Chris11: En tidning ska förmedla nyheter och upplysa med fakta. Att ha självutnämnda "experter" som Wennerholm t ex som "tycker" genom att göra listor känns magstarkt att ta betalt för. Därför har jag bojkottat dessa plustjänster. Jag vill helt enkelt inte sponsra sådan "journalistik".
Kommentera

Sv: Sv: Silly season 2016-2017
ellis: hehe, du går från klarhet till klarhet
Kommentera

Sv: Sv: Silly season 2016-2017
Hur började Silly Season plötsligt handla om Aftonbladets affärsmodell?
Kommentera

Sv: Sv: Silly season 2016-2017
ellis: Står du och tjuvläser tidningen i tidningsståndet på ICA också?
Kommentera

Sv: Sv: Silly season 2016-2017
ellis: Förmodligen lägger dom artiklar som dom vet att läsarna gillar att klicka på. Inte konstigare än så.
Kommentera

Sv: Sv: Silly season 2016-2017
ellis: Det brukar väl oftas vara listor som tar lite tid att göra som hamnar i Aftonbladet Plus. Kostar ju endast 40kr/månad att ha Plus så det är ju inga stora summor vi snackar...
Kommentera

Sv: Sv: Silly season 2016-2017
Carl Lejonkräk:"Kan det ha att göra med att de vill att folk ska betala så att tidningen kan tjäna pengar? Bara en tanke."
Syniskt. Och vad avgör om en artikel/ett reportage ska höra till kategorin friläst eller ligga i detta plus, kan man då undra? Det är ju inte direkt några statshemligheter de placerar där ju...
Kommentera

Sv: Sv: Silly season 2016-2017
Ove Myling: Det är ett problem som är svårt att lösa. Elitklubbarna vill ha elitsatsande juniorverksamheter som får fram elitspelare, så länge det är huvudsyftet med att ha en juniorverksamhet kommer alltid spelare att bli sidsteppade i ganska tidig ålder. Gefle IF har en helt annan inställning, där får man vara kvar tills man är 18 år, men å andra sidan utbildar de ju inga elitspelare heller (de får inte fram några spelare...).
Kommentera

Sv: Sv: Silly season 2016-2017
Peja: ett tagen var det en ruskig hets kring tv-pucken och hockeygym. Minns att duktiga spelare i Gästrikland som inte kom med i tv-pucken blev sidsteppad av sämre spelare från Upplands tv-pucklag. Vet inte om det är så längre.

Men helt klart är det ett stort problem med tv-pucken och att spelare lägger av som inte kommer med. Här sker en för tidig utslagning och en jobbpost för svensk hockey
Kommentera

Sv: Sv: Silly season 2016-2017
Carl Lejonkräk: Problemet är att grabbarna som slutar inte vill fortsätta spela om de inte får spela med Brynäs etc... Alla kommer inte att få plats i Brynäs, men det går utmärkt att fortsätta spela i typ Team Gävle... MEN det krävs en jäkla glöd och passion för sporten för att göra det. Och det har långt ifrån alla unga grabbar, särskilt inte efter att de kickas ut från Brynäs.
Kommentera

Sv: Sv: Silly season 2016-2017
Peja: Problemet är tydligen att många unga spelare lägger av efter de inte platsar i TV-Pucken eftersom att de då inte får plats på hockeygym.
Vissa tror att problemet försvinner om vi tar bort TV-pucken men var ska de spelare som inte lägger av spela om de inte kommer in på hockeygym?

Jag får inte ihop det men det känns som att fler lag, alltså hockeygym behövs.
Kommentera

Sv: Sv: Silly season 2016-2017
Carl Lejonkräk: Fast vad menar du... Ska typ Brynäs ha två J18 och J20-lag? Eller hur ska man annars göra med de fler platserna till hockeygym? Brynäs är en elitförening, man bedriver inte breddverksamhet för spelare i gymnasieålder.
Kommentera

Sv: Sv: Silly season 2016-2017
Peja: Ah du hann före.. ;-)
Kommentera

Sv: Sv: Silly season 2016-2017
I vanlig ordning är åsikterna på aftonbladets artiklar rena skämten dock i bedömningar etc så finns knappast någon mening att betala för det. :-)
Kommentera

Sv: Sv: Silly season 2016-2017
ellis: Allt här i världen är inte gratis...

