1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 743533 inlägg · 7967 ämnen

Sv: Silly season 2016-2017

Sv: Sv: Silly season 2016-2017
{6984}: Alla sitter lugnt i båten . Värvningsgruppen tog tidig sommarsemester och återkommer med resultat i början av september .😆😆😆

Huge: Är det ointressant? Så du tycker att det är intressant att först spekulera fram en "tänkbar anledning" men sedan är det ointressant att man inte har presenterat någon? ATT det skulle kunna vara en anledning? Ja men i så fall har det ju gjort precis det Rodrigues raljerade om, att de suttit på sätraåsen och scoutat ;-) I alla fall om dina nu hemlighållna nyförvärv kommer från AHL ;-)

Jan Grismöbel: Jo nog sitter man lugnt i båten... Det är bara lite tidsfördriv att skruva lite på Huges åsiktsinkontinens. ;-)

Huge: Du svarar Tony med attt man har redan har klara spelare.
Han undrade bara vilka det var.
Du svarar med att " var har jag sagt att spelare är klara"
Men ursäkta. Vad är det du inte fattar !
Det är bara att erkänna att det blev fel.
Svårare än så är det inte.

Huge: OM ingen spelare är klar. Varför har man isf ställt in resan?

mk: "Det är bara att erkänna att det blev fel."

Absolut.
Synd att ingen av de som uppenbarligen missuppfattat har erkänt det då, istf att gnälla på mig när jag uttryckt mig klart och tydligt och på ett sätt som inte borde kunna missförstås.

{6984}: Kanske spelarna fortfarande spelar och därför inte presenteras? Det kan vara AHL spelare som inte behövde studeras på plats, har du inte tänkt på det?

{7225}: Jo visst har jag det. I ett sånt fall skulle Brynäs kunna komma ut med nyheten att "Vi har signat en spelare från AHL men kan inte gå ut med namnet i nuläget.
Istället har man lagt scoutingresan på is. Man har inte ställt in den. Vilket i sig INTE talar för att man har signat någon.
Sen kan man ju tycka att ett hemlighetsmakeri i AHL känns ganska långsökt. Varför skulle man hemlighålla en sån nyhet där borta?

Ove Myling: "OM ingen spelare är klar. Varför har man isf ställt in resan?"

Tja, kanske därför att man redan har en eller ett par mer eller mindre "säkra" spelare på gång och ev har så pass många övriga alternativ utanför AHL att bolla med, så att resan därmed blir överflödig och en onödig kostnad.
Vad vet jag...

mk: Hur orkar du fortsätta älta?

{6984}: Hehe det är sig likt här inne . 😆😆

Huge: Det är ju så klart ivrigt och nyfiket vilka som kommer?=) Och då blir vissa frustrerad och otåliga.
Jag är så klart nyfiken med men det kommer spelare lovar jag alla så dom flesta blir nöjda.

Men bra det snackas och spekuleras för vore ju värre om det va tyst från alla fans!

{6984}: Såklart att OM en spelare i AHL som fortfarande spelar är klar så kommer det inte att bli officiellt innan slutspelet är över.

Zappaholic: Nu är jag klar.
Han erkände att det var fel.
Men sen så säger han att vissa (mig+andra) har missuppfattat vad han skrev.
Så inget nytt alltså😄

{7225}: Fint att du betonar ordet "OM". Vi vill inte ha några onödiga missförstånd😂

Zappaholic: Tveksamt om det räcker med ett OM i det här fallet också... :-)

Zappaholic: OM är vitalt i sammanhanget.

{7225}: Ja, tänk vad Tony ställt till med.
OM han inte fjantat sig och yrat om sin verkstad så hade den här debatten aldrig uppstått... :-)

Huge: Jag är mest chockerad över att läsförståelsen är så in i helvete usel så att man inte vet betydelsen av ordet "om".

Obegripligt...

Zappaholic: Nu fixa LHC sin budget, dom låg ju illa till men det går trixa!
dragskott.blogspot.se/2016/05/shl-klubbens-ekonomiska-klipp-saljer.html?platform=hootsuite

Salmela spelade i fjärde backpar för Finland idag. Jag blir mer och mer övertygad över att han stannar hos oss nästa säsong 😄

Zappaholic: Ja, det är faktiskt obegripligt i det här fallet.
För att kunna tolka "om" som vissa nu gjort så har man alltså utgått ifrån att JAG, en oinsatt läktarcoach som aldrig varit i närheten av att veta nåt om ev värvningar, helt plötsligt skulle veta att man redan gjort klart med ersättare för ex Rödin och Scott. Låter det rimligt och sannolikt att jag skulle känna till nåt om våra värvningar när vi inte ens hört nåt om dessa från normalt sett så pass initierade och välinformerade källor som ex Mrmadhawk eller liknande uppgiftslämnare i media?
Morsning...😀

Huge: Om ja!

