Brynäs IF

705104 inlägg · 7953 ämnen

Truppen 07/08

855212 · » Till forumet


Sv: Truppen 07/08
mattias - 74: öl passar väl till allt?
Kommentera

Sv: Truppen 07/08
Peja:

Om Brendl försvinner blir det troligen till någon klubb i Schweiz eller liknande. Brendl och Boork tror jag skulle passa varann som öl till pannkakor.
Kommentera

Sv: Truppen 07/08
lillovechkin: "Varför inte köpa en spelare som kan göra lite mer än poäng?"

Självklart är det bäst om en spelare håller hög elitserieklass både offensivt och defensivt, men hur många gör egentligen det? De som gör det spelar i NHL, Bartecko är den enda som jag kan komma på i hela elitserien.

Spelare har olika roller och det är ju uppenbart att Brendl är jäkligt vass i sin roll som målskytt.
Kommentera

Sv: Truppen 07/08
mattiaskarlgren: Det där har varit klart länge, men det blev offentligt först nu.
Kommentera

Sv: Truppen 07/08
munkas: Finns igen som har hår på pungen nu för tiden.
Kommentera

Sv: Truppen 07/08
Han hade varit ett bra nyförvärv till nästa säsong som jag sa.. men Frölunda kom före..
Kommentera

Sv: Truppen 07/08
Brynäsekke: Ja, det skulle verkligen vara roligt med en ung lovande back som har potential att bli duktig, precis vad brynäs behöver....Eller så kanske man kunde testa att värva en etablerad back från elitserien eller någon annan toppliga. En som redan fått hår på pungen och spelat några säsonger i tuff kunkurrens. Det ultimata skulle vara om han var runt 27-29 år så han inte sticker till NHL vid första anbud. Det verkar inte spela någon roll hur många duktiga, lovande och unga backar som Sundlöv gräver upp ur dyngligorna, Sjödin är ändå bästa backen. Andersen från Leksand...., i rest my case.....
Kommentera

Sv: Truppen 07/08
Inte första gången Boork säger fel namn på gutten:

"....Vi har inga nya skador i laget säger Boork, men Lars-Göran Spets och Johannes Salmonsson är fortfarande skadade...." (BIF´s hemsida)

Hm...

Hur väl känner han spelarna egentligen...? :-)
Kommentera

Sv: Truppen 07/08
Peja: Varför skulle hans femma spela 4 mot 5? Brendl är delaktig i uppspelsfasen och hyperaktiv i anfallszon. Och det är väl i anfallszonen som Brynäs toppkedjor (där Brendl skulle ingå om han kom) ska hålla till...

Ja det är såklart det ultimata. Men om man ska se mer nyktert på det så är det väl ändå önskvärt att ha ytterforwards som fungerar över hela banan.
Kommentera

Sv: Truppen 07/08
Peja: Varför inte köpa en spelare som kan göra lite mer än poäng?
Kommentera

Sv: Truppen 07/08
Peja: "Lindgren förlängde nyss med Skellefteå, dock es-klausul. Styf kan gott stanna i Medelpad"
Okej, men vem/vilka vill du se i Brynäs kommande säsong då?
Kommentera

Sv: Truppen 07/08
Zzz: "Jag är väldigt kluven angående Brendl. Jävligt dyr förmodligen och det enda som han tillför är mål vilket iof inte är så illa. Men frågan är den femma han spelar med klarar av att spela 4 mot 5 reserande tid pågrund av hans bristande kunskaper?"

Varför skulle hans femma spela 4 mot 5? Brendl är delaktig i uppspelsfasen och hyperaktiv i anfallszon. Och det är väl i anfallszonen som Brynäs toppkedjor (där Brendl skulle ingå om han kom) ska hålla till...

Brynäsekke: Lindgren förlängde nyss med Skellefteå, dock es-klausul. Styf kan gott stanna i Medelpad.
Kommentera

Sv: Truppen 07/08
Peja: "Brendl hade inte varit så tokig att få. Nog för att han inte är speciellt vass defensivt, men mannen kan ju verkligen skjuta"

Jag är väldigt kluven angående Brendl. Jävligt dyr förmodligen och det enda som han tillför är mål vilket iof inte är så illa. Men frågan är den femma han spelar med klarar av att spela 4 mot 5 reserande tid pågrund av hans bristande kunskaper?
Eller ska vi göra en hårt arbetande forward av honom? Då kanske målen försvinner och vi har elitseriens dyraste brunkare..

Tror inte att han är aktuell för Brynäs då boork bara för någon vecka sedan fick frågan om han ville ha honom i ett lag och på svaret lät det inte riktigt så. Men nu låter det enligt expressen annorlundfa.

