Jaken:
OM, Bz hade en kista full med guld kunde han lätt ringt runt till dom han hade velat ha i sitt lag. Alla som svarade ja hade kommit till första träningen på Sätraåsen i sommar.
Är det nån som tror att verkligheten ligger i närheten av det scenariet?
Jag säger varken bu eller bä förrän laget är presenterat..... sen väntar jag 10-15 seriematcher innan jag får en klarare uppfattning hur vi står oss mot de andra lagen. Tålamod!
Huge: Kollade Wiki...Väsby spelade i Elitserien 1987 och tog 3 p på 22 omgångar...varav en mot Brynäs ;)
Poängen var om vi ska ta fler poäng...
Som ni säkert har sagt många gånger tidigare (orkar inte scrolla och läsa igenom allt) - måtte Sweatt nu bara gå utomlands och inte till en annan SHL-klubb. Det skulle svida något oerhört. Då är man inte ett dugg sugen på nästa säsong.
Tilll alla som anklagar oss "otåliga" har jag bara en still undran: när det nu ganska så omgående efter uttåget mot SAIK offentliggjordes att 5-6 spelare försvinner från vinterns spelartrupp, kan man då inte begära att åtminstone 2-3 nya spelare är klara att presenteras i s a s samma stund? Många, däribland jag, tycker nog det vore ganska naturligt.
Peja: Jo, frågan är vad vi kan klara oss på bara unga spelare, men denna säsong har nästan bevisat det, då de har varit bäst. Lever man på att spela med hög fart, så är det en stor fördel att vara ung och full av energi. Enligt Sundlöv ska vi fortsätta på det spåret och det är jag mkt glad för. På Viasat har man ofta hört att vi haft högst fart av alla lag och också varit mest underhållande överlag.
Vi kanske behöver rutin i form av Sweatt.. ;)
Peja: Enligt många går det inte snabbare i SHL. Och intensiteten säger man t o m är högre i allsvenskan. Ändå spelas det 52 omgångar. De frågade domarna i någon av kvalmatcherna nu om de tyckte det var någon skillnad, men de tyckte t o m att det var intensivare än SHL-slutspelet! Kan ha varit någon av Rögle-VIK-matcherna. Verkar som nästan all skillnad ligger i teknik och "smartness".
Du tror inte mer om Sundlöv?? ;)
munkas: I stort sett alla tänker så...det vet man ju. Det börjar bli tradition att vi bottentippas. Och inte ens om vi leder serien, får vi lägre odds än motståndarna...det är sjukt :D
En skillnad här, är väl att Örebro och Växjö var mer förberedda...vi hade en "Vision 2020" om SHL...det gick visst lite för fort...
Peja: Nu ska vi knappast ha Hästen som riktlinje, då de mest stått i egen zon hela säsongen...
Och MoDo imponerade knappast. Problemet var att Hästen inte kunde göra mål...
På tal om MoDo-supporter, så skrev en annan på ett forum att det var tur att de fick möta Hästen, för vi eller VIK hade kört över dom! Så olika kan supportrar tycka...
KHK-callahan: "På tal om MoDo-supporter, så skrev en annan på ett forum att det var tur att de fick möta Hästen, för vi eller VIK hade kört över dom! Så olika kan supportrar tycka"
Den supportern har helt rätt. Modo hade fått stryk av alla övriga lag i kvalet (inkl Malmö och Leksand). De hade århundrandets tur som fick möte Vita Hästen.
Peja: Jag ANTAR och vill att man inte svävar ut och sumpar alla pengar direkt. Kanske känna sig för och se hur det funkar. I slutändan gäller det som värst att möta ett allsvenskt lag i bäst av 7. Och att DÅ ha ett lag som "inte kan misslyckas" (jo, visst, risken är att det blir som för SSK).
Arenan blir det antagligen, tyvärr, bara om/tillbyggnad av och det ska nog vara kommunens avdelning. De sonderar nog terrängen angående finansiering. Vet inte om det kan gå in TV-pengar där.
Vi värvade innan producerande spelare från div 1 och jag vet inte om det funkar lika bra att ta in de bästa från allsvenskan. Nu är ju Jesper Olofsson klar. Han var delad tvåa i målligan och i MoDo morrar man att han inte "kom hem"...
Vi har ju länge jagat sportchef..inte ens haft någon sedan ni "snodde" Bengtzén. Och tanken är att det ska vara en bred tjänst, där just juniorverksamheten ska byggas upp. Vi har väldigt mycket spelare, men inte tillräcklig klass
Tack för trevlig pratstund...jag återkommer =)
Redigerad kommentar
Kan du möjligtvis vänta tills nyförvärven presenteras innan du sågar.
Det här är ju larvigt😂😂
Redigerad kommentar