Huge: förhoppningsvis tror ingen inte det, utan bara vill klaga och debattera på meningslösa punkter för att visa att man är störst bäst och vackrast? synd ju bra mycket roligare när man håller sig till hockeyn speciellt på detta forum, proposito de nada eller vad den nu heter kan man iaf inte förvänta sig något annat

Huge: Jag vet mycket väl att du inte har insikt i värvningarna.
Det som jag reagerade på var stt du svarade "var har jag sagt stt det är klart"
Där börjar debatten.
Om man läser den från början så är det flera som uppfattar det så. Och man har flera bra, sakliga inlägg.
Men sitt med offerkoftan du. Hoppas att den är varm.

mk:
Kom hem sent ikväll, blev otroligt förvånad när jag ser att ickefrågan OM har ältats hela kvällen... har folk så dålig läsuppfattning? ... eller är det för att det är Huge man skall raljera med?... Pinsamt vilket som!
Tror de flesta har tillgång till Google... slå upp där nästa gång ni är så tvärsäkra! Ifall ni är intresserade!

Skrubben: Varför då?

SnowKing: Det var inte det jag reagerade mot utan hans nästa inlägg. Läs nedan.

Zappaholic: Det intressanta är att de som tycker att det Huge skrev är solklart formulerat är samma skribenter som oftast håller med huge i allt annat. Det är ju ingen hemlighet att du eller snowking Inte skulle argumentera emot Huge nångång. Det finns ju liksom inte. ;)

{6984}:Ja det är konstigt att flytta focus från vad folk menar, till att tro att det är en häxjakt på Huge.
För det är det inte. Det är en debatt om ett svarsinlägg som han skrev.

{6984}:
Fan lär läsa bibeln på ett alldeles speciellt sätt som bekant.... så om ifall nån random gamnacke hade blivit så pinsamt missförstådd skulle jag enligt dig inte brytt mig?
OK, jag fattar!

{6984}: Nä, det intressanta är att du och andra väljer att misstolka fast ni vet betydelsen av Huges inlägg. Och ni gör det för att det är Huge. Hade någon annan gjort inlägget hade det inte blivit en grej av det.

Nej, jag argumenterar sällan emot Huge, helt riktigt. Det gör ju så många andra så jag väljer att avstå även om jag inte håller med om allt han skriver. Jag argumenterar hellre mot de som klagar substanslöst över saker och ting. Mitt val som jag står för och som du får tycka vad du vill om. Ditt val är ju att tillsammans med andra klaga över i princip allt som Huge skriver.

mk:

Ett inlägg som fått olidligt mycket utrymme, och som nått löjeväckande höjder i konsten att vända och vrida på allting. Lägg ner och ödsla lite energi på något viktigare istället. Kanske snacka ishockey?

Zappaholic: Jag tar åt mig oxå av ditt inlägg.

Men det är det första svaret han ger Tony som allt handlar om.
"Varför åka över om det är signat och klart?"
Sen nästa inlägg: Var har jag sagt att det är klart.

Fatta du varför man undrar?

Sen visst. Det är klart man tar chansen att få klämma åt Huge. Men det finns inget ont uppsåt från mig iaf.

Ger man sig in i så många diskussioner om läsförståelse och hur man formulerar som Huge gör. Så får man räkna med att ibland kommer det tillbaka.

mk: Sen är det ju tonen i Huges svar till Tony som gör att skribenterna reagerar. Att BZ och Bulan inte åker till nordamerika är minsann inga konstigheter, hur kan Tony var så dum (sakna kunskap) om det.

Antar att många, i sin enfald, får uppfattningen att Huge har en större kunskap angående reseplanerna eftersom han kategoriskt dömer ut Tonys kritik mot att de inte fått arslet ur vagnen.

Att man sedan lägger in en massa; om, kanske, tycks etc i sina spaltmeterlånga inlägg ändrar ju inte andemeningen nämnvärt. Däremot har man en sköld att gömma sig bakom när ens egen okunskap lyser igenom

Johan Norrström: Vad hindrar dig från att snacka hockey? Klarar du bara en tråd eller? Jag sitter inte på HS för att tillgredställa DITT behov av i dina ögon "intressanta" ämnen.
Tycker du att en diskussion är ointressant, starta en egen så kommer de som finner det intressant att delta i den diskussionen, svårare än så är det inte. Och pågår det en diskussion/pajkastning som inte intresserar dig. Köp en bok, diska, kratta löv eller vad du vill. Att styra vad andra ska diskutera

Ove Myling: "Sen är det ju tonen i Huges svar till Tony som gör att skribenterna reagerar."