Vi får använda oss av honom som 13:e forward och kasta in honom på backplats i powerplay =).
Kommentera

Sv: Truppen 07/08
Peja: Tycker att backar som Morin & Andersson inte fått chansen, utan att de blir utlånade på en gång!
Vill hellre att man värvar nån man känner till lite bättre..
Fredrik Lindgren i SAIK?
Pär Styf i Timrå?
Kommentera

Sv: Truppen 07/08
Brynäsekke: Vilka ynglingar syftar du på då? Gynge som värvades från Bajens J20-lag?

Men ja, det hade ju varit bra med två etablerade backar istället för Hulkkonen och DJ. Lavins kan ersättas av en talang.
Kommentera

Sv: Truppen 07/08
Peja: Joo, jag hade åxså för mej att han blev draftad förra året..
Men Alexander hellström vore åxså nått..
Tycker vi behöver ett rätt så etablerad back, inte som ynglingarna som kommer till Brynäs och sen blir utlånade till Allsvenskan!
Kommentera

Sv: Truppen 07/08
Brynäsekke: Fast Rahimi tillhör ju Vancouver. Han är bara utlånad till Löven.

Då känns Andersén eller Hellström troligare.
Kommentera

Sv: Truppen 07/08
Jag skulle gärna kunna tänka mej se Daniel Rahimi som nu spelar i Löven i Brynäs nästa säsong..
Där har vi en: ung, lovande, stark, tacklingssäker back!
Det vore väl nått?

I övrigt så hoppas jag åxså på Brendl,
han kan göra riktig succe i Brynäs, tänk på alla smörpass från Lind som han kommer att förvalta i PP ;)
Kommentera

Sv: Truppen 07/08
Brendl hade inte varit så tokig att få. Nog för att han inte är speciellt vass defensivt, men mannen kan ju verkligen skjuta.

Brynäs hade behövt 1-2 snipers i anfallet och 2 defensiva backbjässar. Då finns alla spelartyper som behövs i ett lag.

Just nu känns det som om nästan varenda kedjespelare är mer framspelare än målskytt. Bicek skulle ju vara den där målskytten men han har inte riktigt lyckats...

Undrar om BIF är intresserade av fler från Mora också... Blatak, Beudoin?
Kommentera

Sv: Truppen 07/08
Caps väntar på sin Messias....stackars B-Å, det blev inte så mkt nostalgi i den intervjun...
Kommentera

Sv: Truppen 07/08
GävleLasse: Har även tidigare skrivit att jag ser en ganska stor tveksamhet till om Lind får förlängt. Kan säga såhär, Lind och Molin ska INTE dra samtidigt, utan någon av dem MÅSTE nog tyvärr lämna truppen...
Kommentera

Sv: Truppen 07/08
GävleLasse: Har inget med vilken line dem spelar i, men dem ska tillföra klass, och ja, Hulkkonen kan faktiskt dra om det är så, bänkad sist, där gör man ingen nytta:) Hansen, han tillför mycket, så honom vill jag ha kvar. I och för sig, så finns det svenska spelare som kan göra det jobbet., så om Sundlöv hittar en ersättare, som han VET håller den klassen som Hansen har, ja... varför inte ta in honom istället för Hansen då? Men som sagt, jag tycker Hansen tillför laget något, och det gör inte Hulkkonen, mer än en hel del massa strul i egen zon:)
Kommentera

Sv: Truppen 07/08
Jonte321: Det är ett intressant resonemnag du har... Man skall alltså inte ha kvar unländska spelare om de används i fjärdelinan?

I gårdagens match så Spelade Hansen och Hulkkonen i fjärdelinan...skall dessa skickas ut de med?

Molin skall ges förlängt om han känner sig motiverad att spela en säsong till. Dackell är självklar. Själv ställer jag mig tveksam till en fortsättning med Lind. Varför? Vi behöver ha in minst en center som har lite mer fart. Blir Bäckis kvar hemma nästa säsong så har vi långsamma centrar i Bäckström och Hauthonen, stannar Lind så har vi endast en plats över i fyra kedjor, en plats som Hansen tar.
Kommentera

Sv: Truppen 07/08
power81: Jo, visst är Molin duktig i boxplay, men man måste tänka framåt också... Micke Lind, och Andreas Dackell är ännu bättre i BP, som du nämner. och dessa är inga ungdomar heller... man måste börja någonstans att göra ett generationsbyte... kan inte byta ut Molin, Dackell och Lind samtidigt... jag tycker Molin ska först ut av dessa tre. Bicek ja, honom hade även jag stora förväntningar på. Han har inte varit kass på något viss. MEN, om man är tvungen att ta in spelare från utlandet, så ska det vara klass på dem, enligt min uppfattning... han har ju hög klass i sig liksom, men har inte kommir riktigt rätt i brynäsdressen enligt min uppfattning, men vi får la se om han får vara kvar...
Kommentera

