1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 741643 inlägg · 7967 ämnen

Sv: Silly season 2016-2017

Sv: Sv: Silly season 2016-2017
{7225}: Så du anser att Smotherman och Granström även de är lösa rykten? Eller är det bara vissa spelare som är lösa rykten? Exempelvis spelare du tycker är mindre spännande.

{6984}: Det är spinoffen jag emotsäger mig, det där med att spekulera i om Bulan, om vi nu värvat Rautio eventuellt kan ha kört över både sportchef och målvaktstränare om det nu var så att även Lindbäck fanns tillgänglig samma tidpunkt.
Jag måste få markera emot sånt hypotetiskt spekulerande då jag vet att det kommer att kastas skit mot våra ledare för nåt som ingen ens vet om det hänt eller kommer att hända. Sen om ryktena är lösa eller inte är i sammanhanget oväsentligt

{7225}: du borde nog ta och googla "kasta skit" innan du anklagar mig för att kasta skit.
Men du kanske tror att Pecka hellre förordar en målvakt utifrån än vill ha tillbaka en av sina adepter?

{6984}: Det kanske är så enkelt att Pecka har väldigt mkt att säga till om när det gäller val av ny målvakt och att han efter att ha övervägt för- och nackdelar hos Rautio och ev övriga alternativ, har kommit fram till att Rautio är det bästa alternativet.

Huge: Det har jag VÄLDIGT svårt att tro för BÅDA alternativen ÄR bättre. Det kan väl inte ens du bestrida?

{6984}: Jag anklagar inte dig för att kasta skit och det brukar du inte heller göra. Jag har ingen aning om hur Pecka tänker.

He, he !
BZ har tydligen påsklov i fjällen. Väl vald vecka 😀
Sköter agent kontakterna i liften....

Jaken: Ja när det gäller Påsklov så är veckorna rätt begränsade ;-)

Jaken: Står det i någon tidning eller hur vet du det?

Jan Grismöbel:

Jag tycker tvärt emot dig. Vore faktiskt önskvärt om den nye målvakten skulle vara bra på att mota just puckar. Vore ju långt värre om han var duktig på att släppa puckarna förbi sig.

Johan Norrström: Menar självfallet att en målvakt som ej kan ta pucken utan bara släpper returer .Chefen på jobbet andas å lever lhc sen många år . Han är jättenöjd att slippa David R . Han tyckte David R kunde starta simskola för 5åringar .för han ligger mest på magen å simmar på isen . .

Jan Grismöbel: Han lämnar ju LHC av en anledning.

Jan Grismöbel:

Jaha din chef alltså? Jo men då finns det ju inga tvivel kvar.

Johan Norrström: Lhc fansen vill inte ha kvar simmaren .så då kan ju Brynäs ta honom . ,, om nu dessa envisa rykten stämmer.

Johan Norrström: Ja, det är tunga instanser vi talar om här; en överengagerad chef och ett gäng gapande läktarcoacher.
Fan att inte BZ kände till vad dessa kunniga och insatta bedömare hade att säga, innan man valde Rautio....

{6984}: Även om Pecka, Bulan och BZ nu tycker att både Lindbäck och Jocke E strikt hockeymässigt är bättre målvaktsalternativ så kan det ju finnas andra parametrar som isf gjort att man hellre valt Rautio.

Jan Grismöbel:

Så nu är det inte bara din chef utan LHC-fansen också? Vi pratar alltså om samtliga supportrar av LHC? Imponerande researcharbete må jag säga. Du har ju åtminstone lyckats få fram att han verkar vara en god simmare.

Huge: Visst kan det vara så. Men tänk efter. Man har TVÅ egna produkter tillgängliga efter att båda har varit ute på både KHL och NHL äventyr. BÅDA har samlat på sig massor av rutin och är båda Gävlekillar. Ovärderligt sett ur PR vinkel.
Alltså det är väl precis därför vi har en så omfattande juniorsatsning i Brynäs?
För det kan väl inte bara handla om att ta fram talanger åt ANDRA lag.

Jag tycker det är på gränsen till tjänstefel om man missar den här chansen.
Rautio kan vara en helt ok målvakt mellan varven men absolut inte lika bra som någon av VÅRA produkter.

Men att du inte reagerar emot hur Brynäs agerar är ju ingen nyhet. INGEN är överraskad. Jag är hellre en "skrikande läktarcoach" än ett lallande fån som ideligen dansar efter Brynäs pipa, oavsett hur falskt det än låter.

Huge:

Ja Rautio är billigare. Därmed inte sagt att beslutet om Lindbäck och Ericsson har legat hos Brynäs. Jocke E och Lindbäck kanske har sagt tack men nej tack då Bengtzen hört av sig.

