1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 739062 inlägg · 7967 ämnen

Sv: Silly season 2016-2017

Sv: Sv: Silly season 2016-2017
moment22: Skulle vara intressant att höra vad Smoothie har haft för roll i Rögle och hur mycket han har spelat. Är han en fysisk spelare?

Chris11: Varför inte kolla +/- på spelare från bottenlag? Det frapperande med JS statistik är ju att 28 spelare i samma lag lyckades bättre. Visst, en del spelare har inte lika många matcher, men ändå! Gör han 20 mål för Brynäs nästa säsong så blir jag helnöjd!

{6984}: vad tror du? Allvarligt?
Vem som helst kan ju se att det är en snorunge som gjort den där sidan!

Skrubben: Jo PaW växte mycket i mina ögon också på slutet av säsongen och det skulle vara klart intressant att se JS med tvillingarna. Dock så är jag inne på samma linje som Enaranger, jag tror inte JS är så jävla billig heller. Hela lagbygget hänger på vilka de andra nyförvärven blir, det måste få bli kreativa spelare!

{6984}: Ja det är inte Jonathans officiella sida

{7720}: så det är en fejksida? Det skulle förklara en del.

Chris11: japp

{6984}: Menar du fejksidan där det står "Brynäs❤"?

{6984}: menar du "Jonathan Granströms" FB-sida?

moment22: +/- i ett bottenlag ska man inte lägga alltför stor vikt vid.
14 mål talar sitt tydliga språk. Första säsongen i SHL dessutom. Vad säger du om han stänker in 20 mål nästa säsong? ;)

Charles: kika in på jontathans fb sida och vad han lade in i sin status tidifare idag...

moment22: Smotherman är ju en riktigt bra spelare som troligen rymmer vår budget

Charles: Hade känts bättre om han sagt "Inga kommentarer"

moment22: Smoothie är ingen poänggörare utan snarare en målskytt. 14+5 talar sitt tydliga språk! Ungefär som Johnson (22+12).

Sedan vettefan vilka krav du har på våra centrar. Patte Westerholm var sjukt kreativ i slutet av säsongen. Sätt Smotherman bredvid honom så kan det bli bra tror jag!

Chris11: ingen större dementering direkt, utan vanliga svar under ett slutspel, det säger varken att allt är fejk eller att det skulle vara någon sanning i det

Ser att många verkar nöjda över det troliga nyförvärvet Smotherman. Jag fattar inte riktigt det, vi snackar om Rögles 8:e bästa poänggörare och deras 29:e (!) bästa +-spelare. Både Wännström och Rensfeldt gjorde mer poäng än JS. Visst, sätt han bredvid en bra och kreativ center så kommer han säkert göra en del mål men helt ärligt, just nu har vi inga sådana! Och Grana är inte lösningen på det problemet heller..

Skrubben: Honken är grym hade vi haft honom i kassen så hade vi spelat kvartsfinal.

Forsberg 1978: kanske Bengtzén är bra ändå då? ;)

Skrubben: Ska jag vara ärlig så fick jag en smärre chock när jag såg att Granström var på gång för den såg jag ABSOLUT inte komma! 😃

Peja: Jag tycker inte man ska döma honom utefter den grundserien. Han var skadad fram till jul, och vi vet ju hur svårt det är att komma i form utan en riktig försäsong (Enterfeldt).

Han har gjort två riktigt bra säsongen för Luleå sedan dess, så det känns mycket mer relevant att bedöma honom utifrån det! Sedan tror jag, precis som du säger, att Bulans spel kommer passa honom som handen i handsken.

Chris11: Empirisk bevisförning.

Rodrigo: Nej, han ger mer i varje byte för att han ger mer i varje byte. Så enkelt är det. Granis jobbar STENHÅRT.

Chris11: Bara för att Granström har en speciell spelstil så betyder inte det att han ger mer i varje byte än vad någon annan gör.

Rodrigo: grejen är den att spelar man med hjärta så ger man allt i varje byte. Granström ger allt och lite till. Han fullföljer varje tackling och retar upp motståndarna så att de börjar slåss och blir utvisade. Behöver han stå upp för laget så gör han det. Granis är en lagspelare helt enkelt. Otroligt viktig för laget!

Peja: Granström har nog säkert ett väldigt stort Brynäshjärta, Har varit bra i Luleå denna säsong, 13 baljor är ju helt ok, kommer betyda mycket för oss, släng in honom i en trio med Nick och Lindblom, kan bli bra"

Lindström: Ollas har en stor offensiv uppsida. Allt beror ju på lönen. Skulle han kunna vara relativt billig och spela i 3e/4e så skulle jag vilja ha kvar honom alla dagar i veckan.

Synd att SHL inte har öppna löner :( skulle vara enklare att sia om värdet av en spelare då.

Skrubben: Spelare med "hjärta"? Varför skulle Brodecki tex inte spela med "hjärta"? Vad menas med Granströms "karaktär" egentligen? det är konstigt att tro att vissa spelare saknar inställning osv. Inställning är väl en av alla saker som gjort att dom kommit till denna nivå. Och alla spelare spelar ju även för sitt lönekuvert, Porseland kommer exempelvis antagligen behöva gå ner rätt mycket i lön nästa säsong. Tror inte han var dålig pga dåligt motiverad, vissa spelare har en skitsäsong ibland bara.

