1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 742332 inlägg · 7967 ämnen

Värvningar inför 15/16

Sv: Värvningar inför 15/16
Huge: Jag ser väl för fan att bz är inlärd hur det funkar Brynäs. Jag kommer inte ihåg var jag hörde det el läste det.Annars hade jag inte skrivit det här inne. . Vi får vänta å se. Lovar att inte skriva något innan det godkänns av dig Huge.

BRYNÄS4EVER NR1: Jävligt synd på Sweatt, en publikfavorit. Det som är klart inför nästa säsong är alltså att Kilas förlänger och Sweatt lämnar. Silly kunde onekligen ha börjat lite bättre...

Såg att jag var lite sen...Sorry.

Sweatt lämnar.

BRYNÄS4EVER NR1: Du har uppenbarligen inte lärt dig ett skit av Brynäs historia när det gäller agerandet vid värvningar.
Hade du gjort det så hade du märkt att BZ agerar EXAKT likadant som Sundlöv eller andra tidigare ansvariga för värvningar har gjort: man går inte ut med några namn innan allt är påskrivet och klart.
För övrigt: har du nån källa eller länk där BZ sagt att 4 spelare redan är klara? Låter osannolikt, om jag nu inte missat nåt i virrvarret runt alla sillyrykten...

Huge: prio ett att göra otåliga fans nöjda? tänk litet längre. ett varv till.

70 Rodrigues: Glöm det. Kommer inte ske. Det har historienvisat . Tänk på guldlaget. Vilka förluster vi hade inkomsterna vi fick. Vad som kom som ersättare. Kommer inte ske på Bill Sweatt nivå.

Henrion, Rhodin och Ledin/Jämtin. Det kommer vara våra nyförvärv.....

Huge: Skönt med någon som har insikt hur det fungerar👍

Lunkan: Treårskontrakt med Petrasek? Jonte Hedström?

BRYNÄS4EVER NR1: Tror du det är någon som har lagt av?

StefanMedS: Precis, isf en tänkbar förklaring.
Tycker ändå att BZ kan släppa samtliga namn så att otåliga fans blir nöjda, det måste ju ändå vara prio ett.
Skit i om nyförvärven fortfarande spelar, kommer i konflikt med sitt nuvarande lag, det blir strul och man säger upp sina nyligen påskrivna kontrakt pga löftesbrott från Brynäs sida, då BZ skriftligen lovat att inte släppa namnen innan säsongen är över för alla 4.....

KulaShaker: Dom kanske hugger en spelare från ssk innan dom börjar spela i div 1.

Givetvis så måste Sweatt ersättas en likvärdig eller bättre spelare, tyvärr så har det varit si o så med den biten genom åren :-(

Jävla skit med sweatt en av de mest sevärda och duktiga spelarna vi hade😡😡

BRYNÄS4EVER NR1: Det pågår ju fortfarande kvalspel till SHL och Allsvenskan.....

StefanMedS: Tror du att bz har signat med sån kvalité? Jag tvivlar att det är en spelare som fortfarande spelar. Men jag har gärna fel. Men tvivlar starkt tills jag blir motbevisad.
Har lärt av Brynäs ifs historia.

BRYNÄS4EVER NR1:

"Beror alla tapp genom åren på spelare som faktiskt slår igenom bara på snålhet från Brynäs sida?"

..... föratt med 4000 på läktarn i match efter match o nästan 70 lakan från fansens värvning så borde det ju bara va att öppna kistan o ösa så mycket som krävs kan man ju tycka!

BRYNÄS4EVER NR1: Hoppas verkligen på KHL och inte till SHL´s mest komundopade lag som SKAIK är, de lever i sin storhetstid nu. Återstår att se, men varsomhelst men inte ett annat SHL-lag, då kräks jag!

BRYNÄS4EVER NR1: Spelarna kanske spelar fortfarande.

Johan Norrström: Bz har själv sagt att han har 4 spelare klara. Det sa han förra veckan. Va fan är då problemet? Han kan väl förfan släppa något namn.

Sweatt går.

BRYNÄS4EVER NR1:

De lär ju rimligen ha någon att presentera först innan man kan gå ut med några namn. Det ligger ju inte i klubbens intresse att kommentera rykten eller redogöra för spelare man eventuellt förhandlar med.

Huge: Det blir Bottarna och Pudas, sen är det klart! ;-) (Luleåkvoten fylld!)

Huge: Lägg ner Huge!!!!. Ingen har väl förväntat att laget ska va spikat nu.. Men lite liv från Brynäs hade man ju hoppats på.

Huss: Nä, mkt väntat. Annars hade han ju kritat på för länge sen. Kempe eller nåt likvärdigt blir inte kattskit det heller.

Huge: men va fan kan du bli upprörd !!?? ;)

Zappaholic: eller "Tänk dig att för första gången spela i ett lag som kan vinna SM-guld!"

