1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 446777 inlägg · 7966 ämnen

Sv: Silly season 2016-2017

Sv: Sv: Silly season 2016-2017
ellis:
"Alla som lämnat, går dom gratis eller?"
Nu är inte jag nåt vidare på övergångssummor mellan klubbar... men vi får väl i princip ingenting vad jag tror.

SnowKing: Eftersom det viskats här inne att de inte har råd med den där Smotherman ens, menar jag.

{2064}
Med tanke på att publiken inte strömmade till i höstas när vi låg 3-4 under en tid så tror jag dessvärre att det krävs mer än Jocke för att locka publiken.... möjligen om Silfver eller Bäckis kommer hem, tills dess får nog vår sportchef tänka sig för med budgetstålarna!

Jan Grismöbel: Mellanmjölk mellan stolparna, Boforsare, retstickor och brunkare. Vad har karln i görningen egentligen??

Nu har Bengtzén sagt bort sig rejält. Han säger alltså att en toppmålvakt skulle stå i vägen för Felix utveckling.
Blir det samma visa när man ska hitta ersättare till Scott och Rödin då? Tar man in två stjärnor där så står de i vägen för Boqvist och Ölunds utveckling då?
Samma sak med Salmela, ska man skita i att förlänga med honom för att han kanske står i vägen för Carlssons utveckling?

SnowKing: Så ambitionen skall alltså att ligga på att inte bli intressantare och få publiken att komma på matcherna? Det där var nog ett av de sämre argumenten jag läst.

munkas: Kanske han är på väg att bygga ett lag som tar sig förbi en kvartsfinal.

Jag får ångest när jag läser Bengtzéns åsikter. Såhär får det inte gå till.

ellis: Man har nog råd med Smotherman, men är inte villig att betala den summan han vill ha för den uppskattade produkten han kan leverera.

{7225}: Genom att välja de sämre alternativen? Nej Carl....

{6984}: Klart man har råd med Smotherman. Man betalar ju inte lön till Rödin och Scott längre. En del av de pengarna går till Andersén och Granis sen har väl BZ massa kulor kvar när han valde bort Jocke!! Ollas lön lär ju försvinna så det måste finnas plus på kontot när bara Rautio värvats...

ellis: Jag tror Brynäs har tillräckligt med pengar i skattkistan för att värva honom, men troligtvis anser de att han inte är värda pengarna som han vill ha. Han spelade i Rögles första femma under året och fick inte förlängt. Berodde de på att han var för dålig? Troligtvis inte, då det fanns många i Rögle som var sämre, men han presterade troligtvis inte tillräckligt bra kontra sin lönecheck, för att vara kvar. Brynäs har större budget än Rögle, så när Rögle säger nej pga pengar finns Brynäs fortfarande kvar i matchen, men är Smotherman värd en lön som ligger i trakterna precis under en plats i förstafemma med Brynäsmått? Jag säger nej, och i detta fallet bra jobbat av BZ, men när nästa säsongen summeras finns alltid risken att man får äta upp sina ord.

{6984}:
Nu läser du väl som fan läser Bibeln?... när o var påstår jag att man INTE skall ha ambitionen?

Jag skrev att det troligtvis behövs mer att locka med än vad Jocke kan åstadkomma för att få till en publiktillströmning som skulle märkas!

Hade verkligen vilja ställa Bengtzén mot väggen nu. Allt Bofors/Karlskoga-tjafs, att inte värva Jocke, jag är så förbannat besviken nu. Detta är så jävla underkänt.

Zappaholic: "sen har väl BZ massa kulor kvar när han valde bort Jocke!"

Vilka pengar då menar du?

SnowKing: Jocke skulle vara ett steg i rätt riktning. Fast med tanke på vila meriter som BZ ser först så kanske det vore bättre att flytta hemmamatcherna till Karlskoga

{7225}: Jo jag menar lönerna som gick till Rödin och Scott.

SnowKing: Man bygger lag bakifrån. Målvakt och bra backar är en så enormt viktig del av att vinna.

Tveksamt om vi tagit guld utan Svedberg t ex.

Det blir nog att gå på årsmötet och grilla Bengtzén med tunga frågor. Det är mycket man vill ha svar på nu...

Zappaholic:
När man läser kommentarerna här så är det bara jag o ytterligare nån tråkmåns som försöker bedöma vad värvningarna antas kosta... Ni andra... tror ni verkligen att BZ har oändliga högar med pengar att plocka ur?
OM BZ har ambitionen att ta hem Andersén, behålla Salmela + försöka ersätta Rödin o Scott med nåt likvärdigt.... i min enkla värld ser det dyrt ut med Brynäs mått.