Som sagt, det är förbjudet att posta Sportbladets plusartiklar här. Den är därmed borttagen...
Kommentera

Sv: Sv: Silly season 2016-2017
ellis: Kan det ha att göra med att de vill att folk ska betala så att tidningen kan tjäna pengar? Bara en tanke.
Kommentera

Sv: Sv: Silly season 2016-2017
Det här med Sportbladets plusartiklar ja. Vilket heldumt påfund. Vad är vitsen med att inte låta alla läsa allt i utbudet, är det nån som fattar det bättre än det jag gör?!
Kommentera

Sv: Sv: Silly season 2016-2017
okänd: Ja du lade verkligen ut hela artikeln😀

Sen får man inte lägga ut plusartikel egentligen. Nått med upphovsrätt, har vart på tapeten tidigare.
Ha det gött..
Kommentera

Sv: Sv: Silly season 2016-2017
Någon som har Aftonbladet plus som vill lägga ut denna artikel, dom som värvat sämst respektive bäst. Tack på förhand! www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/sverige/shl/article22919684.ab?teaser=true
Kommentera

Sv: Sv: Silly season 2016-2017
Carl Lejonkräk: Nja. Jag hade nog lite fel om TV-pucken.
Så här skriver AB:

TV-pucken förändras
Förutom att serietabeller tas bort före spelarna fyllt tolv skärps också reglerna kring distriktslagsturneringarna TV-pucken och Stålbucklan. Där ska kvalspelen till turneringarna tas bort och i TV-pucken får distrikten inte selektera förrän den första januari samma år turneringen spelas, då spelarna är U15.
– Barn- och ungdomstemautredningen i sin helhet utgör en kraftsamling kring värderings- och verksamhetsfrågor inom den svenska hockeyrörelsen, dessa beslut kring tävlingsstrukturer och distriktslagsverksamheten visar att vi menar allvar med den här satsningen, säger Svenska Ishockeyförbundets utvecklingschef Henrik Haraldsson i ett pressmeddelande.
Kommentera

Sv: Sv: Silly season 2016-2017
Peja: Om nu problemet är att spelare inte kommer in på hockeygym för att de inte var med i TV-Pucken och därav lägger av så är det svårt att se vad som blir bättra av att TV-pucken tas bort. Självklar är lösningen fler platser på hockeygym och alltså fler lag men jag vet inte om ekonomi finns för detta.
Kommentera

Sv: Sv: Silly season 2016-2017
Skrubben: Jo risken är minimal men man kan inte lita på nån därborta..
Kommentera

Sv: Sv: Silly season 2016-2017
Carl Lejonkräk: Lindblom tror jag ändå skulle kunna dra senare, eftersom han är draftad. Men där har ju Flyers uttalat sagt att han kommer stanna i Sverige. Och om ett NHL-lag hade velat signa Gunde så hade dom nog gjort det för flera år sedan. Nu är han 31 år, så sannolikheten har nog minskat ganska radikalt där.
Kommentera

Sv: Sv: Silly season 2016-2017
Vet inte om någon skrivit detta än.
Men det verkar klart nu att Clark ska spela i tröja nummer 11.
Kommentera

Sv: Sv: Silly season 2016-2017
Carl Lejonkräk: Vad skulle det hjälpa med fler platser till hockeygym? Klubbarna kan inte ge speltid till fler spelare än de har under sina vingar just nu. Det skulle bara resultera i att fler spelare sitter på bänken eller läktaren i J18/J20... Det enda som skulle kunna göra att fler "breddspelare" fortsätter efter U16 är ju att antalet J18- och J20-lag ökar..
Kommentera

Sv: Sv: Silly season 2016-2017
Skrubben: Vi skulle kunna förlora Lindblom, eller gud hjälpe mig Gunderson..
Kommentera

