Brynäs IF

705111 inlägg · 7953 ämnen

Tabellplacering säsongen 11/12?

1387814 · » Till forumet


Sv: Tabellplacering säsongen 11/12?
henke1: Jag tror på guld som vanligt.
Kommentera

Sv: Tabellplacering säsongen 11/12?
Vi kommer 3a säger jag då. Järnkrok,Silfverberg,Larsson vill avlsuta bra innan dom går till NHL och sen kommer Dacke göra ett bra sista år. Målvaktsidan är också förstärkt och med en ny back ser det bra ut.
Kommentera

Sv: Tabellplacering säsongen 11/12?
Clubsport: Håller med om att det ser otroligt intressant ut.
Vårt anfall går inte av för hackor och håller absolut högsta ES-klass, som jag ser det. Med en bra ersättare för Ekholm, om han nu mot förmodan inte väljer att fortsätta, så känns topp 4 fullt realistiskt.
Största tappet enligt min mening blir Somervuori. En hårt jobbande pådrivare som aldrig gör en dålig match och som håller humöret uppe i truppen. Producerar dessutom på säker basis.
Om Widing lyckas täppa till den luckan på ett godkänt sätt så behöver tappet inte svida så mkt.

Som sagt: det ser oförskämt bra ut, länge sen man var så här optimistisk.
Och jag är ju som bekant inte den som brukar skriva upp laget i onödan... :-)
Kommentera

Sv: Tabellplacering säsongen 11/12?
MarcusElving:
Stjärnor som vill revanschera sig får man hoppas...
Kommentera

Sv: Tabellplacering säsongen 11/12?

Tväst: Ja precis, många stjärnor på pappret betyder inte per automatik en högre tabellplacering. Vi ser ju exempel på stjärnspelare och stjärnspäckade lag som floppar varje säsong. Dessutom blir det fler och fler unga spelare i ligan, precis som du säger. Det är ju i stort sett omöjligt att veta vilka som slår igenom/gör bra ifrån sig respektive stannar till i utvecklingen. Sedan ska ju ett lag fungera som en enhet också, vilka får ihop LAGET bäst?

Man kan aldrig förutspå tillfälligheter som skador osv heller. Nej, det är nästan omöjligt att tippa..

Spännande blir det absolut, precis som det ska vara :)

Redigerad kommentar

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Tabellplacering säsongen 11/12?
MarcusElving:
Svårtippat.... visst. Flera lag har ju minskat sina budgetar, hur slår det ut? Färre överbetalda exstjärnor? fler motiverade ungdomar?

Vilka lag kommer över resp. underprestera?
Spännade blir det.
Kommentera

Sv: Tabellplacering säsongen 11/12?
Det är så jäkla svårt att tippa, men jag tippar på mellan plats 5-8 för Brynäs i alla fall.
Kommentera

Sv: Tabellplacering säsongen 11/12?
70 Rodrigues: +1
Kommentera

Sv: Tabellplacering säsongen 11/12?
Skitkul att vi nu snackar hockey igen :-) Vi får se hur länge det håller i sig?
Kommentera

Sv: Tabellplacering säsongen 11/12?
Lindström:
Vaddå be om ursäkt borta mot FBK?
Jag har sett två matcher i Karlstad... Brynäs vann bägge, enkel bortamatch ;-)
Kommentera

Sv: Tabellplacering säsongen 11/12?
tompap71: Dags att skaffa rum snart ;)

Det jag efterlyser i truppen är hårdheten, med detta menar jag att man ska åka först till pucken VARJE gång, även fast man vet att det kommer en tackling i 7/10 gånger.

Sen måste tuppkammen växa på samtliga spelare i laget, inte som idag nästan så dom ber om ursäkt för man spelar mot te x FBK borta eller Dif på Hovet.

Kan man inte vara pucktrollar gäng och locka publik med det så får man dra på sig blåstället och jobba ner motståndarna.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Tabellplacering säsongen 11/12?
Jag tror Brynäs fixar en 6 plats. sen kan det bli både bättre och sämre hur vissa saker kommer att te sig.

för att det ska bli en 6 plats så bör detta ske

Att både Svedberg och Lillhonken lyckas

alla backar tar i allfall ett litet kliv fram lite tuffare och att man avväger rätt när man ska vara aggresiv eller styra ut och inte som förra säsongen göra nått mitt i mellan och komma på efterkälken.

