1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 742247 inlägg · 7967 ämnen

Sv: Silly season 2016-2017

Sv: Sv: Silly season 2016-2017
Johan Norrström: Den är avslutad för min del. Hädanefter blir det action istället för reaction från mitt håll.

Tyvärr så fungerar varken PM eller mailen här pä HS sedan en tid tillbaka. Jag har försökt att nå Marcus om detta via moderatorboken. Utan resultat. Vi får se om det löser sig framöver.

{6984}: "Ja du har fått 18 gilla.. grattis. Det är du inte van vid ;-)"

Sorgligt, beklagligt och ofattbart att han fått det bara...

Clarence: Egentligen inte. Det ger inget att börja tuta i dombasunen så fort ett nyförvärv inte passar ens förhoppningar. Hockey är ett lagspel.
Ett intressant exempel finns i Premier leauge där lågbudgetlaget Leicester leder ligan före miljardbyggen som City, Chelsea, Arsenal och United.

Det jag reagerar över är att istället för att anmäla inlägg man anser opassande så tar man själv på sig rollen som "hämnare" och nivå i forumet sjunker som en trotoarkant i siljan.

Huge: bra då är vi överens Fälth är inte fullgod ersättare. Syftade på att du aldrig har ett kritiskt öga till något som händer i klubben. Det gör dig till landets mest förutsägbara människa

Bifbiffen:

Det finns ju många här på HS som fyller de kriterierna i så fall. Det brukar bäst kunna upptäckas när Bengtzen gör en värvning.

Johan Norrström: Precis. Eller som nu, när han inte värvar!

Clarence:
... och nu har han 19 gilla!
.... Bara för att de negativa skribenterna märks mest så betyder inte det att det är speciellt många som håller med. Att gnälla i 75 % av sina inlägg... DET tycker jag är sorgligt, beklagligt och ofattbart!

Zappaholic: Vill ha mer rykten! Pettisbif vart är du när man behöver dig ? Våran egna HS scout ;)

SnowKing: De missnöjda är alltid mest högljudda. Jag tror att många vill vänta och se vilka spelare som Brynäs släpper och framförallt värvar innan man bedömer Bengtzéns insats. Inför förra säsongen överraskade han ju med toppvärvningar som Johnson och Salmela, men naturligtvis har somliga hakat upp sig på typ Porseland istället för att även se de bra värvningarna.

Peja:
Visst är det så, Salmela överraskande vass värvning... Porse den största besvikelsen. Det tråkiga var ju att han inte skakade fram en ny Rödin/Salmela ;-)

Tigerhjärta: Joacim Eriksson till Växjö enl Madhawk

KulaShaker: Fattar inte hur Växjö kan sponsra sitt lag så mycket... Måste vara Sveriges mest irrelevanta håla. Hur kan de lägga så mycket pengar på hockeylaget?

Nåväl, som väntat fick någon annan klubb honom. Bra att det inte är Leksand i alla fall.

KulaShaker: Är det någon som är överraskad? Tjock plånbok hos "snåla" smålänningar...

Brynäsgubbe: Kommer brännas i hjärtat varje gång man ser växjö nästa sässe. Blir då påmind om hur bra Lasse E är för han skulle hämma en junis framtid i socialklubben Brynäs . Kommer aldrig glömma Bz uttalande som visar vad Brynäs menar men satsning .

Grattis Växjö får man väl säga då😯

Jan Grismöbel: Jocke är som vilken annan spelare som helst för mig, han hade givetvis kunna komma till Brynäs om han ville men han valde pengarna före moderklubben.

{7225}: Så det var Jocke som valde bort Brynäs o inte tvärtom, det var fan?

{7225}: Så du vet att det var Lasse som valde? Å inte Bz som tyckte han var för bra så det hämmade junisens utveckling.

Peja:
Ang värvningsläget:
Visst handlar det om att se hela truppen innan man kan yttra sig om BZ jobb inför 16-17.
Signalerna han skickar ut ger dock så här långt inga större förhoppningar om att Stark har gett honom i uppgift att satsa på ett lag för guld.

Jan Grismöbel: sorry skrev fel . Menade jocke förstås.

Brynäsgubbe: Växjö har ett bra företagsklimat och ekonomisk tillväxt. Stor skillnad mot för i Gävle, tyvärr. Gävleborna blir visserligen allt fler men arbetslösheten blir bara större och större.

70 Rodrigues: Ja. Jag tycker det. Han valde att välja pengarna i Modo, redan i februari.
Han kunde om han velat välja Brynäs där, med mindre betalt.
Men han valde pengarna i ett bottengäng.
Jag har från vad jag anser väldigt bra källor att JE blev på tok för dyr.

70 Rodrigues: Ja Jocke valde att inte lira för de pengar Brynäs kunde erbjuda utan gick till de som bjöd bäst.

mk: Har du hört något om summor?