Jag är egentligen bara intresserad av Granström som spelare, hur bra han är osv. Inte om han tacklas hårt, spelar med "hjärta" eller har rätt "inställning". Skapar han mycket framåt och tillåter lite chanser bakåt är jag nöjd.

Peja:
Återkommer:)

Pettisbif: kanske man ska sära på Westerholmarna? Pathrik är ju en playmaker som är bäst att ha som center och Granström MÅSTE vara center. Bättre tekare är svårt att hitta.

Skrubben: Lätt att glömma att Granströms karaktär var spårlöst försvunnen i majoriteten av grundseriematcher under hans sista säsong i klubben. Samtidigt var nog inte Tommy Jonsson den typen av tränare som fick ut maximalt av Granström under grundserier, då tror jag Bulan passar honom bättre. I slutspelen har ju Granström alltid taggat till.

Fan att den här sajten alltid ska krascha när vi värvar! I höstas var det Salmela och nu är det Granström.

Granströms karaktär kommer verkligen behövas i detta lag. Släng ut spelare som spelar utan hjärta (Porseland, Brodecki etc.) och in med denna spelartyp. Bra Bengtzén!

Jag hoppas bara att han inte blev allt för dyr. Tjänar han ungefär som Vrana är det ingen fara på taket. Nu är det bara kvar att värva en förstacenter och en förstaforward till anfallsbesättningen. Vrana ersätts av Granis och Ollas ersätts av Smoothien. Olden och Brodecki får väl ersättas av Boqvist och Öhlund.

Chris11:
Något sånt här kanske,

NY - NY - Lindblom
Johnson - Blomman - Smoothie
Westerholm - Granis - Westerholm
NY/Ollas - Enterfeldt - NY/Alcén
Extra:Mannberg
Junisar:Ölund & Boqvist

Enaranger: Granström får väl ses som Vranas ersättare också? Tillsammans med två spetsforwards kan det bli en vass kedja.

TobiasR:

I så fall ersätter nog Smotherman Olden OCH Brodecki rent lönemässigt.
Vi får en spelare in för två ut

TobiasR: Lite inne på samma sak som dig, MEN till vilken kostnad och hur ska BZ göra med junisarna isf?

Ollas var på tok för bekväm i sitt spel, bågade alltid ut istället för in i trafiken.
Spelade dessutom utan energi i sitt spel & valde 99 av 100 ggr det svåraste passnings alternativet.

Lindström: Svårt det där med Ollas. Men jag ser gärna att han stannar faktiskt. Han har ju kvaliteter men just nu så går han ju inte in i de 2 första kedjorna direkt men Alcen, Enterfeldt och Ollas skulle ju vara en stark fjärdekedja tex.

Lindström: Ser ju bra ut det här, på forwardsidan blir det nog ett par riktigt bra spetsvärvningar till om Gregg och Anton försvinner. Förövrigt tycker ja att vi ska behålla Ollas.

Berge:Nej. Han heter Jonathan. Och när jag var hjälp materialare åt P så kallade alla i laget honom för Grana..!

Lindström: Ollas klarar vi oss utan. Det finns många alternativ som är bättre.

BRA BENGTZEN!!!! Härliga nyheter ang Granis ny blir det en go Bellman på detta!

rafalski: Amen!!
Vill se en stadig back med pondus med 👍🏻

Synd att Sunken har 57 år kvar på sitt kontrakt...

Hoppas att elekheten sprids i laget, Ollas, Enter mfl såg ut som ballerinor i för många matcher.
Var väl bara Alcen, Blomman & Tvillingarna som visade lite Jävlar anamma.

Vad tycker folket här inne om Ollas vara eller icke vara då?!

Smotherman verkar ha en härlig inställning.
Intervjuaren:
- What is the first thing you say to the opponent on the ice?
Smotherman:
- You wanna go?

Tarasov: Gör gärna det, vore intressant att få ett klargörande.

Berge:
Ja det gör de. Kan göra ett inlägg om hur det fungerar på måndag när jag är på jobbet om önskemål finns.

Hoppas ryktena stämmer att Smotherman och Granström är på ingång. Vi behöver både kilon och attityd i laget. Blev lite mycket rinkbandy i slutet när vi saknade ett par hårdingar.

Berge: Bra fråga, men han har ju uppenbarligen inte arbetat i Sverige under 3 år än.

Peja:

Smotherman gjorde ju en halv säsong i Finland innan han skrev på för Rögle, undviker Brynäs hans extra skatt tack vare det då, eller?

Enaranger: Det är irrelevant om spelaren flyttar runt under dessa 3 år. Det relevanta är om spelaren har varit 3 år i Sverige. Därför som Welch är grymt dyr för Modo.

TobiasR: BZ och Bulan vill alltså att Brynäs ska bli ännu jobbigare att möta. Jag skulle vilja se Granis och Alcén i samma kedja. Hoppas inte Granis återkomst innebär att Alcén får gå.

« · 1737120 · »