Gunderson måste lyckas bli en stabil back både poängmässigt och spelmässigt

sen forwards
Våra yngre spelare måste fortsätta att utvecklas mkt hänger på deras axlar

sen hoppas jag att Nordquist får en lättare start än förra året

den kjedjan bör vara en av dom bärande om brynäs ska klara av en mitten placering.

det är dom viktigaste punkterna jag ser.

om det skall bli bättre bör detta hända

tex. nån ny back med både storlek och spelförsåelse, vill inte ha nån rundningskon.

gärna en bra målgörare för att få mer spets.

vad som kan gå illa

ja att backarna fortsätter att avväga fel plus att Gunderson inte håller för elit serien

Att målvakterna inte håller måttet

Att Lavander/ nån annan av nyförvärven inte funkar ihop med Järnkrok eller Silferberg
för det känns som att Nordquist,Lauritzen,Widing är en line

Larsson,Dackell,Granström är en möjlig line

då är det nyförvärven eller wännström kvar om nu inte ett till nyförvärv kommer :)

att Wding inte får till det
ja listan kan göras längre men tycker jag fått med det som oroar mest.
Kommentera

Sv: Tabellplacering säsongen 11/12?
tompap71:
Säg så här, jag minns fn inte när det innan en säsong kändes såhär positivt med hur truppen ser ut. Inte sen Bäckis försvann iaf. Och Pre Bäckis var det ju ett enda mörker...
Kommentera

Sv: Tabellplacering säsongen 11/12?
Placering var det ju...Har inte jättebra koll på hur det ser ut i de andra lagen ännu men jag tycker vi har ett målvaktspar som är minst topp-8, en mycket spännande forwardsuppsättning som kan vara topp-4 men backsidan känns inte riktigt bekväm om man ska uttrycka det snällt. Där behövs definitivt en stabil pjäs till. I dagsläget ser jag 6-7 plats som en rimlig gissning, men även det kräver att Gundersson visar sig vara i närheten av det Sundlöv hoppas på och att en sådan som Sunken kliver upp ur gropen han gömde sig i förra säsongen.
Kommentera

Sv: Tabellplacering säsongen 11/12?
Lindström:

Fasen Lindström, det här börjar likna en dålig ovana för nu håller jag med om nästan allt du säger, igen! ;)

Och vad gäller det där med att värva spelare med rätt inställning så tror jag Lavander och Ollas kan visa sig vara lyckade värvningar.
Kommentera

Sv: Tabellplacering säsongen 11/12?
Lindström:
Där håller jag med, Bertilsson blir säsongens bäste back i laget!
Tycker att det är helt ok att förlänga med Jonathan Carlsson, nu får han en hel säsong att bevisa att han håller elitserieklass.
Kollar man på vad Ekholm presterade efter nyår så tror jag nog vi klarar oss utan honom..
Kommentera

Sv: Tabellplacering säsongen 11/12?
Lindström: Tror att det blir ungefär som förra året i början på säsongen, mycket mål framåt och att vi kommer läcka lite bakåt.. tror inte att Honken och Svedberg håller riktigt. Måste som sagt också ha in en stor defensiv back som kan röja undan lite. Om Svedberg och Honken håller så tror jag att det kan bli ganska bra, tror på en 5-7 plats till slut MEN tror att vi har större chans i slutspelet med en rutinerad målvakt som Honken OM han håller.
Kommentera

Sv: Tabellplacering säsongen 11/12?
70 Rodrigues: Att hoppas eller tro att Gunde eller nån annan av backarna ska vara i topp 5 i poänglgan som Ekholm var länga är nog att hoppas på för mycket är jag rädd.
Sunken måste upp 150%
Lasse likaså, sen måste Carlsson tagga till rejält.

Tror att Bertilsson kommer att bli årets utropstecken!!

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Tabellplacering säsongen 11/12?
Tväst: Det hoppas jag också, eller vänta, jag KRÄVER det ;-)
Kommentera

Sv: Tabellplacering säsongen 11/12?
70 Rodrigues:
Det är mycket som skall stämma om det skall bli topp 4...... men 5-6 tippar jag.
Bättre målvaktspar - Intressant forwardsmix - störst frågetecken blir ju defensiven. Men jag tror att Sundlöv har rätt kyla att avvakta ev. förstärkningar..... skall en importstjärna in på artistkontrakt får vi ju börja utan honom, han måste ju kunna va kvar hela slutspelet.
Det är ju dessutom jubileumsår...... visst kommer man att hala fram nåt ess ur rockärmen..... tror/ hoppas jag ivf.
Kommentera

Sv: Tabellplacering säsongen 11/12?
Startade den här tråden just för att det inte skulle jiddras om olämpliga inlägg hit odit, det är ju trots allt ett hockeyforum. Lite tråkigt att det inte har inkommit mer svar -(
Kommentera

Sv: Tabellplacering säsongen 11/12?
Känns som om det är många om och men för att vi ska landa någon annat än på 7-8 plats.
Finns ett litet för stort till tro till dom spelarna som underpresterade kraftigt förra året plötsligt ska vara i gott gammalt skick och leverera.