Johan Norrström: Ganska troligt att Lindbäck stannar i Nordamerika.

{6984}: Tja, eftersom du säger "visst kan det vara så", så håller du uppenbarligen med mig när jag pekar på ett minst lika trovärdigt scenario som det DU nu tror på. Hur du i det läget kan få det till att jag därmed dansar efter Brynäs pipa är ju bara skrattretande korkat, då jag vare sig försvarat eller kritiserat valet av Rautio (om han nu är klar).
Jag är inget lallande fån som sitter och kritiserar ansvariga för beslut som kanske inte ens är tagna eller där vi inte ens känner till motiven för det tagna beslutet.
Sånt överlåter jag till gapande läktarcoacher, det brukar vara deras bästa gren....

{6984}: Ditt resonemang om att "Den enda förklaringen till att man värvar Rautio är att Bulan har tvingat Bengtzén och Alcén att ge sig" känns oerhört spekulativ.

Jag kan komma på minst tre andra anledningar till varför man värvar Rautio:
1) Man gjorde klart med Rautio i ett tidigt skede, innan man visste om att varken Ericsson eller Lindbäck kunde vända hem.

2) Man vill inte bränna en för stor del av spelarbudgeten på målvaktsposten, för att lämna utrymme för spetsvärvningar på forwardssidan.

3) Pecka tror stenhårt på Felix, så man vill värva en målvakt som kan tänka sig en delad målvaktsspost. Både Lindbäck och Ericsson kräver att vara uttalad förstamålvakt.

{6984}: Rensfeldt och Wännström är två brynäsare som inte heller spelar i Brynäs. Ganska naturligt att man spelar där det gynnar en själv mest.

{7225}: Jag tror att han kan få svårt att få nytt kontrakt i NHL. Han har inte riktigt lyckats etablera sig nu på en rad försök och skadan gör det inte lättare för honom. Men visst, han har ju varit bra från och till så chansen finns väl om något lag vill ha en billig backup.

Skrubben: Du konkretiserar det jag menar med 3 bra exempel som vart och ett är betydligt mer sannolika scenarier än att Bulan skulle ha kört över vår SC och målvaktstränare genom att helt strunta i deras förmodat vettiga argument för att välja Rautio. Låter knappast sannolikt heller att Bulan skulle välja Rautio av den enda anledningen att denne är en f.d lulespelare, som Powerfade också har antytt.
Punkt 3 känns väl isf mest sannolik.
Felix är en påläggskalv som man vill satsa på och som man anser redan nu vara nära att slå igenom på allvar som en mer rutinerad och potentiell förstemålvakt.
Då kanske det inte är så bra att ha en Jocke E eller Lindbäck som riskerar att ställa Felix helt i skuggan och i förlängningen ev få honom att lämna laget av besvikelse- och/eller konkurrensskäl.

{5915}: Bpde Rensfeldt och Wänna har blivit ratade av Brynäs (vilket även Jocke blev när vi hade en talang för mycket) Viss skillnad

Huge: Haha. Ingen är förvånad att när någon annan spekulerar ihop "tänkbara" scenarior som får Brynäs att ha agerat rätt så hugger du omgående. Det är nästan lite gulligt 😂😂

{6984}:

Rensfeldt valde väl själv att lämna Brynäs för studier i USA? Eller minns jag fel? Att rata Wänna var helt rätt. Han var inte tillräckligt bra.

Jag som minns glest. Mer ett gemensamt beslut tydligen.

Johan Norrström:
Om man har en så framgångsrik juniorverksamhet som Brynäs är det fullt naturligt att vissa får fortsätta till seniornivå medan andra får söka sig till andra lag.
Det svåra är balansgången "hur många junisar är lagom många för tillfället"?
På kort sikt... lite längre sikt ... vilken spelare behöver lånas ut till andra lag för att få mer speltid?
Lättare att bedöma med facit i hand förstås...
Nu nämns målisarna o Rensfeldt bl.a. Generelt lite enklare att ta "hem" en utespelare då det finns fler platser än på målvaktssidan.... och som redan nämnts, nästa målvakt bör ju kunna samarbeta med Felix... det är väl ett rimligt krav?

moment22: Lindbäck är min dröm,jag tycker att han är grymt duktig och sååå stor ..