Nån mer som tror det kostar att värva spets?

Brynäsgubbe: Haha, nej det hade i alla fall blivit väldigt mycket svårare. Medräknad matchen i kvartsfinalen där han byttes in mot Frölunda så hade han 4 hållna nollor. Bara det säger ju en del om nivån han höll under slutspelet. han hade hysterisk form, för under säsongen var han inte utmärkande bra..

SnowKing: Vem tror att man skall ersätta både Scott och Rödin med nåt likvärdigt? Ett av SHLs BÄSTA radarpar... Då får nog BZ gå till banken några vändor...

Brynäsgubbe:
Intressant att du nämner Svedberg i den här tråden... När han anslöt till Brynäs var det många på forumet som "gick bananas... vad skall vi med en målvakt som inte ens platsar i Modo?"

{6984}:
Eftersom jag tror att BZ ivf vill försöka ersätta vår toppduo så måste han ju troligen vända på slantarna!

SnowKing: Han prickade en formtopp och hamnade i den berömda "zonen" För OM Pecka och TJ hade vetat om det så hade de knappast startat slutspelet med Honken, eller hur. Ren och skär tur. Hade inte Honken gått sönder så hade denna "heta" Svedberg fortsatt att vara tvåa bakom Honken.

Ha det i åtanke innan du haussar honom för mycket med facit i hand.

SnowKing: Givetvis kommer han att försöka. Men det börjar ta slut på bra spelare med Boforsanknytning nu... Kanske finns det nån Luling ledig?

Många härinne verkar inte fatta vilken potential Felix har. En självklarhet att man ska satsa på honom.

{6984}:
Nädå... inte i första hand jag som haussar Svedberg... jag försöker dämpa förtvivlan på forumet över faktumet att vi fått en ny målvakt som inte så många tror på... jag säger, en ny spelare förtjänar att få visa upp sig innan han sågas!

TobiasR: Jo då..han blir säkert en riktigt bra målvakt om ett par år när han mognat. Men då kommer han inte att spela i Brynäs.

Och kommer han tillbaka efter några år så ska du se att man ratar honom för nån annan talang...

munkas: Börjar tvivla djävligt mycket på vad Bz har för agenda med föreningen Brynäs IF .

SnowKing: Jag sågar inte Rautio. Jag sågar valet av honom framför J.E. Jag sågar förklaringen med att han skulle stå i vägen för Sandström. Sen kan man undra vilka ambitioner Rautio har för han måste ju ha varit medveten om att man skall satsa på Sandström.

Nu har vi två "billiga" målvakter borde finnas pengar till att värva en bra första femma för dom pengarna hoppas jag. Sen har jag kollat på en hel del Highlights med Bik och Marcus Nilsson ser väldigt intressant ut något för våran andrakedja till att börja med ? eller är han för tunn?!

Haha asså fan, jag blir mer och mer förbannad när jag tänker på det. Här har vi chansen att ta hem en Gävleson som dessutom är på toppen av sin karriär, och lär vara så i många år framöver. Hade kunnat vara en kille att bygga laget kring, en riktig stöttespelare. Och en jävligt bra målvakt, vilket han visat på många olika sätt och i många klubbar.

Vad fan gör vi? Jo, värvar LHC:s dissade målvakt som dessutom svek i slutspelet.

Jag är fan mållös. Det här är inte sant. Jag har inte varit med om en liknande besvikelse under en silly.

Sjukt.

moment22: Väldigt glest på läktarna i Luleå

{7225}: Uselt!

Steenm: Men Pecka har väl spått i kaffesumpen och sett "glöden i ögonen" på Rautio. Det kanske kan bli bra, vem vet...Eller så går det åt skogen....Hur som helst så var det inget val som imponerar innan säsongsstart...

Steenm:

Förstår inte den uppkomna ilskan och förvåningen här på forumet. Att det skulle bli Rautio visste vi sedan någon vecka. Varför har vi ju också listat ut sedan länge. Att anledningen är att man ville satsa på Felix och att man tror mycket på honom. Att en värvningen av en given förstamålvakt skulle riskera att hämna Sandströms utveckling. Detta är ju verkligen inga direkta nyheter. Detta har ju stötts och blötts i minst en vecka om inte längre.