Sv: Sv: Silly season 2016-2017
mk: Ja, de ska göra om, iallafall att man inte har tabeller innan 13års ålder(själv har jag svårt att ta ställning). Minns inte allt de sagt inom vår förening om vad som komma skall. Vet dock att väldigt många unga tappar sugen när de inte kommit med i tv-pucken och tror att allt kretsar kring detta om man ska bli bra eller inte.
Kommentera

Sv: Sv: Silly season 2016-2017
Honken: Det är väl ett av förslagen som kommer med den totala omorganisation som oxå innehåller att ta bort tabeller, vilket är bra tycker jag.
Kommentera

Sv: Sv: Silly season 2016-2017
Idag är sista dagen som kontraktsbundna spelare i SHL kan skriva kontrakt med NHL-klubbar. Vi minns ju vilken enorm chock det var när Andersén från ingenstans blev klar för NHL detta datum förra året. Jag hoppas vi slipper en liknande chock denna gång.

Däremot skulle det vara roligt om t.ex. Luleå förlorar Lassinantti. Skadeglädje är den enda sanna glädjen 😊
Kommentera

Sv: Sv: Silly season 2016-2017
Honken: Det är ganska vanligt med huggsexa kring spelare som kommit med i TV-pucken. En grannes barn kom med i ett av de bättre lagen och vips så gick telefonen varm från agenter och hockeygym. När han gjort ett par mål blev trycket ännu högre.
Kommentera

Sv: Sv: Silly season 2016-2017
Honken: Absolut, trisst.
Kommentera

Sv: Sv: Silly season 2016-2017
Carl Lejonkräk: De flesta större hockeygym är inte intresserade av spelare som inte kommit med i tv-pucken, vilket är helt absurt.
Kommentera

Sv: Sv: Silly season 2016-2017
KulaShaker: Det verkar lovande, hoppas att Gunde kan locka hem Svedberg med tiden också.
Kommentera


Sv: Sv: Silly season 2016-2017
Honken: Fler platser på hockeygym är väl en bättre lösning i så fall? Jag menar tar vi bort TV-pucken så kommer ändå de bästa spelarna ta platserna på hockeygym.
Kommentera

Sv: Sv: Silly season 2016-2017
Ove Myling: Bästa vore väl att avskaffa tv-pucken, många ungdomar slutar för att de inte kommer med. Det är alldeles för stort fokus på just tv-pucken.
Kommentera

Sv: Sv: Silly season 2016-2017
Ove Myling: Bra idé där.
Kommentera

Sv: Sv: Silly season 2016-2017
Rodrigo: sen tycker jag att fler borde ta chansen att åka över redan som u18-spelare med tanke på hur stor utslagning det är om man inte kommer med i tv-pucken och svårigheten att då inte komma in på ett bra hockeygym.
Kommentera

Sv: Sv: Silly season 2016-2017
Carl Lejonkräk: Vi låg väl 4a när Rödin försvann och då försvann ju Scott med.
Även Salmela försvann när det rasa.

Nu har vi Gunderson och Clark och Zaborsky med plus Granis och Fälth mm.
Kommentera

Sv: Sv: Silly season 2016-2017
Ove Myling: Man får inte heller spela i college om man spelat i en proffsliga. Därför får inga spelare som spelat i SHL spela college-hockey. Därför också en del som sticker över tidigt, eftersom dom ändå inte kan spela i SHL.
Kommentera

Sv: Sv: Silly season 2016-2017
Rodrigo: satsar man på collegespel ska man sticka över till USA i så tidig ålder som möjligt för att visa upp sig.
Kommentera

Sv: Sv: Silly season 2016-2017
micke: USHL är största juniorligan i USA. Oftast tar man steget till college-hockey därifrån.

Exempelvis gick Gustav Olofsson i Minnesota Wild den vägen, USHL, College och nu NHL.
Kommentera

Sv: Sv: Silly season 2016-2017
Huss:
Ants in the pants?
He's more than welcome to leave them over there...
Kommentera

Sv: Sv: Silly season 2016-2017
Skrubben:
Två gamla spelare?
Kommentera

Sv: Sv: Silly season 2016-2017
Carl Lejonkräk:

munkas, är det du? 😂
Kommentera

« · 1755124 · »