1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 742318 inlägg · 7967 ämnen

Sv: Silly season 2016-2017

Sv: Sv: Silly season 2016-2017
{7225}: 13+13 i Karlskrona är inte fy skam! Jämför det med Ollas 9+7, så kommer det bli ett lyft med honom.

Han vill flytta närmare Ö-vik. Då borde det stå mellan Skellefteå och Brynäs?

Skrubben: Det skulle kunna vara Stockholm också, kortaste restiden dit från Ö-vik.

{6984}: Jag la ner redan igår.

Är det någon som vet någonting om Salmela? Är så oroväckande tyst. Förläng bara!

{7225}: Har de släppt honom utan förbehåll då. Kan ju annars finnas en "icke SHL" klausul som gör att han går till Modo.
Vet någon?

Mrassarsson: vi får nog vänta till augusti-september innan Salmela bestämt sig.

Chris11: fast det är ju inte snarast, som SB och bulan ville... Tror vi får ett svar denna månad iaf.

Chris11: jag tycker det är den viktigaste pusselbiten. Skulle bli jävligt besviken om salmela drar. Han har ju lite att bevisa efter denna skadefyllda säsong.

{7225}: Avstånd till Ske AIK 224,6
Avstånd till Brynäs 361,8
Your guess...

Skrubben: Om inte SAIK är beredda att gå hur långt som helst så kan man hoppas på att Sundlöv talat gott om Brynäs och mer eller mindre övertygat Olofsson om att det är ett mkt bra va,l både sportsligt och socialt.

KulaShaker: Djurgården.

Huge: Är det inte solklart att det blir Skellefteå?

modomille: Vi vet ju sedan tidigare att Bengtzén går in hårt på alla som har anknytning till Bofors 😉 Han borde ge Skellefteå en match i alla fall.

modomille: tycker inte alls att det är solklart. Skellefteå brukar väl ha lite högre ambition i sina värvningar än spelare från bottenlagen

Ove Myling: Jag är inne lite på ditt spår, är Jesper verkligen bra nog för SAIK?

Ove Myling: John norman,Andrew calof och Pär lindholm är spelare som kommer från lägre divisioner och från sämre lag,men som har gjort succe i Skellefteå. Dessutom så kommer Jesper bli en toppspelare i SHL. Genom Skellefteås träning.

{7225}:

Tycker det känns som en klockren SAIK värvning när jag tänker efter, skrev om det i modoboken.

Han har tekniken, farten och målskyttet, med rätt träning och förtroende kan han bli en riktigt bra SHL spelare, behöver bli lite vassare men framförallt jämnare. Tror SAIK ser samma utveckling i honom som i t.ex Norman som hade bra egenskaper men var ingen toppspelare i SHL, utan det utvecklade SAIK honom till.

Så jag tror han spelar i SAIK nästa år och kommer få en fin utveckling där.

Rytter: Jag tror fortfarande på Djurgården jag.

Rytter: "Han har tekniken, farten och målskyttet, med rätt träning och förtroende kan han bli en riktigt bra SHL spelare"

Du glömde den viktigaste detaljen - att han lämnade Modo. Hade han inte gjort det hade han varit lika trött och inspirationslös som resten av ert kadaver till trupp.

Ove Myling:

Tröttsam kommentar. Två på bollen och kreativitet lika med noll.

Rytter: Välkommen till Brynäsboken. Har faktiskt diskuterats en hel del Modo här på senare tid. Hur man ska undvika att gå samma öde till mötes.

Men kul att du kommer in här och får skriva lite om SHL-hockey.

Huge: Hans flickvän och hans familj bor i Ö-vik.

Ove Myling: Flytta era trätor till en mer passande tråd. I Caféboken kanske? ;-)

Skrubben: "Poängstark" var att ta i. Men ja, det kanske är en ok ersättare...

Anssi19: då kan vi nog räkna med att han lämnar!

70 Rodrigues: Alcén tränar med Brynäs?!

Vad tusan är det om dröjer med hans förlängning?

70 Rodrigues:

Skulle vara intressant att få veta vad som hände med Smotherman. Vidare kan man ju fundera kring varför man inte pressade Bengtzen mer angående Granström.

Johan Norrström: eller fråga om Fälth ryktet, kanske vägrade svara om spelare vars säsong fortfarande är igång

Anders Berg:
Modig kanske det var, inte lätt att komma ihåg alla i Brynäs målvaktscirkus! ;-)

Johan Norrström: Smoothie kanske är klar men att Bengtzén vill spela lite Allan?

70 Rodrigues:

Det finner jag inte särskilt troligt faktiskt. Någon av parterna backade troligtvis ur innan det vart frågan om kontraktsskrivning.