Sv: Truppen 07/08
power81: Nej, Bicek har inte varit helt kass, men han förväntades ju bli den målskytten som Brynäs har saknat under många år och har antagligen en lön därefter. Sett till de förväntningarna är han en besvikelse.
Kommentera

Sv: Truppen 07/08
Jonte321: Molin gjort sitt?? 1 av brynäs bästa spelare har gjort sitt?? Bara för att han inte gör lika mkt poäng som förr innebär inte detta att man gjort sitt... Kolla på BP tex...grym i den spelformen! Grym på det mesta ännu,. Sen tycker jag dem flesta underskattar Bicek. Alla hade för höga förväntningar på honom men han har väl inte varit helt kass som vissa påstår!
Kommentera

Sv: Truppen 07/08
Peja: Nejnej, givetvis inte, men man får väl se till att dessa framtidsspelare får plats helt enkel... en sån som Ove Molin har väl gjort sitt snart...
Kommentera

Sv: Truppen 07/08
Jonte321: Det finns inte plats för hur många talanger som helst i Brynäs heller. Man kan inte ha sex kedjor och tro att alla ska kunna få speltid..
Kommentera

Sv: Truppen 07/08
Peja: Varför inte Satsa på alla tre, Brynäs ska ju satsa på talanger, och detta är en talang, enligt min uppfattning.
Kommentera

Sv: Truppen 07/08
Jonte321: Vad ska Brynäs med Axelsson till? Satsar hellre på Gynge & Alcén som har betydligt mer talang än gnuggaren Axelsson.
Kommentera

Sv: Truppen 07/08
65selander: Han väljer mellan Timrå och Detroit just nu, jag skulle tro att Detroit bestämmer on han skall spela här eller däröver!
Kommentera

Sv: Truppen 07/08
Jonte321: Axelsson ryktas till Timrå
Kommentera

Sv: Truppen 07/08
Det var ingen som reagera på mitt inlägg angående Anton Axelsson, är det ingen, mer än mej, som gärna skulle tänka sig se denne talang i Brynäsdressen?
Kommentera

Sv: Truppen 07/08
Huss: Vad vet Boork om Gävlebornas mentalitet? Han bor ju inte ens i stan... masjävel som han är ;)
Kommentera

Sv: Truppen 07/08
Huge: Men Andersén och ex Andreas Holmqvist (LHC) som nya backar, så är backsidan klar.
Bicek blir nog inte kvar, men jag tror däremot att Molin fortsätter och att man även vill ha honom kvar.

Holmqvist är på gång till frölunda så han kan vi glömma även om jag gärna sett honom i Brynäs..

Molin är ett känsligt ämne men jag står fast vid att jag hoppas och tror att han gör sin sitt sista år..
Kommentera

Sv: Truppen 07/08
Huge: Andersén är inte redo än. Då finns det ett gäng bättre alternativ i Löven.

Apropå Läkerolpubliken, se länk
Här ett utdrag:
"– Gävle har väl aldrig varit någon riktig dragarena. Jantelagen vilar över Gävle. Arbetare på Korsnäs står inte upp och skriker rakt ut som datasnubben i Linköping eller Göteborg som inte hajar något men ändå går på matcher med företaget. Det är mer showinistiskt där. "
Kommentera

Sv: Truppen 07/08
Zzz: Men Andersén och ex Andreas Holmqvist (LHC) som nya backar, så är backsidan klar.
Bicek blir nog inte kvar, men jag tror däremot att Molin fortsätter och att man även vill ha honom kvar.
Kommentera

Sv: Truppen 07/08
Målvakter:
Sperrle
Kristan (Bör få nytt kontrakt)
Lindbäck (Vet inte hur Brynäs tänker här, utlåning förmodligen)

Backar:
Angell (Artist)
Sjödin (Allt tyder på förlängning)
Sundqvist (Måste spela upp sig och jag tror att det finns mer att ta av)
Nolander
Morin (Måste ge chansen att ta nästa steg, och bör väll lägga på sig några kilo)
Hulkkonen (Hade hans kontrakt varit utgående hade det nog inte förlängts. hoppas på revanch för honom nästa år)
DJ (Tyvärr har han kontrakt nästa år, spelande back som är på tok för dålig i egen zon. Vi får hoppas att Rögle går upp så kanske han vill hem)

Lavins, Niklas Andersson får gå..

Tänkbara Nyförvärv:
Niclas Andersén, Leksand. Hade inte en tanke på honom innan ryktet dök upp. Men stor och fysisk låter bra det.
Alexander Hellström, Björklöven. Har imponerat på mig dom matcher jag har sett, stor, stark och defensiv.
Patrik Nevalainen, Björklöven. Rörlig spelande back. För liten för NHL vilket låter perfekt.