Lindblom gjorde 2+1 inatt. Hahaha vi kommer tappa honom också.

mk: Jag trodde att man hade bestämt sig för att satsa på Sandström. Så man kan ju undra hur seriöst budet på Jocke var i så fall. Eller ändrade man strategin när man inte fick Jocke? Många frågor blir det...

mk: BZ säger ju dessutom i intervjun att han var för dyr, sen tillägger han det där med Felix utveckling osv.

{7225}: Sen kan man ju undra vad man menar med "för dyr" Det beror ju på hur man prioriterar. Förlänger man med Salmela och får tillbaka Anderssén så förstår jag att det kostar mycket pengar. Men ingen av dem är ju klara. Man har inte presenterat nånting som kan ses vara en dyr spelare. Skall man sen åka över till AHL och värva två forwards till förstalinan så innebär det en rejäl chansning som kan bli väldigt dyr.

Efter BZ's sågning av Sundlövs lagbygge så är det lite upp till bevis nu. Det känns som att den här sillyn är väldigt avgörande i flera avseenden.

Det ska bli skoj att se hur laget som ställs på isen i seriepremiären ser ut.

{6984}: Hade han velat spela i Brynäs så hade han gjort det, svårare än så är det inte.

Peja: Vad du varför det är så?

{7225}: Så om Brynäs kom med ett skambud så kunde han ha accepterat det menar du? Hade han inte stått i vägen för Sandström likt förbannat då?

Brynäsgubbe: Det kan säkert någon annan förklara bättre, men Gävle är ju en traditionell arbetar- och industristad med låg utbildningsnivå. I dagens samhälle är utbildningsnivå, eget företagande mm viktigt för att städer i Gävles och Växjös storlek ska blomstra ekonomiskt.

{6984}: Vi kan älta detta in i absurdum men hypotetiskt snack som skambud osv. är bara löjligt.

{7225}: Jag tyckte bara att du lät så tvärsäker.

Angående Fälth. Jag hade tagit Gunnarsson före honom alla dagar i veckan. Bulan hade ju Gunnarsson i Luleå så kanske inte helt orealistiskt?

Peja: Granström 1+1 hittills ikväll!

Peja: Jo det är helt orealistiskt. Jag tror inte Karlskrona släpper honom när han nyligen skrivit på ett tvåårskontrakt!

Pettisbif: Lundberg verkar ju långsökt som fan tycker inte du det !? Men man vet ju aldrig ..

pjåtor: jo absolut känns Lundberg som ett långskott. Dock vet jag att han är på väg att lämna Saik för att testa på ny miljö och få en större roll.
Vem vet..? Jag har iaf alltid gillat Martins inställning till hockeyn.

Haha apropå nya rykten. Min kontakt sms precis och här kommer yttligare ett namn,
www.eliteprospects.com/player.php?player=24848

Snabb ytter med ett ruggigt skott så minns jag honom från tiderna i Luleå och Djurgården.

Sitter och kollar på Frölunda - Luleå och jag tycker fan Fälth är bra. Bra passningar, rätt bra på grillorna, hård i kroppen trotts sin litenhet och med ett ruggigt bra slagskott. Vem vet.. jag tar iaf honom, Andersén och en riktig spets forward som ersättare för Rödin.

Pettisbif: Men Granis då, hoppas ryktet är sant!

Tigerhjärta:

Gött att ha honom tillbaka i våran vackra Brynäströja nästa säsong.

Johan Norrström: Jag vet inte vad andra tycker men "gött" ger mig obehagliga känslor av Frölunda och Färjestadsupporter... Men det är jag det! 😉

Bifbiffen: "bra då är vi överens Fälth är inte fullgod ersättare"

Haha, du är bra rolig.
Nu får du det att låta som om det är JAG som hela tiden haft fel och att jag insett mitt misstag efter att du påpekat det för mig så att vi till sist blivit överens.
Vore bättre om du istället sagt: "Ber om ursäkt, efter att ha läst igenom vad du skrivit så har jag fel: du har aldrig påstått att Fälth skulle vara en fullgod ersättare för Salmela".
Då hade du definitivt stigit i aktning både hos mig och många andra.

Händer tydligen saker uppe på Sätraåsen😯

70 Rodrigues: Vadå?

Huge: När du någon gång(ain't gonna happen) kommer att erkänna att du har haft fel, då kommer 3/4 av gb:n att fullständigt explodera av tacksamhet😂😂😂😂

Huge:."Då hade du definitivt stigit i aktning både hos mig och många andra."
Få inte storhetsvansinne nu bara för att du fick en massa likes på ett inlägg ;)

Peja: Granis är ju riktigt het och bra, kan vi verkligen få hem han? Luleå spelar ju han i alla viktiga lägen och han gör det riktigt bra!
Dom lär väl bjuda en säck med pengar till han.

« · 1743884 · »