Största rädslan är at tränaren viker ner sig totalt om/när det går grus i maskineriet, och inte vågar bänka spelare som inte tillför, Oavsätt vad det står på ryggen.

Bif har inte heller tuffheten i laget för att klara slutspels matcher. Går inte som många här inne tror att bara slå på 110% nivån, utan den måste finnas från match 1 i serielunken.

Ska Bif ta steget vidare måste det till i mina ögon;
*Tuffethet (ALLA kan tacklas, även Dacke & spel geniet Lauritzen)
*EN tung back klippa som vi saknat i måååååååågna år nu.
*Klara roller i laget, Nej Granis ska INTE tro att han är Foppa..
*Matcha HELA laget HELA matchen HELA serien.
*Bif ska åka start & stop inte köra bandy sväng patenterad av Hansen & Dacke..
*Stå upp ALLA hemma matcher oavsätt om man torskar eller inte.
*Våga vara stolta över att få representera BIF och visa detta
*Media träna ALLA i Bif som kan tänkas komma nära en kamera el dyl.
*Varje spelare ska ge ALLT i varje byte i 20s, inte gliiiiiiiiiiiiida runt å såsa, se även start å stopp

Många av punkterna har inget med ekonomi att göra utan om att värva hit rätt spelare med rätt inställning från början.
Detta gäller ännu mera spelare drån egna leden.

Sen att ha klara direktiv-Är man i en Bif tröja ska man spela varje byte som om det vore det sista varje gång. -Dvs ge alltid 110%
Kommentera

Sv: Tabellplacering säsongen 11/12?
21olsson:

Ollas gör minst 20 poäng med rätt omgivning också. Jag är tvärsäker..
Kommentera

Sv: Tabellplacering säsongen 11/12?
Vi hamnar 5:a. bättre målvaktspar än förra säsongen. bättre offensiv med tanke på att Silfverberg och Järnkrok är kvar plus att jag tror att Widing kommer stänka in en hel del poäng.
Kommentera

Sv: Tabellplacering säsongen 11/12?
70 Rodrigues:

Ok jag tippar er 9a då.
Kommentera

Sv: Tabellplacering säsongen 11/12?
mattias - 74: Äh, håll käften, åk upp till Leksand och hjälp till med att fixa hallen istället :-)
Kommentera

Sv: Tabellplacering säsongen 11/12?
70 Rodrigues:

Jag sätter Brynäs i Kvalserien, med en massa fd leksingar i laget håller det inte :)
Kommentera

Sv: Tabellplacering säsongen 11/12?
ante08: Framåt ser det bra ut, det är i försvaret det kommer att gå grus i är jag rädd, som sagt, den riktiga tuffheten saknas, tyvärr!!
Kommentera

Sv: Tabellplacering säsongen 11/12?
70 Rodrigues: tycker ni har ett väldigt intressant lag på pappret. Så jag tror nog att ni kan vara med och kriga om en topp 6 placering den här säsongen.
Kommentera

Sv: Tabellplacering säsongen 11/12?
70 Rodrigues: Uppdaterar/reviderar ett tidigare lite väl optimistiskt (5:a) tips från mej och tror BIF blir som bäst 8:a i tabellen och faller åter i kvartsfinal. Backbeståndet är inte nog bra och jag är rädd för att alla forwards som försvinner till Nordamerika om ett år kommer att ha för mycket flyttfunderingar i skallarna för att prestera riktigt bra för Brynäs kommande säsong. Sen kan det bära riktigt åt helsicke med ett urvattnat lag 12/13 är jag rädd.
Kommentera

Sv: Tabellplacering säsongen 11/12?
Du som tryckte minus på mitt inlägg kan väl visa lite stake o skriva ett eget inlägg om vad du själv tror eller är det för svårt?
Kommentera

Tabellplacering säsongen 11/12?

Hur tror ni att det kommer att gå för Brynäs kommande säsong, vad blir det för tabellplacering efter grundomgångarna och varför tror ni det?

Själv tror jag på en 7:e plats. Tycker att vi saknar tuffheten i försvaret och är rädd att Hoken/Svedberg inte riktigt kommer att få den hjälp som krävs rent defensivt.

Redigerad kommentar

Kommentera

1387814 · »