{7225}:

Jag satt och tänkte samma sak! Fan det är ju semifinal.

Snacka HOCKEY och inte en massa påhopp på varandra. Snart nöjer jag mig inte med att radera inlägg...

Jan Grismöbel: Och ju mer JAG läser alla tokroliga bedömningar och analyser från diverse läktarcoacher härinne, så blir jag inte förbannad utan snarare full i skratt.
Brynäs är på väg att bli ett gäng brunkare som bara värvar boforsare och lulingar.
Rautio är en värdelös simmare, och beviset är att kompisens chef på jobbet som är en engagerad LHC:are tycker så.
Underbart, mera sånt.
Ett gott skratt förlänger livet....

{7225}: Så det är barnsligt när jag vill att det satsas seriöst på en 1 målis .gillar inte när en junis ska sätta nivån på vad man ska ha för målvakts nivå. Om Felix stannar i utvecklingen då ? Såg ju inte speciellt stabilt ut i slutet . Vad har Bz för ursäkt då ? Trodde det var en elit förening där resultat räknas . Är bara jävligt besviken . Är det tillåtet?

Jan Grismöbel: Inget att bry sig om. Lejonkräk skulle hylla om Brynäs bestämde sig för att ställa en miniatyr av gävlebocken i kassen.

{6984}: Det vet jag . Enligt kräk och Huge al mighty så är allt som Brynäs gör rätt . Och vi läktarcoacher fattar ingenting . Tur att vi har dom 2 som rättar oss när vi tycker "fel"

Jan Grismöbel: Haha, det ironiska är att om Brynäs hade presentera Jocke E som en solklar etta i kassen så hade de hyllat det beslutet med.

Brynäs kan liksom inte göra fel. Jag tror banne mig att de skulle stötta ett beslut om att skrota oken på tröjorna med.

Jan Grismöbel: Dina åsikter är inte barnsliga, det är ditt språkbruk och din otroligt nedsättande tonen gentemot BZ. Man får inte alltid som man vill men man måste lära sig att hantera det utan att få raseriutbrott.

Johan Norrström: Haha, jag fattar inte hur folk kan bli förvånade över detta. Den enda logiska förklaringen till att man tog in Rautio var ju Erikssons lön och att man inte vill värva någon som kräver att vara gjuten förstamålvakt. Detta har vi ju pratat om i flera veckor.

För övrigt skulle det vara jävligt kul med offentliga löner i SHL. Då skulle man kunna se Bengtzéns situation svart på vitt. Om vi alla kunde se att det faktiskt var ohållbart att ta in Eriksson med löneanspråk som ligger över 200 tusen/månad, hade alla fans varit mycket mer förstående. För som jag tolkar intervjun, så är det just kostnaden där skon klämmer. Nu börjar folk istället fantisera och kräva att Bengtzén ska värva in en toppmålvakt med meriter från KHL, man ta hem Andersén och förlänga med Salmela, och så ska man ersätta Rödin och Scott.

Fattar ni inte att han behöver göra prioriteringar? Den nyss nämnda listan av spelare kommer vi inte ha råd med. Så enkelt är det.

Skrubben: Håller med om att offentliga löner vore att föredra, men samtidigt har vi ju inte riktigt den kulturen i Sverige. Folk pratar ogärna om sina löner.

{6984}: Vad är det isf för ironiskt med det?
Om kunniga och insatta ansvariga som Pecka och BZ nu presenterar Jocke E istf Rautio så hade det väl förmodligen berott på att man ansett den lösningen vara den bästa utifrån de förutsättningar och den helhetsbild man arbetar.
Men nu valde man Rautio, och då måste man väl förmodligen ha bedömt det som att HAN är den bästa lösningen utifrån förutsättningarna.
Om det sen visar sig vara rätt eller fel, är ju omöjligt att sia om.
Ja, om man nu inte heter Powerfade eller BRYNÄS4EVER förstås, dom vet ju alltid på förhand vilket beslut som är det rätta....

{6984}:

Va? Nu hänger jag inte riktigt med faktiskt!

mer nyheter förövrigt, Lööke blir inte kvar inte heller Broadhurst, man har gett kontraktförslag till Salmela, och diskuterar förlängning med Alcén och Ollas

Ersson och Boqvist får inge A-lag kontrakt än utan ses som 9:e back och 15:e forward tillsvidare

även en del info om vart dem letar efter Rödin och Scotts ersättare

« · 1741786 · »