Clarence: Ja, för jävligt.
Hela TRETTON dar har gått sen vår säsong tog slut, och inte ett nyförvärv än så länge.
VM har spelats och alla ligor har avslutat sina säsonger.
Samtliga SHL-lag utom Brynäs har som bekant gjort klart med alla nyförvärv. Värvningsdeadline är på torsdag och inget har hänt på Brynäsfronten.
Blir nog bara förlängningen med Kilas vi får nöja oss med och sen är det färdigvärvat.
Tänk att BZ inte hann få arslet ur vagnen ens efter TRETTON dagar!!!!!!!
Avgå alla!!!!!!!!!!!!!!!

Huss: Hoppas på KHL för Sweatt. Tror det är dit han går, för pengarnas skull.

KulaShaker: går han till skoterraggarna blir hatet mot dom ännu större. Beror alla tapp genom åren på spelare som faktiskt slår igenom bara på snålhet från Brynäs sida?
Vill dom inte betala för duktiga spelare? Fan va less man blir

BRYNÄS4EVER NR1: Inte oväntat tyvärr.

BRYNÄS4EVER NR1: "Kul" att se om det är Skellefteå nu då. Fingerproblem eller inte?!

Skrubben: satan Bill lämnar skutan. Står på hemsidan nu.

Welch hade jag gärna sett i Brynäs. Jaja, Modo betalar säkert en skyhög lön.

Sundlöv kanske är och rycker i Bill som ett av hans 4 ess som han påstår sig ha..men jag tror att han är klar för Saik ..vi får se

Dallemas: 13 har gått sen respasset. Men det är ingen ovanlighet när det gäller Brynäs. Nåja, kanske skåpmatsresterna i spelarväg kan bli kvar för oss i alla fall framåt juni...

Har för mig att nån skrev här på HS att BZ sagt nått om 10 dagar skulle det hända nått.... Var det superkontraktet med Kilas då eller?

Huss: Sweatt går före Kempe, om vi utgår från att man förhandlar med Sweatt och har Kempe som backup sas.
Om Sweatt flyttar blir Kempe ett mkt bra alternativ, om inte ett bättre.
Tror inte på jackpot, dvs att man vill signa båda.
Om man nu inte gjort klart med Sweatt och Kempe isf är tänkt att ersätta Brodin, ett tänkbart scenario och inte mig emot.
Isf kan Kempe även ersätta Sweatt vid behov.
Annars undrar man hur många forwards som BZ vill ha?
Om vi antar att Sweatt fortsätter och Kempe/likvärdig ska in så har vi:

Scott
Rödin
Sweatt
Ollas
Enterfeldt
Kempe
PaW
PoW
Blomman
Lindblom
Mannberg
Brodecki

Summa 12 st

Fyll på med ytterligare 2-3 forwards från egna led alt utifrån.

Simsalabim, anfallssidan är klar.

Chris11: Är inte Kempe väldigt skicklig straffskytt också? Kan behövas i Brynäs.

Thoresen klar för Dif enligt sportbladet

Huss: Jaså? Inget om det på deras hemsida eller Twitter.

bradberry: oj du, trodde verkligen att det var Janne Pesonen som hade hand om kontraktsförhandlingarna och var upptagen av att spela semifinal. Ber om ursäkt för det chefen!

Redigerad kommentar

Chris11: "För Skellefteå lär ju inte börja förhandla med honom under slutspelets gång."

- Hur tänkte du nu? Att Sveriges mest framgångsrika klubb har en sportchef som sitter på arslet och väntar på att laget skall åka ur eller vinna SM innan han börjar arbeta? Låta andra klubbar gå före i alla kontraktsförhandlingar? Eller är det nån av spelarna som sköter det och är upptagna av spel...?

Nu var du lite väl naiv...!

Tänk igen!

Så var Sundlöv klar för KHK. Kul för honom och lycka till KHK!

Intressant att Olovsson väljer KHK istället för att inte gå "hem" till Modo. Säger lite om Modo's attraktionskraft....

Jaken: tror jag knappast, vi har ny sportchef iår. Keep in mind att han, Stefan Bengtzén var den som lyfte upp Karlskrona från att vara bottentippat till SHL-avancemang.

Såå jag tror verkligen att Stefan plockar hem riktigt bra killar, chansar på Nicke Bergfors eller Mario Kempe.

Redigerad kommentar

70 Rodrigues: Näee, inte första året. Men jag tror de vill ha en spelare på längre kontrakt. Kempe på ett treårskontrakt är ett bättre val en Thoresen på 3 år.
Vill helst se att Brynäs undviker ett nytt "Sunken-kontrakt" :-)

Huss: 31 är fan inte lassgammalt😃

Jaken: litet väl dystopiskt och analog syn.

« · 1676898 · »