Ja, synd bara att man inte reagerade på tonen i Tonys raljerande inlägg där han kritiserar Brynäs för att inte ha fått arslet ur vagnen, innan han ens vet anledningen till att man ev ställt in resan.
Men din antibrynäsryggmärgsreflex blockerar förstås i sedvanlig ordning ditt logiska tänkande.
Det enda jag försökt säga är att det kan finnas bra anledningar till varför man ev ställt in resan (ex om man redan gjort klart med det man vill ha), ett scenario som du uppenbarligen inte ens kan föreställa dig i din förvridna antibrynäsvärld...

{6984}: Är det inte din uppgift som moderator att försöka styra diskussioner från pajkastning och nonsensdiskussioner? Så brukar det funka i andra forum. Just nu verkar du bara agera uppviglare.

Ove Myling: Nej där har du fel.
Det som folk inkl mig reagerade på var svaret han gav på om det var spelare klara.

Så sättt inte in detta in din fejd med Huge.

Huge är en person som ibland kan gå för långt.
Men det finns det flera av härinne.
Du är i mitt tycke en sådan.

{6984}:

Nä men ojojojoj då. Här är det någon som vaknat på fel sida. Visste inte den här typen av pajkastning var så heligt för dig. Ber tusen gånger om ursäkt. Ja och tack för de goda råden. Jag skulle förvisso kunna starta en diskussion i ämnet ishockey. För forumet heter ju trots allt hockeysnack, men jag misstänker att gensvaret skulle bli väldigt begränsat.

Huge: Jag hoppas verkligen det finns en bra anledning, särskilt efter BZ uttalande i frågan:

"– Tanken är att vi ska se spelare som är intressanta för Europa. Det är så det funkar, det är spelare som ska hit som man vill se så man inte köper grisen i säcken, vi har en plan där Bulan och jag"

Självklart blir man lite fundersam när resan (verkar) rinna ut i sanden efter ett sådant tvärsäkert uttalande från BZ.

OM sedan Bz värcar en ahl-spelare utan att ha sett denne kommer han att få utstå en hel del kritik.

Johan Norrström: Det var det här jag menade. Det blir enormt stora proportioner så fort Huge skriver något som möjligen kan misstolkas. Många ska då ta chansen att medvetet feltolka istället för att bara låta saken bero. Och så får vi en urartad diskussion.

Powerfade borde ju döda sådana här dispyter, inte kasta bränsle på glöden...

dAVydov: Nej mitt jobb är att se över så att det inte sker några allt för stora övertramp.

Zappaholic: Så det är censur du är ute efter? Ska jag styra över vad folk ska diskutera här? Det vore ju intressant vilken reaktionen skulle vara om jag satt här och raderade inlägg som JAG inte tycker passa. Jag står fast vid att det är fritt att diskutera hockey, starta trådar om saker man vill diskutera.
Men visst, om det finns önskemål om att jag ska börja styra diskussioner så visst kan jag det. Jag kan vidarebefodra alla gnäll nejl och pm där folk undrar varför deras inlägg blivit raderat.

Leksand värvar från AHL.

Zappaholic: Ja tänk vilket kul forum det blir.

Vad är det för fel?
Har det varit otrevlig ton? Öknamn, raljerande om ålder på skribenter?

Allt börjar med att Tony visar en sida som han ibland har, med glimten i ögat.
Huge svarar på sitt sätt med glimten i ögat.
Sen så kommer det svar på vararndra.

Där börjar "pajkastningen"
Det har varit mycket värre saker som i princip fått bero.

70 Rodrigues: Han är för mig okänd.

{6984}: Nej, det är inte nån jävla censur jag vill ha. Har jag påstått det?

Men om samma saker ältas om och om igen och inte tar slut, så har ju du tidigare sagt till om att inblandade ska skärpa sig lite, skriva pm, eller gå vidare.

Därav mitt inlägg om att döda diskussionen...

mk: Fel? Jag tycker att det är fritt fram att diskutera, men det bör ju så småningom leda till något. Ältas samma saker hela tiden blir det ju som att spamma forumet.

{7225}:

Det är väl förvisso de flesta som spelar i AHL. På papperet är det ju en skaplig värvning. Sedan är det ju mycket som ska stämma för att han ska lyckas i SHL. Större rink, annat sätt att spela och ett annorlunda liv utanför hockeyn. Inte alla som klarar av det.

« · 1750011 · »