1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 741978 inlägg · 7967 ämnen

Uppehållssnack

Sv: Uppehållssnack

tompap71: Lite positivt mitt i eländet är att vi nu får frossa i lite Silly Season när mormor är ute med värvarhåven...

:-)

Venom:Brynäs får ju loss 250 k i månaden att shoppa back för...De betalar ju ingen lön till LJ så länge han är skadad. Jag vet inte varför men sett till hur det har varit innan med diagnoser så kan det gott bli så att LJ spelat färdigt för den här säsongen.

Huge: Ja, det brukar ju vara positivt när mormor är ute och värvar....

arnio: Jag tror inte att Bertilsson kommer med till JVM. Visst kan jag tycka att han är tillräckligt bra men han var ju inte uttagen till A-truppen i senaste uttagningen. Och att han missade B-lagets matcher pga sjukdom stärkte ju knappast hans chanser.

Konkurrensen på backsidan är stenhård:
1. Erik Karlsson
2. Oliver Ekman-Larsson
3. David Rundblad
4. Tim Erixon
5. Adam Larsson
6. Mattias Ekholm

Enligt min mening är de givna i laget. Då återstår en backplats att fightas om för Bertilsson, Lukas Kilström, Alexander Urbom etc. Personligen tror jag på den sistnämnde, jag tror att Mårts vill ha med en stor tuffing som Urbom. Det är ju en fördel på små rinkar mot kanadensare...

sylf:

Inte Mormor.

Två NHL-scouter. En fd NHL-spelare. En utvecklingsansvarig från Dalarna med bra kontakter bland spelare födda 9182. En Mormor.

Rekryteringsgruppen.

rackham:

9182... Ja, herrejävlar.

1982.

rackham:Haha.. ja NU snackar vi framförhållning :)

Huge: Vad har du själv för åsikter när det gäller NC:s coaching, när det gäller PP, matchandet av dom unga, timeouttagande m.m?

En fråga ifrån förra veckan som jag ännu inte fått svar på?

70 Rodrigues: Ända sen HS startade har jag förfäktat åsikten att "skomakare bliv vid din läst". Och du fortsätter än idag att fråga samma sak.

Mao: låt dom som är utbildade tränare och som dagligen arbetar tillsammans med spelarna och känner till deras resp styrkor/svagheter osv och som har erfarenhet av matchning, coachning, timeout mm, få ta de beslut som i varje situation med största sannolikhet är de bästa besluten.
Jag skulle aldrig komma på tanken att tala om för en hjärnkirurg hur han borde gå till väga vid en ev operation när jag själv ligger på operationsbordet.
Därför har jag heller aldrig varit speciellt intresserad av att diskutera laguttagningar osv. Känns enbart meningslöst.
Och om nåt isf  är ännu mer meningslöst så är det när alla läktarcoacher kommer med tvärsäkra förslag i EFTERHAND på hur man borde ha gjort.

« · 1198141