Ser gärna att vi satsar ungt och svenskt med tanke på våra finska nyförvärv de senate åren (läs Hulkkonen, Kupparinen mfl.). Rutinen har vi på backplats, det är dock sämre med återväxten.. Svenska toppbackar har vi inte råd med.

Ellebo och Götz får kontakt och lånas ut. Jonathan Carlsson har förvisso ett år kvar i J20 men tycker man ska låna ut även honom för hans fortsatta utveckling.

Forwards:

Hansen
Hautonen


Hermansson
Gynge
Dackell (Om han vill)
Danielsson
Alcén
Månsson
Salmonsson
Widing (Bör få förlängt, snabb och avig)


Bäckis försvinner, men man kan ju hoppas på att han stannar. Almtorp har kontakt med Edmonton och förvinner till AHL.
Spets vet jag inte riktigt vad vi ska göra med, kanske vänta lite och se vad vi får ihop för forwards.
Karlsson vet jag inte riktigt hur man tänkt sig med, tveksam till förlängning men ingen katastrof heller.
Lind har varit bra på slutet, men håller ljumskarna?

Bicek och Molin får gå. Svider med Molin men ärligt talat så tycker jag att det är bättre att släppa fram andra spelare. Förhoppningsvis tar han det beslutet själv.

Tänkbara Nyförvärv:
Patrik Berglund, Västerås. Naturligvis intressant. Bör kunna lockas nu när det är öppet om de två första centerplatserna.

Sebastian Ericsson, får kontrakt och kan förhoppningsvis slå sig in i laget. Annars utlåning. Kim Sunna kan få kontrakt, men lånas ut till allsvenskan. Tycker redan att han har hållits för länge har stått och stampat i nått år och borde lånats ut redan i år.

Sundlöv aviserar för få värvningar. Bäckis måste ersättas förutom Hautonen. Skulle även vilja se en produktiv forward absolut toppklass.
Kommentera

Sv: Truppen 07/08
GävleLasse: Håller med om Sundlöf, säger att truppen snart är full.... har han förlängt med spelare utan att tala om det???
Skulle vilja höra detta "Vi har en trupp med flera unga men nu behöver vi toppa upp med 3-4 klasspelare, 2 backar och 2 fw".

Vet att du sågat DJ och måste säga att jag blir gråtfärdig av hans (även Lavins) närkampsspel.
Det är riktigt bra att pressa HV med den backbesättningen.
Kommentera

Sv: Truppen 07/08
Vad säger ni grabbar om denne Anton Axelsson som ska byta klubb, ingen klubb klar för honom ännu... en talang som kanske vorre nåt, eller?
Kommentera

Sv: Truppen 07/08
GävleLasse: Enl Brynäs spelare.ledare etc som dels tekat, dels suttit och vevat reprisen så är det en feltekning.Som vanligt kan ALDRIG en domare erkänna ett fel.
Kommentera

Sv: Truppen 07/08
Peja: hmm. han kan "nästan dementera att de skulle vara intresserade".

Sundlöv fortsätter att ge begreppet "luddighet" ett ansikte.
Kommentera

Sv: Truppen 07/08
Erik Forssell och Mats Lavander är kanske de spelare som har flestt elitserieögon på sig. Brynäs sägs vara intresserad av ”Forre”.
– Men det kan jag nästan dementera eftersom vår trupp snart är full. Vi har inte pratat med Forssell eller hans agent, säger Brynäs sportchef Michael Sundlöv.
Kommentera

Sv: Truppen 07/08
bradberry:
Jaha! Jättetack för uttömmande svar! Mycket uppskattat! :D

@Alisandali --> tack för länken! :)
Kommentera

Sv: Truppen 07/08
vhcfan: Artistkontrakt innebär ett kontrakt där spelaren får vistas i landet på bestämd tid.(tror 6 mån)

Spelaren kan inte vara med från säsongsstart utan missar sisådär 10-15 matcher i säsongsinledningen.

Mot detta slipper man som arbetsgivare betala full skatt (arbetsgivaravgifter etc.) för "den anställde". Detta gör i sin tur att spelaren kan erbjudas högre lön samt att klubben spar in en gedigen summa pengar...
Kommentera


Sv: Truppen 07/08
bradberry:
Okej... hrmm... frågar man inte får man inga svar.. *skrapar med foten*
Vad innebär det..?
Kommentera

Sv: Truppen 07/08
88Lindkvist: Tror nog Pappa Anders kan vara en klok rådgivare här. Om han inte blir profithungrig förstås ;-)
Kommentera

Sv: Truppen 07/08
88Lindkvist: Washington vet precis vad dom har Bäckström!
Kommentera

Sv: Truppen 07/08
bradberry: jag har tänkt samma sak! han visar inte klass precis! långt ifrån förväntningarna på honom! iaf dom senaste 30 matcherna!
Kommentera

855212 · »