Mitt lag nästa säsong:

Rautio - Sandström
Johanssin

Salmela - Andersén
Zanetti - Bertilsson
Kilström - Carlsson
Pudas - Sundqvist
Ersson

NY - NY - Johnson
Pa.Westerholm - Granström - Po.Westerholm
Olofsson - Blomqvist - Lindblom?/NY
Thorell - Enterfeldt - Alcén?/NY
Mannberg, Ölund & Boqvist

Johan Norrström: Det lär framtiden utvisa😃

Pettisbif: Adam Deutch till Almtuna.

{7225}: Många bra unga fd Brynäsare i andra klubbar nu !

pjåtor: Vi får hoppas att vi kan få någon av dem i Brynäs i framtiden.

Pettisbif: Taget=) Blir det så där skulle nog alla va nöjda! Nästan alla=)

Åker Luleå ut idag så lär vi få veta hur det ligger till med Granström

{7225}: När Brynäs bytt namn till Bofors IF ;)

Pettisbif:

Borde inte Pathrik användas som center om man vill få ut hans bästa egenskaper?

Johan Norrström: Pathrik skulle egentligen kunna vara förstacenter. Han är den enda playmakern vi har i laget. Bra speluppfattning, blick och fantastiska öppnande passningar. Lite som en Thoresen light.
Tänk Paw med Johnson och en till vass ytterforward, då kan det bli kul ;)

Chris11: Håller med! Han har tyvärr hållits tillbaka lite pga att hans kedjekamrater inte hållit lika hög klass. Vi såg ju ett smakprov av det i play-in mot Djurgården. När Scott klev av skadad ett tag, så fick Westerholm gå in som center mellan Lindblom och Johnson. I första bytet gjorde dom ett grymt snyggt klapp-klapp-spel som resulterade i mål :)

Ove Myling: "Haha, precis som du gör fast mot andra skribenter härinne då!"

Stämmer.
Skillnaden är att jag gör det mot dig och andra som förtjänar att smaka på egen medicin. Jag och dom riktiga fansen kastar inte skit och raljerar/ironiserar i varje inlägg över det man påstår sig supporta.
Och det var dessutom DET saken gällde: hur man tycker att en riktig supporter ska uppträda och inte hur vi uppträder mot varandra härinne.
Lär dig att hålla isär saker och ting som vi debatterar.

"Det uppskattas mindre att ge sig på personer, som du gör, än att kritisera laget, som jag gör,"

Klart att det uppskattas mindre av dina skitkastande kompisar som håller med dig, när jag säger min och många andras mening om ditt och ert löjliga och konstanta raljerande/skitkastande kring laget ni påstår er supporta.

"Folk får skriva exakt vad dom vill härinne"

Självklart, om man håller sig inom regelverket.
Men varför gnäller du isf över elitism och att nån härinne skulle ha förbjudit dig att ha åsikter? Vet du ens själv vad du vill säga?

"Vart har du läst att SAIk är intresserade av Olofsson?"

Ingenstans.
Jag skrev att jag "förstår OM Saik är intresserade av Olofsson".
Inte att jag VET att dom är intresserade, för det hade jag ingen aning om när jag skrev inlägget men ser nu i deras gästbok att dom enligt Norran är intresserade och att intresset är ömsesidigt.
Lustigt förresten, sa inte du att SAIK knappast kan vara intresserade av en modoit som spelat i ett bottenlag? Bra bedömning av Olofsson från dig där...

"Slutligen; lustigt att du skriver att jag kastar skit på laget jag stötter när jag faktiskt skrev lite kritiskt" om Modo. Men du kanske har lite svårt med vad gränserna går mellan olika lag. Kallar dig för Huge men håller på Brynäs."

Ja, det var ju också en komisk och märklig slutkläm på ditt inlägg.
Skiter i om du skrev kritiskt om Modo, jag avsåg ju ditt allmänna skitkastande och raljerande kring Brynäs.
Och nä, jag har inte svårt med var gränserna går och vilka lag jag ev håller mer eller mindre på.
Men när du blivit lite äldre så kanske du har lärt dig att man faktiskt kan ha flera lag att hålla på, ex både Huge och Brynäs.
Men ditt märkliga resonemang förutsätter ju dessutom att jag skulle ha tagit nicket "Huge" därför att jag håller på laget Huge.
Hur vet du att det är anledningen till valet av nick?
Och om det nu vore så att valet beror på att jag håller Huge, så ändrar väl det inte på faktum att det går utmärkt att hålla på fler än ett lag än Brynäs.

Huge: Bad jag inte er att fortsätta er träta i caféboken eller nåt?

Enligt Linus Norberg kommer Granström tjäna 205 000 kr/månaden... aj aj aj

{6984}: Jo, men din smiley gjorde att din uppmaning mer kändes som en önskan än ett krav....😉

Rodrigo: Vad jag har hört så var det sociala viktigare än lönechecken men det behöver förstås inte betyda att lönen är låg för det.

Huge: Skitsnack... lägg ner NU

« · 1744504 · »