Peja: "För en förstakeeper i NHL hade 50 matcher i grundserien varit hur lugnt som helst. Här snackar man om slitna målvakter om de spelar 50 grundseriematcher - varför? "
- Det tror jag att jag har ett svar på!
50 matcher i SHL innebär 50 matcher på 55 omgångar. Ett ruskigt tätt matchande med knapp återhämtning mellan matcherna.
50 matcher i NHL är 50 matcher på 80 omgångar. Mera tid för återhämntning mellan vissa matcher etc.
Johan Norrström:
Forsberg 1978:
Starkbaum är en av SHLs bästa burväktare. Fan har du fått något hårt slaget i skallen?
Men lilla du lugna ner dig, jag tycker inte Starky är en tillräckligt jämn målvakt och han brukar inte stå på huvudet när det gäller som mest, men en ok målis inte mer, jag behöver inte ha fått ett hårt slag i huvudet för att tycka detta!
Så ta och chilla ner! ;-)
Clarence: Brynäs facit är bättre just de senaste fem åren, sex år kan vi till och med räkna. Visst har HV bättre facit om vi räknar på femton år men då kan vi ju kontra med att Brynäs var bättre på sjuttiotalet.
Carl Lejonkräk: "Tänka sig att HV inte tagit sig förbi kvarten på fem säsonger."
Ja, en bit på vägen mot Brynäs facit - förbi kvartsfinal 1 gång på 15 år...
munkas: Kollar man på backsituationen nu är det klart oroväckande. Slovak drar som vi redan vet, resten har ju redan kontrakt... Så utöver en ersättare för honom och Djoos lär det inte hända så mycket på backsidan. Något annat skulle ju bara innebära mer arbete för Bengtzén.
Känns inte så bra det här.
Johan Norrström:Tänka sig att HV inte tagit sig förbi kvarten på fem säsonger.
Starkbaum är ingen slutspelskeeper. Det visade han även förra året - och då hade vi ett bra lag. Han har klappat igenom helt i vissa matcher den här säsongen och går inte skuldfri från det.
Tycker han släpper för många - och enkla - returer.
Ingen katastrof om han blir kvar som etta, men särskilt hoppfull blir jag då inte.
Redigerad kommentar