{6984}: Är väl snarare så att ingen som hängt med i debatten förstår vad du yrar om.
Vi diskuterar målvaktsvalet och vilken tänkbar motivering ansvariga haft om det nu visar sig att man valt Rautio.
Din egen högst osannolika förklaring är den här:

""Den enda förklaringen till att man värvar Rautio är att Bulan har tvingat Bengtzén och Alcén att ge sig"

Det är ju faktiskt lite gulligt men samtidigt skrattretande att du inte kan tänka dig nån annan förklaring än den.
Redan från början när den här debatten startade och några härinne direkt började kritisera ansvariga för att ha valt Rautio, innan vi ens vet vad som isf legat bakom beslutet, har jag hävdat att det finns flera tänkbara förklaringar som är betydligt mer sannolika än DIN minst sagt konspiratoriska förklaring att Bulan mot bättre vetande skulle ha kört över både BZ och den viktigaste personen i sammanhanget när det gäller målvaktsval: Pecka Alcén.
När Skrubben sen mer konkret pekar på just de förklaringar som jag själv har försökt påvisa utan att ange dom i detalj då jag tycker att dom är logiska och mest sannolika och därmed inte ens borde behöva nämnas, så drar du slutsatsen att jag har "huggit omgående" i ett försök att visa på att Brynäs minsann gjort helt rätt om man valt Rautio.
Det du helt har missat är ju att det inte handlar om rätt eller fel, det handlar om vad som känns mest sannolikt om det nu visar sig att man valt Rautio före ex Jocke E eller Lindbäck.
Kan det isf ha berott på nån av de punkter jag och Skrubben pekar på eller kan det ha berott på din teori: att Bulan i nån sorts egenintresse och därför att han är luling och helst vill ha hit ett gäng lulerejects (som du också påstått)?

Det är väl först när vi får reda på hur ansvariga resonerat utefter de förutsättningar man haft, som vi på läktaren kan försöka avgöra om man gjort rätt eller fel.
Svårare är det inte.

Johan Norrström: Nja, du minns nog ganska så rätt angående Wännström.
Han säger ju själv att han inte var tillräckligt bra för att på allvar kunna konkurrera om en forwardsplats det året och ledningen hade förmodligen samma åsikt.
Det JAG däremot minns (om jag nu minns rätt...) och är lite paradoxalt i sammanhanget är att Wännström inledningsvis väl sågs som en mer lovande spelare än ex Järnkrok och Silfverberg och att det visar hur svårt det är att veta hur spelare kan komma att utvecklas och vilka knepiga beslut man då har att ta när det gäller att bestämma sig för vem eller vilka talanger man i första hand ska försöka behålla.

{6984}: blir inte Jocke Eriksson också ratad? Trodde det var vad du argumenterade mot.

Finns nån indikation på att Lindbäck skall lämna nordamerika eller är det bara en gissning? Finns nån artikel eller nåt att hänvisa till?

{7225}: Uffe Bodin nämnde det för pettisbif på tåget...

{5915}: Jo han blev ratad pga av att vi hade Lindbäck och Markström samma år.

{6984}: Han blev erbjuden kontrakt för att sen bli utlånad, men det nobbade han och skrev på för Leksand.

{7225}: Tänk om nu Rautio är klar.
Han lär ju garanterat undra lite om vad "folk"tycker. Det är nog naturligt.
Och så hör han vad "välkommen "han är..
Fan det är ju stor komik.
Har någon spelare varit mer mindre välkommen av supportrarna i Brynäs ever?😃😃

Snacka om att börja på minus 100😄😄

Zzz: Så var det säkert. Vi hade ett rejält lyxproblem då för tiden.;)

mk: för min del är han precis lika välkommen som nån annan. Det kommer alltid att finnas bättre alternativ oavsett vem man värvar.
I just det här fallet känns det givetvis extra surt när det handlar om en egen produkt.

mk: Fyra fem surpruttar här på HS är knappast representativa för Brynäs supportrar. De flesta välkomnar nog vem det nu än blir som värvas och låter honom stå några matcher innan de tar ställning till om det var en bra värvning eller inte.
Hur många av surpruttarna välkomnade till exempel Niklas Svedberg när han värvades?

{7225}:

Våra egna produkter eller spelare med lokal anknytning ska alltid prioriteras. Spelar ingen roll om man egentligen vet omständigheterna och spelet bakom förhandlingarna. Tackar spelaren nej och väljer en annan klubb är det ändå sportchefens fel.

bradberry: Så gott som signat och klart då mao 😂

Johan Norrström: och så är inte fallet menar du?

{7225}: Lika många som inte var nöjda mär man signade Robin Rahm och Björn Bjurling ;)

{7225}: Jag tror han var lite ironisk...

Patrick "Bertuzzi" Thoresen lämnar Djurgården iaf, en mindre för bröderna brothers att reta gallfeber på

munkas: jaha oj

« · 1739162 · »